Jól nem tudtam elmenni...

Hazaértem délután, beültem a Torinomba, indítóztam és... jól nem indult be a kocsi.

Az önindító lelkesen tekert, de robbanás egy se volt. Így elkezdetem hibát keresni. Levettem a légszűrőt, adtam gázt: benzin volt.

Elővettem a multiméteremet, rámértem a gyújtótrafó bemenetére: 12 V megvolt. Levettem a gyújtáselosztó-fedélét: már megint eltűnt a szén.

Konzultáltam Oszival, aki felajánlotta, hogy villanyszerelő Lacival kijön hozzám.
7kor megjöttek, végignéztek újra mindent és megerősítették: rossz a fedél. Vasárnap mindenképpen kell a kocsi, így egy maradt: vissza kellett tenni az eredeti elosztót és gyújtáselektronikát. Oszi szemrevételezte az eredeti gyújtáselosztót és észrevette, hogy más a csatlakozójuk, nem jók a nagyfesz kábelek. Körülnéztem a garázsban és megtaláltam abból is az eredetit.
Elosztót pik-pak kikapta, de sajna Ford motorokba nem lehet csak úgy bedugni a másikat, mert a tengely eldől és nem megy be. Oszi ilyenkor mindig megemeli a kocsik jobb hátsó sarkát. Hoztam a krokodil emelőmet, csak kiderült róla, hogy az gyermek: kb feleannyira emelte meg a kocsit, mint amennyire kellett volna... Jött a B terv: önindítóval kellett megforgatnom a motort, és közben dugta be az elosztót. Ez elsőre sikerült. Csakhogy ezután nem tudni, hol áll a gyújtás. Kézrátétellel megkereste az első henger holtpontját, majd összeszerelte, Laci visszaalakította a villamos rendszert hozzá.
És röffent a kocsi. Még egy kis állítgatás után kilencre összeállt.
