Úgy tűnik, hogy ennek a Stang generációnak van egy olyan problémája, hogy ha hosszabb ideig (több mint 7 napig?) állva hagyjuk a gépet, akkor teljesen lemerül az akkumulátora. A neten különböző elméletek keringenek, hogy mi okozhatja és hogy mit kell ellene tenni:
1. Shaker 500/1000 - slusszkulcs eltávolítása előtt kapcsoljuk ki kézzel
2. Klima - itt is a kézi kikapcsolásnak kéne segítenie
3. Gyári, aktív riasztó
4. Gyári akkumulátor - túl gyenge és rossz minőségű
Ellenérvek:
1hez: azoknak is volt már gondjuk, akik lecserélték a Shakert másra
2höz: saját tapasztalat, még sose kapcsoltam ki kézzel használat után
3hoz: azoknak is van ez a gondjuk, akiknek nincs gyári riasztójuk
4hez: sokan igen gondtalanul használják, többek közt én is
A kocsim már több mint két éves és munkámból kifolyólag van hogy hetekig áll. Eddig egyszer jártam úgy, hogy néhány hét után nem mozdult a gép. Ekkor kb féléves volt az autó. Biztos vagyok benne, hogy a kocsit kétszeresen zártam be, amikor leállítottam. Azóta ezt kerülöm és nem is volt több gondom. Sajna a német nyelvű fórumokban eddig senki se igazolta vissza az elméletemet...
B. Szállításnál
Ha a gyári riasztóval vettétek a kocsit, akkor gondoljatok arra, hogy mozgásérzékelő is van benne. Ha vonaton vagy kompon hosszabb ideig szállíttatjátok az autót, akkor kulccsal zárjátok be és ne a távirányítóval. Így nincs aktiválva a riasztó. Ellenkező esetben üres akkumulátorral érkeztek a célotokhoz. Sajnos saját tapasztalatból írom ezt.
