Technikai vita erről-arról...

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Technikai vita erről-arról...

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.07.01 7:41

somi írta:Ehhehe. Ez pont annyiba kerül, mint az én TRX-em lenne. Az is Michelin, persze. Ezért lesz rajta másik felni. :roll:
TRX-et mindig lehet találni itthon olcsóbban. Ha nem, akkor meg 390 mm-es másik típust.
Ja, és az 30 éves technikával bíró gumi, még is hihetetlenül jó. Gyorsan fogy, de nem sok ennyire jó tapadású gumim volt.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.07.01 7:59

Ez ilyen magyarázom a bizonyítványom... semmi baj vele, biztyos egész jó, főleg 1979-es szinten...

de 30év az 30év, a mai jó gumikhoz képest gyenge és űberdrága...

legyen szíves valaki magyarázza meg, hogy mi annyira nehezen érthető ebben a témában? de biztos én vagyok frusztrált az újabb gumiimmal, mert mindig 30évesekre vágytam, de sohasem tehettem meg, hogy olyanom legyen :monokli:
de ez igaz is.... sosem lesz 300eurós gumim.... sőt valszeg 100as se nagyon...

de jól tapadó és gyorsan fogyó gumikből van most is bőven :mrgreen:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.07.01 8:31

StangMan írta:de jól tapadó és gyorsan fogyó gumikből van most is bőven :mrgreen:
Ez egy érdekes dolog, mert ha 1x veszel egy jó minőségű gumit kb. anyagilag ugyanott leszel, csak akkor 1x fizeted ki, most meg több részletben, de kb azonos idő alatt elköltöd uazt a pénzt. Rendes gumi, ha nem gyilkolod, általában hamarabb elöregszik, mint elkopna...

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.07.01 8:58

ha nem haladsz és teszed ki a gumit extra igénybevételnek, akkor szinte teljesen mindegy milyen gumiról beszélünk... sokáig fogtartani...
de ez sem igaz... regebben a tdi autómmal evi 35ezret mentem... komolyabb igenybevétel nélkül is csak 2 évet bírt ki a gumi rajta... nem volt ideje elöregedni

az meg megint nem igaz, hogy nem eri meg a hasznalt gumi...
vegyuk az atlagarat egy JO gumiert, performance meretben... akciosan is 40e/db... de ha nem akcios akkor akar 60-80e/db is lehet...
en veszem a 80%-oasakat 8-10 e Ft-ert... te vigyazol ra en nem... igy is max 2 gumit hasznalok el mig te a garniturat... es nekem toredekarban volt...

de mondom kinek meddig er a takaroja... amig nem tehetem meg gondolkodás nélkül, eszembe nem fog jutni uj gumit venni, mert nem eri meg...
de nekem van megbizhato gumisom, nem lutrira megyek, szart meg nem kaptam...

es megint kivetelt kepez az olyan ma mar nem altalons meret mint a Mr 205/70 13as merete, amibol nincs valogatas, mert nincs... sot a legkozelebbi meretbol sincs valogatas... akkor adott mi teheto...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.07.01 11:31

StangMan írta:ha nem haladsz és teszed ki a gumit extra igénybevételnek, akkor szinte teljesen mindegy milyen gumiról beszélünk... sokáig fogtartani...
de ez sem igaz... regebben a tdi autómmal evi 35ezret mentem... komolyabb igenybevétel nélkül is csak 2 évet bírt ki a gumi rajta... nem volt ideje elöregedni
Rendes jó minőségű új gumi 100-140 e km-t elmegy simán. Ez személyes tapasztalat. Ezeket a gumikat normál méret esetén (én 195/60 vagy 65 *15) 15-22 e/db áron meglehet venni. Igaz itt jön be az, hogy mi a jó minőség? A Michelin nagyon hosszú élettartalmú, de nem annyira jó esőben, az Uniroyal kissé hangosabb, erősebben kopik, de esőben lenyom mindent, Kléber, Continental olyan köztes megoldások...(szvsz)
Ez árban azonos a te két gumiddal és ÚJ. A másik, hogy én sosem bíznék ismeretlen gumiban.

Amúgy a 245/60*15 gumi 80 dodo+fuvar, ami mondjuk 20-25 e mire itthon van...

Nekem mindig ezt tanították kölök koromban:
Olyan autót kell venni, amire az ember tud venni:
- féket,
- gumit,
- futóművet,
- ha van gyerek, akkor gyerekülést. (természetesen hobby autónál nincs ilyen gond, mert max. nem jár vele...)

(ahogy a mondás: ameddig a takaród ér..)

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.07.01 12:23

LeMans67 írta:jó minőségű új gumi 100-140 e km-t elmegy simán
mindennel kötekednék, de főleg ezzel.... en meg ilyen gumit nem láttamn, akkor sem ha használat kozben hermetikusan tárolták, és thai lámnyok masszírozták, nanorobotok frissíteték...

és ami megint keverünk, te most opel astraról, meg kispókról, meg a pöcs tudja milyen napi vacakokról beszélsz... itt meg többnyire erős autókról szólt a téma, MrMach1 kapcsán 200lóerőről beszélünk sperr nélékül hátsó keréken... somi esetében sperr nélküli vagy 300Nm-ről hátsó keréken... meg szeretném nézni azokat a gumikat 100e km-el...

a 195/60 15os gumikat tenyleg meg lehet venni 25ezerert... de azert elarulom, hogy ezeket 5-6ezeret kapod meg hasznaltan...

de en a sajat esetemet mondva a 225/45 17 amit napira használok és most vettem hasznaltan jegenyetol ujonnan 78ezer, amit tavasszal vettem ujonnan 65 ezer... a toredekeert vettem...

de amit mondtam szinten, megbizhato gumistol... nem belatol a neten...

es szinten mondtam kinek meddig er a takaroja... nekem sajna csak soka fog odaig erni, hogy akar 40ezres uj gumit vehessek...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22192
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.07.01 19:58

Most, hogy Stang elmesélte, hogy az ódijára milyen gumikat vesz, térjünk vissza a 30 éves autókhoz. ;) Szerintem az ember azért vesz ilyen korú autót, mert szeretné a kor fílingjét átélni, amihez nagyjából korhű kerék dimenziók is járnak. Azokból meg nem találsz igazán modern gumikat, bár ha ma is gyártják, akkor tuti modernizálták a gumikeveréket az idők során.

Persze ha MrMach1 nem így gondolja, akkor akár upgrade-elhet 215/40R17-re és abból már rendes választék van korszerű gumikból...

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.07.02 5:01

TomiTomi írta:amihez nagyjából korhű kerék dimenziók is járnak.
abszolút nem tudok egyet érteni.... én azért vennék, hogy az autót élvezhessem... minnél többet...
és tudom, hogy a tömörgumi, a dobfék, a madzagos index hatalmas találmány volt az 1920-30as években...

nah ide írtam szép hosszút, de kitöröltem, mert hasztalan a vita, így nem is vesztegetek rá 3 leütést sem...

és igen, a Mr-nek az autóján brutálisan nézni ki valami ráillő, szép, 17es felni...

nekem nem az adja meg egy autóban a feelinget, hogy a polírozott csavarjain ott figyel, hogy 1969... nekem a formája, a belseje, a motorja, az alapvető funkciói...

ezért nem tudom megérteni, ha olyat mondankl, hogy azért forr egy 66os Mustang víze 80nál, mert most lett felújítva, meg "ezekkel az öreg hölgyerkkel nem lehet 100al menni" :monokli:

értem... egy 200lóerős autóval nem lehet 100al menni... öhöm... mert?
hát mert ez meg az meg amaz akkor lehet hogy nem fogja bírni...
értem... akkor ezek szerint ha az nem fogja bírni, nem fogsz tudni belőle egy tisztességes darabot venni, hanem azt a szart kell használni az életed végéig ami az autóban van... AKKOR TE NEM TEHETED MEG, HOGY ILYEN AUTÓD LEGYEN... ez képmutatás....

én, ha nem tehetem meg, nem veszek.... azért, hogy sóhajtozzak nem kell... ezért nincs 40éves autóm, nem tehetem meg, nem tudnám igazán élvezni... ennyi

de természetesen azért is lehet sóhajtozni, hogy jajj eztet a gumitot csak 23456 eurójért lehet megvenni... jajj, jajj, na most mi lesz velünk anyukám, ha nem tud juk megvenni a gyári gumitot rája, mer hát hogy a könyve is aztat írja....

értem, és el lehet menni mint a Mr, megvenni ami van, majd élvezni az autót... szvsz

örök dilemma... sóhajtozni vagy használni... nem is tudom, nem is tudom :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22192
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.07.02 6:08

StangMan írta:örök dilemma... sóhajtozni vagy használni... nem is tudom, nem is tudom :monokli:
Nekem az a sóhajtozás kategória, amikor egy 30 éves autótól azt várod el, hogy úgy viselkedjen, mint egy mai. :P

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.07.02 6:10

nem azt várom el.... és nem is akarom, de ha apró modosításokkal lehet javítani rajta, akkor megteszem....

jobb gátlók, kis ültetés, jó fékek, jó gumik.... ez nem nagy cucc... és apróságokkal fényéveket JAVÍTOTTÁL az autódon... ez szerintem is tényleg marhaság :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.07.02 7:04

Szerintem Stang kevered a dolgokat: ha vki száguldozni akar, akkor Porschét vesz vagy hasonló kategóriát. Azok az autók akkor is most is arra voltak építve.

Az amerikai gépek meg arra, hogy egyenesben nyomj egy kövéret :stang: Az ottani max. limit akkor is a 130-at nem érte el. Erre vannak tervezve a gépek néhány kivétellel, bár tudom ezt nem akarjátok elhinni, de szerrintem egy sima jó minőségű Eu gép kanyarban komolyabb, mondom ezt úgy, hogy nem igazán volt gondom a kanyarokkal a hétvégi tesztelésen hál isten...

Igen lehet régi gépből is komoly autót építeni, de ez általában többe kerül, mintha veszel egy cél gépet...(bár pont a minékhez lehet teljes futómű megújító és jobbá tevő készletet venni, csak minek? Nem férek el rendesen a szűk alsóbb rendű utakon, már ez is vicc, nem hogy neki álljak ott száguldozni. Vasárnap egy Golfot ütöttek le pátr perccel elöttünk az egyik kanyarban, pedig az nem nagy gép...

Megjegyzem az ember egy Öreg autóra már vigyáz általában, mert nem lehet a sarki boltban kapni hozzá alkatrészeket és a cél ezekkel hogy egyre jobb és jobb állapotban legyenek és ne romoljon a színvonal :D

A gumi meg jó dolog, de csodát nem fog tenni, ahhoz hogy jól autózható legyen egy régi gép a teljes futóművét rendbe kell hozni (esetleg kissé modernizálni, de nagy dolgokat nem érdemes), aztán az új gumik...

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.07.02 12:26

LeMans67 írta:Szerintem Stang kevered a dolgokat: ha vki száguldozni akar, akkor Porschét vesz vagy hasonló kategóriát.
na ez igazi nagy marhaság... főleg azért mert akik ezeket az autókat veszik, többnyire azért nem gazdag emberek... hanem álmokat váltanak valóra VISZONYLAG megfizethető áron... vagyis nincs pénz Porschére, meg arra se, hogy 2nap alatt elautózzon egy gumi és egy fékgarnitúrát a Hungaroringen...

én asszem kell vmi menüpont arra, hogy az ismeretlenül olvasókban eloszlassunk néhány tévhitet...

előfordul nehány ember, aki több milliót tud költeni az alapra, majd arra is rászór néhányat felújítás gyanánt... ez az USA autósok kb. 5%-a... a többi évekig spórol, dolgozik rajta, mert kispénzű, de egy álmát váltja valóra néha kompromiszumokkal... de nem iszik, nem dohányzik, nem kurvázik (a fiatal olvasóinknak magyarázom, a kurva az olyan szabdidőtöltés, mint az autózás, autómodellezés, motorozás... anyu nem nézi jó szemmel :monokli:)...

és ha évekig dolgozik rajta részemről abszolút nem megvetendő, hogy a mai lehetőségekhez és képest, a gyártás óta felhalmozódott szaktudásnak köszönhetően az autóját NEM TÁKOLVA sokkal jobbá teszi, mint az volt, amikor megjelent...

vagyis számomra röhely, hogy egy nagymotoros, sportosnak tervezett autóval nem lehet tempósan haladni a kanyarokban... főleg, ha megvan a technikai rá, hogy minmális befektetéssel HA NEM IS MAI SZINTŰ, de az eredetinél fényévekkel különbül viselkedő autót kapjunk...

nem kell alá független felfüggesztés, vagy coil over... jó rugók, jo gátlók, jó gumik és kerekek, esetleg poly szilentek... ez egy cső prosztó futómű tuning, minden úőgy néz ki, mintha gyári lenne, és az autóval mégis fényévekkel jobban lehet közlekedni, mint amikor elkészítették... tudom, ez hülye dolog :monokli:

de mondom, ez csak akkor számít, ha használni szeretnéd, és nem összeírni egy kifogáslistát, miért nem tudod a 100as tempót tartani...

- mert öreg
- mert OT-s
- mert most lett felújítva
- mert akkor hiába tudott kéccáal menni, csak 100al mentek
- mert nem hűt, mer gyárilag direkt rosszul hűt, hogy ne lehessen vele menni
- mert ez amerikai fixkormányos, csak egyenesen lehet vele
- mert limuzin akartam, de csak ez volt 5méter alatt
- mert én vagyok öreg

...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.07.02 13:18

StangMan írta:na ez igazi nagy marhaság... főleg azért mert akik ezeket az autókat veszik, többnyire azért nem gazdag emberek... hanem álmokat váltanak valóra VISZONYLAG megfizethető áron... vagyis nincs pénz Porschére, meg arra se, hogy 2nap alatt elautózzon egy gumi és egy fékgarnitúrát a Hungaroringen...
Már megint az anyagiak? Ennek most mi köze ehhez? Mindenki annyiból nyomul amennyije van, ez ebből a szempontból lényegtelen, főleg egy fórumon... Nem ez az érdekes.

Amúgy lehet kapni Mustang árában más komoly gépeket (Porsche pl volt, most is van fenne 750e-ért két 944-est kapsz), de ez is lényegtelen, mert Mustangot akartál. A gond nekem ott van, hogy nem akarod belátni, ha gondja van, ezért mondjuk értelemtlen is vitázni...

Nem veszed észre, hogy egy átépített "olcsó" megoldás sosem lesz olyan, mint egy új modern. Már a 4 link (amit Ford is alkalmazott fullsize-ban, pl TomiTomi G.T.-je) elavult egy független felfüggesztéshez képest, pedig a 4link komfortos nagyon és jól autózható. A fékek téma ugyanez. Tehát ha mindent modernizálsz lesz egy öreg autód, aránylag jó technikával, de sosem lesz olyan, mint egy új ilyennek gyártott, mert házilag nem tudod megcsinálni, ha igen akkor meg már DRÁGÁBB.... :P

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.07.02 15:33

LeMans67 írta:Már megint az anyagiak? Ennek most mi köze ehhez? Mindenki annyiból nyomul amennyije van, ez ebből a szempontból...
Minen pénzbe kerül.... és én pont arról beszélek, hogy megfizethetőpen sokkal jobbá lehet tenni... ez fontos...
LeMans67 írta:A gond nekem ott van, hogy nem akarod belátni, ha gondja van, ezért mondjuk értelemtlen is vitázni...
Totál értelmetlen, mert nemtom miről beszélsz... Mivel van gond.... én nem beszéltem gondról, csak arról, hogy olcsón lehet rajta, látványosan javítani... de valszeg az én bajom, hogy nem tudok semmivel sem kiegyezni, ami könnyen jobbítható...
Próbálom példával szemléltetni... a 87-93 GT-k tesztek átlagát nézve 0.83g-s oldalgyorsulást tudnak produkálni... a Cobra R a rugó, gátló és kerék módosítással 0.90g-t tud.... ez elég korrekt mai szemmel nézve is
Asszem itt nem az volt a vita kérdése, hogy a független felfügesztés vagy a merev híd a jobb :monokli:
Hanem ha valami jobbá tehető, akkor a gyári árért a jobbat veszem bele...
LeMans67 írta:Nem veszed észre, hogy egy átépített "olcsó" megoldás sosem lesz olyan, mint egy új modern.
Végképp nem tudom miről beszélsz Lömi... 1 szóval sem mondtam, hogy a merev híddal at akarom elérni, mint a Merci légrugós, többlengokaros futóművével....
Én azt mondtam, hogy a gyári helyett profi gyártók upgrade-jeit venném bele, csak az említett elemek esetében, amiket bármilyen futómű felújításnál megveszel... ezeket a gyári ár alatt megkapod, és látványosan jobb az eredmény, mint a gyári, 20-40 éves speckóknak megfelelő alkatrészekkel....

Ez hót egyszerű....

De részemről mindenki azt vesz amit akar, de szvsz. magával szúr ki az, aki azonos áron a technikailag elmaradottat veszi, hogy azt mondhassa, ez nem valami jó, de ilyen volt 69-ben is... fasza... :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.07.02 20:37

:bakker:

8)

:popcorn:

Válasz küldése