Honnan van infóm? Nem tudom, több helyen olvastam, hogy a 2014-es 5.0 motort kapja a GT. Gondolom olaj is marad.
A V6 van leszabályozva nem a GT. (pedig abba 5W30 kell, nem 20)
A V6 sem a motor vagy a motorolaj miatt, nem is a lassan autózó amcsik miatt, hanem a költségek lefaragása miatt betett, vagy be nem tett gyengébb alkatrészek miatt . (stabilizátor,kardán, stb)
Ne essen le az útról, ne menjen szét a kardán. Megcsinálhatnák rendesen, akkor nem kéne a 180-as limit, de akkor drágább lenne a belépő modell, meg kisebb lenne az igény a V8-ra.
Egyébként a szükséges viszkozitást a motor konstrukciója határozza meg, nem az amcsik vezetési szokása.
A gyár által előírttól esetleg versenyszerű használat esetén lehet indokolt eltérni. A GT tulajok 99,9% ettől messze van.
Az éghajlat se nagyon lehet indok, mert a Mustang hazájában vannak nálunk jóval hidegebb és melegebb helyek is, tehát nagyjából az átlagot képviseljük itt Európa közepén.
Nálunk eddig ritka volt az ilyen olaj, ezért érezzük hülyének az amcsikat.
EU-s és japán autóknál is előfordul a gyári 20-as viszkozitás, (jaguár V12,Toyota) és egyre gyakoribb a modern motoroknál. (ezeket nem amcsiknak tervezik külön)
pl 1.0 ecoboost-nak is 5W20 kell, pedig USA ban nem forgalmazzák, tehát nem nekik tervezték.
Kicsi gyenge? Mihez képest. A 2005-ös GT 65 Le / Liter, az 1.0 ecoboost 125 Le / Liter. Hát leegyszerűsítve sokkal jobban izzad szegény mint a GT.
És itt összesen van 125Le, az is csak magas fordulaton, tehát minden előzésnél visszavált és padlógáz. Összességében jóval többet kap a pofájára mint egy GT. (főleg itt EU-ban. bocs.
)
És mégis 5W20 kell neki.
És egyre több ilyen motor van EU-ban is. Ez az irány. Fejlődnek a motorok, kisebb illesztésekkel/tűrésekkel, és igénylik az "alacsony súrlódású" economy olajokat.
Ez spórolás? a 20-as olaj olcsóbb mint a 30-as? Nem.
A motor olcsóbb ha 20-ashoz tervezik ? Nem hiszem, elvileg modernebb, kisebb tűrésekkel.
Forma 1 ben 5-ös, 10-es olajokat is használnak. Nem hülyék, ehhez van tervezve a kenési rendszer. Egy 50-es olajjal megfeküdne a motor, pedig általánosságban versenyhasználatra sűrűbbet ajánlanak a gyártók. Ha 50-eshez tervezik a kenési rendszert, akkor meg a 10-estől feküdne meg. Mindkét motor jó, de csak a saját olajával.
Egyébként normál használat mellett minimális eltérés van a 20,30,40 olajok között.
200-al kényelmesen gurulva nem árt neki (szerintem) a 40-es olaj sem, de jobb biztos nem lesz neki, mint amihez tervezték.
Figyelembe veszik a szokásokat. Csak nem abból indulnak ki, hogy az amcsi sofőr soha nem lépi túl a 60 mph-t.
Az amcsi sofőr (ugyanúgy mint az EU-s) megveszi az izomautóját, beindítja és már a szalon előtt olyan csíkokat húz hogy csak na.
Két napig ki se száll az autóból (csak a benzinkúton) csak gyermeki vigyorral tolja neki ahol csak lehet.
Az első hónapja azzal telik, hogy minden haverját elviszi egy próbakörre, hogy megmutassa hány másodperc alatt van 240-en.
Vannak ott is mellékutak, nincs minden sarkon traffi.
Lehet hogy közúton, forgalomban más (jobb) a közlekedési morál mint nálunk, de egy izomautó ott is megvan hajtva rendszeresen.
Nekik 50 éve van Mustangjuk, nekünk még mindig nincs. Nálunk ritkaság, náluk mindennapi.(és még olcsó is)
És mégis ugyanolyan lelkesen ülnek át a családi kombiból a Mustang-ba mint mi.
A városban ugyanúgy szabályokat betartva gurulnak mint mi. De az első lehetőségnél ugyanolyan csúnyán meghajtják mint mi.
Egy 300 LE-s autót nem úgy terveznek hogy 100 fölött ne tudjon menni gyári olajjal.
Jó lesz az, úgyis belpiacos, sose fog 60-nál többet menni.
Egy izomautót nem az átlag családanya vezetési szokásaihoz terveznek.
Lehet a családanya egész héten (hátsó ülésen a gyerekekkel) szabályokat betartva vezet, majd hétvégén a gyerekeket lepasszolva beül a Mustangjába és az első elhagyatott útszakaszon istentelenül megfingatja. 2 havonta gumiztat, évente begurul a Ford szervízbe ahol mindig ugyanazt az 5W20-as olajat töltik bele. És bírja. A gyári olajjal. Mert arra van tervezve, hogy gyári olajjal bírja a tartós hobbi izomautó szerepet.
USA-ban is vannak hegyek. 1-2 óra hegymenetben felfelé és máris többet kapott szegény mint az enyém itt az alföldön egész héten, pedig nem kímélem.
És ha még gyilkolja is kicsit felfelé? Ez még normál üzemszerű használat, nehogy már egy bármilyen autó ne menjen fel a hegyre gyári olajjal, csak mert speedlimit van USA-ban.
Egy 300LE-s autónak bármikor tartósan le kell tudni adni a 300Le-t. (Motornak,olajnak és hajtásláncnak együtt) Ha nem így lenne, annak hamar bukás, visszahívás, presztizsvesztés lenne a vége.
Indokolt esetben el lehet térni a gyári specifikációtól. Néha el is kell.
De az hogy áthajózott hozzánk még nem indok.
A 200-as üzemmeleg crúzolás nem jelentős terhelés, egyszerű munka.
Bezzeg egy 0-100. Az az 5 másodperc kopás/hőterhelés szempontjából nagyobb pofon az alkatrészeknek mint párszáz km pályázás 130-al vagy 200-al.