1965 Ford Ranchero
![Kép](http://www.postimage.org/aV1npAOA.jpg)
A Pick Up-ok mergjelentek már a Drag versenyneken is középmotoros átépítésként, hisz adott al ehetőség a platón, de itt jelen esetben egy pálya versenygép lett a cél.
Az autó először a SoCal autósbemutatón jelent meg. Ekkoriban egy kéttónusú festéssel vonta magára az érdeklődők figyelmét. Ezt nem régiben átalakították egy teljesen más stílusú és szín összeállítású megoldásra.
![Kép](http://www.postimage.org/aV1nqWCr.jpg)
Természetesen azóta valódi széles felniket kapott, hogy könnyedén viselhesse a Hoosier szlik gumikat. Az autó a NASCAR Trans-Am gépekhez hasonló puritán belsőt kapott. Mivel sosem volt ilyen versenyen, így csak elképzelni tudta milyen is lehet ez
![Nagyon boldog :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Az autó meghajtásáról egy verseny Ford small block gondoskodik. Az autó régi NASCAR Ford autó futóművét kapta. Elvileg az autó vezethető közúton is, de a belső kialakítás miatt (szinte semmi sincs benne) ez elég macerás dolog. A váltó alagutat leszámítva a padló teljesen eredeti Ranchero.
Amikor az ötlet megszületett Larry kiment a garázsba és meglátta a papája autóját. A falconok versenyeztek a '60-as években és elég sok alkatrészük komptaibilis a Mustangokéval. A Ranchero viszont sosem volt verseny gép, így ehhez már nem lehet verseny alkatrészt kapni. Mivel ő ennek ellenére sem akart egy üres csak "burkolat" autót gyártani, így
egy valódit akart csinálni. Összeakadt a Mike Eisenberg vezette kaliforniai Northridge városában székelő Maeco Motorsport cég csapatával. Ez a cég régi Trans-Am mustangok, Cobrák és Camarok építésével, felújításával foglalkozik. Így gondolta csak lesznek nekik alkatrészeik az ő platósához. Mivel nem szabályozta semmi a régi teherautók építését, így nekik kellett ezt kitalálni. A súly elosztás nem az igazi, a gumik sem és a lóerővel is gondok voltak.
![Kép](http://www.postimage.org/aV1npNhi.jpg)
Larry álma, hogy egy NASCAR motor kerüljön az autóba az anyagi keretei miatt meghiúsult. Aztán egy reggel Mike hívta telefonon Larryt, hogy az egyik csapat átment a Fordtól a Dodge-hoz és anyagi megfontolásból megszabadulnának a motorjuktól. Ez egy Cosworth által épített Ford small block erőforrás volt. Mivel nem tudott lemenni, a nejét küldte el megnézni a motort. Ekkor derült ki, hogy kis gond van. A motor alapja a Windsor motor volt és nem fért be. 9,2"-el (23,37 cm) nagyobb magasabb volt, mint ami jó lett volna. Nem baj a fiuk megoldották némi kis alakításokkal
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Pár hónappal késöbb az autó már elindult Willow Springs Raceway futamon, hogy lássák mit szól a gép a mókához. Az autót mindenki megnézte, hisz egy zajos kis platós volt
![Mosoly :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Kép](http://www.postimage.org/aV1nqCFi.jpg)
Innentől nem volt megállás és több futamon is elindult. Az autósok élvezték, mert ha megelőzte őket, akkor láthatták a platón a fűnyíró tolóját és ez mindnekinek jókedvet csinált. Természetesen ekkorra már volt tűzoltó rendszer is az autóban. A plató tövébe pedig egy 22 gallonos tartályt építettek. Ekkorra már megelőzött a futamok alatt jó néhány Cobrát, Mustangot vagy GT-t.
![Kép](http://www.postimage.org/aV1nqsGJ.jpg)
Ami érdekes, hogy az autó átkerült egy gyűjtő Rick Hamilton tulajdonába, aki az alacsony példányszámú T-bolt-ból is birtokol egyert. Mivel ő nem versenyzett így továbbra is Larry hajtja a gépet és Rick a jobb oldalra beszerelt székből élvezi a versenyeket és tanulja a versenyzést.
Műszaki adatok:
![Kép](http://www.postimage.org/PqyfQE9.jpg)
Motor:
- V8 351 cui (5,9 L) Ford Cosworth NASCAR motor 12,0:1 sűrítéssel Yates alumínium hengerfejekkel és egy Holley 4150 karburátorral
- 825 LE 8.800 fordulaton, de olyan 710 LE, ami kihasználható már széles skálán.
Váltó:
- Tremec T56 6 sebességes
Hátsóhíd:
- 9"-es ford híd 4,10:1 végáttétellel
A vázat kissé megerősítette a a Maeco cég, de megmaradt a gyári kivitel. A futómű elöl Shelby és Boss Mustang Trans-Am-re gyártott alkatrészeiből van összeválogatva. Hátul maradt az eredeti csak erősített kivitelre lett cserélve. A rugók egy BOSS302-ből jöttek és KONI gátlók támogatják az úton maradást. A fékek Willwood cégtől jöttek, elöl 6 karmos, míg hátul 4.
16 x 10"-es kerekek a PS Enginering-től érkeztek, amiken Hoosier 25.0x12.0x16-ok feszülnek. Utcán Hoosier P275/45ZR16-os gumikkal lehet közlekedni.
![Kép](http://www.postimage.org/aV1nq6er.jpg)
A lökhárító és a motorháztető üvegszálasra lett cserélve. A műszerfal Auto Meter műszereket kapott és egyedi építésű. Belül verseny ülések vannak. Tűzoltó rendszer vigyázz a benn ülőkre és természetesen bukócsőváz fut végig az autón.
Amit más verseny géppel senki sem csinál meg lehetőleg:
![Kép](http://www.postimage.org/aV1nqK8J.jpg)
Forrás: Hot Rod