Oldal: 1 / 1

1972-73 Ford Falcon XA

Elküldve: 2007.07.09 8:55
Szerző: LeMans67
Ford XA Falcon

Kép

Az első igazán Ausztrál Ford volt ez az amerikai változatból kinőtt Falcon. 1968-ban kezdték el a tengerentúli ősből tervezni a helyi autó változatát. Az ausztrál Dearborn-i részleg májusi felállása után neki látott a munkának és kidolgozta az autó formáját. Ők dolgoztak ezen a modell megjelenéséig. Mivel a helyi részleg nem volt elég nagy és nem kapott teljesen szabad kezet ezért felhasználták a Torino/Fairlaine típust. Rövidebb tengelytávolságot, és első hátsó túlnyúlást terveztek, amitől sokkal látványosabb lett a modell. Amiikor megjelent Amerikában a Torino modell úgy döntöttek, hogy így már nem elég eredeti az autó és átdolgozták. Októberben 3 tervező 90 órai megfeszített munkával megalkotta az új modellt.

1972-ben az XA Hardtop három kivitelben jelent meg a piacon.
- Falcon 500 HardTop
- Fairmont HardTop
- GT HardTop

Az első két típust lehetett opcionálisan GS csomaggal rendelni. Ezek az autók mind kifejezetten ausztráliában tervezett és épített modellek voltak. A motor választék a sor6-so 200 cui (3,3 L), 250 cui (4,1 L) és 250 cui (4,1 L) 2V-től a V8-as 302 (5,0 L) Cleveland és 351 cui (5,8 L) Cleveland-ig. A váltó az automata C4 vagy FMX lehetett esetleg 4 sebességes kézi váltó lehetett. Az erőt normál 8 vagy 9" differenciálon keresztűl tették a földre.

Az egyedijellege az XA Falcon Hardtop
Négy alapvető eltérése volt az őt követő XB és XC modellekhez képest:
- a hűtőmaszk vízszintes vonala találkozott középen,
- a motorháztető is belefutott ebbe a közép pontba,
- az első oldal lemezekbe vágták az oldalsó helyzetjelzőket,
- a hátsó lámpáknak konkáv formája volt.

Kép
Kép

Az elmúlt 35 évben sok autóban általános alap elvként használták sok autóban ezeket a dolgokat.

Az XA család
1972 márciusa és 1973 szeptembere között 129.473 XA készült. Ebből a minket érdeklő XA Falcon 500S 4.525, a XA Fairmount 3.273 és a GT 891 volt.

A többi 120.784 modellen osztozott a szedán, a kombi (wagon), Utility (Rancher vagy ahogy felénk mondanák: pick up) és a dobozos (panel Van vagy sedan delivery).

Kép
Kép

Árak alakulása:
Az árakat természetesen befolyásolja a gyári extrák mennyisége vagy egyedi rendelések. A megadott árak nem tartalmazzák a szállítási költségeket az USÁ-ba.

XA GT Hardtop U$20,000 - U$60,000
XA GT Sedan U$12,000 - U$40,000
XA Falcon 500/Fairmont Hardtop U$10,000 - U$25,000
XA Falcon 500/Fairmont Sedan U$4,000 - U$17,000
XA Utility U$6,000 - U$15,000
XA Panel Van U$5,500 - U$14,000
XA Wagon U$4,000 - U$12,000

Kép

Elküldve: 2007.07.09 14:49
Szerző: LeMans67
Aki megnézi ezeket az autókat, eléggé közeli hasonlóság vehető észre az európai változatokhoz képest

Elküldve: 2007.07.09 14:54
Szerző: TomiTomi
Az eleje Ford Cortina. :roll:

(De szép magyar lett a cikk. :klassz:)

Elküldve: 2007.07.29 23:06
Szerző: StangMan
Érdekes, a szimpla kerek lámpával nem jó, de a dupla kerekkel már igen jól néz ki...

A hátulja teljesen 1st gen. Camaro... de jól néz ki!

De generálisan elmondható szerintem az egész ausztrál autógyártásról, hogy keveri az európai és amerikai dolgokat... és szerintem végletek kerülnek ki a kezük alól...
Vagy fertelmes randa, vagy nagyon szép... Végül is Ausztrália is a világ végén van... az is egy véglet :monokli:

Elküldve: 2007.07.30 9:02
Szerző: LeMans67
Igen, itt jól látható, hogy a Ford mivel messze volt a másik nagy szigettől, ami jól nézertt ki azt átvehette a konkurensektől :twisted:
Ebből lett néhány nagyon jól eltalált autó!

Elküldve: 2008.02.11 16:44
Szerző: LeMans67
Kis hangulat:

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nS67N6gFAGw&re ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nS67N6gFAGw&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Elküldve: 2008.03.12 16:13
Szerző: LeMans67
Ford Falcon 500 XA
Kép

Ford Falcon 500 XA Grand Sport
Kép

Elküldve: 2008.03.12 16:34
Szerző: StangMan
nekem ezek már annyira nem... főleg a hátulja néz ki bután a kis kerekekkel... :roll:

Elküldve: 2008.03.12 16:45
Szerző: LeMans67
Tiszta EU Ford ez a forma szerintem, cska kicsit nagyobb méretben.. :D

Elküldve: 2008.05.06 13:37
Szerző: LeMans67
Egy érdekesség:

Kép

egy XA Falconról szól a cikk, amit a boldog tulajdonos ausztráliában vett és elvitette magához angliába. Erről ITT lehet olvasni.

Pár sorban az autóról:
1972 XAGS Fairmount Falcon Coupe

motor: V8 351 Cleveland (5,8 L), 800-as duplapumpás karburátorral
(plusz egy Nitro rendszer).

Differenciál: 9"-es Ford 4,11:1 végáttétellel

Elküldve: 2008.05.07 5:21
Szerző: StangMan
Szép... de azoktól a scoopoktól hányok... elég rusnya...

Nézted, toploader van alatta... lassú váltó, meg csak 4es, de tényleg sokat bír

Elküldve: 2008.05.07 6:56
Szerző: LeMans67
StangMan írta:Szép... de azoktól a scoopoktól hányok... elég rusnya...

Nézted, toploader van alatta... lassú váltó, meg csak 4es, de tényleg sokat bír
Én azon vigyorogtam, hogy ak is angolok szép csendben vásárolgatják a gépeket. Van az oldalon olyan is aki egy amerikába került gépet vitt haza... :D

A Scoop az annyira ronda, hogy arra már kifejezés sincs.. :(

Elküldve: 2010.01.17 22:42
Szerző: TomiTomi
Egy kicsit megpöckölt

Ford Falcon XA GT


Re: Régi Aussie gépek, Ford Falcon XA, a kezdet

Elküldve: 2011.05.27 15:15
Szerző: TomiTomi
Falcon XA GT az East Coast Targa versenyen


Re: Régi Aussie gépek, Ford Falcon XA, a kezdet

Elküldve: 2013.05.10 8:26
Szerző: TomiTomi
1972 Ford Falcon XA - Reklám