Mármint akinek nincs
![Mosoly :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A TBird SC-ben szerencsére gyárilag is van, bár asszem itt nekem vagy egyedül automata Birdöm
Tervezem egy olajhőfokmérő (vagy a gyári szenzor adatainak) kijelzését, akkor majs számszerűsítve is megnézzük milyen használat mellett mi van odabent.
Egy kis kiegészítés a váltóolajhoz:
A váltóolaj szintjének ellenőrzése: járó motornál a váltókart az összes fokozaton szépen végig kell kapcsolgatni, majd vissza kell tenni P-be, a motor továbbra is alapjáraton járva kell hagyni
Hideg motornál a nivópálca "cold" jelzését kell figyelembe venni, ez azonban nem ad pontos információt, csak annyit, hogy ha ott eléri a minimumot az olaj, akkor el szabad indulni vele. A váltó az üzemmeleg állapotot kb. 20km megtétele után éri el, ekkor kell ellenőrizni az olajszintet a pálca "hot" jeleit figyelembe véve. A túltöltött olajszint is káros!
Az olajnak sötétpiros (málnaszörp) színűnek kell lennie, a világosbarna olaj már kicsit égett, a sötétbarna értelemszerűen már a végét járja. Az égett olaj vagy arra utal, hogy ősidők óta nem cserélték, vagy arra, hogy valami gond van odabent...
Amúgy a felújításhoz nagyságrendileg a következőkkel kell számolni, saját példám alapján:
- Transtar Deluxe rebuild kit (az összes kopó alkatrész, tárcsák, szalagok, szűrő, tömítések, atb.) RGI-nél: 55.000
- Felújítás munkadíja: 90.000
- 13 liter váltóolaj: 18-20.000
Nekem pluszba kellett még két alkatrész összesen 40.000-ért.
Erre jön még a váltó le- és felszerelés díja ha az ember nem tudja magának megoldani, erre is érdemes ~40e-t számolni.