2007 Ford Falcon FPV Cobra - az erős motorú
Elküldve: 2007.10.09 17:41
Régi kedvenc témámnál vagyunk, a Ford igazi autógyáránál az Ausztrál részlegnél. Talán ma már "csak" ebben az országban gyártanak igazi amerikai autókat, még a konkurens amerikai autógyártók is. (itt született a Holden égisze alatt a GTO, aminél valljuk meg a Holden sokkal jobb gép maradt formailag, bár motorikusan a GTO mindent visz). Térjünk vissza az alaptémához:
Ford Falcon FPV Cobra
Az ausztrál szigeten létezik egy FPV nevű cég, ami már régóta a Ford éppen aktuális autóit a klasszikus értelemben vett muscle car stílusba építi át. Ebben az évben eljutottak oda, hogy az eddig sem gyenge Falcon GT-P változatát és túl lépve egy még sportosabb kivitelt készítettek belőle.
A motortérbe a náluk jól ismert "Boss 302" motort építették (ez a szám itt a motor kw teljesítményére utal), amely a régi korok erejét adja a mai bőrbe bújtatott vadló származéknak. Természetesen hátsókerékhajtású az autó és önzáródifferenciálművel szerelt a hátsóhíd. A motortól az erőt egy hatsebességes kézi váltó vagy egy szintén hatsebességes ZF automataváltó lehet eljutattani, ami kézzel is váltogatható (szekvencionális). Talán nem véletlen, hogy jelenleg ez a legerősebb szériagyártású Ford Falcon, és ezt igyekeztek is kihangsúlyozni a tervezők.
A külső forma tervezésekor is ez a cél lebegett a tervezők szeme elött és ez jól látható a változtatásokon. A motorháztetőn méretes dudor jelzi, hogy nem valamelyik szokványos hat- vagy nyolchengeres dolgozik alatta, az első lökhárítón hatalmas, trapézforma beömlőnyílás terpeszkedik, hatalmas hátsó leszorítószárny jelzi, hogfy ennek az autónak kell az aszfalt amin száguldhat. Természetesen ez sem elég és ezért még megkapta az autó a kék csíkos fehér festést, amely a régi, legendás Mustang GT350-eseket idézi. Természetesen bőrbelső dukál az autóhoz.
Azért, hogy igazságosak legyünk arról is szót kell ejteni, hogy nem csak optikai, hanem technikai tuningot is kapott az autó. Brembo megnövelt méretű fékeket kapott az autó, amit igény esetén még erősebbre lehet cserélni! Hogy ezek a fékeke elférjenek arról a 19" könnyűfém felnik gondoskodnak, amiken 245/35-ös, alacsony profilú gumiabroncsok terpeszkednek.
Ami külön érdekesség, hogy 400 db készül a képeken látható Cobra verzióból és 100 db UTE (ez a helyiek pick up elnevzése).
Sajnos a szupercirkálóból legközelebb Angliában bukkanhat fel egy-két példány, hiszen Ausztráliában a kormány a jobb oldalra kerül, így a típus Európa nagy részén alkalmatlan volna a forgalomban való részvételre, de azért reméljük lesz egy-két fanatikus aki esetleg így is bevállalja az autót.
Motor adatok:
-V8 "Boss 302", 5,4 L, 4 vezérműtengely, 404 LE, 540 Nm
Ford Falcon FPV Cobra
Az ausztrál szigeten létezik egy FPV nevű cég, ami már régóta a Ford éppen aktuális autóit a klasszikus értelemben vett muscle car stílusba építi át. Ebben az évben eljutottak oda, hogy az eddig sem gyenge Falcon GT-P változatát és túl lépve egy még sportosabb kivitelt készítettek belőle.
A motortérbe a náluk jól ismert "Boss 302" motort építették (ez a szám itt a motor kw teljesítményére utal), amely a régi korok erejét adja a mai bőrbe bújtatott vadló származéknak. Természetesen hátsókerékhajtású az autó és önzáródifferenciálművel szerelt a hátsóhíd. A motortól az erőt egy hatsebességes kézi váltó vagy egy szintén hatsebességes ZF automataváltó lehet eljutattani, ami kézzel is váltogatható (szekvencionális). Talán nem véletlen, hogy jelenleg ez a legerősebb szériagyártású Ford Falcon, és ezt igyekeztek is kihangsúlyozni a tervezők.
A külső forma tervezésekor is ez a cél lebegett a tervezők szeme elött és ez jól látható a változtatásokon. A motorháztetőn méretes dudor jelzi, hogy nem valamelyik szokványos hat- vagy nyolchengeres dolgozik alatta, az első lökhárítón hatalmas, trapézforma beömlőnyílás terpeszkedik, hatalmas hátsó leszorítószárny jelzi, hogfy ennek az autónak kell az aszfalt amin száguldhat. Természetesen ez sem elég és ezért még megkapta az autó a kék csíkos fehér festést, amely a régi, legendás Mustang GT350-eseket idézi. Természetesen bőrbelső dukál az autóhoz.
Azért, hogy igazságosak legyünk arról is szót kell ejteni, hogy nem csak optikai, hanem technikai tuningot is kapott az autó. Brembo megnövelt méretű fékeket kapott az autó, amit igény esetén még erősebbre lehet cserélni! Hogy ezek a fékeke elférjenek arról a 19" könnyűfém felnik gondoskodnak, amiken 245/35-ös, alacsony profilú gumiabroncsok terpeszkednek.
Ami külön érdekesség, hogy 400 db készül a képeken látható Cobra verzióból és 100 db UTE (ez a helyiek pick up elnevzése).
Sajnos a szupercirkálóból legközelebb Angliában bukkanhat fel egy-két példány, hiszen Ausztráliában a kormány a jobb oldalra kerül, így a típus Európa nagy részén alkalmatlan volna a forgalomban való részvételre, de azért reméljük lesz egy-két fanatikus aki esetleg így is bevállalja az autót.
Motor adatok:
-V8 "Boss 302", 5,4 L, 4 vezérműtengely, 404 LE, 540 Nm