1968-1969 Ford Galaxie 500
Elküldve: 2008.01.11 16:50
Ez a történet egy család és egy autó kapcsolatát mutatja be pár sorban. Azt, hogy lehet aránylag kevés pénzből elérni, hogy az autójuk nagyon jó időt menjen a gyorsulási versenyeken. $14,000-ért elérték a 10 sec-en belüli időt, ami már nem rossz érték! Lássuk hát hogy jutottak el idáig:
1968 Ford Galaxie 500 - Moving Target
Jól látható az autón a szép vonalvezetéshátsó és a hátsó ív
Adott egy amerikai család a Tenca. A nagypapa vásárol egy sportos, szép formájú autót 1969-ben. A motor mérete miatt nem muscle, mivel ennél a típusnál a 390 a lélektani határ és ez az autó "csak" egy 302-essel gurult ki a gyárból. Aztán évek telnek el és az autó már Phil Tenca garázsában áll. A köztes időt meséljük most el a kedves olvasóknak.
1969-ben a nagypapa mint bemutató autót vásárolta meg ezt az autót. Ő használta, míg a család élete zajlott az évek folyamán. Ahogy más amerikai családok gyermekei akik szeretik az autózást, Phil is imádott rengeteg komoly gépet. Fiatalon játszott néhány autóval, mint '66 and '67 Mustang, '68 Barracuda (itt már látható, hogy nagyon jó ízléssel rendelkezett , csodálom hogy nem marad benne), '70 Skylark, a '74 Impala big-block-kal, '93 Lightning, és egy 40,000 mérdöldes '87-es Grand National (nos ez az autó talán az egyetlen 6 hengeres gép, amit muscle-ként tartanak nyílván).
Aztán eljött az 1983-as év is, amikor Phil Ellennel, a későbbi feleségével útra indult az egyetemre. A nagypapa ekkor adta neki az autót, hogy biztonságosan eljussanak az iskolába. A kollégiumi éveket ebben élték... A gépbe kevesebb, mint 20.000 mérföldet tettek, tehát nem volt egy lestrapált autó. Emiatt mindenki azt mondta, hogy óvni kellene és eltenni ezt a szinte új autót. ennek ellenére azért ritkán bár, dehasználták. Eltelt 10 év és még mindig nem mutatott többet a család kis kedvence, mint 42.000 mérföld.
Ekkor is jó autó volt, Phil a farmeréhez hasonlítja, mint ami mindig ott volt vele és kényelmesen ellátta feladatát. Jól füstölte alkalmanként a gumit is, ha kellett. Aztán ráérzett, hogy a kis motor nem mozgatja elég vadul ezt a méretű autót és gondolt egyet, hogy ideje alakítani valamit ezen az autón, hisz évek óta velük van és mióta megjöttek a gyerekek már nem nagyon használják, a garázsban álldogáló régi gépet. Nem tudta mit lehetne kezdeni ezzel az autóval, hisz a gyorsulási versenyeken nem szerepelt ez a típus és amúgy sem versenyzős gép volt. Aztán meglátott egyet és innentől elindult a saját gondolata is, hogy neki is áll egy ilyen autója a garázsban és ha más is megy, akkor ő miért ne? Levették a feliratokat a gépről és újra festették. Innentől már nem volt olyan egyértelmű, hogy milyen autó is ez? Mivel az autó teljesen a családhoz nőtt Ellen nem örült, hogy az autót átakarják építeni. A gyerekek élvezték, ha vitték őket az autóval, míg a család kutyája menekült, ha beindították, mert nem bírta a V8 hangját A fiúk, mert ekkor már a Tenca testvérekről beszélhetünk, neki is láttak a dolognak. Testvére Terry (a három testvére közül, hisz ott volt még Tom és George is) vette először gyámság alá a kis kedvencet. Tegyük hozzá, hogy a fiúk nem voltak kezdők. Készítettek már autót és ott volt a Kracker Racing (www.krackerracing.net) is, hogy vásásrolhassanak alkatrészeket. Először a karosszériát tették rendbe, bár itt szerencséjük volt, mivel nem sok mindent kellett csinálni. A fémek jó állapotban voltak, hisz ez a gép mindig is megkímélt volt. Aztán jött a komolyabb alakítás és kivették a gyári 302 cui (5,0 L) 2 torkú karburátorral szerelt motort és rátettek egy 351 fejet új főtengelyt kapott , majd visszatették a helyére. Ezzel már jól nézett ki, de még mindig nem ment elég jól az autó (12,5 sec). Phil élvezte már, de ennél azért többet akart.
Ekkor került az autóba egy D1LV 460 Lincoln motor. Nagy szerencséjük volt, mert a blokkot ingyen szerezték. Azonnal elvitték Joh Zapp-hoz a Zapp Racing főnökéhez, hogy építsen egy stroker motort belőle. Super Cobra Jet hengerfejet kapott és ekkor már a 800 Le fölötti teljesítménynél jártak. Ezzel késöbb a futómű alakítás után már simán futották a 10 sec-es időt! Akkor lássuk mi volt a futóművel a gond.
Ami hihetetlen, hogy ennyire jó állapotban megmaradt a belső és nem vették ki a nevetséges súlycsökkentésre hivatkozva
A rugózással még nem voltak megelégedve, mivel az autó az új motor ellenére 11,15 sec-et tudott. Ezért megkeresték Jeff Gerhardt-ot (www.gerhardt-racing.com) és kértek egy kis segítséget. Kaptak egy Alston merevítő egységet A utóműhöz és az idők miatt egy belső bukócső keretet is. Ekkor Terry jóvoltából teljes megújulást kapott a futómű. Ez után első próbálkozásra 10,90 sec időt futott Phil. Egy kis állítgatás után már 10,50 sec is ment.
Ekkor jutott eszébe, hogy csavarjanak a dolgon még egy kicsit és mi lenne, ha kapna az autó egy Nitro szettet is? Hát ha azzal az idei évben még a 9 sec-es idő is elérhető.
Amiről még nem beszéltünk, az egy kis fék alakítás volt, mivel az első dobfékek nem szerették a a 200 km/h feletti sebességről a lassulást Megerősítettek mindent és négykarmos fékeket kapott az autó. Három testvére felújította az autó orr kialakítást is, ettől lett egyedi az autó megjelenése.
Phil még tervezget, gondolkodik, mivel lehetne még erősebb az autó? Egyik lehetőség az autó motorjának tovább építése, a másik, hogy a régi 302-es kapna twin turbot, mivel az a megoldás könnyebb lenne, de még is hasonló teljesítményre lenne képes. Másik ter az autó karosszéria elmeinek üvegszálas anyagokkal való könnyítése.
Rengeteg idő van rá és csak türelem és pénz kérdése minden, SOK SIKERT!
A költségek:
Autó: -
Motor: -;
Motor belső és kiegészítők (beleértve a tesztelést is): $7,500
Hengerfej és megmunkálás: $700
Váltó: $200
Váltó konverter: $200
Váltó felsőrész (kar, kábelek...): $200
Gyújtás: -
Kardán: $200
Differenciálmű ház: $50
4,56: 1 végáttétel tartozékokkal: $300
Féltengely: $300
Fejek: $300
Kipufogó és dobok (használt): $100
Széles felnik (használt): $300
Gumik (használt): $300
Festés előkészítés és karosszéria munkák: -
Festés: $800
Karburátor (használt): $150
Karburátor átalakítása: $250
Alston bukócsőváz: $650
Alston futómű merevítés: $250
Erős első tárcsafékek: $650
QA1 és Lakewood gátlók: $200
Felszerelés (műszerek, üzemanyagtartály, akkumulátor, kapcsolók...): $600
Összesen: $14,200
Motor adatai:
1. verzió:
- V8 302 cui (5,0 L)
2. verzió:
- V8 460 cui alap, amiből lett:
- V8 514 cui (8,4 L-es stroker), 810 LE (7.200 ford.), 922 Nm (4950 ford)
+ Nitros Express 200
1968 Ford Galaxie 500 - Moving Target
Jól látható az autón a szép vonalvezetéshátsó és a hátsó ív
Adott egy amerikai család a Tenca. A nagypapa vásárol egy sportos, szép formájú autót 1969-ben. A motor mérete miatt nem muscle, mivel ennél a típusnál a 390 a lélektani határ és ez az autó "csak" egy 302-essel gurult ki a gyárból. Aztán évek telnek el és az autó már Phil Tenca garázsában áll. A köztes időt meséljük most el a kedves olvasóknak.
1969-ben a nagypapa mint bemutató autót vásárolta meg ezt az autót. Ő használta, míg a család élete zajlott az évek folyamán. Ahogy más amerikai családok gyermekei akik szeretik az autózást, Phil is imádott rengeteg komoly gépet. Fiatalon játszott néhány autóval, mint '66 and '67 Mustang, '68 Barracuda (itt már látható, hogy nagyon jó ízléssel rendelkezett , csodálom hogy nem marad benne), '70 Skylark, a '74 Impala big-block-kal, '93 Lightning, és egy 40,000 mérdöldes '87-es Grand National (nos ez az autó talán az egyetlen 6 hengeres gép, amit muscle-ként tartanak nyílván).
Aztán eljött az 1983-as év is, amikor Phil Ellennel, a későbbi feleségével útra indult az egyetemre. A nagypapa ekkor adta neki az autót, hogy biztonságosan eljussanak az iskolába. A kollégiumi éveket ebben élték... A gépbe kevesebb, mint 20.000 mérföldet tettek, tehát nem volt egy lestrapált autó. Emiatt mindenki azt mondta, hogy óvni kellene és eltenni ezt a szinte új autót. ennek ellenére azért ritkán bár, dehasználták. Eltelt 10 év és még mindig nem mutatott többet a család kis kedvence, mint 42.000 mérföld.
Ekkor is jó autó volt, Phil a farmeréhez hasonlítja, mint ami mindig ott volt vele és kényelmesen ellátta feladatát. Jól füstölte alkalmanként a gumit is, ha kellett. Aztán ráérzett, hogy a kis motor nem mozgatja elég vadul ezt a méretű autót és gondolt egyet, hogy ideje alakítani valamit ezen az autón, hisz évek óta velük van és mióta megjöttek a gyerekek már nem nagyon használják, a garázsban álldogáló régi gépet. Nem tudta mit lehetne kezdeni ezzel az autóval, hisz a gyorsulási versenyeken nem szerepelt ez a típus és amúgy sem versenyzős gép volt. Aztán meglátott egyet és innentől elindult a saját gondolata is, hogy neki is áll egy ilyen autója a garázsban és ha más is megy, akkor ő miért ne? Levették a feliratokat a gépről és újra festették. Innentől már nem volt olyan egyértelmű, hogy milyen autó is ez? Mivel az autó teljesen a családhoz nőtt Ellen nem örült, hogy az autót átakarják építeni. A gyerekek élvezték, ha vitték őket az autóval, míg a család kutyája menekült, ha beindították, mert nem bírta a V8 hangját A fiúk, mert ekkor már a Tenca testvérekről beszélhetünk, neki is láttak a dolognak. Testvére Terry (a három testvére közül, hisz ott volt még Tom és George is) vette először gyámság alá a kis kedvencet. Tegyük hozzá, hogy a fiúk nem voltak kezdők. Készítettek már autót és ott volt a Kracker Racing (www.krackerracing.net) is, hogy vásásrolhassanak alkatrészeket. Először a karosszériát tették rendbe, bár itt szerencséjük volt, mivel nem sok mindent kellett csinálni. A fémek jó állapotban voltak, hisz ez a gép mindig is megkímélt volt. Aztán jött a komolyabb alakítás és kivették a gyári 302 cui (5,0 L) 2 torkú karburátorral szerelt motort és rátettek egy 351 fejet új főtengelyt kapott , majd visszatették a helyére. Ezzel már jól nézett ki, de még mindig nem ment elég jól az autó (12,5 sec). Phil élvezte már, de ennél azért többet akart.
Ekkor került az autóba egy D1LV 460 Lincoln motor. Nagy szerencséjük volt, mert a blokkot ingyen szerezték. Azonnal elvitték Joh Zapp-hoz a Zapp Racing főnökéhez, hogy építsen egy stroker motort belőle. Super Cobra Jet hengerfejet kapott és ekkor már a 800 Le fölötti teljesítménynél jártak. Ezzel késöbb a futómű alakítás után már simán futották a 10 sec-es időt! Akkor lássuk mi volt a futóművel a gond.
Ami hihetetlen, hogy ennyire jó állapotban megmaradt a belső és nem vették ki a nevetséges súlycsökkentésre hivatkozva
A rugózással még nem voltak megelégedve, mivel az autó az új motor ellenére 11,15 sec-et tudott. Ezért megkeresték Jeff Gerhardt-ot (www.gerhardt-racing.com) és kértek egy kis segítséget. Kaptak egy Alston merevítő egységet A utóműhöz és az idők miatt egy belső bukócső keretet is. Ekkor Terry jóvoltából teljes megújulást kapott a futómű. Ez után első próbálkozásra 10,90 sec időt futott Phil. Egy kis állítgatás után már 10,50 sec is ment.
Ekkor jutott eszébe, hogy csavarjanak a dolgon még egy kicsit és mi lenne, ha kapna az autó egy Nitro szettet is? Hát ha azzal az idei évben még a 9 sec-es idő is elérhető.
Amiről még nem beszéltünk, az egy kis fék alakítás volt, mivel az első dobfékek nem szerették a a 200 km/h feletti sebességről a lassulást Megerősítettek mindent és négykarmos fékeket kapott az autó. Három testvére felújította az autó orr kialakítást is, ettől lett egyedi az autó megjelenése.
Phil még tervezget, gondolkodik, mivel lehetne még erősebb az autó? Egyik lehetőség az autó motorjának tovább építése, a másik, hogy a régi 302-es kapna twin turbot, mivel az a megoldás könnyebb lenne, de még is hasonló teljesítményre lenne képes. Másik ter az autó karosszéria elmeinek üvegszálas anyagokkal való könnyítése.
Rengeteg idő van rá és csak türelem és pénz kérdése minden, SOK SIKERT!
A költségek:
Autó: -
Motor: -;
Motor belső és kiegészítők (beleértve a tesztelést is): $7,500
Hengerfej és megmunkálás: $700
Váltó: $200
Váltó konverter: $200
Váltó felsőrész (kar, kábelek...): $200
Gyújtás: -
Kardán: $200
Differenciálmű ház: $50
4,56: 1 végáttétel tartozékokkal: $300
Féltengely: $300
Fejek: $300
Kipufogó és dobok (használt): $100
Széles felnik (használt): $300
Gumik (használt): $300
Festés előkészítés és karosszéria munkák: -
Festés: $800
Karburátor (használt): $150
Karburátor átalakítása: $250
Alston bukócsőváz: $650
Alston futómű merevítés: $250
Erős első tárcsafékek: $650
QA1 és Lakewood gátlók: $200
Felszerelés (műszerek, üzemanyagtartály, akkumulátor, kapcsolók...): $600
Összesen: $14,200
Motor adatai:
1. verzió:
- V8 302 cui (5,0 L)
2. verzió:
- V8 460 cui alap, amiből lett:
- V8 514 cui (8,4 L-es stroker), 810 LE (7.200 ford.), 922 Nm (4950 ford)
+ Nitros Express 200