Elégnek a gyertyák?

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22192
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.19 8:51

Bandit írta:Meee' hülye vagyok, mi!?
Ha már így kérded... :sallala:
Bandit írta:Gyári hiba, mi!?

:rage:


Egy átlag mai autó vissza veszi a gyújtást, ha kopog a motor. Van ilyen a Mustangban? Vagy abból indultak ki, hogy 87 USA oktánnál nincs rosszabb benzin?

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.19 10:04

TomiTomi írta:
Bandit írta:Meee' hülye vagyok, mi!?
Ha már így kérded... :sallala:
OK, elismerem. De azért a helyedben én sem dőlnék hátra nyugodtan, bízva az eszemben. :kbf:
TomiTomi írta:
Bandit írta:Gyári hiba, mi!?

:rage:


Egy átlag mai autó vissza veszi a gyújtást, ha kopog a motor. Van ilyen a Mustangban? Vagy abból indultak ki, hogy 87 USA oktánnál nincs rosszabb benzin?


Ja, visszaveszi és rá is adja. A Mustang is. Ezért van benn knock sensor (kopogás érzékelő). De csak -tól -ig tudja szabályozni. Ráadásul az oktánszám a benzin kompressziótűrését adja meg. Minnél kisebb az oktánszám annál gyengébb a kompressziótűrése a naftának, eddig tudsz követni? Tehát, ha a Mustang-odban gyengébb kompressziótűrésű naftát csorgatsz - mert ezzel a spórolással még egy pötty mustárt tudsz venni, a kiosk húspultjánál a virslid mellé - akkor a sűrítési ütemben öngyulladás keletkezik.
Nem eszed a cukorkát papírban? Sebaj kibontom neked.
Az égéstérbe bejuttatott benya és levegő keverék is képes öngyulladásra. Csak ez az égés elégtelen lesz, hosszú és nem a kívánt időpillanatban következik be. Emiatt túl melegszik a moci, nő a fogyasztás és a károsanyagkibocsátás, csökken az élettartam, de bizony ám.
Hosszú távon meg elolvad a gyertya.
Na már most, ha ez egy turbós, vagy kompresszoros kocsi lett volna akkor sokkal szarabbul jár emberünk.

Nem irányadónak aják meg az oktánszámot. Ezt kell asználni oszt kész! Följebb mehetsz, csak általában fölösleges, lejjebb nem térhetsz el anélkül, hogy el ne nyerd méltó büntetésed.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22192
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.19 10:56

Bandit írta:Ja, visszaveszi és rá is adja. A Mustang is. Ezért van benn knock sensor (kopogás érzékelő). De csak -tól -ig tudja szabályozni.
És gondolod az intervallum úgy van megadva, hogy az előírt oktánszámnál rosszabb nem lehet? Ez egy elég érdekes beállítás lenne... Ilyen beállítás mellett megspórolhatod a kopogásérzékelőt, hisz jobb oktánszám senkinek sem fáj.

Normálisan az optimális oktánszámot adják meg. Egy modern autó motorelektronikája tud igazodni, egy bizonyos határon belül, rosszabb naftához is.

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.19 11:20

TomiTomi írta:
Bandit írta:Ja, visszaveszi és rá is adja. A Mustang is. Ezért van benn knock sensor (kopogás érzékelő). De csak -tól -ig tudja szabályozni.
És gondolod az intervallum úgy van megadva, hogy az előírt oktánszámnál rosszabb nem lehet? Ez egy elég érdekes beállítás lenne... Ilyen beállítás mellett megspórolhatod a kopogásérzékelőt, hisz jobb oktánszám senkinek sem fáj.

Normálisan az optimális oktánszámot adják meg. Egy modern autó motorelektronikája tud igazodni, egy bizonyos határon belül, rosszabb naftához is.
Jaja, csak ne felejtsd el, hogy itt jön képbe az egyáltalán nem optimális használat! Amíg boltba járkálsz vele szép nyugodtan, addig kompenzál az elektronika. De föl és alá parkettán száguldozni az Autobahn-on már más tészta.
Hinni szép dolog, de akkor már inkább a Deus Ex-ben hiszek mint abban, hogy az elektronika mindent megold. Láttam már olyan embert aki a fejét vakarta a TK-s Bimmer mellett, hogy "De hát van menetstabilizátor meg ABS". Ja, az van. De csak segítségként, nem magától vezeti a kocsit és a fizikának sem tud ellent mondani.

Az alapelőgyújtás fix, ehhez képest van egy diagramm ami alapján a növekedő fordulatszámhoz párosítva növeli a megadott értékre az előgyújtást az ECU. A kopogásérzékelő csak egy kontroller ami észleli, ha valami mégsem úgy van és szól az ECU-nak, hogy csökkentse az előgyújtást ameddig meg nem szűnik a detonációs égés. Csakhogy, ha túl alacsony az előgyútás akkor fulladni kezd a gép és elégtelenné válik az égés. Szól a lambda szonda az ECU-nak, hogy ez így nem jó, sok benzin a kipuffban, az visszaveszi a benzin mennyiséget és ekkor a vezérlő elektronika - esetleg - ráad még előgyújtást, amíg a kopogásérzékelő megint meg nem rántja a madzagot, hogy csökkentse gyújtást az elektronika. Ekkor beáll egy egészséges egyensúlyra az egész. Igaz érezhetően szarabbul megy kocsi, de ha csak cruise-olsz nem is tűnik fel. De ez csak részterhelésre igaz, mert teljes terhelésen (padlógáz környéke) nem veszi senki figyelembe pl. a lambda siránkozását.
Egy megadott karakterisztika szerint dől be a lé, nő az előgyújtás, majd csökkenteni próbálja kopogásérzékelő, de emberünk lábbal ellentart neki.
Születik egy kompromisszum:
- csörög is meg nem is a gyújtás
- megy is az autó meg nem is, legalább is nem úgy ahogy kéne neki.

Na ez 2-3 perc alatt egy szívó motornál nem probléma, de órákon keresztül... !?

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22192
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.19 12:46

Motorfordulatot kéne még visszavenni és akkor a motor jól érezné magát. Úgy is elektromos gázpedál van benne...

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.19 13:02

TomiTomi írta:Motorfordulatot kéne még visszavenni és akkor a motor jól érezné magát. Úgy is elektromos gázpedál van benne...
Azt hiszem, egy kiszámolt előzésnél lekakálod a gyertyákat csak menjen a vas.
Ne küzdj! Kiderült, hogy a hombár volt a madár a sztoriban. Ismerd el, hogy igazam van és pont! :twisted:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.03.19 13:03

Szerintem meg itt jön be hogy milyen a benzin minősége. Németeknél elmész 91-el is szerintem és nem fogod érezni a gondot, ahogy mész "keleti" benzines részekre, lásd kelet Eu vagy dél Eu, jobb ha 95-öt nyomsz a gépbe...
Erre vannak remek méréseim, pályán hajtva német olcsó lével kevesebbet evett a gép, mint itthon 95-el. Az eltérés pedig nem kevés, mert 130-135 helyett 160-180 volt hosszútávon.

A lényeg, hogy gondolom a Portugáloknál sem tuti a benzin minősége, mint felénk sem...(volt már itthon olyan is, hogy egyik kútnál tankolás után nem akart komoly hegynek felmenni Oudi anno, pedig az 91 volt gyárilag, igaz ebben az esetben 95 ment bele - de itthon nem bírta a 91-et...)

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.19 13:41

LeMans67 írta:Szerintem meg itt jön be hogy milyen a benzin minősége. Németeknél elmész 91-el is szerintem és nem fogod érezni a gondot, ahogy mész "keleti" benzines részekre, lásd kelet Eu vagy dél Eu, jobb ha 95-öt nyomsz a gépbe...
Erre vannak remek méréseim, pályán hajtva német olcsó lével kevesebbet evett a gép, mint itthon 95-el. Az eltérés pedig nem kevés, mert 130-135 helyett 160-180 volt hosszútávon.

A lényeg, hogy gondolom a Portugáloknál sem tuti a benzin minősége, mint felénk sem...(volt már itthon olyan is, hogy egyik kútnál tankolás után nem akart komoly hegynek felmenni Oudi anno, pedig az 91 volt gyárilag, igaz ebben az esetben 95 ment bele - de itthon nem bírta a 91-et...)
Ebben van valami, de igazából az amcsiknál odafigyelnek az üzemanyag minőségére. Ha azt mondják 95 kell akkor még a legkiválóbb 91-es is kevés.
Európában ez egy picit nagyobb tűréshatárral megy.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22192
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.19 16:37

A Mustang GT-be 91,5 európai oktános benzin kell. Ehelyett tankolt a srác 91est. Továbbra is azt állítom, hogy ennyit a motorelektrónikának ellensúlyoznia kéne. Bandit nem győztél meg. :nana:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.19 17:27

TomiTomi írta:A Mustang GT-be 91,5 európai oktános benzin kell. Ehelyett tankolt a srác 91est. Továbbra is azt állítom, hogy ennyit a motorelektrónikának ellensúlyoznia kéne. Bandit nem győztél meg. :nana:
Szerintem 95 kell. De mind1. Azok után, hogy spórolt benzinen, szerintem lesz ott más is ami előidézte.
Most, hogy egy Mustang megállt kiáltsunk szériahibát! Szerintem jobb is ha még most eladod. :buttkick:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22192
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.20 9:40

Bandit írta:Szerintem 95 kell.
Ezek azok a tények, amikre mindig hivatkozol?! :P 87 USA oktánt ír elő a gyártó. :ff:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.20 10:06

TomiTomi írta:
Bandit írta:Szerintem 95 kell.
Ezek azok a tények, amikre mindig hivatkozol?! :P 87 USA oktánt ír elő a gyártó. :ff:
Neked. Nekem 91-et USA oktánt. De mind1.
A lényeg, hogy a gyári hiba kikiáltása, egy mókus töketlensége miatt fölösleges volt.

Vedd figyelembe amit LeMans is írt! Lehet, hogy a benya amit belocsolt emberünk alig 89-es, mert óccsó kúton, szart tankolt.
A koma meg állandóan gyötörte a vasat, ezek után szinte biztos, hogy mindig jól bemelegítette a motort, mielőtt nyúzni kezdte volna. :nem:
Ugyan már, ha neked ebből az jön le ebből, hogy szar kocsit vettél, akkor most mit mondjak? Tudom szereted, de attól még meglehetősen érdekesen tekintesz rá. Kicsit lesajnálod.

Egyből kézpénznek vetted, hogy a Mustang alkalmatlan nagy sebességre.

Nem mondom, vannak hiányosságai a gépnek, ezért árában kompenzál és kapsz egy kiváló tuningalapot. Lehet, hogy nem egy technológiai non-plus ultra de, azért ne találjunk már ki minden baromságot megalapozatlanul!

Az elméleted szerint - hogy mivel amerikában szigorúak a sebesség korlátok, ezért egy autó sem tud gyorsan menni, tartósan. Csak a németek tudnak gyors kocsikat gyártani, mert náluk ki lehet használni ezt a tulajdonságot, egy relatíve (az ország méreteihez képest) kis szakaszon. Így tehát sem az olaszok, sem a japók, de még svájci kis sportkocsi gyártók sem építenek gyors kocsit, mert fölösleges. Elvégre az országukban képtelenség kihasználni ezt a feature-t.
Vagy csak az amcsikra jellemző ez a fajta szemlélet?
Jelzem az 1987-es Mustang volt az első low-cost autó, amelyik lazán ment 150 mph-val. Ez is biztos csak egy, be nem kalkulált, melléktermék volt...
Persze tartósan nem bírja ez se, max. 1-2 másodperc aztán jöhet a nagygenerál, vagy mégsem?
Csak tudnám, hogy tudtak ilyen sebesség korlátokkal Le Mans-t nyerni a GT40-ek! Megvan! Jól felgyorsultak majd jól lelassultak, hogy ne legyen folyamatosan nagy a tempó. :nemtom:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.03.20 10:39

Nem akarok beleszólni, mert én nem értek a Fordokhoz, de a GT40 a cég presztízs modellje volt :!: Nem vethető össze a Musztanggal semmilyen szinten (még a korabeli Thunbedbird is játék gép volt hozzá képest). Kb. Porsche és Golf eltérés van szerintem a kettő között...

A másik:
SZÉRIA '87-es Mustang (nagy szériás sorozatról beszélünk a viták elkerülése végett) mikor ment 240 km/h-át hosszú távon? Lehet, hogy csak én nem hallottam ilyenről, de nekem ez kissé sok az akkori autókhoz képest. Ráadásul ehhez a tempóhoz biztos, hogy gyenge a fékrendszere.

Én nem vagyok leülve a német gépektől, nem erről beszéltem, hanem a dolog lényege az volt, hogy mások a vezetési szokások és az állam által engedélyezett határok, ebből adódik hogy mások a tervezési igények is. Náluk 1,8 L motor felett 4 tárcsa, amiknál simán megy hátra a dob. Nincs is vele gond amíg nem kezdesz el versenyezni...

Igazi versenyzésre épített sportautókat ne hasonlíts össze egy 'olcsó' tömegtermelésre készített sportos géppel, mert nem egy kategória sem árban sem technikában. Ez természetes dolog, ezért nem lehet összevetni őket...

Igazából, ahogy Stanggel a fórumon már ezen jól eldiskuráltunk:
Mindent az ára alapján kell vizsgálni. Az adott összegért kapsz valamit, de nem árt ha az ember tisztában van a gép korlátaival. TomiTomiban én ezt pont becsülöm, hogy van egy nagyon szép jó autója, de még is tisztán látja a hiányosságait (nem a gyertyákra gondolok :P , hanem a fékrendszerére, a futómű problémáira).

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22192
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.20 11:08

Bandit írta:
TomiTomi írta:
Bandit írta:Szerintem 95 kell.
Ezek azok a tények, amikre mindig hivatkozol?! :P 87 USA oktánt ír elő a gyártó. :ff:
Neked. Nekem 91-et USA oktánt. De mind1.
Ugye tudod még, hogy az S197-es Muzstang-ok fórumában vitatkozol? És a tied fox... Ezért műszakilag nem teljesen egyformák. ;)

Amúgy pont azt gondolom, hogy üzletpolitikai megfontolásból írják rá a 87 oktán, hisz úgy sem lehet sehol tartósan gyorsan menni vele azokban az országokban, ahol hivatalosan árulják.

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.20 12:06

TomiTomi írta:
Bandit írta:
TomiTomi írta: Ezek azok a tények, amikre mindig hivatkozol?! :P 87 USA oktánt ír elő a gyártó. :ff:
Neked. Nekem 91-et USA oktánt. De mind1.
Ugye tudod még, hogy az S197-es Muzstang-ok fórumában vitatkozol? És a tied fox... Ezért műszakilag nem teljesen egyformák. ;)

Amúgy pont azt gondolom, hogy üzletpolitikai megfontolásból írják rá a 87 oktán, hisz úgy sem lehet sehol tartósan gyorsan menni vele azokban az országokban, ahol hivatalosan árulják.
OK, de én azért írtam az enyémet, mert azt gondoltam, hogy tied is. Mi f@szt magyarázkodok???

Válasz küldése