
Két ennyire menő faszihoz természetesen elengedhetetlen egy igazán menő verda... így 1975ben megláthattuk a filmtörténelem egyik legmenőbb rendőrautóját: Starsky '75ös Ford Gran Torinóját, a Zebra3-at!!!
A sorozat azonnali sikere, a sorozatban szereplő autók hivatalos beszállitóját, a Fordot, arra ösztönözte, hogy 1976-ban egy korlátozott példányszámú szériával tegyen pontot a Torino-éra végére (a 77es modellévtől az LTD váltotta le a Torinot).
1976 február 9-én egy sajtóközleményt jelentettek meg, melyben bejelentették a limitált szériát.


"A Ford 1.000db Starsky és Hutch Gran Torinot gyárt, melyben minden megvan minden, ami izgalmas egy fiatal embernek. Örömmel tölt el minket, hogy egy ilyen autót is elérhetővé tudunk tenni a nagyközönség részére, mégha csak korlátozott darabszámabn is. Egy igazán különleges darab lesz, a szalonjaink "színes éke". A vevőinek nem csak a birtoklása de a vezetése is nagy örömet fog okozni.
A 2B Bright Red fényezés, az egyedi fehér csíkozás, 351 ci-s motor, a kétoldali sporttükrök és a DeLuxe lökhárítók mind a csomag alapfelszereltségét képezik.
A széria gyártását márciusban kezdjük meg, és a gyártásra kerülő autó a Ford kimelt autója lesz a Február 20-29-ig tartandó autókiállításon. "
A Ford összesen 1.002 Starsky és Hutch Gran Torinot gyártott, ebből 2 tesztelésre és promociós célokra volt készítve, és ezeket később be is zúzták.

A Starsky és Hutch széria egy opcionális csomagot jelentett, amihez természetesen egyedileg is minden extrát meg lehetett rendelni, ami a Gran Torinohoz kapható volt.


Ezek a Mag Slot kerekek egyszerűen gyö-nyö-rű-ek!!!!!!

Egy átlagos "csomag" kb. így nézett ki
- 351 Cleveland motor/Corning Englehard 400 katalizátorok
- Speciális Bright Red / fehér fényezés
- Egyedi szériajelzések belül
- Fekete műbőr kárpitozás
- C6 automata váltó
- Sportkormány
- Manuális légkondícionáló
- Lopásgátló csomag
- Sötétített üvegek
- Magnum kerekek
- Heavy-duty futómű
Az eredeti fekete műbőr belső


Az igazi "fanok" természetesen ennyivel nem elégedtek meg. Beszereztek egy "Zebra3" rendszámtáblát, villogót, korabeli rendőrségi rádiót... sőt, még Starsky szimbolummá vált kötött pullóverét is.





Nemtom figyelitek-e a bal képen a nacit, az Adidas csukát...

Az eredetiséget igazoló számla

A 351es motorhoz lehetett rendelni 4sebességes váltót, míg a 400as és 460as BigBlockokhoz csak automata volt kapható.
A motor specifikációk 76-ban ezek voltak
351-2V Cleveland (H kód)
152 LE @ 3800, 274 ft·lb @ 1600 ford., 2-torkú karburátor
400-2V 335 sorozatú V8 (S kód)
180 LE @ 3800, 338 ft·lb @ 1800 ford., 2-torkú karburátor
460-4V 385 sorozatú V8 (A kód)
202 LE @ 3800 rpm 352 ft·lbf @ 1600 ford., 4-torkú karburátor

Hát igen, nem fékevesztett erőgépek


Asszem az én Starsky and Hutch Gran Torinom kapna egy 351es Windsort, 6 sebsséges váltóval azt szeva

De ha nagyon maradunk az eredeti alapoknál, akkor is egy kényelmes 300 lóerő bármelyikből kihozható.

A "The Cleveland Press" ujságírója, Bruno Bornino tesztelte az autót, és észrevételeit a lap 1976 augusztus 30.-ai számában tették közre:
" - Nemcsak a sorozat, de az autó is igazi nyertes. Bármerre is jártam, rögtön nagy feltünést keltettem, a reakciók többnyire pozitívak voltak. A hölgyek többnyire csalódottak voltak, hogy nem az ismert sztárok ülnek az autóban.
- Az 1.000 autóból 100db-ot a kanadai piacra gyárt a Ford.
- Azt nem mondanám, hogy olyan kaszkadőr mutatványokat próbáltam az autóval, mint Starsky és Hutch sorozatban láthatunk, de elégedett voltam az autó nyújtotta teljesítménnyel és kényelemmel. Az autó minden közlekedési helyzetben megfelelően viselkedett.
- A Starsky és Hutch Gran Torino nagy autó, és mégis 19mérföldet tehetünk meg vele 1 gallon benzinnel az autópályán, 13at városban. Igaz én az EPA által közétett adatoknál kedvezőbb fogyatsztást tapasztaltam, városban 15 mérföldet, országúton pedig 21 mérföldet tettem meg 1 gallon üzemanyaggal."
Hát nem gyönyörűűűűű...

A Car&Driver a 2007 júniusi számában letesztelt néhány klasszikus filmes autót, és egyikük volt egy Starsky és Hutch Gran Torino replika, amit Mike Walsh (Movie Mike) épített Ben Stiller és Owen Wilson közös Starsky és Hutch mozifilmjére.
Az autóval generálisan a Torinóság volt a bajuk, hogy ez egy eszméletlen példány,"but Torinos suck"....
Sajnos 1973ig állitólag annyi gond volt a Torinóval (műszaki problémák, masszív rozsdásodás), hogy a 68ban életre hívott széria a 77es modellévvel végleg nyugdíjba vonult.
A 74es modellfrissítés és a javuló minőség sem tudta megmenteni...
Ezért is látni olyan keveset belőlük, egyszerűen már nincsenek, szétrohadtak...

Manapság a Torinok talán nem a legkeresettebb klasszikus USA autók, de a Starsky és Hutch szériának megvan a maga gyüjtőtábora... mondani sem kell, hogy a vágyaim listáján egy ilyen Starsky and Hutch Gran Torino is szerepel
