Érdekes lehet... eladó autók
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Lömi, látom te még nem használtad napira a LeManst...LeMans67 írta:csak akkor nem értem miért nem azzal jártok napira?
egyszer egy nyarat végigjártam a Mustanggal... XI. kerben laktam, iroda a II.-ban, anyámék a III.-ban...
Reggel 8kor a Budafokin be a Bimbó úthoz... Majd du. 4-kor vissza... Mániákusan mindenben mérem a fogyasztást (mert ez is egy visszajelzés arra, hogy minden rendesen működik-e), természetesen akkor is mértem... 12-14 liter között jártam... a 14et sosem érte el a fogyasztás... és megint hangsúlyozom, kultúráltan járok az autóimmal a városban, tartom a forgalom tempóját és az öröm kedvéért néha nyomogatom.
És nem a két liter miatt nem járok vele, hanem azért mert nekem ez az autó örömforrás. Ezzel az autóval a kotvány budapesti utakon nem öröm közlekedni... Végiganyázni a sok szar utat meg a gödör hegyeket. Azon keseregni, hogy sehol nem zörög, csak Pesten... Ennél jobban vigyázok rá. Ennyi az össz indok. Ha a pénz nem számítana sem közlekednék vele, mert nem szereti Pestet.
A dugózásról meg annyit, hogy aki nekiáll a budapesti dugókban szívni, az meg is érdemli. 3-4 éve a belvárosba szigorúan metrózok. Nem kell szopni a parkolással, kifizetni a 300 majd most ősztől az 5-600 Ft-os óránkénti parkolási díjat, és nem kell idegelnem magam a dugóban tötymörgéssel. Kocsival Batthyány, onnan metró, ott vagy 10perc alatt és ennyi. És nem azért mert nem vagyok kényelmes, hanem mert sajnálom az időmet a dugóban elszarni....
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Az nem lehet, te is hazucc ... ja hamarosan érkezem, felgyújtani a házad ... vagy még most meggondolhatod magad és mondhatsz 15öttrafo2000 írta:Egyet tudok,ott volt a Camarom,a klíma hiányzott róla,kézi váltós volt,simán 10 alatt fogyasztott.Városban nem mértem,mert olyan itt nincs
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Keritünk rá alkalmat, és akkor mérünk. Én nem fogok meglepődni... pontosan azért mert mindig nézem a fogyasztást...TomiTomi írta:Valahogy a mérést kerülitek..
De ha mondjuk a 10.5 helyett 10.8 lesz, akkor nem akarom azt hallani, hogy "Na, megmondtam!!!"
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Én azt hiszem beszélek asszony cégénél az illetékessel, hogy nem értenek a dologhoz, vegyenek egy régi 5,0L-es Mustangot, mert az kevesebbet eszik városban, mint az 1,6L-es kisautóik
Nem is értem a Ford-nál minek fejlesztenek motort, hisz a régi 5,0 HO kevesebbet eszik, mint a mai "szarok" (bocs TomiTomi, de hát a tiéd valami ipari hulladék lehet, ha a kb. 15 évvel korábbi motorok sokkal kevesebbet esznek...) Szerintem ez partalan dolog, ti ezt mondjátok, de nem méritek le soha, hisz nem is jártok vele dugóban. Én is ültem elég sok autóban, de pesti városi forgalomban mind zabálta a benzint. Ráadásul, ha elkezdtem még kicsit tempózni, akkor hihetetlen fogyasztásokat tudtak. Még a Lupo is többet eszik itt, mint a gyári adatai. Igaz ebben benne van, hogy nálunk nincs zöldhullám, hogy az emberek nagy része nem képes városi vezetésre..., a lényeg viszont, hogy 5,0L-es motor pesten reggeli dugóban, ha 12-14 L alatt eszik akkor már nagyon eltalált (Challenger, igaz nehéz gép, de modern motor: V8-as 5,7 L-es város 14,7 L a gyári érték)
A gyerkőcöt nem izgatja, hogy város vagy országút, igazából nincs nagy eltérés a fogyasztásban, kb. 14-17 L között eszik, ha jól mértem. Még tesztelem, de most kezd jól fogyasztani. (SS Motors-nak köszönöm ezúton is...)
Nem is értem a Ford-nál minek fejlesztenek motort, hisz a régi 5,0 HO kevesebbet eszik, mint a mai "szarok" (bocs TomiTomi, de hát a tiéd valami ipari hulladék lehet, ha a kb. 15 évvel korábbi motorok sokkal kevesebbet esznek...) Szerintem ez partalan dolog, ti ezt mondjátok, de nem méritek le soha, hisz nem is jártok vele dugóban. Én is ültem elég sok autóban, de pesti városi forgalomban mind zabálta a benzint. Ráadásul, ha elkezdtem még kicsit tempózni, akkor hihetetlen fogyasztásokat tudtak. Még a Lupo is többet eszik itt, mint a gyári adatai. Igaz ebben benne van, hogy nálunk nincs zöldhullám, hogy az emberek nagy része nem képes városi vezetésre..., a lényeg viszont, hogy 5,0L-es motor pesten reggeli dugóban, ha 12-14 L alatt eszik akkor már nagyon eltalált (Challenger, igaz nehéz gép, de modern motor: V8-as 5,7 L-es város 14,7 L a gyári érték)
A gyerkőcöt nem izgatja, hogy város vagy országút, igazából nincs nagy eltérés a fogyasztásban, kb. 14-17 L között eszik, ha jól mértem. Még tesztelem, de most kezd jól fogyasztani. (SS Motors-nak köszönöm ezúton is...)
Lömi, Tomi... ideje jó sokat olvasni, és megismerni a mai autókat... ebben sokat segítenek a tesztek (igaz, ezek sem teljesen pártatlanok, mert a teszt és a hirdetés gyakran erősen összefónódik) és a tulajdonosok visszajelzéseiLeMans67 írta:kevesebbet eszik, mint a mai "szarok"
kezdjük azzal, hogy a mai autók színe-java tényleg szar, mert fogyasztói társadalomnak készül, ösztönözve őket arra, hogy gyakran cseréljék az autóikat...
fogyasztas
egy kedves imserősőm 2.2es Astraja ugyanannyit eszik dugoban, mint egy másik ismerősöm az 1.6-osa...
vagy nézzük a 2.2-es Camryt... normális városi közlekedés mellett max 10liter...
vagy a somi mesél a 2.5ös Mondeórol... ahogy a teszteket olvasom, max 11 városban...
én nem értem mi a titok??
Az összes kis motor beetetés... ma mindenki a lóerőre hajt, jól mutatnak a nagy számok, hogy az 1.4es Polo feleannyi lóerős mint a Mustangom... de az az ero a fordulatszam tartomany felső 1/5-ében jelenik meg...
az pedig alap, hogy több lovat, tobbel kell etetni... viszont ha azt nezem, hogy az 1.4-es 125lovas motor mennyivel nyujt tobb vezetesi elvezetett, mint egy 2szelepes 80 lovas, akkor oda jutok, hogy semmivel... es az a 80lo ott van 5000-en, es a csucs nyomatek 3000 korul, mig a 125 lo ott van 7000en es a csucsnyomatek 5800-on... persze hogy városban, elvezetesebb egy nyomatekos auto...
legjobb pelda az Integra Type-R... zsenialis motor... 2.2-es 195 lovas szivo... 5000 felett olyan mintha turbos lenne... 4000 alatt siralmas... es ezt nem en mondom, hanem a tulajok... es bevallasaik alapjan, egy ido utan, azert faraszto, a sportos vezetes kedveert mindig legalabb 6ezerig forgatni
azt is el kell ismerni, hogy egy nagy motor folyamatos, nagy terhelés mellett többet eszik mint egy kis motor de aszittem ez 1értelmű
A kis motorok is tudnak jol fogyasztani... 3000 alatt, amikor annyi nyomatekot sem ad le, hogy tartani lehessen vele a forgalom tempojat...
akkor jön a változó szelepvezérlés, a második befecskendező vagy változó befecskendezési szög
De csak dobben az arcom, hogy miket beszeltek...
Az autofejlesztes nem fogyasztascsokkentesrol szol... hanem kornyezetvedelmi normak teljesiteserol... és megfelelő átlagok produkálásáról, kifele jelentős fogyasztáscsökkentést produkálva fékpadon
habar a modern autok idealis korulmenyek kozott, varoson kivul eleg jol tudnak fogyasztani, de varosban ez borul...
Ne menjunk messzire dizel technika... mennyit fejlodott az elmult 20evben rengeteget...
az uj 2ezres commonrail dizelek jelentosen tobbet fogyasztanakmint pl. az elso TDi, a 90 lovas Audi motor, amit városban klimával sem lehet a legnagyobb dugóban sem 7liter fölé kényszeríteni...
a 2ezres commonrailes motorok manapaság 130-140lovasok, és klímával 8 felett fogyasztanak... viszont Euro 223-asok
a nagy dizelek is manapsag 2-3szor erosebbek mint regen... egy 2.5os 200lovas... regen ez 115-140volt es megelegedett 7-8 literrel, ez ma 9-13...
De ott a 3literes Lupo... Muanyag ez+az, titanbiszbasz, es nagyon ovatosan 3liter...
Az örvénykamrás 1.4 Citroen AX siman tudja a 3.5 - 4litert bárhol, bárhogyan... viszont ma már "rákkeltő"
De nem mondok semmit...
Lömi, szerinted miért vesznek 1.4 flottákat a cégek és nem 2.5-öseket... mert az 1.4es fapad olcsóbb beruházás... nem is értem, miért dobálózol itt ezekkel logikátlan dolgokkal... hiába megyünk oda somival a lánghoz, hogy kérem, ez a 2.5ös Mondeo kombi, csak 9litert fogyaszt városban kultúrált hajtás mellett... ezért cseréljék le az 1.4es Asraikat, mert azok szinten 9et a mindent leszaro kollegak kezei alatt...
1 astra 3millio, 1 mondedo 8esfel... Nem is ertem miert nem cserelik le...
Innentol ebbol kivontam magam, mert nem tuntok kompetensnek a temaban...
@Bandit: matol a publikus fogyasztasi adatok az 5litereseknel varosban 16, palyan 12-14, de nem hajtva, szeretve
@Somi: meg ne halljam, hogy a mondeo 12 alatt eszik, de azt sem akarom hallani, hogy nem folyamatosan taposod neki
reszemrol az a vegszo, hogy ha megnezzuk a motorok fejlodeset, akkor azt vesszuk eszre, hogy a fajlagos fogyasztas javult, de ezt tobblet loerok etetesere forditjak, igy, a kedvezo technika tobbletfogyasztast eredmenyez, a loerok jelentos novelese miatt...
vagyis, Lömi gunyoros megjegyzésére az a válasz, hogy a technika nem szar, csak a felhasználása nem megfelelő az átlagautós szemszögéből...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Az előző tulaj kitaposta a belét; amikor megvettük, a computerben lévő átlagfogyasztás 11,3 volt...még ő sem tudott 12 litert produkálni. Pedig tapasztalataim szerint a computer kicsit többet mér, mint amit mi számolunk, nem tudom, mennyi időre visszamenőleg figyeli az adatokat. Most asszem 9,6 körül mutat.
Egyébként az igaz szerintem, hogy a kis autó azért gazdaságosabb hosszú távon. Ott volt a kis 206-os SW-nk, tapostam szegényt, mert nem ment, az 1.4-es motor kajált 7,5-8 litert. Azért évi mondjuk 20.000 km futásteljesítmény esetén kijön, hogy a nagyobb autó fenntartása benne lesz vagy 150 ezerrel többe (átlag 2 liter/100 km különbözet, meg a biztosítás, súlyadó, ezmegaz). A kérdés az, hogy a tulajdonosnak megéri-e. Nekünk feltétlenül megéri.
Egyébként az igaz szerintem, hogy a kis autó azért gazdaságosabb hosszú távon. Ott volt a kis 206-os SW-nk, tapostam szegényt, mert nem ment, az 1.4-es motor kajált 7,5-8 litert. Azért évi mondjuk 20.000 km futásteljesítmény esetén kijön, hogy a nagyobb autó fenntartása benne lesz vagy 150 ezerrel többe (átlag 2 liter/100 km különbözet, meg a biztosítás, súlyadó, ezmegaz). A kérdés az, hogy a tulajdonosnak megéri-e. Nekünk feltétlenül megéri.
- MrMach1
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1352
- Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
- Tartózkodási hely: Szolnok
A fogyasztás témához egy félmondat.
A Mondeonk (1997 2.0 sor4 kombi) gyári városi fogyasztási adata 11-12 liter. Eddig még télen sem evett 9.5-nél többet. Igaz ez szolnoki városi fogyasztás. Az unokatesóm 1.1-es 2004-es Astrája szintén ennyit eszik Debrecen városában. Bár mióta száműzte az 5. fokozatot a városi közlekedésből és megemelte fordulatszámot kb. 700/perc értékkel, azóta már 7 - 7.5 liter is elég az Astrának... Ez azért döbbenet..
Igazából nem a sokliteres motorral van a baj, hanem a több tonnás tömegek megmozdításával. Kicsi kocsi, kevesebb nógatni való vas, ergo kisebb fogyasztás. De kicsi kocsi gyenge motorral, aminek a nyomatékmaximuma magasan van, megint csak nagy fogyasztást fog jelenteni.
A Mondeonk (1997 2.0 sor4 kombi) gyári városi fogyasztási adata 11-12 liter. Eddig még télen sem evett 9.5-nél többet. Igaz ez szolnoki városi fogyasztás. Az unokatesóm 1.1-es 2004-es Astrája szintén ennyit eszik Debrecen városában. Bár mióta száműzte az 5. fokozatot a városi közlekedésből és megemelte fordulatszámot kb. 700/perc értékkel, azóta már 7 - 7.5 liter is elég az Astrának... Ez azért döbbenet..
Igazából nem a sokliteres motorral van a baj, hanem a több tonnás tömegek megmozdításával. Kicsi kocsi, kevesebb nógatni való vas, ergo kisebb fogyasztás. De kicsi kocsi gyenge motorral, aminek a nyomatékmaximuma magasan van, megint csak nagy fogyasztást fog jelenteni.
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]
Stang, ne haragudj, de mellé beszélsz. Pontosan leírtam, mite gondolok, a városi fogyasztás alatt, TE arra írtad, hogy ott nem fogyasztasz többet, ami komolytalan. Megismétlem:
Nálunk a dugó, ahogy már elötte is írtam:
1 m megállsz, majd 1m megállsz...(a hegymenetet már nem is említem)
Ilyen helyzetben még a kirívóan keveset fogyasztó 100 km/3l-el elgurulgató Lupo is sokkal többet eszik.
Néztük sok autón, de városban a te általad leírt (gurulgatunk néha egy lámpa) esetben ami elment 8 L alatt az jó gép volt, de 2,0 L alatti, ha DUGÓ volt, akkor már mind elkezdett fogyasztani, mert tömeget mozgatni kell, surlódást leküzdeni és ehhez erő kell. Na aki ilyenre azt mondja, hogy egy V8-as (min. 1,4 t) elmegy 11-12 L-el azzal kár vitázni...
Mindenki azt hisz amit szeretne, de a fórumozókat ne etessük már mazsolával...
Az amik is azért álltak át a kisebb tömegű japán autókra, mert 2/, annyi benzint ettek, mint az amerikai társaik. Amúgy a másik, hogy gumi, váltó, karbi beállítás és végátttétel kérdése is rendesen a fogyasztás. 215 gumi a V8-on még virsili.
Amikor Audin 165 helyett 185 szélesség került fel kb. 1-1,3 L-el evett többet városban...
Nálunk a dugó, ahogy már elötte is írtam:
1 m megállsz, majd 1m megállsz...(a hegymenetet már nem is említem)
Ilyen helyzetben még a kirívóan keveset fogyasztó 100 km/3l-el elgurulgató Lupo is sokkal többet eszik.
Néztük sok autón, de városban a te általad leírt (gurulgatunk néha egy lámpa) esetben ami elment 8 L alatt az jó gép volt, de 2,0 L alatti, ha DUGÓ volt, akkor már mind elkezdett fogyasztani, mert tömeget mozgatni kell, surlódást leküzdeni és ehhez erő kell. Na aki ilyenre azt mondja, hogy egy V8-as (min. 1,4 t) elmegy 11-12 L-el azzal kár vitázni...
Mindenki azt hisz amit szeretne, de a fórumozókat ne etessük már mazsolával...
Az amik is azért álltak át a kisebb tömegű japán autókra, mert 2/, annyi benzint ettek, mint az amerikai társaik. Amúgy a másik, hogy gumi, váltó, karbi beállítás és végátttétel kérdése is rendesen a fogyasztás. 215 gumi a V8-on még virsili.
Amikor Audin 165 helyett 185 szélesség került fel kb. 1-1,3 L-el evett többet városban...
Jah és idézek a v8-ról policecaprce autója:
Olds Ciera 3.3 1989
város: 12-13 liter kicsit sok
pálya-autóút: 8-9 liter
Kicsit kopott a motor, ezért veszi a város rosszabbúl, váltó nem csúszik,
átdobom majd a másik motort bele aztán megnézzük.
11 város lenne a tökéletes.
Itt nem 5,0-es motorról beszélünk, csak egy 3,3L-esről...
Olds Ciera 3.3 1989
város: 12-13 liter kicsit sok
pálya-autóút: 8-9 liter
Kicsit kopott a motor, ezért veszi a város rosszabbúl, váltó nem csúszik,
átdobom majd a másik motort bele aztán megnézzük.
11 város lenne a tökéletes.
Itt nem 5,0-es motorról beszélünk, csak egy 3,3L-esről...
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Persze olvasni se rossz, de nem árt néha menni is az autókkal. Érdekes, hogy amint arról volt szó, hogy lemérjük a fogyasztásod, elkezdted felfelé tolni a határt, pedig azt Bandit mondta a rövidebb difijéhez. Mérjük meg tartós 140nél és ne gyártsunk itt több fehér pixelt feleslegesen.StangMan írta: Lömi, Tomi... ideje jó sokat olvasni, és megismerni a mai autókat... ebben sokat segítenek a tesztek (igaz, ezek sem teljesen pártatlanok, mert a teszt és a hirdetés gyakran erősen összefónódik) és a tulajdonosok visszajelzései
Tényleg hagyjátok már ezt a fogyasztás izét.A lényeg:Nem lesz új Mustang.A barátom elvitte egy teszt útra.Lesújtó a véleménye az autóról.Ami tény,egy 911 Carrerából akart át ülni,de azt mondja volt már csillió autója de ilyen.............. még nem ült.(érzékeny lelküek miatt kivágtam a kényes részeket) Állítása szerint a 30év előtti taunusa is igényesebb volt.Az autó javára legyen mondva,még a porke után is jól gyorsul a v6,szép a hangja és kívülről nagyon szép. A kereskedő látva a csalódottságát megjegyezte hogy a telepen lévő két Modenát már ki se próbálja,mert ha a Mustangban ekkorát csalódott,akkor azokban kétszer ekkorát csalódna.
Egyrészt sejtettem hogy ez lesz,fel is készítettem rá hogy ne várjon nagy csodát hisz az usában ez olcsó autó de titkon mégis reménykedtem hogy becseréli hiszen én is élvezkedtem volna a Mustangal. Na mindegy,nekem akkor is életem álma egy ilyen autó,talán egyszer lesz nekem még.
Egyrészt sejtettem hogy ez lesz,fel is készítettem rá hogy ne várjon nagy csodát hisz az usában ez olcsó autó de titkon mégis reménykedtem hogy becseréli hiszen én is élvezkedtem volna a Mustangal. Na mindegy,nekem akkor is életem álma egy ilyen autó,talán egyszer lesz nekem még.