Az usacarok és a nyomulás
Elküldve: 2016.04.09 19:01
1 olyan kérdésről akarok elfilózni amire talán nem is gondoltak sokan.
Ugye az egész autógyártás 1900 elején indult el főleg US-ben és Németországban. Gyakorlatilag Amerika az autó hazája. És a motorizáltság is ahogy Amerikában pl. nem számít luxusnak, hogy vkinek van 1 autója és azzal jár dolgozni pl. Még akkor sem ha sokkal inkább luxusautó 1 európai modellhez képest. Usa egyben a világ legnagyobb piaca is mikor 2015-ben 17,5 m autó kelt el.
Egészen a 20. sz. közepéig-3/4-éig főleg hazai gyártású autókat adtak el mert azokat szerették a vevők. Kicsi volt az EU és ázsiai autók importja ezért is jól ment a „nagy hármas” szekere a Ford, Gm, Chrysler. lgen ám csakhogy globalizáció ide vagy oda de az lett a világ és a mamut cégek szokása, hogy az egész Földön ahol csak lehet jelen lenni és uralni a piacot.
Csak sajnos ezt az USA gyártók nem így gondolták az autógyártás terén. Mivel Usa mindig maradt a seggén és sehol a világon nem szállított csak USA, Kanada, Mexico. Tehát a piacukat saját maga szűkítette be!
Ezzel szemben a legtöbb gyártó Vw, Mercedes, Bmw, Toyota stb. viszont a világon mindenhol jelen van (ahol van értelme). Tehát kapásból 1 sokkal nagyobb eséllyel indult és van is a nem-usa autógyártóknak! 1960-1970 után még csak pár % volt a nem-usa autók részesedése az Usa piacon. Aztán évről-évre emelkedett míg az Usa márkáké csökkent. Most 2015-ben a nagy amerikai gyártók, köztük a Ford is, a túlélésért harcolnak. De hát persze, hogy a túlélésért harcolnak mikor sehova nem szállítanak! A "nagy hármas" sosem kezdte meg az offenzívát az Eu-i és ázsiai gyártókkal szemben...
Pedig ha belegondolunk abba, hogy a világ legjobb autói az usacarok! Mind kényelemben, méretben, egyediségben, design-ban és ami még fontos ár/érték arányban! Mitől jobb 1 Mercedes/Bmw/Lexus/Bentley pl.?! Mikor legalább 2 de van, hogy 5 usacart veszek 1 Mercedes/Bmw/Lexus/Bentley stb. árából!
Így igaz ez sedanokra, suv-okra stb. Pedig még úgy is többet adtak el sokszor 1 Caddyből v. Lincolnból mint Mercedesből, akármiből, hogy a nem-usa gyártók az egész világon jelen vannak! Ez egész jó arány volt!
Mikor a csúcs Lincoln 63k$ ezzel szemben a csúcs Mercedes 200k$!
Most az usai eladások úgy 37%-a amerikai és a 63%-a nem-amerikai. Mi lesz 5 év múlva vagy 25 múlva? Lesz még mit vennünk? A Lincoln tavaly gyalázatos 95.000 db-ot értékesített. A Mercedes 2m-t! A 100m Ft-os Rollce Royce évi 3000 ad el az egész földön. És mégis kapható az egész földön.
Az amerikaiakat sehol nem lehet megvenni csak Usa/Kanada/Mexikó. Pedig 5x olcsóbb mint az RR. Mi lenne ha mindenütt lehetne kapni őket??
A Chrysler részesedése 10% Ford:15%, GM:20% volt 2015-ben. Mennyi lesz 5 év, 50 év múlva??
6 márka szűnt meg 1999-2010 között. Mercury, Plymouth, Eagle, Oldsmobile, Pontiac, Hummer.
Vajon ki következik??
Az egyik oka a csődnek tehát ez, hogy nem nyomulnak.
A másik okot nem tudom. A másik ok az, hogy kevesen veszik a hazai autókat usában. Ennek okát viszont nem tudom. Ráadásul 2005-ben történt 1 paradigmaváltás a gyártás terén. Megszűnt az összes klasszikus modell ami gyártva volt 5 évtizedig
és helyette downsizing, szarabb design, konvencionális névadások, és a régi kényelmes imbolygó futóművek helyett rideg, merev úttartású típusok!
Tehát 1 szó mint 100: Usa a saját dicsőségébe fulladt bele...
Ugye az egész autógyártás 1900 elején indult el főleg US-ben és Németországban. Gyakorlatilag Amerika az autó hazája. És a motorizáltság is ahogy Amerikában pl. nem számít luxusnak, hogy vkinek van 1 autója és azzal jár dolgozni pl. Még akkor sem ha sokkal inkább luxusautó 1 európai modellhez képest. Usa egyben a világ legnagyobb piaca is mikor 2015-ben 17,5 m autó kelt el.
Egészen a 20. sz. közepéig-3/4-éig főleg hazai gyártású autókat adtak el mert azokat szerették a vevők. Kicsi volt az EU és ázsiai autók importja ezért is jól ment a „nagy hármas” szekere a Ford, Gm, Chrysler. lgen ám csakhogy globalizáció ide vagy oda de az lett a világ és a mamut cégek szokása, hogy az egész Földön ahol csak lehet jelen lenni és uralni a piacot.
Csak sajnos ezt az USA gyártók nem így gondolták az autógyártás terén. Mivel Usa mindig maradt a seggén és sehol a világon nem szállított csak USA, Kanada, Mexico. Tehát a piacukat saját maga szűkítette be!
Ezzel szemben a legtöbb gyártó Vw, Mercedes, Bmw, Toyota stb. viszont a világon mindenhol jelen van (ahol van értelme). Tehát kapásból 1 sokkal nagyobb eséllyel indult és van is a nem-usa autógyártóknak! 1960-1970 után még csak pár % volt a nem-usa autók részesedése az Usa piacon. Aztán évről-évre emelkedett míg az Usa márkáké csökkent. Most 2015-ben a nagy amerikai gyártók, köztük a Ford is, a túlélésért harcolnak. De hát persze, hogy a túlélésért harcolnak mikor sehova nem szállítanak! A "nagy hármas" sosem kezdte meg az offenzívát az Eu-i és ázsiai gyártókkal szemben...
Pedig ha belegondolunk abba, hogy a világ legjobb autói az usacarok! Mind kényelemben, méretben, egyediségben, design-ban és ami még fontos ár/érték arányban! Mitől jobb 1 Mercedes/Bmw/Lexus/Bentley pl.?! Mikor legalább 2 de van, hogy 5 usacart veszek 1 Mercedes/Bmw/Lexus/Bentley stb. árából!
Így igaz ez sedanokra, suv-okra stb. Pedig még úgy is többet adtak el sokszor 1 Caddyből v. Lincolnból mint Mercedesből, akármiből, hogy a nem-usa gyártók az egész világon jelen vannak! Ez egész jó arány volt!
Mikor a csúcs Lincoln 63k$ ezzel szemben a csúcs Mercedes 200k$!
Most az usai eladások úgy 37%-a amerikai és a 63%-a nem-amerikai. Mi lesz 5 év múlva vagy 25 múlva? Lesz még mit vennünk? A Lincoln tavaly gyalázatos 95.000 db-ot értékesített. A Mercedes 2m-t! A 100m Ft-os Rollce Royce évi 3000 ad el az egész földön. És mégis kapható az egész földön.
Az amerikaiakat sehol nem lehet megvenni csak Usa/Kanada/Mexikó. Pedig 5x olcsóbb mint az RR. Mi lenne ha mindenütt lehetne kapni őket??
A Chrysler részesedése 10% Ford:15%, GM:20% volt 2015-ben. Mennyi lesz 5 év, 50 év múlva??
6 márka szűnt meg 1999-2010 között. Mercury, Plymouth, Eagle, Oldsmobile, Pontiac, Hummer.
Vajon ki következik??
Az egyik oka a csődnek tehát ez, hogy nem nyomulnak.
A másik okot nem tudom. A másik ok az, hogy kevesen veszik a hazai autókat usában. Ennek okát viszont nem tudom. Ráadásul 2005-ben történt 1 paradigmaváltás a gyártás terén. Megszűnt az összes klasszikus modell ami gyártva volt 5 évtizedig
és helyette downsizing, szarabb design, konvencionális névadások, és a régi kényelmes imbolygó futóművek helyett rideg, merev úttartású típusok!
Tehát 1 szó mint 100: Usa a saját dicsőségébe fulladt bele...