Oldal: 1 / 8

2007 Ford Falcon FPV Cobra - az erős motorú

Elküldve: 2007.10.09 17:41
Szerző: LeMans67
Régi kedvenc témámnál vagyunk, a Ford igazi autógyáránál az Ausztrál részlegnél. Talán ma már "csak" ebben az országban gyártanak igazi amerikai autókat, még a konkurens amerikai autógyártók is. (itt született a Holden égisze alatt a GTO, aminél valljuk meg a Holden sokkal jobb gép maradt formailag, bár motorikusan a GTO mindent visz). Térjünk vissza az alaptémához:

Ford Falcon FPV Cobra

Kép

Az ausztrál szigeten létezik egy FPV nevű cég, ami már régóta a Ford éppen aktuális autóit a klasszikus értelemben vett muscle car stílusba építi át. Ebben az évben eljutottak oda, hogy az eddig sem gyenge Falcon GT-P változatát és túl lépve egy még sportosabb kivitelt készítettek belőle.
A motortérbe a náluk jól ismert "Boss 302" motort építették (ez a szám itt a motor kw teljesítményére utal), amely a régi korok erejét adja a mai bőrbe bújtatott vadló származéknak. Természetesen hátsókerékhajtású az autó és önzáródifferenciálművel szerelt a hátsóhíd. A motortól az erőt egy hatsebességes kézi váltó vagy egy szintén hatsebességes ZF automataváltó lehet eljutattani, ami kézzel is váltogatható (szekvencionális). Talán nem véletlen, hogy jelenleg ez a legerősebb szériagyártású Ford Falcon, és ezt igyekeztek is kihangsúlyozni a tervezők.
A külső forma tervezésekor is ez a cél lebegett a tervezők szeme elött és ez jól látható a változtatásokon. A motorháztetőn méretes dudor jelzi, hogy nem valamelyik szokványos hat- vagy nyolchengeres dolgozik alatta, az első lökhárítón hatalmas, trapézforma beömlőnyílás terpeszkedik, hatalmas hátsó leszorítószárny jelzi, hogfy ennek az autónak kell az aszfalt amin száguldhat. Természetesen ez sem elég és ezért még megkapta az autó a kék csíkos fehér festést, amely a régi, legendás Mustang GT350-eseket idézi. Természetesen bőrbelső dukál az autóhoz.

Kép

Azért, hogy igazságosak legyünk arról is szót kell ejteni, hogy nem csak optikai, hanem technikai tuningot is kapott az autó. Brembo megnövelt méretű fékeket kapott az autó, amit igény esetén még erősebbre lehet cserélni! Hogy ezek a fékeke elférjenek arról a 19" könnyűfém felnik gondoskodnak, amiken 245/35-ös, alacsony profilú gumiabroncsok terpeszkednek.
Ami külön érdekesség, hogy 400 db készül a képeken látható Cobra verzióból és 100 db UTE (ez a helyiek pick up elnevzése).

Kép

Sajnos a szupercirkálóból legközelebb Angliában bukkanhat fel egy-két példány, hiszen Ausztráliában a kormány a jobb oldalra kerül, így a típus Európa nagy részén alkalmatlan volna a forgalomban való részvételre, de azért reméljük lesz egy-két fanatikus aki esetleg így is bevállalja az autót.

Motor adatok:
-V8 "Boss 302", 5,4 L, 4 vezérműtengely, 404 LE, 540 Nm

Elküldve: 2007.10.09 19:54
Szerző: TomiTomi
Klassz, klassz, de kombi nincs? :P

Amúgy pont arról van szó a Fordnál, hogy közös platformra kerüljenek az ausztrál és az amerikai hatsó kerék hajtású autók. Ez állt a Motor Trend cikkben a Ford Interceptor tanulmányról.

Elküldve: 2007.10.10 4:55
Szerző: StangMan
nekem bejön... az egy bajom az "R" betű az emlémában, az elég "Skyline GT-R" R betű, ami ott jó, de itt nem jön be... :nem:

amúgy meg kiváncsi lennék az ausztrál autógyártás mennyire nyereséges vagy sem, mennyi autót adnak el... mert folyamatosan azt halljuk, hogy az amerikaiak milyen mélyponton vannak, odalent meg csak jönnek-jönnek a vadnál vadabb tanulmányok és meg is valósulnak (az is igaz, messze enm annyira szélsőségesek, mint mondjuk az egyes USA moidellek)...

szóval erre azért kiváncsi lennék.... asszem van egy kis időm, akkor utána is nézek...

Elküldve: 2007.10.10 7:00
Szerző: LeMans67
StangMan írta:szóval erre azért kiváncsi lennék.... asszem van egy kis időm, akkor utána is nézek...
Talán azér van az R, mert azon a déli sziget világon (Auszi és NZ-i) nagyon erős a Japán autó piac. Aránylag olcsók és nagyon strapabírok az ottani gépek. Ezért gondolom próbálkoztak az R betüvel.

Amúgy szerintem nekik jól megy, mert nem akarják szét keresni magukat, csak megélni, így jó a cégnek. Én nem sajnálok egy autógyárat se. Mindegyik nyög, de ha megnézed, igazából hihetetelen haszonnal dolgoznak, folyamatosan építenek újabb üzemeket (miközben nyögnek) csak hát senki se szeret elégedetten hátra dölni, hogy huuu ma jó napunk volt.. :)

Elküldve: 2007.10.10 12:11
Szerző: Chromlo
Nekem ez a Pickup forma kicsit furcsa.
Szépen elkezd domborodni az eleje, majd a teteje, és aztén mintha elcsúszott volna valami. A plató elejénél vége, majd a hátulja szép lágy megint. Nem tecc.
A másikkal nincs bajom, csak kicsit Mondeo-s.

Elküldve: 2007.10.10 14:58
Szerző: Bandit
@LeMans:
:bakker:

:banghead:

Elküldve: 2007.10.10 14:59
Szerző: LeMans67
Bandit írta:@LeMans:
:bakker:

:banghead:
Hm?

Elküldve: 2007.10.10 15:27
Szerző: Bandit
LeMans67 írta:
Bandit írta:@LeMans:
:bakker:

:banghead:
Hm?
Nem érted? Akkor ezt olvasd el!
LeMans67 írta:Régi kedvenc témámnál vagyunk, a Ford igazi autógyáránál az Ausztrál részlegnél. Talán ma már "csak" ebben az országban gyártanak igazi amerikai autókat, még a konkurens amerikai autógyártók is. (itt született a Holden égisze alatt a GTO, aminél valljuk meg a Holden sokkal jobb gép maradt formailag, bár motorikusan a GTO mindent visz). Térjünk vissza az alaptémához:
Érted már?
Még mindig nem? Na menjünk rajta végig mondatonként!
LeMans67 írta:Régi kedvenc témámnál vagyunk, a Ford igazi autógyáránál az Ausztrál részlegnél.
Az igazi Dearborn-ban van. Detroit, Michigan. Az nem ausztrália.
LeMans67 írta:Talán ma már "csak" ebben az országban gyártanak igazi amerikai autókat, még a konkurens amerikai autógyártók is.
Sosem gyártottak amerikai autót. Igazi ausztrál autókat gyártottak. Még a kormányt sem tudják jól berakni. Na jó félre a viccel.
LeMans67 írta:(itt született a Holden égisze alatt a GTO, aminél valljuk meg a Holden sokkal jobb gép maradt formailag, bár motorikusan a GTO mindent visz)
Valld be, de ez szerintem ízlés dolga. Mi mindent visz a GTO motorja? Hagyjuk ezt. Ja, hogy a GM-nél, mert amúgy lótúró.
Köze sincs az igazi GTO-khoz. Az új Mustang pedig messze jobb verda az új GTO-hoz képest.
LeMans67 írta:Térjünk vissza az alaptémához:
Na azért tudsz Te ha akarsz. Ez egy egész jó mondatod. :twisted:


Fúúú, de genya kedvemben vagyok! :shake:

Elküldve: 2007.10.10 16:02
Szerző: LeMans67
Bandit írta: Érted már?
Még mindig nem? Na menjünk rajta végig mondatonként!
LeMans67 írta:Régi kedvenc témámnál vagyunk, a Ford igazi autógyáránál az Ausztrál részlegnél.
Az igazi Dearborn-ban van. Detroit, Michigan. Az nem ausztrália.
Te most szavakon lovagolsz. Ezért meghúzom a füled :P Nekem az a gép amit kifejezetten ausztráliára gyártnak az ausztrál piac igényei szerint és forma és ízlés világában köze sincs az amcsi gépekhez az auszi. Egyébként itt azt írtam: ausztrál részlegnél, de mindegy...
LeMans67 írta:Talán ma már "csak" ebben az országban gyártanak igazi amerikai autókat, még a konkurens amerikai autógyártók is.
Bandit írta: Sosem gyártottak amerikai autót. Igazi ausztrál autókat gyártottak. Még a kormányt sem tudják jól berakni. Na jó félre a viccel.
Igazából a Falcon volt az első "saját" (már nem merem másként írni, mert belekötsz - nincs itt Stang, most Te pótlod :D ) tervezésű autójuk. Addig az amcsi gépeket kapták jobbkormánnyal. Ennyi..
LeMans67 írta:(itt született a Holden égisze alatt a GTO, aminél valljuk meg a Holden sokkal jobb gép maradt formailag, bár motorikusan a GTO mindent visz)
Bandit írta:Valld be, de ez szerintem ízlés dolga. Mi mindent visz a GTO motorja?
[/quote]

Talán az összes gyári Ford-ot, de erre nem akartam itt kitérni. A GTO gyári állapotban 4,6 sec alatt futja meg a 100-at.

Na jó akkor most kicsit elmesélem, mit visz egy GTO. Ahogy már írtam a GTO-s leírásomban is, formailag csúnya. Japán gép lett, ezért is írtam, hogy a Holden az eredeti alap sokkal jobban nézett ki. Ez mondjuk ízlés kérdése, de szerintem ebben megegyezünk. Inkább a fő témád a motor legyen akkor:
2004
V8 (LS1) 5,7 l, 350 hp, 365 Nm 4000 rpm,
2005
V8 (LS2) 6,0 l, 400 hp, 542 Nm 4000 rpm, 0-96 km/h 4,6 sec, a 1/4 miles 13,0 sec 174,4 km/h.

Talán nem véletlen, hogy a GTO-nál a motorba soha senki nem kötött be, egyedül a formát és az árát lehetett szidni. Túl drága volt és nem volt meg a retro forma...

Elküldve: 2007.10.10 16:04
Szerző: TomiTomi
Urak, a GTOról ne itt... :off:

Elküldve: 2007.10.10 21:28
Szerző: TomiTomi
Kép

A The Mustang News is beszámol erről a gépről. Fűzik az amerikai Fordot, hogy ott is legyenek ilyen izgalmas kocsik. ;)

Elküldve: 2007.10.11 4:51
Szerző: StangMan
Banditnak mostmár találjunk egy rendes állást, ahol dolgozni is kell :monokli:

'szal bej0n, nem annyira mark'n sforma, mint amit az amerikaiak csinálnak vagy tudnak csinálni, némileg el vannak maradva ők is, mint a Subaru :roll:, de nem rossz

és nagyon bejön, hogy nyomják ezt a "személyautó-pickup" formát :klassz:

Elküldve: 2007.10.11 7:57
Szerző: Bandit
LeMans67 írta: Talán az összes gyári Ford-ot, de erre nem akartam itt kitérni. A GTO gyári állapotban 4,6 sec alatt futja meg a 100-at.

Na jó akkor most kicsit elmesélem, mit visz egy GTO. Ahogy már írtam a GTO-s leírásomban is, formailag csúnya. Japán gép lett, ezért is írtam, hogy a Holden az eredeti alap sokkal jobban nézett ki. Ez mondjuk ízlés kérdése, de szerintem ebben megegyezünk. Inkább a fő témád a motor legyen akkor:
2004
V8 (LS1) 5,7 l, 350 hp, 365 Nm 4000 rpm,
2005
V8 (LS2) 6,0 l, 400 hp, 542 Nm 4000 rpm, 0-96 km/h 4,6 sec, a 1/4 miles 13,0 sec 174,4 km/h.

Talán nem véletlen, hogy a GTO-nál a motorba soha senki nem kötött be, egyedül a formát és az árát lehetett szidni. Túl drága volt és nem volt meg a retro forma...
Khmmm... Ford GT :P

Elküldve: 2007.10.11 8:17
Szerző: TomiTomi
TomiTomi írta:Urak, a GTOról ne itt... :off:
Bandit, drágám, neked hiába beszélek? :?

Elküldve: 2007.10.11 8:25
Szerző: Bandit
TomiTomi írta:
TomiTomi írta:Urak, a GTOról ne itt... :off:
Bandit, drágám, neked hiába beszélek? :?
Khmmm... Ford GT

:nemtom: