1964 Ford Thunderbolt
Elküldve: 2007.08.02 12:32
1964 Ford Thunderbolt
egy cikk a jólmenő Ford-ról: http://auto.howstuffworks.com/define-19 ... erbolt.htm
Ez a történet egy könnyített karosszériás 427 cui-s V8-as motorral (Ford Galaxieból került át) szerelt autóról szól. Az alapok adottak voltak. Az első kihívás az volt, hogy a midsize méretű Fairlane-be belekellett sűríteni ezt a motort. Semmi sem stimmelt, de egy profi autóépítő cég besegített (Dearborn). A cél egy könnyű, jól gyorsuló autó készítése volt, ami azért az utcán is használható legyen. A váltó egy Hurst karos négysebességes kézi 4,44:1 vagy automata esetén 4,85:1 áttélellel volt szerelve. Asszimetrikus hátsó rugókat kapott és hátra került a busz akkumulátor, hogy segítsen a közel 500 bhp átadásában. Az üvegszálas elemek és plexi ablakok is csökkentették az autó tömegét.
A hátsó ülések megmaradtak, de az elsőket Econoline ülésekre cserélték. Az így kialakított autó éppen, hogy elérte a NHRA előírásában megadott tömeget, bár így is nehezebb volt, mint egy gyári Fairlane.
A gyári autók versenyében elért korai 11-es idők bizonyították, hogy a Thunderbolt jól eltalált gép volt a maga idején is 1964-ben.
Akinek volt 3.780 usd-ja (+200 az automata esetén) az rendelhetett egy Thunderbolt-ot. Ennek elleneére 1 készült 1963-ban és 100 1964-ben és 2 db 1965-ben. Ezek valódi verseny autók voltak és kevés került ki az igazi autópályák aszfaltjára. Igazából nem való városi használatra, ahogy akkor mondták: lehet mindennap használni, ha nins más az úton
Specifications
Wheelbase, inches: 115.5
Weight, lbs: 3225
Number built: 100
Base price: $3,780 (1964-es)
Standard Engine
Type: ohv V-8
Displacement, cid: 427
Fuel system: 2 x 4bbl.
Compression ratio: 12.7:1
Horsepower @ rpm: 425 @ 6000
Torque @ rpm: 480 @ 3700
0-60 mph, sec: NA
1/4 mile, sec. @ mph: 11.76 @ 122.7
Akinek esetleg megtetszett ez a típus annak itt van egy pár érdekesség: Craig Sutton's 1964 Ford Thunderbolt Website
egy cikk a jólmenő Ford-ról: http://auto.howstuffworks.com/define-19 ... erbolt.htm
Ez a történet egy könnyített karosszériás 427 cui-s V8-as motorral (Ford Galaxieból került át) szerelt autóról szól. Az alapok adottak voltak. Az első kihívás az volt, hogy a midsize méretű Fairlane-be belekellett sűríteni ezt a motort. Semmi sem stimmelt, de egy profi autóépítő cég besegített (Dearborn). A cél egy könnyű, jól gyorsuló autó készítése volt, ami azért az utcán is használható legyen. A váltó egy Hurst karos négysebességes kézi 4,44:1 vagy automata esetén 4,85:1 áttélellel volt szerelve. Asszimetrikus hátsó rugókat kapott és hátra került a busz akkumulátor, hogy segítsen a közel 500 bhp átadásában. Az üvegszálas elemek és plexi ablakok is csökkentették az autó tömegét.
A hátsó ülések megmaradtak, de az elsőket Econoline ülésekre cserélték. Az így kialakított autó éppen, hogy elérte a NHRA előírásában megadott tömeget, bár így is nehezebb volt, mint egy gyári Fairlane.
A gyári autók versenyében elért korai 11-es idők bizonyították, hogy a Thunderbolt jól eltalált gép volt a maga idején is 1964-ben.
Akinek volt 3.780 usd-ja (+200 az automata esetén) az rendelhetett egy Thunderbolt-ot. Ennek elleneére 1 készült 1963-ban és 100 1964-ben és 2 db 1965-ben. Ezek valódi verseny autók voltak és kevés került ki az igazi autópályák aszfaltjára. Igazából nem való városi használatra, ahogy akkor mondták: lehet mindennap használni, ha nins más az úton
Specifications
Wheelbase, inches: 115.5
Weight, lbs: 3225
Number built: 100
Base price: $3,780 (1964-es)
Standard Engine
Type: ohv V-8
Displacement, cid: 427
Fuel system: 2 x 4bbl.
Compression ratio: 12.7:1
Horsepower @ rpm: 425 @ 6000
Torque @ rpm: 480 @ 3700
0-60 mph, sec: NA
1/4 mile, sec. @ mph: 11.76 @ 122.7
Akinek esetleg megtetszett ez a típus annak itt van egy pár érdekesség: Craig Sutton's 1964 Ford Thunderbolt Website