
Hogy honnan jött az "idióta" MZperX név??
Q mint Quick, S mint Supercharged, 6 mint 6 henger.... höhhh
Hát igen, a benzináremelkedés kint is érezteti a hatását, hiszen már tavaly elérte a korábbi legdurvább kinti ármaximumot, a $3/gallon árat, ami meglátszott a nagymotoros autók értékesítési adatain is.
Persze miről beszélünk, amikor nagy motor a téma, hiszen a QS6-ban is 4literes 6 hengeres (mostmár) dohog (európai szemmel igen nagy).

Na mindegy... Szóval a budget méretű motorra áhítozók sem lesznek elzárva a fékevesztett tombolás lehetőségétől, mert Steedáék nekik építették a 335lovas mászkl kárt
Egy kis apróság a figyelmesebbeknek... az autó súlyelosztása majdnem a tökéletes 50% /50%.... legalábbis ezt mondják, pontos adat még Steeda-ék honlapján sem nem van.
Gondolom egyértelmű, hogy ez mit jelent...

A külső a Steedás ismertetőjelekt tartalmazza, nem is nagyon részletezném, teccik /nem teccik, kinek mi a szája íze...
Hogy a komolyabb dolgokat is említsem, elől 14"-os, hátul 13"-os fékek figyelnek a 18x9.5-es felnik mögött. A fék azé elég komoly méret, a kerék alaphang... legalábbis náluk. Akinek a tárcája engedi, az akár 20"-osakat is rendelhet rá.
A 275ös kerekek azért már elég komoly méretűek... csakhogy megemlítsem, a 2003-2004es Cobráknak is ez a gyári kerékszélessége
A futóművet elég komolyan megdolgozták. Lengőkarok, rugók, stabilizátorok elől/hátul... Nyugodtan fitogtathatjuk a tudásunkat a pályán is

Következzen hát a lényeg.... A 4literes motor az apróbb bolt-on cuccok mellett kapott egy méretes Roots-típusú kompresszort (ők X-Chargernek nevezik) is, így a gyári 210lóerő 335-re ugrott, a 325Nm nyomaték pedig 495-re nőtt!!!
Csak hogy továbbra is a spórolásról tudjak beszélni, a megnövekedett teljesítmény ellenére a szabványos fogyasztási adatok megegyeznek a gyári 4literesével...
Egy by-pass rendszer beiktatásával krúzolás közben a kompresszor nem termel nyomást így nincs szüksége extra üzemanyagra sem. Ekkor csupán 3 lóerő szükséges a kompresszor meghajtásához...
Ez azért nem hagzik rosszul!!!

Akinek ez nem elég, az tovább vadíthatja a V6osát, igaz többnyire külső vagy futómű cuccokkal, hiszen az erő azért a spórolás jegyében elégnek tűnik.
Lengéscsillapítók, más fékek és betétek, állítható Panhard-rúd...

A belsőben nekem a Steeda emblémás hangfal már kicsit sok, de végül is mindegy... 335lóról beszélünk
Szívesen látnék végre egy ilyen power V6-ot élőben is... igaz, lehet hogy ez még odébb lesz, mert árra csak "Megegyezés szerint" van feltüntetve Steedáéknál...
Akkó az biztos nem kevés
