Elküldve: 2007.09.10 10:54
Ford Mustang versenyautó biodízellel
Egy kis német cég a Ford látványos izomkupéjába négyhengeres dízelmotort épített, méghozzá versenyzési céllal.
A hat- és nyolchengeres benzinmotorok befogadására tervezett hatalmas motortérbe egy kétliteres dízelmotort szereltek a FourMotor nevű vállalkozás szakemberei. Az alapos tuning révén ez a szerkezet is tudja azt, amit egy kisebb V8-as. Csúcsteljesítménye 280 lóerő, maximális nyomatéka pedig kerek 500 Nm. A BioConcept Mustang GT RTD nevű autó így akár 245 km/h-val is száguldhat, és hogy a pályán is versenyképes legyen, a karosszéria számos elemét is könnyű műanyag panelekre cserélték.
A dízel Mustang már túl van a tűzkeresztségen: rajthoz álltak vele a nürburgringi 24 órás versenyen, és úgy néz ki, az autó pályafutása a Frankfurti Autószalon után - ahol környezetkímélő tanulmánykét állítják ki - tovább folytatódik. Az egykori DTM-pilótával, Thomas von Lövisszel a volánnál több hosszú távú versenyen is rajthoz állnak vele 2007 és 2008 folyamán.
[Totalcar]
Egy kis német cég a Ford látványos izomkupéjába négyhengeres dízelmotort épített, méghozzá versenyzési céllal.
A hat- és nyolchengeres benzinmotorok befogadására tervezett hatalmas motortérbe egy kétliteres dízelmotort szereltek a FourMotor nevű vállalkozás szakemberei. Az alapos tuning révén ez a szerkezet is tudja azt, amit egy kisebb V8-as. Csúcsteljesítménye 280 lóerő, maximális nyomatéka pedig kerek 500 Nm. A BioConcept Mustang GT RTD nevű autó így akár 245 km/h-val is száguldhat, és hogy a pályán is versenyképes legyen, a karosszéria számos elemét is könnyű műanyag panelekre cserélték.
A dízel Mustang már túl van a tűzkeresztségen: rajthoz álltak vele a nürburgringi 24 órás versenyen, és úgy néz ki, az autó pályafutása a Frankfurti Autószalon után - ahol környezetkímélő tanulmánykét állítják ki - tovább folytatódik. Az egykori DTM-pilótával, Thomas von Lövisszel a volánnál több hosszú távú versenyen is rajthoz állnak vele 2007 és 2008 folyamán.
[Totalcar]




