1973-76 Ford Falcon XB
Elküldve: 2007.07.09 8:46
Ford XB Falcon
1973-ban ráébredtek amerikában, hogy annak ellenére, mennyien élnek azon a távoli szigeten, al akosság arányához képest rengeteg modellt eladtak az XA-kból. Azelött hosszú éveken át gyártották ugyanazt a típust szinte változtatás nélkül, de ezt a Falcon megváltoztatta. Nem egészen 20 hónappal az XA gyártásának megkezdése után megjelent a következő változat az XB!
Ez gyakorlatilag az előző modell ránc felvarrása volt. Teljesen új orr kialakítást kapott. Ráadásul ez az autó típus volt az első helyi gyárátsú autó amely alapban szervós tárcsákat kapott előre. Alap volt a duda és a lámpákba integrált indexek. A GT-k színre fújt lökhárítókat kaptak. Ezen kívüla hátsó lámpákat is áttervezták és rengeteg apró kis alakítást végeztek az autó minden részén.
Az XB Hardtop három féle kivitelben készült:
- Falcon 500 Hardtop,
- Fairmont Hardtop,
- GT Hardtop.
A két első modellhez rendelhető volt a GS csomag opcionálisan. Motorok a szokásos sor6 200 (cui 3,3 L) és (4,1 L)é s V8-as 302 (5,0 L) és 351 (5,8 L)-es Clevelandek. A váltó is mardt a C4 vagy FMX automata és a 4 sebességes kézi. Az erőt a 8 vagy 9"-os differenciálmű adta az útra.
Az XB Falcon Hardtop jellemzői:
A négyí legfontosabb dolog ami megkülönböztette a testvér modell XA és XC-ktől.
- A hűtőrács függőleges osztása középen,
- "Power Bulge" nyílások a motorháztetőn, köztük a jellemző csíkkal
- az új lökhárató és az azokba került helyzetjelzők
- a hátsó fények
Alap hűtőmaszk
GT and GS maszk
Normál motorháztető
GT and GS Hood motor takarólemeze
Hátulsó rész kialakítása
Az XB Family
1973 októbere és 1976 júniusa között 211.971 XB-t adtak el. Ez nem közelítette meg az XA sikerét, de a heli piacon nagyon jó adat volt.
A minket érdeklő Falcon 500s 5.400, XB Fairmont 3.382 és a GT 949-el képviseltette magát.
A többi modell 202.240 darabján osztozott a szedán, kombi (wagon), Utility (Ranchero vagy felénk pick up) és a dobozos (panel van vagy sedan delivery)
Az árak alakulása, amit erősen befolyásol az autók egyedi felszereltsége. Az árak nem tartalmazzák az USÁ-ba szállítás költségeit:
XB GT Hardtop U$20,000 - U$60,000
XB GT Sedan U$12,000 - U$40,000
XB Falcon 500/Fairmont Hardtop U$10,000 - U$25,000
XB Falcon 500/Fairmont Sedan U$4,000 - U$17,000
XB Utility U$6,000 - U$15,000
XB Panel Van U$5,500 - U$14,000
XB Wagon U$4,000 - U$12,000
1973-ban ráébredtek amerikában, hogy annak ellenére, mennyien élnek azon a távoli szigeten, al akosság arányához képest rengeteg modellt eladtak az XA-kból. Azelött hosszú éveken át gyártották ugyanazt a típust szinte változtatás nélkül, de ezt a Falcon megváltoztatta. Nem egészen 20 hónappal az XA gyártásának megkezdése után megjelent a következő változat az XB!
Ez gyakorlatilag az előző modell ránc felvarrása volt. Teljesen új orr kialakítást kapott. Ráadásul ez az autó típus volt az első helyi gyárátsú autó amely alapban szervós tárcsákat kapott előre. Alap volt a duda és a lámpákba integrált indexek. A GT-k színre fújt lökhárítókat kaptak. Ezen kívüla hátsó lámpákat is áttervezták és rengeteg apró kis alakítást végeztek az autó minden részén.
Az XB Hardtop három féle kivitelben készült:
- Falcon 500 Hardtop,
- Fairmont Hardtop,
- GT Hardtop.
A két első modellhez rendelhető volt a GS csomag opcionálisan. Motorok a szokásos sor6 200 (cui 3,3 L) és (4,1 L)é s V8-as 302 (5,0 L) és 351 (5,8 L)-es Clevelandek. A váltó is mardt a C4 vagy FMX automata és a 4 sebességes kézi. Az erőt a 8 vagy 9"-os differenciálmű adta az útra.
Az XB Falcon Hardtop jellemzői:
A négyí legfontosabb dolog ami megkülönböztette a testvér modell XA és XC-ktől.
- A hűtőrács függőleges osztása középen,
- "Power Bulge" nyílások a motorháztetőn, köztük a jellemző csíkkal
- az új lökhárató és az azokba került helyzetjelzők
- a hátsó fények
Alap hűtőmaszk
GT and GS maszk
Normál motorháztető
GT and GS Hood motor takarólemeze
Hátulsó rész kialakítása
Az XB Family
1973 októbere és 1976 júniusa között 211.971 XB-t adtak el. Ez nem közelítette meg az XA sikerét, de a heli piacon nagyon jó adat volt.
A minket érdeklő Falcon 500s 5.400, XB Fairmont 3.382 és a GT 949-el képviseltette magát.
A többi modell 202.240 darabján osztozott a szedán, kombi (wagon), Utility (Ranchero vagy felénk pick up) és a dobozos (panel van vagy sedan delivery)
Az árak alakulása, amit erősen befolyásol az autók egyedi felszereltsége. Az árak nem tartalmazzák az USÁ-ba szállítás költségeit:
XB GT Hardtop U$20,000 - U$60,000
XB GT Sedan U$12,000 - U$40,000
XB Falcon 500/Fairmont Hardtop U$10,000 - U$25,000
XB Falcon 500/Fairmont Sedan U$4,000 - U$17,000
XB Utility U$6,000 - U$15,000
XB Panel Van U$5,500 - U$14,000
XB Wagon U$4,000 - U$12,000