Oldal: 3 / 8

Elküldve: 2007.10.12 8:20
Szerző: LeMans67
TomiTomi írta:Nem csúnya, biztos jól is megy, de formatervezésileg hiányzik nekem a 300C/Magnum (Ford Interceptor tanulmány) amerikaiassága. :roll:
Nekem pont az tetszik ebben az autóban, hogy ha leveszed a csíkokat róla, akkor van egy sleeper-ed.. :twisted:

Elküldve: 2007.10.12 8:28
Szerző: TomiTomi
Hát igen, a dizájn mint mindig nézőpont kérdése. :D

2007- Ford Falcon MkII - ahogy a Ford megálmodta

Elküldve: 2007.10.12 11:33
Szerző: LeMans67
2007 Ford Falcon MkII

Anno a MadMax-ben híressé vált Falcon modellek 2007-es gyári kivitelével fglalkozunk ebbe a topicban. A gyár három féle kialakításban álmodta meg a modellt. Az alap a négyajtós szedán, aztán a kombi és a nagy tengeren túl oly népszerű Ute (pick up) formában. Itt most az első két változattal foglalkozunk. A típust sokféle felszereltségi csoportban árulják, de a kombikat, csak az első kettőben (pedig milyen jó lenne egy izom kombi):

Falcon XT (kombi is)
Ára:
- $34.990,
- $37.720 kombi

Kép

A motor:
- sor6 "Barra 190", 4.0L DOHC, 255 LE, 383 Nm
- E-Gas I6 motor (LPG-re alkalmas) - opcionális (kombi)

A váltó:
- öt sebességees kézi váltó (kombi)
- négy sebességes automataváltó szekvencionális lehetőséggel és stabilizáló programmal (DSC) - opcionális (kombi)
- hatsebességes ZF automataváltó szekvencionális lehetőséggel és stabilizáló programmal (DSC)

Alap felszerreltség:
- ABS,
- fékerő szabályozó (EBD),
- független hátsó kerékfelfüggesztés (IRS),
- CD 100 watt teljesítménnyel és hozzá LCD kijelző,
- kormányról vezérelhető sebesség tartó automatika,
- légzsákok elöl,
- első elektromos ablakemelők,
- légkondicionálló

Falcon Futura (kombi is)
Ára:
- $39.290,
- $41.375 kombi

Kép

A motor:
- sor6 "Barra 190", 4.0L DOHC, 255 LE, 383 Nm
- E-Gas I6 motor (LPG-re alkalmas) - opcionális (kombi)

Váltó:
- négy sebességes automataváltó szekvencionális lehetőséggel - (kombi)
- hatsebességes ZF automataváltó szekvencionális lehetőséggel - opcionális

Alap felszerreltség:
- ABS, fékerő szabályozó (EBD),
- független hátsó kerékfelfüggesztés (IRS),
- CD 100 watt teljesítménnyel és hozzá LCD kijelző,
- kormányról vezérelhető sebesség tartó automatika,
- légzsákok elöl és oldalt,
- első és hátsó elektromos ablak emelők,
- légkondicionálló,
- stabilizáló programmal (DSC),
- tolatás érzékelő,
- 16"-os könnyűfém felnik
- színre fújt tükör házak,
- szervos pedálok


Falcon XR6Ára:
- $37.990

Kép

A motor:
- sor6 "Barra 190", 4.0L DOHC, 255 LE, 383 Nm

Váltó:
- hat sebességes kézi vagy négy sebességes automataváltó szekvencionális lehetőséggel,
- hatsebességes ZF automataváltó szekvencionális lehetőséggel - opcionális

Alap felszerreltség:
- ABS, fékerő szabályozó (EBD),
- szabályozható független hátsó kerékfelfüggesztés (IRS),
- CD 100 watt teljesítménnyel és hozzá LCD kijelző,
- kormányról vezérelhető sebesség tartó automatika,
- légzsákok elöl és oldalt,
- első és hátsó elektromos ablakemelők,
- légkondicionálló,
- stabilizáló programmal (DSC),
- tolatás érzékelő,
- 17"-os XR könnyűfém felnik,
- színre fújt tükör házak,
- szervos pedálok
- oldalszoknyák, első, hátsó kötények és hátsó szárny,
- bőrkormánykerék,
- könnyűfém pedál takarók,
- XR békaformájú lámpák


opcionális:
- bőrbelső,
- a ZF váltó választása esetén adják még a 18"-os XR felniket, kétoldali légkondit nagy kijelzővel, 6 db-os CD-t 150 wattos rendszerrel és 150 watt-os sub- woofer-rel.

Falcon XR6 Turbo
- $42.990,

Kép

A motor:
- sor6 "Barra 245 T", 4.0L DOHC, 330 LE, 480 Nm

Váltó:
- hat sebességes kézi vagy négy sebességes automataváltó szekvencionális lehetőséggel,
- hatsebességes ZF automataváltó szekvencionális lehetőséggel - opcionális

Alap felszerreltség:
- ABS, fékerő szabályozó (EBD), erősített fék,
- szabályozható független hátsó kerékfelfüggesztés (IRS),
- 6 db-os CD-t 150 wattos rendszerrel és 150 watt-os sub- woofer-rel,
- kormányról vezérelhető sebesség tartó automatika,
- légzsákok elöl,
- első és hátsó elektromos ablakemelők,
- kétoldali légkondicionálló nagy méretű kijelzővel,
- stabilizáló programmal (DSC),
- tolatás érzékelő,
- 18"-os könnyűfém felnik,
- színre fújt tükör házak,
- szervos pedálok,
- oldalszoknyák, első, hátsó kötények és hátsó szárny,
- bőrkormánykerék,
- könnyűfém pedál takarók,
- XR békaformájú lámpák
- Turbo csomag0
- sperr diffi


opcionális:
- XR sport bőrbelső,
- a ZF váltó
- oldal légzsák

Falcon XR8
- $43.990

Kép

A motor:
-V8 "Boss 260", 5.4L DOHC, 32 szelepes, 350 LE, 500 Nm

Váltó:
- hat sebességes kézi vagy négy sebességes automataváltó szekvencionális lehetőséggel,
- hatsebességes ZF automataváltó szekvencionális lehetőséggel - opcionális

Alap felszerreltség:
- ABS, fékerő szabályozó (EBD), erősített fék
- szabályozható független hátsó kerékfelfüggesztés (IRS),
- 6 db-os CD-t 150 wattos rendszerrel és 150 watt-os sub- woofer-rel,
- kormányról vezérelhető sebesség tartó automatika,
- légzsákok elöl,
- első és hátsó elektromos ablakemelők,
- kétoldali légkondicionálló nagy méretű kijelzővel,
- stabilizáló programmal (DSC),
- tolatás érzékelő,
- 18"-os könnyűfém felnik,
- színre fújt tükör házak,
- szervos pedálok,
- oldalszoknyák, első, hátsó kötények és hátsó szárny,
- bőrkormánykerék,
- könnyűfém pedál takarók,
- XR békaformájú lámpák
- sperr diffi

Kép

opcionális:
- XR sport bőrbelső,
- a ZF váltó
- oldal légzsák

Fairmont
- $43.195

Kép

A motor:
- sor6 "Barra 190", 4.0L DOHC, 255 LE, 383 Nm,
- E-Gas I6 motor (LPG-re alkalmas)

Váltó:
- négy sebességes automataváltó szekvencionális lehetőséggel,
- hatsebességes ZF automataváltó szekvencionális lehetőséggel - opcionális

Alap felszerreltség:
- ABS, fékerő szabályozó (EBD)
- szabályozható független hátsó kerékfelfüggesztés (IRS),
- 6 db-os CD-tl,
- kormányról vezérelhető sebesség tartó automatika,
- légzsákok elöl és oldalt,
- első és hátsó elektromos ablakemelők,
- kétoldali légkondicionálló nagy méretű kijelzővel,
- stabilizáló programmal (DSC),
- tolatás érzékelő,
- színre fújt tükör házak,
- 6 irányba állítható vezetőülés,
- krómkeretes lámpák,
- króm hűtőrács


opcionális:
- sportos független hátsó kerékfelfüggesztés (IRS),
- a ZF váltó,
- DVD navigációs rendszer,
- szervos pedálok


Fairmount GHIA
- $46.495

Kép

A motor:
- sor6 "Barra 190", 4.0L DOHC, 255 LE, 383 Nm,

Váltó:
- hatsebességes ZF automataváltó szekvencionális lehetőséggel

Alap felszerreltség:
- ABS, fékerő szabályozó (EBD)
- szabályozható független hátsó kerékfelfüggesztés (IRS),
- 6 db-os CD-t 150 wattos rendszerrel és 150 watt-os sub- woofer-rel,
- kormányról vezérelhető sebesség tartó automatika,
- légzsákok elöl és oldalt,
- első és hátsó elektromos ablakemelők,
- kétoldali légkondicionálló nagy méretű kijelzővel,
- stabilizáló programmal (DSC),
- tolatás érzékelő,
- színre fújt tükör házak,
- bőrbelső,
- bőrkonrmány,
- fényes fekete bukolatok,
- 17"-os könnyűfém felnik,
- XR stílusú oldalszoknyák és hátsó lökhárító
- 8 irányba állítható vezetőülés, teljes körű memóriával(ülés, tükrök, ..)
- krómkeretes lámpák
- sötétített első lámpák,
- króm kipufogóvég,
- GHIA csomag


opcionális:
- csomagtartóra szárny,
- DVD navigációs rendszer

Elküldve: 2007.10.12 12:18
Szerző: LeMans67
Képek:

Falcon XR8
Kép

2005 Falcon XR8
Kép

Elküldve: 2007.10.12 15:26
Szerző: trafo2000
Van egy jobb kormányos transitom,kb 10 perc kellett hogy megszokjam,mentem vele simán mint bármi mással.Szerintem nem nagy dolog

Elküldve: 2007.10.15 21:15
Szerző: TomiTomi
Nagyfelbontású képek a serious wheelsnél. ;)

2007- Ford Falcon FPV BF MkII F6 Typhoo

Elküldve: 2007.10.19 10:02
Szerző: LeMans67
Kedves olvasók, itt van végre egy újabb fejezet az FPV alkotásaiból . Igen már a címben is jól látható, hogy nem V8-as gépről beszélünk, de azért megvan az erő, erről az Auszik mindig gondoskodnak!

2007 Ford Falcon FPV BF MkII F6 Typhoon

Kép

Akkor csapjunk a lovak közé és nézzük ezt az autót. Adott a Fordnak egy egsézen szép motorja, de nem volt elég ennek a cégnek és úgy döntöttek leveszik a gyári turbót és tettek rá egy kicsit alakított másikat. Azért ennél ez egy picit bonyolultabb, de most nem merülünk el ennek a részleteiben, elég annyi, hogy a hihetetlenül sok nyomaték szinte a teljes fordulatszám tartományban a rendelkezésre áll. A turbo életét könnyíti meg a megnövelt hűtés és átalakított vezérlés. Végre egy autó amiben él egy dupla Ram Air rendszer, aminek segítségével az autó turboja a normál gyári XR6 Falcon-nál 50%-al többet teljesít.

Kép

Az autó alap váltója egy T56 hatsebességes kéziváltó. Ezzel a megoldással a vezető tökéletesen a kezében tartja az autó erejét, csak győzzön vele garázdálkodni :) Akinek ez a megoldás nem tetszik, az opcionálisan 8de nem felárért) hozzájuthat a németek által gyártott ZF hatsebességes automataváltóhoz, amely szekvencionális váltóként is használható. Én bizto ezt választanám, mert ha az ember párjja megy el az autóval a közértbe, akkor simán automataként használja, ha pedig elmegyünk a hétvégén a hegyekbe szerpentinezni,m akkor kéziként lehet vele élvezkedni. Természetesen megerősítették az autó differenciálművét és a hidat tartó elemeket is, hogy biztonságosan lehessen az 550 Nm-t az útra ereszteni.




Kép

Természetesen az autó külsejét is átdolgozták a motoron végzett alakítások mellett. Megkapta az FPV cég hátsó spojlerét is. Az autóhoz járnak az F6 19"-os könnyűfémfelnik. A legfontosabb alakítás, mielött másba kzdenénk, az amit általában a házi cégek elfleejtenek: a fék. Jelen esetben elöl Brembo négykarmos rendszerre cserélték a gyárit és hátul megtartották a gyári kivitelt. Akinek ez nem elég, az rendelhet előre hatkarmo, hátra négykarmos Brembo fékeket.

Kép

Belsejéről érdekes dolgokat írnak. Ők azt mondják az autó belsejében nem kellett az európai fertőzésű korlátokat betartaniuk, így bekerült az autóba egy új tervezésű sportülés, lecserélték a kormányt, széria lett a sebesség tartó automatika. Az ezüst szín megjeleneik az autó külső és belső világában. A biztonság érdekében megerősítették a futómű merevítéseket és elöl és oldalt légzsákot kaptak az elöl ülők. A bőr belső rendelhető az autóhoz

Kép

Kétoldali klímával teszik kényelmesebbé az utazást, melyhez egy jó minőségű hangrendszert is szereltek. Középen TFT kijelző fedélzeti számítógéppel, a fölé olajnyomás és turbokijelző került. Természetesen, mint minden FPV autón ezekben is a középkonzolra került az számozása az autónak.

A Control Inc. cég is hozzá segítette az FPV-t az autó megalkotásához. Ők alkották meg az erősített futóművet, a hátsó független kerékfelfüggesztést, a nyomaték érzékeny sperr-t. Így az autóval könnyebb fordulni is (főleg állóh elyzetből szinte egy helyben :twisted: ) .

Kép

A motor adatai:
-sor6 "Ford 270 Turbo", 4,0 L 24 szelep, 360 LE, 550 Nm (2000-4250 rpm között!!!!)

Kép

2007 Ford Falcon FPV F6 R Spec Typhoon - kis szériás erőmű

Elküldve: 2007.10.19 15:32
Szerző: LeMans67
Ha már élveztük a hat hengereseket, folytassuk a sort egy limitált szériás kiadással. Ez az autó a normál Typhoon egy kis szériában készített speciális változata.

2007 Ford Falcon FPV F6 R Spec Typhoon

Kezdjük az alaptörténetnél: 2006-ban a Motor Magazine's Australien újság a Performance kategóriában az év autójának válaszotta a Ford Falcon PFV Typhoon autóját. Erre emlékeznek most egy 300 db-os kis szériás külön kiadással.

Az autóban maradt a 4,0L-es 24 szelepes motor, egy Garret GT3540 Turbo-val. Ezt az összeállítást megtámogatták még egy alumínium air-ti-air intercollerrel. Még mindig a hatsebességes kézi az alap, de felár nélkül választható a ZF6 szekvencionális váltó is LSD-vel. Alap a szokásos négykarmos Brembo fék vagy az opcionálisan rendelhető elöl hat karmos, hátul négy karmos megoldás.

Amiben eltér:
- még erősebb futómű, a jobb kanyarodás érdekében,
- bőrülések szériában,
- MP3 csatlakozási lehetőség
- R Spec tábla.

Elküldve: 2007.10.19 15:33
Szerző: LeMans67

Elküldve: 2007.10.19 15:55
Szerző: LeMans67
Pár kép az autóról még:








Elküldve: 2007.10.23 23:53
Szerző: StangMan
az a szárny nagyon görény... annak a seggébe dugnám, aki kitalálta !!!

Elküldve: 2007.10.24 7:40
Szerző: LeMans67
StangMan írta:az a szárny nagyon görény... annak a seggébe dugnám, aki kitalálta !!!
hm, egyet értek nem szép, de kivételesen talán tényleg szükség van rá és nem dísz, mint más autókon...(ha nézed középen megvan támasztva, hogy merev legyen! ) :twisted:

Elküldve: 2007.10.24 7:57
Szerző: StangMan
én még mindig kissé bizonytalan vagyok... valszeg jobban eltalált "szárnnyal" is meg lehettt volna oldani... ez olyan mintha a lekapták volna a egy Kárhogysztájlingos autóról, és felszegecselték volna rá... :puke:

Elküldve: 2007.10.24 8:08
Szerző: LeMans67
StangMan írta:én még mindig kissé bizonytalan vagyok... valszeg jobban eltalált "szárnnyal" is meg lehettt volna oldani...
hm, hát neked nem jön be, de ez a gép arról szól, hogy mindneki lássa: az FPV csúcs gépe, ami képes arra 4 ajtósban, hogy lenyomja az útról a 4 ajtós gépeket, miközben 40-el gurulnak vele a 50-60 közötti tulajok, akik megengedhetik maguknak... :)

Elküldve: 2007.10.24 10:57
Szerző: StangMan
khm...nem egy gusztustalan es otromba nagy szarnytol lesz valami sportos es feltuno... foleg ha amugy is az :roll:

mármint sportos és feltünő...