Oldal: 1 / 4

1969 Ford Torino Talladega - utcai versenyautó

Elküldve: 2007.12.06 17:39
Szerző: LeMans67
Adott a kert végében egy szép formájú klasszikus autó, de miért újítaná fel az ember azért, hogy legyen neki is egy a többszáz hasonló jó állapotú régi autóból? Gondolt egyet Rick Stanton és azt mondta: mi lenne ha építenénk egy NASCAR stílusú autót, de olyat, ami az utcai használatra is alkalmas. Meg kell felelni a helyi előírásoknak (ami azt hiszem sokkal engedékenyebb és rugalmasabb lehet, mint felénk :P ). Mivel nem volt nagyon sok pénz az építésre, így ennek a szempontnak is megkellett felelni, tehát be kellett férni a keretbe. Akkor lássuk mit és hogy csináltak:

1969 Ford Torino Talladega - Street Cup

Kép

Kép

Az úriember egyszer ült már egy NASCAR autóban egy helyi kereskedésben, de az az autó más volt, hisz a Ford sose épített ilyen gépet, mint amit ő tervezett. Az ötleteiből nem akart engedni, hát neki kellett állni egy egyedi gép építésének.

A kezdetek:

Lépjünk vissza pár tíz évet és érkezzünk el 1969-be. A Ford és a Dodge ekkor vívta csatáját. A Chargerek uralmát szerették volna megtörni, hisz a Dodge nagyot alkotott a HEMI motorokkal. A Ford kirukkolt az új Torino Fastback-kel. Tehát az autó adott volt. Igaz az autó tesztelésénél a szélcsatornában fellépett némi kis gond, az orr kiképzésével. Kicsit alakítottak rajta, nem sokat alig 5" (13 cm) -t :D .

Kép

Így már könnyebben tudott gyorsulni, de ha már így bemelegedtek nem hagyták abba, mivel megkellett felleni a magassági előírásnak is. Az első futómű tartó részt megemelték 1"-el, így lejebb került az autó orra. Ezekkel az átalakításokkal megszületett az alabamai Torino Talladega. Mivel életben volt az 500 db-os gyártási ráta a NASCAR részvételhez, így elkellett adni ennyit. Természetesen ezek az autók nem voltak azonosak a versenyre épített gépekkel. Motorjuk általában a 428 CJ volt és automata váltókkal szerelték nagy részt őket. Aztán a Mustangok megkapták a BOSS 429-et, míg ellenfelük a Camaro ZL1-et. Gyári BOSS motoros Talladega nem készült.

Mivel ezek az autók ebben a formában nem igazán voltak képesek, hogy megfussák és tartsák a 180+ miles/hour (288+ km/h) a versenyeken, ezért alakítottak rajtuk. Így lett Charger 500, amely szintén kisebb orrmaszkot kapott (ahogy a Plymouth testvére a Superbird is), alakítottak a lökhárítón és megkapta a hatalmas MOPAR szárnyat.

Kép

A munka:

Térjünk vissza a közel múltba. Rick keresgélt folyamatosan, hogy valami jó gépbe tehesse a BOSS motorját. Nézegettek autókat sokat, míg végre találtak egy egészen jó állapotú alapot. A lemezek megvoltak, a váz is egyben volt, motor váltó és hátsóhíd is megvolt és a kereke is :D Igaz azért volt mit csinálni rajta, ez már azonnal látszott. Aztán megindult a nehezebb rész, összekellett vásárolni minden olyan alkatrészt, ami hiányzott az autóból vagy szükségessé vált az alakításhoz. A sima Talladega megépítése nem okozott volna ennyi gondot, de mivel egy egyedi gépet szeretett volna, így felmerültek azért problémák. Ezzel a BOSS motorral szinte egy mai NASCAR autó lehet egy régi vázban. Az igazi lökést az építéshez 2004 januárjában Aero Warrior Car reunion adta. Ez egy négy napos buli, aminek a végén a Club egy versenyt is rendez. Természetesen Rick szinte elérhetelten fázisban állt a gépével ehhez a versenyhez, de azért az elhatározás megszületett, haladni kell a munkával. Adottvolt hét hónap így feleségével átalakították a programjaikat erre az időre. Öt nappal elötte indították csak be a masszívra épített BOSS erőművet. Itt sem ment minden simán és ekkor beszálltak segíteni a barátaik is. Mivel olaj jött át keményen am otoron, így kivették újra, kijavították és újra visszatették, de ez már a 2. napon sikerült csak. Nem baj godolták lesz Augusztusban egy másik négynapos rendezvény addig azért lesz még idő, aztán pedig jöhet Milwaukee ARCA Race. Az autóra került 72-es szám a '69-es Benny Parsons Talladegája miatt került az autóra.

Adatok: '69 Ford Torino Talladega - Rick Stanton (Fullerton, CA)

Kép

Motor:
- V8 ford A460 blokk 598 cui-ra strokolva C9AE fejekkel. A motor tetején egy Holley Dominator 1.250 cfm.es karburátor trónol. 742 LE 5,800 rpm és 1020 Nm 4,600 rpm.

Kép

Váltó:
- 4 sebességes NASCAR-spec Talladega

Hátsóhíd:
NASCAR 9" híd, Detroit Locker 3,31:1

Első futómű a gyári megerősítéséből lett átalakítva. A hátsó erősítéseket kapott.

Fékek:
Elöl 13", hátul 12" Wilwood.

Felnik:
Aero Race 59-es sorozatú NASCAR 15 x 9.5" felnik (BS 5")

Gumik: Goodyear 28x10x15 Eagles

Kép

Átalakítások:
Erősített vezetőajtó, bukócső, Talladega átalakítások, PPG Royal Maroon szín és feliratok. Belül a gyári műszerfal az eredeti Torino műszerekkel maradt csak egy 5"-es fordulatszámmérővel egészült ki. A többi kiegészítő műszer a a pult alá került (klasszikus Stewart Warner). Kapott egy ötpontos biztonsági övvel szerelt Kirkey verseny ülést. 32 gallonos benzin tankot kapott,ami talán képes etetni a holley Dominatort. A gyújtás pedig a jól ismert MSD rendszerű, amelyet a műszerfal alá építettek.

Kép

Kép

Forrás: hotrod.com

Elküldve: 2007.12.07 8:04
Szerző: trafo2000
Ez hibátlan.Pont így kellene ahogy van :shake:

Elküldve: 2007.12.07 9:25
Szerző: LeMans67
trafo2000 írta:Ez hibátlan.Pont így kellene ahogy van :shake:
Én azért szeretnék két ülést egy autóba... :twisted: Ettől eltekintve nagyon szép és jó a gép, bár én simán meghagytam volna a belső burkolatokat és a hátsó ülést is, csak a két elsőt cseréltem volna versenyre, 5 pontos biztonsági övekkel, mivel ez a motor nem érezné meg azt a 15 kg pluszt, de amikor utcán mész még is csak kényelmesebb és komfortosabb...

Elküldve: 2007.12.07 9:29
Szerző: LeMans67
Pár kép még:

Ez az amerikai felújítás...:
Kép

A hátsó meghajtás:
Kép

Váltó és híd hűtés:
Kép

Elküldve: 2007.12.07 12:08
Szerző: Chromlo
Zsír kis verdát összeeszkábáltak.
Azért érdekes a hársó híd bekötése. Laprugó + lengőkar?

Elküldve: 2007.12.07 12:52
Szerző: LeMans67
Chromlo írta:Zsír kis verdát összeeszkábáltak.
Azért érdekes a hársó híd bekötése. Laprugó + lengőkar?
Látd nekem ezen ak épen is csak az tünt fel, hogy belátsz a zártszelvénybe, amit kívülről lefestettek feketére és belül tiszta rozsda...

Nem értem, ha ennyit beleöltek, szétvolt szedve, akkor miért nem kezelték le? Tudom Californiában van a gép, de akkor is....

Elküldve: 2007.12.08 18:27
Szerző: TomiTomi
Mi az a bigyó, amit a kardán a szíjjal hajt? :lama:

Elküldve: 2007.12.08 23:55
Szerző: StangMan
szerintem a pumpa, ami a diffi hutesehez hozza cuccot... nekem ez lenne a logikus...

Elküldve: 2007.12.08 23:57
Szerző: StangMan
Különben meg kúúúúva jól néz ki, de a felnik...a felnik... azok a felnik űber-giga-mega brutálok.... fekete gumi sárga felirat :rulez: ultra kemény...

Elküldve: 2007.12.09 11:59
Szerző: Chromlo
StangMan írta:szerintem a pumpa, ami a diffi hutesehez hozza cuccot... nekem ez lenne a logikus...
Én is erre tippeltem. ;)

Elküldve: 2007.12.10 8:19
Szerző: LeMans67
Chromlo írta:Én is erre tippeltem. ;)
Ha az utolsó képet megnézitek ott jól látszik, hogy az utolsó elötti kép csövei hova mennek: Ezért nicns benne sok ülés, mert kell a hely a gépbe a kiegészítő alkatrészeknek :P

Elküldve: 2008.01.07 22:35
Szerző: TomiTomi
1969-es Ford Talledega 429 es Cobra motorral :rrr:


Elküldve: 2008.01.08 8:28
Szerző: Bandit
@LeMans: Ez egy "utcai versenyautó" amit Te építenél az inkább a "Pro Touring" kategória. Ösze se hasonlítsd, mert ez a Talladega a versenyről és nem kényelemről szól.
Egyébként a kárpitok, burkolatok és a hátsó ülés több mint 40kg egy Fiesta-ban!

Rozsdás a zártszelvény belül? Na bumm. Annyira nem számít, hogy csak na. Elvégre ez nem Showcar.
Ki ne találd, hogy elrohad! Láttál már UAZ-t közelről? Na az már a gyárban is rozsdás volt, aztán mégis egyben vannak a mai napig. Pedig már némelyik 45-50 is elmúlt.
Mennyit is fordított rá!? Mert elvileg nem volt a csávó túl vastag. Persze nem magyar viszonylatokban beszélünk, de elvileg nem is olyan sokba fájt ez a gép.

Elküldve: 2008.01.08 9:05
Szerző: LeMans67
Bandit írta:@LeMans: Ez egy "utcai versenyautó" amit Te építenél az inkább a "Pro Touring" kategória. .
Tudom: én imádom azt amikor jól néz ki, jól megy és kényelmes. Elfuserált öreg ember kezdek lenni.. :)
Bandit írta: Rozsdás a zártszelvény belül? Na bumm. Annyira nem számít, hogy csak na. Elvégre ez nem Showcar. .
ha már szét szedem, nehogy ne legyen már 15,5 dodom (kb egy flakon rozsdagátló meg valami festék), hogy levédjem azt a vasat. ez igényesség inkább, de mindegy......

Elküldve: 2008.01.08 9:30
Szerző: Bandit
LeMans67 írta: ha már szét szedem, nehogy ne legyen már 15,5 dodom (kb egy flakon rozsdagátló meg valami festék), hogy levédjem azt a vasat. ez igényesség inkább, de mindegy......
Vagy fölösleges dolog. Persze ezt mindenki a maga megítélése szerint kategorizálja. Nekem nem annyira számít. Nem mondom, hogy tök nem érdekel, de mindig akad ezer más egy autón ami fontosabb.