Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- SzélCsillag
- Úrvezető
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.02.07 11:41
- Tartózkodási hely: London
Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
Eloszo:
A Ford Windstar egy kishazankban szinte alig, es Europaban is csak kicsit ismert minivan. Eredetileg USA es Canada piacaira szantak.
Windstar 1995
Oakville, Ontario, Canada volt az egyetlen osszeszerelo uzem amely a Windstar-okat gyartotta.
A palettan az Aerostar-t valto csaladi egyterut 1994-tol 2003-ig gyartotta a FoMoCo, ebbol az elso generaciot '94 es '98 kozott. Erdekessege, hogy nem volt Lincoln vagy Mercury megfeleloje!
A 2004-es modell evre a Windstar-t mar a Freestar valtotta.
A designer Moray Callum volt, aki ma a Ford design igazgatoja az Eszak Amerikai modell divizional.
Az elso generacio: 1994-1998
eloszor 1994 Marciusaban mutattak be, mint az uj 1995-os modellt es az Aerostar utodjat.
Bar 12"-el hosszabb lett mint a leghosszabb Aerostar, design-ja, elso kerek hajtasa, es konnyed vezethetosege miatt versenykepesebbe tette elodeinel a GM hasonlo modelljeivel szemben.
Mivel a versenytarsait tobb mint egy evvel megelozte a piacon, igy a Ford jelentos reszesedesre tehetett szert a minivan piacon.
Alap felszereltseg volt az ABS, a ket legzsak, a 7 utas ules, es a Taurus-bol kolcsonzott 3.8 V6 (116kw, 155le)
A bemutatkozo evben a Windstar az alap GL, a jobban felszerelt LX trim-ekkel kerult piacra, illetve egy volt belole egy Cargo Van is. Limited csak 1998-ban lett belole...
Az evek alatt tobb kisebb valtozast is ezkozoltek, aztan '98-ban kapott egy kisebb rancfelvarrast is.
Windstar 1998
Az elso generacios Windstar eleinte csak a 3.8 Essex V6 motorral, majd kesobb a 3.0 Vulcan V6 motorral volt elerheto.
Valtoja 4 sebesseges AXOD
Hossz: 5110mm
Szelesseg: 1995–96: 1,915 mm
1997–98: 1,925 mm
Magassag: 1995–96: 1,727 mm
1997–98 Cargo: 1,740 mm
1997–98: 1,666 mm
Onsuly: 1,724 kg
Felszereltsegi szintek:
Cargo Van • 1995–1998
base • 1996–1998
GL • 1995–1998
LX • 1995–1998
3.0L • 1998
Limited • 1998
1994-es Windstar reklam:
1998-as Windstar reklam:
1. gen. Windstar crash test...
Forras: Wikipedia
A Ford Windstar egy kishazankban szinte alig, es Europaban is csak kicsit ismert minivan. Eredetileg USA es Canada piacaira szantak.
Windstar 1995
Oakville, Ontario, Canada volt az egyetlen osszeszerelo uzem amely a Windstar-okat gyartotta.
A palettan az Aerostar-t valto csaladi egyterut 1994-tol 2003-ig gyartotta a FoMoCo, ebbol az elso generaciot '94 es '98 kozott. Erdekessege, hogy nem volt Lincoln vagy Mercury megfeleloje!
A 2004-es modell evre a Windstar-t mar a Freestar valtotta.
A designer Moray Callum volt, aki ma a Ford design igazgatoja az Eszak Amerikai modell divizional.
Az elso generacio: 1994-1998
eloszor 1994 Marciusaban mutattak be, mint az uj 1995-os modellt es az Aerostar utodjat.
Bar 12"-el hosszabb lett mint a leghosszabb Aerostar, design-ja, elso kerek hajtasa, es konnyed vezethetosege miatt versenykepesebbe tette elodeinel a GM hasonlo modelljeivel szemben.
Mivel a versenytarsait tobb mint egy evvel megelozte a piacon, igy a Ford jelentos reszesedesre tehetett szert a minivan piacon.
Alap felszereltseg volt az ABS, a ket legzsak, a 7 utas ules, es a Taurus-bol kolcsonzott 3.8 V6 (116kw, 155le)
A bemutatkozo evben a Windstar az alap GL, a jobban felszerelt LX trim-ekkel kerult piacra, illetve egy volt belole egy Cargo Van is. Limited csak 1998-ban lett belole...
Az evek alatt tobb kisebb valtozast is ezkozoltek, aztan '98-ban kapott egy kisebb rancfelvarrast is.
Windstar 1998
Az elso generacios Windstar eleinte csak a 3.8 Essex V6 motorral, majd kesobb a 3.0 Vulcan V6 motorral volt elerheto.
Valtoja 4 sebesseges AXOD
Hossz: 5110mm
Szelesseg: 1995–96: 1,915 mm
1997–98: 1,925 mm
Magassag: 1995–96: 1,727 mm
1997–98 Cargo: 1,740 mm
1997–98: 1,666 mm
Onsuly: 1,724 kg
Felszereltsegi szintek:
Cargo Van • 1995–1998
base • 1996–1998
GL • 1995–1998
LX • 1995–1998
3.0L • 1998
Limited • 1998
1994-es Windstar reklam:
1998-as Windstar reklam:
1. gen. Windstar crash test...
Forras: Wikipedia
FIGYELEM! A hibák nyomokban utat tartalmazhatnak!
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
1995től Németországban is forgalmazták. (Amúgy 2002ig) A Galaxy mellett nem vették túl sokan, valszeg a motor is sokaknak túl nagy volt. Meg a fenti crash teszt sem javított a hírnevén.
- SzélCsillag
- Úrvezető
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.02.07 11:41
- Tartózkodási hely: London
Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
ezt speciel nem tudtamTomiTomi írta:1995től Németországban is forgalmazták. (Amúgy 2002ig) A Galaxy mellett nem vették túl sokan, valszeg a motor is sokaknak túl nagy volt. Meg a fenti crash teszt sem javított a hírnevén.
FIGYELEM! A hibák nyomokban utat tartalmazhatnak!
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
Emlékeztem a crash tesztre. (Annó még Auto Motor und Sport-ot olvastam. ) Aztán a német wikin megtaláltam, hogy mikor értékesítették.
- SzélCsillag
- Úrvezető
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.02.07 11:41
- Tartózkodási hely: London
Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
jo volna tudni, hogy vajon ez az en ugyem elorelepeset tudja e segiteni...TomiTomi írta:Emlékeztem a crash tesztre. (Annó még Auto Motor und Sport-ot olvastam. ) Aztán a német wikin megtaláltam, hogy mikor értékesítették.
FIGYELEM! A hibák nyomokban utat tartalmazhatnak!
Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
Nem gondoltam volna hogy ilyen nagy autóba is axod váltót szereltek, azok még a jóval kisebb taurusokban is elég érzékeny darabok. Bár lehet hogy a windstarban már erősített van.
- SzélCsillag
- Úrvezető
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.02.07 11:41
- Tartózkodási hely: London
Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
Az elozo tulaj 2007-tol hasznalta, nala nem volt a valto sem javitva sem cserelve (pedig vezette mikor mi volt a kocsival), mi leprobaltuk jo a valtoja. Szoval egyelore ugy fest ebben jobban sikerult mint a taurusbanben88 írta:Nem gondoltam volna hogy ilyen nagy autóba is axod váltót szereltek, azok még a jóval kisebb taurusokban is elég érzékeny darabok. Bár lehet hogy a windstarban már erősített van.
FIGYELEM! A hibák nyomokban utat tartalmazhatnak!
Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
Nem feltétlenül. Az egyik TSB szerint visszahívták őket, és gyakran cserélték a váltókat, avagy ha erre nem tartott igényt a tulaj, akkor egy meghosszabbított garanciát kapott, és ha szétment, csak akkor cserélték. Ha ez ilyen hosszan futott "amerikai" területen, lehet, hogy a garanciális javítások miatt él még. Arról nem is beszélve, hogy ez az AXOD-E-nek valószínűleg az AX4N névre keresztelt változata, amit éppen a nagyobb tömeg, illetve a nagyobb nyomaték (éppen a 3.8-as motor mögött) miatt egy kicsivel masszívabb darab.
- SzélCsillag
- Úrvezető
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.02.07 11:41
- Tartózkodási hely: London
Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
ez sem kizart, amit tudok rola history-t az alatt nem volt a valtoval semmi..doGmAI írta:Nem feltétlenül. Az egyik TSB szerint visszahívták őket, és gyakran cserélték a váltókat, avagy ha erre nem tartott igényt a tulaj, akkor egy meghosszabbított garanciát kapott, és ha szétment, csak akkor cserélték. Ha ez ilyen hosszan futott "amerikai" területen, lehet, hogy a garanciális javítások miatt él még. Arról nem is beszélve, hogy ez az AXOD-E-nek valószínűleg az AX4N névre keresztelt változata, amit éppen a nagyobb tömeg, illetve a nagyobb nyomaték (éppen a 3.8-as motor mögött) miatt egy kicsivel masszívabb darab.
ha meg majd lesz akkor meg we deal with it... egyelore jo
FIGYELEM! A hibák nyomokban utat tartalmazhatnak!
- SzélCsillag
- Úrvezető
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.02.07 11:41
- Tartózkodási hely: London
Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)
Hahu-n megjelent egy ujabb elado Windstar '96-os zold..
felhivtam a tulajt, egy ket kerdessel, es beszed kozben kiderult, hogy azert annyira nem banna ha nem menne el Szoval gyorsan meg is emlitettem neki a -t hogy jojjon csatlakozzon.
Hatha meggondolja magat es megtartja. legalabb nem leszek egyedul Windstar-al
felhivtam a tulajt, egy ket kerdessel, es beszed kozben kiderult, hogy azert annyira nem banna ha nem menne el Szoval gyorsan meg is emlitettem neki a -t hogy jojjon csatlakozzon.
Hatha meggondolja magat es megtartja. legalabb nem leszek egyedul Windstar-al
FIGYELEM! A hibák nyomokban utat tartalmazhatnak!