Oldal: 1 / 1
Szerviz/karbantartás
Elküldve: 2019.03.12 19:53
Szerző: Locomotiv
Üdv!
Néhány napja volt szerencsém beteljesíteni egyik álmom, vásároltam egy Mustangot. Amikor autószerelő barátom meglátta, megtépte a ruháját és hamut szórt a fejére! Az európai autókban verhetetlen, de a Mustang fehérfolt a tudása térképén. Átolvastam az itteni fórumot, amiből sok információt kaptam ézért hála és köszönet, de van pár kérdés amire nem találtam infót. Az autó 2013 decemberi, 3.7 224kW automata. Szóval azt szeretném megtudni, hogy a váltóban és difiben milyen periódusidővel kell az olajakat cserélni, van-e kifejezetten ajánlott olaj, vagy egy általános jobb minőség is megteszi? És a legfontosabb, a vezérműlánc csere periódusa hány kilométer?
Előre is köszönöm!
Loco
Re: Szerviz/karbantartás
Elküldve: 2019.03.12 20:49
Szerző: TomiTomi
Szia,
Érdemes lenne az autódnak nyitni egy topikot
itt.
Karbantartás:
https://owner.ford.com/tools/account/ma ... ule.html#/
A kézi könyve nagyon pontosan leírja, hogy milyet tölts bele. Olyat itthon nem is tudsz venni... Owners Manual:
https://owner.ford.com/tools/account/ho ... hicle=true
Üdv, Tomi
Re: Szerviz/karbantartás
Elküldve: 2019.03.12 21:02
Szerző: Locomotiv
Szia!
Oké! Megcsinálom a topikot, a linkeket pedig köszönöm szépen!
Loco
Re: Szerviz/karbantartás
Elküldve: 2019.03.12 21:38
Szerző: Locomotiv
Átnéztem a használatit és a karbantarási utasítást is, rengeteg infó van bennük, de a vezérlésről egy szót sem találtam. Aki tudja a vezérműlánc csere periódusát kérem írja meg!
Köszönöm!
Re: Szerviz/karbantartás
Elküldve: 2019.03.13 11:27
Szerző: Fheky
Locomotiv írta: ↑2019.03.12 21:38
Átnéztem a használatit és a karbantarási utasítást is, rengeteg infó van bennük, de a vezérlésről egy szót sem találtam. Aki tudja a vezérműlánc csere periódusát kérem írja meg!
Köszönöm!
Szerintem nem véletlen. Nem vagyok járatos ezekben a modern motorokban, de meglepődnék ha 200.000km alatt lenne az ajánlott, ha egyáltalán van ajánlott.
Ha jól emlékszem az enyémnél sincs hivatalos, csak az évek alatt ez a 200.000km terjedt el, hogy nem árt.
Re: Szerviz/karbantartás
Elküldve: 2019.03.13 14:48
Szerző: TomiTomi
Érdekessége a 3,7es V6os motornak, hogy a vezérműlánc hajtja a vízpumpát is.
Re: Szerviz/karbantartás
Elküldve: 2019.03.13 17:47
Szerző: Fheky
TomiTomi írta: ↑2019.03.13 14:48
Érdekessége a 3,7es V6os motornak, hogy a vezérműlánc hajtja a vízpumpát is.
Akkor meg a vízpumpa meghatározza a lánc csere periódusát.
Nem hiszem, hogy ki lehetne lánc levétel nélkül cserélni, ha meg lent van, akkor az már nem tétel..
Re: Szerviz/karbantartás
Elküldve: 2019.03.13 21:29
Szerző: Locomotiv
Oké, a vízpumpa nem örök mint a nyomorúság. A kavitáció az általánosan alacsony fordulat miatt nem lehet számottevő, tehát marad szimering és a csapágy. Megint csak ott vagyunk, ahonnan indultunk!
Vajon ezek mennyit bírnak?
Re: Szerviz/karbantartás
Elküldve: 2019.03.13 22:01
Szerző: Locomotiv
Asszem megvan...
Egy periratban találtam meg az infót, miszerint 2007-óta a Duratec motorokban van a vízpumpa a vezérműlánc által hajtva és legalább 150 000 mmérföldet kell bírnia, mert hogy a Ford nem szerepelteti a karbantartási utasításában. A gáz az, hogy meghibásodása esetén a hűtővíz azonnal bekerül az olajba és így azt húzza fel az olajpumpa az olaj helyett. Állítólag nagyon rövid időn belül képes e miatt beállni a motor.
Frissítés: 2011-óta új 3.7 motorokal szereltek, ezeken már a motor elején helyezkedik el a vízpumpa, és a hosszbordásszíj hajtja.
Re: Szerviz/karbantartás
Elküldve: 2019.03.14 7:39
Szerző: TomiTomi
Szuper infó.
Lassan átnevezem a topicot "Ford 3,5-3,7 Duratec"-re.