Oldal: 1 / 2

Taurus SHO '89-'99

Elküldve: 2007.07.09 0:32
Szerző: StangMan
Örök kedvencem, igazi "sleeper", a Ford Taurus SHO.

Asszem 86ban hozta ki új családi modelljét a Ford, a Taurust. Azonnal nagy siker lett, évekig vezette kategóriája eladási listáját. Tetszetős, modern forma, méretes belső, megbízható motorok, szigorúan elsőkerék hajtás, mindez megfizethető áron. Minden adott volt a sikerhez.

'89-ben döntöttek úgy, hogy a sikeres "anyu autó" mellé kihozzák az "apu autó" változatát is. Ez lett a Taurus SHO (SHO mint Super High Output).

Taurus SHO első generáció - '89-'91

Kép

A sport Taurus alukerekeket, nagyobb féket, sportos űléseket és egyéb apró sportos kiegészítőket kapott.
Motorját nem bízták a vélelenre, a Yamaha fejlesztette, ami pályafutása alatt az egyik legszebb és legmodernebb motor volt, nem csak amerikai, de világviszonylatban is.

Kép

A 3 literes, 24 szelepes, 220 lóerős Yamaha motor rezzenéstelenül forog a 7300as tiltásig (ami igen csak szokatlan a mai napig amerikai viszonylatban). A motorban nem kevés potenciál maradt, a Yamaha a belső alkatrészeket 8500as fordulaton tesztelte, igy a folyamatos "kínzás" sem árthat neki igazán.

A böszme szedén 6.6 mp alatt gyorsul 100-ra, és autópályán 160 felett kezdi magát igazán elemében érezni.


Taurus SHO második generáció - '92-'95

Igazándiból nem is második generáció, hanem egy igen jelentős ráncfelvarrás.

Kép

Új, agresszív front maszk, 16"-os kerekek (Slicer), nagyobb fékek, erősebb kupplung, újratervezett műszerfal és légzsákos kormány.
A belső teljesen emberi formát nyert, a korábbi olcsó és igénytelen benyomást keltő után.
Az automata váltós változat, az automata miatt, 3.2 literre felfúrt 5 lóerővel erősebb és valamivel nyomatékosabb motort kapott.

Azért elég morc arcot tud vágni a visszapillantóban :ordog:
Kép

A kinti "izomszedán" terep kultikus autójává vállt.
Nekem ez a sorozat maximálisan bejövős, és zokszó nélkül elfogadnék egyet.


Ford Taurus SHO harmadik generáció - '96-'99

A teljesen felújított Taurus rögtön megjelent az SHO változatban is. Az szolíd spojlereket és alufelnit kapott, és így jobban néz ki, mint az alapváltozat, de sajnos nem lett az a nagy durranás.

Kép

Hogy a motor terén is valami számottevő történjen, a Yamaha a 3literes V6-osból egy 3.4 literes 240 lovas V8ast gyúrt, ami ugyanolyan remekmű volt, mint a korábbi változat.
Az igazi élét elveszítette az autó azzal, hogy csak automata váltóval készült.

Kép

Az egyéni formájú belső szerintem nem sikerült igazán jól, igy a közvéleményt megosztó külső, még egy egyöntetűen rondának mondott belsővel társult.

Sajnos a Taurus eme generációja teljesen sikertelennek bizonyult az elődhöz képest, így az SHO is csak rövid 4 évet élt meg.

Elküldve: 2007.07.09 0:39
Szerző: StangMan
Én 3db-ról tudok az országban (természetesen ez nem jelent semmit :hehe: )

Mindhárom első generációs, 89-91ig.
Az egyik egy fekete 89-es, ami nagyon lepattant állapotban volt eladó a használtautó.hu-n. Apró váltóhibája volt, közepes mennyiségű rozsdával. Azt tudom, hogy megvették, de hogy onnan tovább mi lett vele, azt már nem.

A másik egy bíbor metál 91es asszem, sötétített üvegekkel, az sem volt vmi ihaj-csuhaj állapotban, de a feketénél mindenképpen jobb volt. Régebben a Bécsi úton és Budakalászon láttam többször is.

A harmadik szintén 91es lehetett, fehér szinű volt, logó spojlerekkel, és a Hungária krt-on láttam parkolni, de ez sem ma volt.

Ennyi. Ha valaki tud róluk vmit, vagy ismer másikat, az legyen kedves ossza meg velem az információt!

Elküldve: 2007.07.09 6:04
Szerző: TomiTomi
Kombiban léteztek ezek a kivitelek? :oops:

Elküldve: 2007.07.09 6:27
Szerző: StangMan
sajnos nem...

89-95ig a kombi igen szep volt, abbol tenyleg jo lett volna
96-99-ig inkabb csak erdekes

Elküldve: 2007.07.09 10:50
Szerző: Chromlo
Érdekesek ezek a motorok.

Biztos szépen mutatna egy a Broncomba. Kép

Lehet hogy ez lesz a következő Kép

Kép

Elküldve: 2007.07.09 13:36
Szerző: StangMan
jooo motor... de keresztben van...
a broncoban nem hosszaban?

Elküldve: 2007.07.09 14:18
Szerző: Chromlo
A problámák arra valók, hogy megoldjuk öket!
Amúgy csak egy Cosworth-ra gyúrnék, de ez még erősen a jövő zenéje.
De ami azt illeti, tényleg nagyon szépek ezek a mocik. Nem hiába SHO.

Elküldve: 2007.07.09 14:54
Szerző: LeMans67
Csak legyen kész a Mustang :)
Aztán elkezdelek rontani én magam ötletekkel, hogy mit kellene a Broncoval csinálni.. :twisted:
Igazi szépség lesz úgy is az az autó, amint rajta lesz a máz :flag:

Elküldve: 2007.07.12 22:46
Szerző: StangMan
Ford Taurus SHO reklámok

'89-'91




'91-'95


Elküldve: 2009.05.03 23:12
Szerző: doGmAI
Ezek szerint az első generációs SHO-ban 3.0 volt? Akkor hogy hívták a 3.8-ast? Nekem úgy rémlik, hogy a feket nagyon lepukkant is 3.8 volt.

Ráadásul az a v.kék Mercury Sable, ami a Kőbányai úton lett faron billentve, az is 3.8.-as volt.

A 3.8-as motorról két verziót is hallottam, az egyik szerint a rendőrség megrendelésére gyártottak ilyet is, a másik a verseny sporthoz kapcsolódó kötelező szériáról szól.

Tegyetek helyre, mert tudatlan vagyok (és lusta is, mert nem nyitottam meg a Wiki-t)

Elküldve: 2009.05.19 15:26
Szerző: TomiTomi
Felbukkantak képek a Ford Taurus SHO prototípusáról

Kép

További képek itt.

A képeken látszik, hogy még nem a végleges motor látható.

Elküldve: 2010.05.05 19:48
Szerző: TomiTomi
StangMan írta:Vicces 2 perc Conan O'Brian Ford Tauruas SHO-jával, amit már láthattunk az új Taurus SHO bemutatója kapcsán... És még mindig megy :mrgreen:

Re: Taurus SHO '89-'99

Elküldve: 2012.10.02 16:26
Szerző: stang89
most már van itthon egy 3gen -es sho is talpon üzemkész fasza állapotban :szent:

Re: Taurus SHO '89-'99

Elküldve: 2012.10.02 16:30
Szerző: stang89
ehun e ...
Kép

Re: Taurus SHO '89-'99

Elküldve: 2012.10.02 19:16
Szerző: TomiTomi
:klassz: Mikor láthatjuk élőben?