Oldal: 2 / 3

Re: Tuning

Elküldve: 2017.08.31 10:17
Szerző: GTPeti
Ezúttal most én hoznám elő azt a témát, amit Tomi szokott: Meghoztani, felrakatni a karosszéria elemeket, meghozatni, felrakatni a kipufogót, cold air kittet, megcsinálni a programozást elég jelentős tétel és akkor is egy V6-od van, aminek, ha el akarod adni egyszer nem tudod érvényesíteni ezt a jelentős költséget és nem fog úgy menni, kanyarodni, fékezni stb. mint egy V8-as, viszont összköltségben már nagyon közel vagy ahhoz.

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.02 7:49
Szerző: Medvekoma
Tény, de cabrio v8-at feketében még nem láttam.

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.02 14:59
Szerző: kopaszkrapek
Szia Medvekoma !

Az én véleményem, hogy amit érdemes motor tuningra költeni, az max egy oktánszám optimalizáló szoftver, légszűrővel és sport dobokkal.
Ezek legfeljebb 10 % teljesítménynövekedést fognak hozni, egy szívómotor esetében. Amennyiben ennél többet szeretnél, akkor jön a feltöltő csomag ami 30-40% -ot is növelhet a gyári adatokhoz képest. Viszont a motor élettartalmát csökkenteni fogja, és sok pénzbe kerül.

Tominak és GTPetinek igaza van abban, hogy a nagyobb teljesítményhez jobb fékek, váltó, kardán, futómű stb kell, és lehet, hogy a végén többe kerül mint egy gyári V8.

Napi használatra a V6 szuper, gumit égetni és keresztben autózni 300 lóval is bőven lehet, gyorsulni meg a V8 is kevés, a Mustangok túl nehezek ...

Üdv,
kk

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.02 17:29
Szerző: Medvekoma
Köszi, ez is a cél, egyenlőre nem érzem kevésnek. Pontosan az oktánszám állítás az egyik cél, a többi csak a hang miatt. :)

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.02 22:06
Szerző: TomiTomi
Figyelmedbe ajánlom, hátha nem tudod, hogy az USÁban és Európában más oktánszámegységet használnak: viewtopic.php?f=17&t=294

Szerintem a hazai üzemanyag-minőség mellett nem árt, ha van egy kis tartalék az oktánszámban. Főleg, hogy érezhető erőt nem hoz. A gázpedál átprogramozása viszont sokkal disznóbb motorérzetet ad. :mrgreen: (Ez része szokott lenni a tuning csomagoknak. Akkor is, ha maradsz a gyári oktánszámnál. ;))

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.03 7:29
Szerző: Medvekoma
Köszönöm, de nem, már kaptam egy emberkét, aki átprogramozza, jövő héten intézem is:)

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.03 12:41
Szerző: TomiTomi
Válaszod nem igazán értem, hisz sem programozó kütyüt, sem emberkét nem ajánlottam. Csak információt. Szerinted miért érdemes az oktánszámot átprogramoz(tat)ni?

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.03 13:48
Szerző: Medvekoma
Egyrészt elvileg fogyasztásban is jelentkezik, bár ez annyira nem izgat. Viszont tankoltam egy ideig 100-ast bele, aminek az eredménye egy throttle body csere lett, így célszerűbb a hazaira állítani.
Én arra írtam, hogy kaptam már embert, amit te írtál, azt gondoltam javaslod.

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.04 11:19
Szerző: TomiTomi
Igazán annyit akartam mondani, hogy az lesz, amit a tune-ból észreveszel. (A gázpedál karakterisztikájának a módosítását, ha automatád van, akkor még az lehet, hogy jobban fog rángatni..)

Azt egész biztosan állítom, hogy túl magas oktánszám semmit sem tesz tönkre, egyszerűen csak pénzpazarlás.

Nem tudom, mit vársz az oktánszám átállítástól. A következőket érdemes figyelembe venni:
- igazi tune-t csak mérőpadon lehet beállítani. Ha csak egy vásárolt tune kerül be a kocsidba, amit nem illesztenek külön hozzá, akkor nincs is szükséged "emberkére". Simán magad is letöltheted valamelyik kapható kézi programozóval.
- egyik utólagos tune sincs úgy kitesztelve, mint a gyári. A gyári tuti működik télen, nyáron, tengerszinten és a hegyekben, száraz és párás levegővel. Az utólagos tune pont ezt az általánosságot szünteti meg, így valamilyen tulajdonság bizonyos körülmények között akár jobb is lehet mint a gyári.
- magyarországi benzinek nem éppen a jó minőségükről híresek, szerintem egy kis oktánszám tartalék mindenképpen jól jöhet. A gyári amerikai 88 oktán kb 92 európainak felel meg. Az amerikai 91es valamivel jobb mint európai 95öst igényel(ne), a 93as megfelel a 98asnak.
- nem egy tönkrement Mustang motorrol tudok, ami tune-nal nem bírta a német autópályát -> Amerikában nincs ilyen igénybevétel, ez nekik nem fontos, ennek rovására lehet pl benzint spórolni egy kicsit

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.05 8:35
Szerző: GTPeti
Még egy dolog, ha csak tune-van motor építés, vagy legalább egy cold air kit, TB kit nélkül akkor annak az a veszélye, hogy attól megy jobban, hogy elszegényíti a keveréket, ennek pedig gyakran az a vége, hogy nem bírja a motor az igénybevételt.
Sajnos a hazai tunerekben nem igazán hiszek (van tapasztalat). Abban is egyetértek Tomival, hogy rendes, biztonságos tuningot dyno padon egy teljesen írható computerrel (és megfelelő szakmai tudással és típusismerettel rendelkező) szakember tud.

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.07 19:54
Szerző: Medvekoma
Nem komplett tune megy rá, csak a gyári beállítás kapja meg az oktánszám átállítást, nem húzza fel. A gázpedálon még gondolkodom, de ahhoz sem ragaszkodom. Egyenlőre nem cold air intake kitet, csak egy K&N légszűrőt kap.

Oktánszám: ezen vitatkozhatunk, de nem hiszem, hogy rosszabb lenne, ha megkapja a benzinhez illő gyári programot. Értem a logikát, csak nem értek egyet vele. Az USA-ban a Rosuh is azzal kezd, hogy átállítja az oktánszámot.

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.07 20:12
Szerző: TomiTomi
Ha olyan erőforrása van a tunerednek mint a Roush cégnek, akkor tényleg nem kell izgulni a tune minősége miatt.

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.08 10:54
Szerző: Medvekoma
Ő teszi fel a Roush programját itthon. Csak látott már ilyet:)

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.08 17:17
Szerző: kopaszkrapek
Sziasztok !

A Roush progihoz vehető még garancia, 3 év vagy 36000 mérföld, 495 USD-ért, a forgalombahelyezéstől számítva.
http://www.roushperformance.com/pdf/fla ... pgrade.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Nekem az eddigi tapasztalatom :

Magas fordulaton 5500-6500 picit jobb teljesítmény,
Fogyasztás csökkent átlagban 1 litert / 100 km, 95-ös benzint tankolva.
Gázpedál nem lett idegesebb,
Autómata váltó csak S-módban lett picit más, jobban reagál a gázadásra.
A Roush dobokkal és szűrővel a hangja sokkal jobb lett a gyárihoz képest.

Az ameriaki Mustang fórumokat böngészve a Roush kittekről nem írtak negatívakat. Én még nem találtam 2015-ös elfüstölt kocsira utaló feljegyzéseket.

:fc:
Üdv,
kk

Re: Tuning

Elküldve: 2017.09.08 19:12
Szerző: TomiTomi
kopaszkrapek írta:Magas fordulaton 5500-6500 picit jobb teljesítmény,
Simán el tudom képzelni, hogy ehhez a nyitott légszűrő és a nyitottabb dob is kell. De izgalmas lenne negyedmérföldön egy gyári 2015ös V6osssal összehasonlítani. :sallala:

kopaszkrapek írta:Az ameriaki Mustang fórumokat böngészve a Roush kittekről nem írtak negatívakat. Én még nem találtam 2015-ös elfüstölt kocsira utaló feljegyzéseket.
Ilyen információkat a német fórumokban kell keresni. Németországban simán mennek akár egy-két órát 200 felett, az amerikaiak nyomnak egy negyedmérföldet és utána krúzolnak. Nem ugyanaz a terhelés. Ettől függetlenül nem állítom, hogy Roush tune-nal lett volna gond.



@Medvekoma: Végigolvastam a beszélgetést újra, mert a saját felfogó képességemben kezdtem kételkedni. Az elején Roush kitről kérdeztél, majd tune-okról beszélgettünk. Majd kibököd, hogy Te konkrétan a Roush tune-nal foglalkozol. Annyival egyszerűbb lenne, ha az elején minden infót közölnél.

Te is szereltetsz Roush nyitott légszűrőt és Roush sportdobot is? http://www.roushperformance.com/parts/2 ... evel2.html

Amúgy a tune-t Te is simán rá tudod tenni a kocsidra. Fogod a kütyüt, amit adnak a légszűrővel és dobbal, rákötöd az ODBIIes portra és követed, amit kiír a kijelzőre...


13 hátsókerék LEt (ami max 16 LE a motornál) nem fogsz megérezni. Ha nem a hangjáért teszed, akkor hidd el, hogy sokkal jobban kitesztelt a gyári motorvezérlés, nem éri meg tune-okkal foglalkozni.


Az a szaki, aki azt állította neked, hogy 100as benzin tette tönkre a fojtószelepedet, az mindent el fog neked adni. :nemszolok: