1972-73 Ford Falcon XA
Elküldve: 2007.07.09 8:55
Ford XA Falcon
Az első igazán Ausztrál Ford volt ez az amerikai változatból kinőtt Falcon. 1968-ban kezdték el a tengerentúli ősből tervezni a helyi autó változatát. Az ausztrál Dearborn-i részleg májusi felállása után neki látott a munkának és kidolgozta az autó formáját. Ők dolgoztak ezen a modell megjelenéséig. Mivel a helyi részleg nem volt elég nagy és nem kapott teljesen szabad kezet ezért felhasználták a Torino/Fairlaine típust. Rövidebb tengelytávolságot, és első hátsó túlnyúlást terveztek, amitől sokkal látványosabb lett a modell. Amiikor megjelent Amerikában a Torino modell úgy döntöttek, hogy így már nem elég eredeti az autó és átdolgozták. Októberben 3 tervező 90 órai megfeszített munkával megalkotta az új modellt.
1972-ben az XA Hardtop három kivitelben jelent meg a piacon.
- Falcon 500 HardTop
- Fairmont HardTop
- GT HardTop
Az első két típust lehetett opcionálisan GS csomaggal rendelni. Ezek az autók mind kifejezetten ausztráliában tervezett és épített modellek voltak. A motor választék a sor6-so 200 cui (3,3 L), 250 cui (4,1 L) és 250 cui (4,1 L) 2V-től a V8-as 302 (5,0 L) Cleveland és 351 cui (5,8 L) Cleveland-ig. A váltó az automata C4 vagy FMX lehetett esetleg 4 sebességes kézi váltó lehetett. Az erőt normál 8 vagy 9" differenciálon keresztűl tették a földre.
Az egyedijellege az XA Falcon Hardtop
Négy alapvető eltérése volt az őt követő XB és XC modellekhez képest:
- a hűtőmaszk vízszintes vonala találkozott középen,
- a motorháztető is belefutott ebbe a közép pontba,
- az első oldal lemezekbe vágták az oldalsó helyzetjelzőket,
- a hátsó lámpáknak konkáv formája volt.
Az elmúlt 35 évben sok autóban általános alap elvként használták sok autóban ezeket a dolgokat.
Az XA család
1972 márciusa és 1973 szeptembere között 129.473 XA készült. Ebből a minket érdeklő XA Falcon 500S 4.525, a XA Fairmount 3.273 és a GT 891 volt.
A többi 120.784 modellen osztozott a szedán, a kombi (wagon), Utility (Rancher vagy ahogy felénk mondanák: pick up) és a dobozos (panel Van vagy sedan delivery).
Árak alakulása:
Az árakat természetesen befolyásolja a gyári extrák mennyisége vagy egyedi rendelések. A megadott árak nem tartalmazzák a szállítási költségeket az USÁ-ba.
XA GT Hardtop U$20,000 - U$60,000
XA GT Sedan U$12,000 - U$40,000
XA Falcon 500/Fairmont Hardtop U$10,000 - U$25,000
XA Falcon 500/Fairmont Sedan U$4,000 - U$17,000
XA Utility U$6,000 - U$15,000
XA Panel Van U$5,500 - U$14,000
XA Wagon U$4,000 - U$12,000
Az első igazán Ausztrál Ford volt ez az amerikai változatból kinőtt Falcon. 1968-ban kezdték el a tengerentúli ősből tervezni a helyi autó változatát. Az ausztrál Dearborn-i részleg májusi felállása után neki látott a munkának és kidolgozta az autó formáját. Ők dolgoztak ezen a modell megjelenéséig. Mivel a helyi részleg nem volt elég nagy és nem kapott teljesen szabad kezet ezért felhasználták a Torino/Fairlaine típust. Rövidebb tengelytávolságot, és első hátsó túlnyúlást terveztek, amitől sokkal látványosabb lett a modell. Amiikor megjelent Amerikában a Torino modell úgy döntöttek, hogy így már nem elég eredeti az autó és átdolgozták. Októberben 3 tervező 90 órai megfeszített munkával megalkotta az új modellt.
1972-ben az XA Hardtop három kivitelben jelent meg a piacon.
- Falcon 500 HardTop
- Fairmont HardTop
- GT HardTop
Az első két típust lehetett opcionálisan GS csomaggal rendelni. Ezek az autók mind kifejezetten ausztráliában tervezett és épített modellek voltak. A motor választék a sor6-so 200 cui (3,3 L), 250 cui (4,1 L) és 250 cui (4,1 L) 2V-től a V8-as 302 (5,0 L) Cleveland és 351 cui (5,8 L) Cleveland-ig. A váltó az automata C4 vagy FMX lehetett esetleg 4 sebességes kézi váltó lehetett. Az erőt normál 8 vagy 9" differenciálon keresztűl tették a földre.
Az egyedijellege az XA Falcon Hardtop
Négy alapvető eltérése volt az őt követő XB és XC modellekhez képest:
- a hűtőmaszk vízszintes vonala találkozott középen,
- a motorháztető is belefutott ebbe a közép pontba,
- az első oldal lemezekbe vágták az oldalsó helyzetjelzőket,
- a hátsó lámpáknak konkáv formája volt.
Az elmúlt 35 évben sok autóban általános alap elvként használták sok autóban ezeket a dolgokat.
Az XA család
1972 márciusa és 1973 szeptembere között 129.473 XA készült. Ebből a minket érdeklő XA Falcon 500S 4.525, a XA Fairmount 3.273 és a GT 891 volt.
A többi 120.784 modellen osztozott a szedán, a kombi (wagon), Utility (Rancher vagy ahogy felénk mondanák: pick up) és a dobozos (panel Van vagy sedan delivery).
Árak alakulása:
Az árakat természetesen befolyásolja a gyári extrák mennyisége vagy egyedi rendelések. A megadott árak nem tartalmazzák a szállítási költségeket az USÁ-ba.
XA GT Hardtop U$20,000 - U$60,000
XA GT Sedan U$12,000 - U$40,000
XA Falcon 500/Fairmont Hardtop U$10,000 - U$25,000
XA Falcon 500/Fairmont Sedan U$4,000 - U$17,000
XA Utility U$6,000 - U$15,000
XA Panel Van U$5,500 - U$14,000
XA Wagon U$4,000 - U$12,000