Oldal: 1 / 31
FoMoCo hírek
Elküldve: 2007.07.30 22:06
Szerző: TomiTomi
A Ford Motor Company ismét fekete számokat ír!
Ford a 2. negyedévre 750 millió $-os profitot jelentet be. Ez egy meglepő bejelentés volt főleg a tavalyi 317 milliós veszteséghez képest. A profit elsősorban az európai, a dél-amerikai és az ázsiai egységeknek köszönhető.
Forrás: TheMustangNews.com
Elküldve: 2007.08.15 23:13
Szerző: TomiTomi
Jól megy a Fordnak Európában
A Ford európai részlege a közelmúltban éveken át csak veszteséget termelt, és csak az Amerikában termelt nyereségnek köszönhető, hogy az óriáscég egyáltalán képes volt eltartani. Most azonban fordulni látszik a helyzet: a következő években alighanem a tengerentúli krízis viszi el az Európában termelt nyereséget.
Forrás: Totálcar
Már ez is valami...
Elküldve: 2007.08.15 23:20
Szerző: StangMan
Igen, az európai Fordok jók... most... meg a Focus és az új Mondeo óta (99)... előtte inkább csak igáslovak voltak, amik bírták a strapát, de rohadtak...
Elküldve: 2007.08.15 23:31
Szerző: TomiTomi
Valahol máshol olvastam, hogy az új Mondeoból, S-Maxból és Galaxyből nem bírnak eleget gyártani.
Ebben a legjobb az, hogy a legdrágább modelljeiket viszik mint a cukrot. Még az amerikaiak is sóvárognak az S-Max után.
Elküldve: 2007.08.15 23:40
Szerző: StangMan
Amerikában másak a preferenciák... Európai autóból nem kapnak akkorát, és olyan erőst ugyanannyi pénzért... viszont a minőség más... aki EU-t vesz kint, az EU minőséget fizeti meg
Mondjuk az is érdekes, hogy az 50es években volt kint klíma, elektromos ablak, automata fényszóró az autókban.... gyakrolatilag 2007-re ez a központizárral lett csak több...
Elküldve: 2007.08.16 0:02
Szerző: TomiTomi
StangMan írta:Mondjuk az is érdekes, hogy az 50es években volt kint klíma, elektromos ablak, automata fényszóró az autókban.... gyakrolatilag 2007-re ez a központizárral lett csak több...
Most populista vagy. Azért a biztonsági felszerelés sokat fejlődött, meg a motorok is sokkal környezetbarátabbak.
Elküldve: 2007.08.16 0:12
Szerző: StangMan
generálisan az felszereltségről beszéltem...
a motorok tényleg környezetbarátabbak, de a biztonság terén azért vannak elmaradásaik... miután végigolvastam a törésteszt rendszereiket múltkor, azt kell mondanom, hogy ha nem is parasztvakitás, de akkor is el van maradva az EU-tól... sajnos...
Elküldve: 2007.08.16 6:41
Szerző: LeMans67
Hm nem merek már megszólalni, mert abból új topic lesz
, de szerintem lehetne egy biztonság...
Ebbe a témába beleszólnék, úgy a szerény kis véleményem szintjén...Mekkora vakítás a légzsák és más mókák...
Elküldve: 2007.08.16 6:46
Szerző: StangMan
komám, itt az alkalom, hogy csinálj egy biztonság topicot a technikában...
Elküldve: 2007.08.18 20:13
Szerző: TomiTomi
Sikerült a Ford üzemanyagcellás rekordja
Totálcar írta:A Fusion Hydrogen 999 jelzésű járművel szerda óta a világ leggyorsabb üzemanyagcellás autója.
A hagyományos Bonneville Speed Week keretei közt, ahol minden évben sebességi rekordautók tucatjai mérik össze tudásukat, a Ford Fusion-ruhába bujtatott kísérleti járműve 207,279 mérföld/órás, azaz átszámítva 333,6 km/h-s sebességet ért el. Ez persze csak félsiker: az eredeti cél, azaz hogy megdöntsék az elektormos autók 2004-ben felállított, 508 km/h-s rekordját, ugyan nem sikerült, de a fejlesztőcsapat erőfeszítései így sem vesztek kárba.
Az üzemanyagcellás világrekord felállítása óriási reklámértékű esemény, amelyet nyilván ki is használnak majd a Fusion marketing-kampányánál, amennyire csak lehet.
Az amerikai Ford Fusionre csak a karosszéria fomájában, és nevében emlékeztet a kísérleti autó, a lemezek alatt egyedi építésű vázszerkezet, és kölönleges hajtáslánc található. A hajtást egy 770 lóerős villanymotor végzi, amelyet nagy kapacitású akkumulátorok és egy nagy teljesítményű üzemanyagcella táplál. Az autó fejlesztésében az üzemanyagcellákat gyártó Ballard, a tuningspecialista Roush és az Ohiói Állami Egyetem kutatóközpontja is részt vett.
Elküldve: 2007.09.19 21:33
Szerző: TomiTomi
Egységes stílust terveznek a Fordnál
Totalcar írta:Az amerikai gyáróriás tervezői egy új formavilág kialakításán fáradoznak, amellyel az új modellek az európai és az amerikai kínálatba is beleillenének.
A cél az, hogy az amerikai modellek egyszerű, de igen karakteres háromrészes hűtőmaszkját és az Európában igen sikeresnek tűnő, kinetic design fantázianevű formanyelvét egyetlen stílusban egyesítsék. Hogy ebből a törekvésből mi sül ki, azt egyelőre elképzelni is nehéz, de a munkát a Ford of Europe főtervezője, Martin Smith irányítja, így van remény, hogy nem rontják el teljesen az itteni Fordok külsejét.
Mindez persze csak a tömegmodelleket érinti, amelyeket így Európában, Amerikában és a világ más tájain változtatás nélkül forgalmazhatnának, csökkentve a költségeket, és erősítve a márka egységes arculatát. Az olyan, önálló karakterű amerikai modelleket, mint a Mustang vagy a Ford F150-es, továbbra is saját stílusukban tervezik.
Érdekes cél.
S főleg azért lep meg, mert utóbbi időben azt olvastam, hogy rájöttek, hogy a "világautó" nem müködik.
Elküldve: 2007.09.25 0:06
Szerző: StangMan
hát nemtom, épp az jó az amerikaiban, hogy más... más szempontok vezérlik a tervezőket, más a piac... ez így jó, a mindenhol ugyanaz nem jó... szvsz
Elküldve: 2007.09.26 12:12
Szerző: TomiTomi
Kínából jöhet a Ford Fiesta utódja
Totalcar írta:A Ford vezérigazgatója, Alan Mulally beszélt cége költségcsökkentési terveiről. Sok egyéb közt azt is fontolgatják, hogy egyes típusokkal az alacsonyabb gyártási költségek miatt kizárólag Kínából látnák el az összes nagyobb piacot.
Mulally szerint az egyik ilyen típus, amelyet csak a távol-keleti országban gyártanának, a Ford Verve tanulmány szériaváltozata lehet, az a típus, amellyel Európában a Fiestát váltják fel rövidesen. A Verve azonban nemcsak a mi kontinensünkön lesz elérhető, hanem Ázsiában és Észak-Amerikában is, valódi világautónak szánják. Így hatalmas mennyiségben állíthatnák elő a típust egy helyen, ami már önmagában is jelentős költségcsökkenéshez vezethetne.
A Fordnak már most is jelentős kínai gyártókapacitása van, és nemrégiben egy helyi fejlesztőközpontot is beindítottak, így elvben semmi akadálya nincs a Fiesta-utód ottani gyártásának. Mulally ugyanakkor azt is elmondta, csak akkor szánnák el magukat egy ilyen radikális lépésre, ha már biztos, hogy a távol-keleti gyártás nem jár az autók minőségének romlásával, és valóban annyival nagyobb nyereséget hoz, hogy megérje áttelepíteni a gyártósorokat.
A Fiesta jelenleg a Ford spanyolországi gyárában készül, így elképzelhető, hogy a kisautó elköltöztetése Európában is elbocsátásokkal, és esetleg gyárbezárással is járna.
Nem vagyok igazán feldobva az ötlettől...
Elküldve: 2007.09.26 12:55
Szerző: LeMans67
Most miérT?
Kicsi autó mondani akarok menni, erre gazdi kitenni láb és tolni
Azért ott is tudnak jót gyártani, ez csak ellenőrzés és igény kérdése. Sajna a fordnál mindig első szmepont az, hogy OLCSÓ legyen..
Elküldve: 2007.09.26 13:02
Szerző: TomiTomi
LeMans67 írta:Most miérT?
Kicsi autó mondani akarok menni, erre gazdi kitenni láb és tolni
Azért ott is tudnak jót gyártani, ez csak ellenőrzés és igény kérdése. Sajna a fordnál mindig első szmepont az, hogy OLCSÓ legyen..
Engem zavar, hogy minden termelést elvisznek Kínába.