Mivel a jó humornál sosincs jobb, így gondoltam itt egy autó amiről írni kellene. Az OZ-knál, ha jól tudom van UTE verseny, de az amiknál nem voltak Pick Up-ok futamokon. A tulajdonos Larry Miller még is úgy döntött itt az ideje egy ilyennek is:
1965 Ford Ranchero
A Pick Up-ok mergjelentek már a Drag versenyneken is középmotoros átépítésként, hisz adott al ehetőség a platón, de itt jelen esetben egy pálya versenygép lett a cél.
Az autó először a SoCal autósbemutatón jelent meg. Ekkoriban egy kéttónusú festéssel vonta magára az érdeklődők figyelmét. Ezt nem régiben átalakították egy teljesen más stílusú és szín összeállítású megoldásra.
Természetesen azóta valódi széles felniket kapott, hogy könnyedén viselhesse a Hoosier szlik gumikat. Az autó a NASCAR Trans-Am gépekhez hasonló puritán belsőt kapott. Mivel sosem volt ilyen versenyen, így csak elképzelni tudta milyen is lehet ez
Az autó meghajtásáról egy verseny Ford small block gondoskodik. Az autó régi NASCAR Ford autó futóművét kapta. Elvileg az autó vezethető közúton is, de a belső kialakítás miatt (szinte semmi sincs benne) ez elég macerás dolog. A váltó alagutat leszámítva a padló teljesen eredeti Ranchero.
Amikor az ötlet megszületett Larry kiment a garázsba és meglátta a papája autóját. A falconok versenyeztek a '60-as években és elég sok alkatrészük komptaibilis a Mustangokéval. A Ranchero viszont sosem volt verseny gép, így ehhez már nem lehet verseny alkatrészt kapni. Mivel ő ennek ellenére sem akart egy üres csak "burkolat" autót gyártani, így
egy valódit akart csinálni. Összeakadt a Mike Eisenberg vezette kaliforniai Northridge városában székelő Maeco Motorsport cég csapatával. Ez a cég régi Trans-Am mustangok, Cobrák és Camarok építésével, felújításával foglalkozik. Így gondolta csak lesznek nekik alkatrészeik az ő platósához. Mivel nem szabályozta semmi a régi teherautók építését, így nekik kellett ezt kitalálni. A súly elosztás nem az igazi, a gumik sem és a lóerővel is gondok voltak.
Larry álma, hogy egy NASCAR motor kerüljön az autóba az anyagi keretei miatt meghiúsult. Aztán egy reggel Mike hívta telefonon Larryt, hogy az egyik csapat átment a Fordtól a Dodge-hoz és anyagi megfontolásból megszabadulnának a motorjuktól. Ez egy Cosworth által épített Ford small block erőforrás volt. Mivel nem tudott lemenni, a nejét küldte el megnézni a motort. Ekkor derült ki, hogy kis gond van. A motor alapja a Windsor motor volt és nem fért be. 9,2"-el (23,37 cm) nagyobb magasabb volt, mint ami jó lett volna. Nem baj a fiuk megoldották némi kis alakításokkal A motorháztető így megmelkedett, de a képen jól látszik, hogy a motor még így is csak cípős kanállal ment be.
Pár hónappal késöbb az autó már elindult Willow Springs Raceway futamon, hogy lássák mit szól a gép a mókához. Az autót mindenki megnézte, hisz egy zajos kis platós volt Már az alapkörön elérte az előző napi Ferrari csapat által megfutott időt, ami nem rossz egy játékos autótól. Azért hozzá kell tenni, hogy a platós elég komoly futóművel rendelkezett ekkor már és Willwood fékek segítették a megállásban.
Innentől nem volt megállás és több futamon is elindult. Az autósok élvezték, mert ha megelőzte őket, akkor láthatták a platón a fűnyíró tolóját és ez mindnekinek jókedvet csinált. Természetesen ekkorra már volt tűzoltó rendszer is az autóban. A plató tövébe pedig egy 22 gallonos tartályt építettek. Ekkorra már megelőzött a futamok alatt jó néhány Cobrát, Mustangot vagy GT-t.
Ami érdekes, hogy az autó átkerült egy gyűjtő Rick Hamilton tulajdonába, aki az alacsony példányszámú T-bolt-ból is birtokol egyert. Mivel ő nem versenyzett így továbbra is Larry hajtja a gépet és Rick a jobb oldalra beszerelt székből élvezi a versenyeket és tanulja a versenyzést.
Műszaki adatok:
Motor:
- V8 351 cui (5,9 L) Ford Cosworth NASCAR motor 12,0:1 sűrítéssel Yates alumínium hengerfejekkel és egy Holley 4150 karburátorral
- 825 LE 8.800 fordulaton, de olyan 710 LE, ami kihasználható már széles skálán.
Váltó:
- Tremec T56 6 sebességes
Hátsóhíd:
- 9"-es ford híd 4,10:1 végáttétellel
A vázat kissé megerősítette a a Maeco cég, de megmaradt a gyári kivitel. A futómű elöl Shelby és Boss Mustang Trans-Am-re gyártott alkatrészeiből van összeválogatva. Hátul maradt az eredeti csak erősített kivitelre lett cserélve. A rugók egy BOSS302-ből jöttek és KONI gátlók támogatják az úton maradást. A fékek Willwood cégtől jöttek, elöl 6 karmos, míg hátul 4.
16 x 10"-es kerekek a PS Enginering-től érkeztek, amiken Hoosier 25.0x12.0x16-ok feszülnek. Utcán Hoosier P275/45ZR16-os gumikkal lehet közlekedni.
A lökhárító és a motorháztető üvegszálasra lett cserélve. A műszerfal Auto Meter műszereket kapott és egyedi építésű. Belül verseny ülések vannak. Tűzoltó rendszer vigyázz a benn ülőkre és természetesen bukócsőváz fut végig az autón.
Amit más verseny géppel senki sem csinál meg lehetőleg:
Forrás: Hot Rod
1965 Ford Ranchero - versenyátépítés
Moderátorok: TomiTomi, StangMan