Sziasztok !
Keresek egy szakembert, 2005-ös, v6-osomhoz, villanyos embert: -tempomat hol bekapcsol, hol nem.
- félig bekötött tolatólámpához ( nem találtuk az áramot hozzá..!? )
köszi ha valaki tud egy bp-i szakit....
Tempomat hiba
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Tempomat hiba
Nem lesz könnyű... Nagy eséllyel a CAN-buszvezérlővel (SJB) lesz neked is gondod. Beszéltem azzal a sráccal, aki az én SJB-met javította. Kellene neki további infó mielőtt bevállalná. Van pl valami hibakód? (Check engine lámpád ég?)
Egyik fórumtagunknak volt gondja a tempomattal, itt ír róla. Hátha segít a hibát jobban leírnod.
Tudsz valamit arról, hogy hogyan oldották meg, hogy ne pirosan indexelj hátul?
Megpróbálok a neten is további infókat keresni. De ahhoz is jó lenne a hibajelenséget jobban körülírni.
Egyik fórumtagunknak volt gondja a tempomattal, itt ír róla. Hátha segít a hibát jobban leírnod.
Tudsz valamit arról, hogy hogyan oldották meg, hogy ne pirosan indexelj hátul?
Megpróbálok a neten is további infókat keresni. De ahhoz is jó lenne a hibajelenséget jobban körülírni.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Tempomat hiba
Összeszedtem Barnaby leírásait:
Barnaby írta:MA végre volt egy kis időm a tempomat problematikára.
két fékpedálhelyzet érzékelő kapcsoló van a rendszerben.
Az egyik kapcsolt + al a féklámpákat vezérli, persze nem direktben, hanem CANBUSon keresztül. (elvileg,és a kapcsolási rajz szerint ennek csak a féklámpákhoz van köze.)
A másik párhuzamosan ad + jelet a cruisecontrol modulnak és az ABS vezérlőnek. (tempomat hibát elsősorban itt keresnék.)
Ha EU-s féket akar az ember fia bütykölni, logikus, hogy az elsőt bántja. Elvileg le lehetne párhuzamosítani a kapcsolt + ot , de lehet hogy a CANBUS vezérlőnek nem tetszene, ezért elegánsan levágták a vezérlőhöz menő kábelt. (úgyse kell, csórikám csak hülyeségeket villogna hátul.)
Igen ám, de a biztonság mindennél fontosabb (nehogy már a tank kifogyásáig, vagy az első betonfalig kelljen 130-al menni) ezért a cruise control nem elégszik meg a saját kapcsolójával, CANBUS on keresztül figyeli vazze a másikat is. Ebben az az érdekes, hogy ez a kapcsoló alapban nyitott. Tehát a tempomat azt figyeli hogy nyitott-e. Ha igen akkor mehet a tempomat, ha zárt, akkor valószínüleg a fékre léptél, tehát letiltja/kikapcsolja.
Tehát a levágott és lógó kábel pont hogy engedélyezi a tempomatot. (ezért nem tűnik logikusnak itt keresni a hibát.)
De úgy tűnik, hogy a rafinált Mustang azt is figyeli/hogy a két kapcsoló szinkronban van-e. Ha az egyik kapcsol fékezéskor, a másik meg nem, akkor szépen letiltja a tempomatot.
Ugyanez igaz a kuplungkapcsolókra is. Abból is kettő van. Egy a felső, egy az alsó állásban. Bármelyik kapcsol letiltja a tempomatot. Az alsó ezenkívül azért is felel, hogy csak teljesen kinyomott kuplunggal legyen indítható a vas. (Ez az első pár napban azt eredményezte, hogy rövidlábúaknak nem indult a be a vas. Az a vicces hogy ha nem nyomod koppig a kuplungot és indítóznál, nem teker, de a műszerfal meg a lámpák elsötétednek, mintha az akksi lenne halott. )
Szóval 4 független, folyamatosan felügyelt kapcsoló felel azért hogy ha lassítani akarsz akkor kikapcsoljon a tempomat.
A megoldás egy relé lett a kapcsolt szálra. NO kontakt-on kersztül a CanBus megkapja a jelét had örüljön.
A lényeg, hogy működik. Tartja, növeli,csökkenti, megjegyzi, fékre, kuplungra kikapcsolja. Érdekes, hogy gázra nem kapcsol ki. Enged előzni, ha elengedem a gázt szépen visszalassít a beállított értékre.
Ja, meg egy bónusz: Megjavult az automata ajtózárás. Hogy ennek mi köze a fékpedálkapcsolókhoz?? Erre már nem találok logikus magyarázatot, de tény, hogy a tempomat műtéttől javult meg az is.
Barnaby írta:Még mindig tempomat.
Már másnap kiderült, hogy gond van, csak időm nem volt leírni.
Jelenség a következő: Fékezéskor mindkét hátsó (sárga) index világít.
Relé kiköt, egyenlőre lemondok a tempomatról.
És láss csodát, anélkül is megy a tempomat.
Tanulság:
Az indexnek nem vittek vezetéket elölről, hanem a féklámpa szálakat kötötték át a sárga indexekhez. (ugye eredetileg az villog..)
Az 1. féklámpakapcsolóról azért vágták le a vezetéket, hogy a DÖG ne tudja hogy fékezel, ezért a canbus nem kapcsolja a féklámpát.(jelen esetben már index)
Amit előzőleg írtam a két fék kapcsoló (NO és NC ) szinkronjának felügyeletéről, bár logikusnak tűnt, de nem igaz.
Az 2.-es kapcsoló(felső) csak a tempomatot állítja le.
Az 1.-es kapcsoló (alsó) a féklámpát vezérli.(canbuson keresztül). Emellett leállítja a tempomatot is.
Tehát mindkettőt felügyeli a tempomat, de mivel az 1.-es NO, alapban nyitott, így levágott állapotban nem tiltja a tempomatot.
Miért nem ment a tempomat eddig és miért megy most?
Valószínüleg a felső féklámpakapcsoló volt rosszul a helyére rakva.
Érdekes egy szerkezet. Bajonettzáras. Bedugod, elfordítod.
Ha a kezedben van, hiába nyomkodod a pucát, nem mérsz műszerrel rajta semmit.
Ha bedugod a helyére (pucát benyomja valamennyire a nyugalmi helyzetben lévő fékpedál) és elfordítod, a bajonettzár fülei alatti kis gyűrű elfordul a kapcsolón és ilyenkor reteszeli a belsejében az érintkezőt a külső pucával. Ha fordítva erőltetik bele, vagy nincs teljesen elfordítva, akkor a helyén marad, de nem mükszik.
Működik tehát 2 szépséghibával.
1. enyhe fékezéskor az 1.kapcsoló gyújtja a féklámpát, de nem tiltja a tempomatot. A 2.-es kapcsoló csak picit később, erősebb féknél (lentebb) kapcsolja le a tempomatot.
2. Nem megy az automata ajtózárás. (Hogy ennek mi köze a levágott féklámpajelvezetékhez,(ami ugye még mindig NO !!!) azt már tényleg nem tudom de nem is érdekel.
Re: Tempomat hiba
Helló !
Nekem a tempomat többször nem kapcsol be, néha igen, akkor hibátlanul működött, + - , fékezésnél kikapcs...semmi hibakód..
Sajna az index/féklámpa átkötéséről nem tudok sokat...
(nem világvége h nincs tempomat, de néha pályán jó lenne.)
A tolatólámpa fontosabb a napi ( városi) használatban, egyszer már valaki majdnem belémjött -nem vágta h tolatok !?
Nekem a tempomat többször nem kapcsol be, néha igen, akkor hibátlanul működött, + - , fékezésnél kikapcs...semmi hibakód..
Sajna az index/féklámpa átkötéséről nem tudok sokat...
(nem világvége h nincs tempomat, de néha pályán jó lenne.)
A tolatólámpa fontosabb a napi ( városi) használatban, egyszer már valaki majdnem belémjött -nem vágta h tolatok !?
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Tempomat hiba
Tolatólámpát nem értem, hisz csak át kellett volna kötni az eredeti vezérlőjelet. Nem hangzik jól az átépítésed.
Nem tudnád kideríteni, hogy ki csinálta és hogy hogyan akarta megoldani? Könnyebb lenne egy következőnek, ha nem nulláról kellene összevadászni...
Nem tudnád kideríteni, hogy ki csinálta és hogy hogyan akarta megoldani? Könnyebb lenne egy következőnek, ha nem nulláról kellene összevadászni...