Oldal: 1 / 1

Kezdeti nehézségek vásárlás után.

Elküldve: 2012.05.25 13:05
Szerző: Dave25
Tisztelt Mustang tulajdonosok! Segítségeteket szeretném kérni.

Ebben az évben birtokomba került életem első (feltehetően egyetlen :) ) Ford Mustang-ja. 1979-es évjárat. Kezdeti nehézségekkel küzdök. A gépkocsi papírjai szerint és az abban szereplő motorkód alapján 2.8-as V6-os motor kéne, hogy benne legyen. Helyette egy soros 4 hengeres van. Az eredeti motor is megvan, de egy másik Mustangban, amit ezzel a géppel együtt tudtam megvásárolni. Egyet fizet kettőt kap volt.

Mivel egyelőre laikus vagyok a témakörben, azt szeretném kérdezni, hogy vajon milyen lehetőségeim vannak ebben a helyzetben? Azt tudom, hogy azonos motorkódú kerülhet bele. De eltérés esetén fennakad a vizsgán. Van lehetőség vajon arra, hogy legálisan kerüljön be más kódú?

A kérdésem másik fele az lenne, hogy ha marad a papírjában szereplő típus, akkor mekkora esély lehet arra, hogy találjak egy komplett motort működő, vagy közel működő állapotban jobb áron, mint amennyiért újra lehetne éleszteni a meglévőt? A jelenlegit úgy kell elképzelni, hogy atomjaira van szedve és ahol csak lehet rozsdás. Értendő ez a darabokra kívül és belül egyaránt.

A válaszokat és segítségeteket előre is nagyon köszönöm!

Dávid

Re: Kezdeti nehézségek vásárlás után.

Elküldve: 2012.05.25 13:17
Szerző: Bandit
Dave25 írta:Tisztelt Mustang tulajdonosok! Segítségeteket szeretném kérni.

Ebben az évben birtokomba került életem első (feltehetően egyetlen :) ) Ford Mustang-ja. 1979-es évjárat. Kezdeti nehézségekkel küzdök. A gépkocsi papírjai szerint és az abban szereplő motorkód alapján 2.8-as V6-os motor kéne, hogy benne legyen. Helyette egy soros 4 hengeres van. Az eredeti motor is megvan, de egy másik Mustangban, amit ezzel a géppel együtt tudtam megvásárolni. Egyet fizet kettőt kap volt.

Mivel egyelőre laikus vagyok a témakörben, azt szeretném kérdezni, hogy vajon milyen lehetőségeim vannak ebben a helyzetben? Azt tudom, hogy azonos motorkódú kerülhet bele. De eltérés esetén fennakad a vizsgán. Van lehetőség vajon arra, hogy legálisan kerüljön be más kódú?

A kérdésem másik fele az lenne, hogy ha marad a papírjában szereplő típus, akkor mekkora esély lehet arra, hogy találjak egy komplett motort működő, vagy közel működő állapotban jobb áron, mint amennyiért újra lehetne éleszteni a meglévőt? A jelenlegit úgy kell elképzelni, hogy atomjaira van szedve és ahol csak lehet rozsdás. Értendő ez a darabokra kívül és belül egyaránt.

A válaszokat és segítségeteket előre is nagyon köszönöm!

Dávid
Szervusz és üdv. itt!

Nincs motorszám ezeken a motorokon. Motorkód, öntvényszám van, de azok meg mindegyiken megegyeznek.
Előfordulhat, hogy AF-es számot kapott, ugyanis a motorszám hiányát itthon - hatóságilag - így orvosolják.

Re: Kezdeti nehézségek vásárlás után.

Elküldve: 2012.05.25 16:30
Szerző: Chromlo
Hali.
Szerintem az egyik legkönnyebben járható út, ha szerzel egy Garanada, Capri... 2.8-at. Igy nem tudnak belekötni a motorkódba, mert ezt a kódot adják nálunk nekik. Gondolom akkor a váltója sem eredeti, tehát azt is csereberélni kell majd. Valószínűleg ez a legkönnyebb, és legolcsóbb megoldás.
A motorblokk megegyezik az eredetivel. Karbi, szívósor, generátor, önindító, más, de ez nem feltétlen jelent rosszat. Motorszámot HA NEM OLVASHATÓ, meg cserélik vizsgán kódra, de neked már az van a forgalmiban, tehát gond egy szál se.
Szerintem a kódcsere felejtős. Irgalmatlan sok macera, és ráadásul visszalépés, kisebb köbcentire.
Egyébként. :proszit: