
diffi: 1,4l 75W140 (M2C192-A)
automataváltó: 10,6l WSS-M2C919-E (E-Fluid)
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Amit a cikkszerzője ír, az igen ellent mond a fenti olajnak. A sűrű olajra azt írják, hogy nem biztos, hogy mindenhová elér, lassabban áramlik a csatornákon, nehezebben oszlik el hideg motornál. Azt ajánlja, hogy az első szám minél kisebb legyen, és a másodikkal is csak akkr menjünk feljebb, ha gondunk van az olajnyomással. (~0W-20/30-tól indulva) Viszont szemrebbenés nélkül állítja, hogy öreg motorokba is bele lehet önteni a legmodernebb olajakat.
Ebben az a meglepő, hogy melegen a 2. szám számít. Szal ha sűrűbb olaj kellett volna, akkor 5W50est kellett volna beletenni.LeMans67 írta:10W-40-el menő 10 éves autóba mondták, hogy tegyünk 5W-40-et, mert az milyen jó olaj. Városban nem volt semmi érezhető eltérés, de pályán úgy elkezdte enni, hogy gyorsan visszakerült bele 10W-40. Amúgy a mostani autóknál nem cél a hosszú élettartam....
khm, inkább cserélni kellene, saját autómban az olaj nem éli meg a 10e km-t, még akkor sem, ha sokkal többet írnak a gyárban, mint csere km.somi írta:A Mondeóban 5W30 van. Ez az utolsó, hogy az van benne. Eszi már eléggé, majdnem 200 ezer km van a motorban. A legutóbbi 10000 km-en ráborítottunk másfél litert. (Asszem öt és fél megy bele.)
khm, a német pályán mentünk hosszan 170 körül, ott inkább hideg a motor a menetszéltől (alig éri el a közép állást), tehát nem a meleggel van a gond...Aztán belement a 10W-40 és a következő úton az előző olaj evés helyett már csak Opelesen csipegette...TomiTomi írta:Ebben az a meglepő, hogy melegen a 2. szám számít. Szal ha sűrűbb olaj kellett volna, akkor 5W50est kellett volna beletenni.LeMans67 írta:10W-40-el menő 10 éves autóba mondták, hogy tegyünk 5W-40-et, mert az milyen jó olaj. Városban nem volt semmi érezhető eltérés, de pályán úgy elkezdte enni, hogy gyorsan visszakerült bele 10W-40. Amúgy a mostani autóknál nem cél a hosszú élettartam....
Normál üzemmeleg, vízhűtéses motor hőfoka viszonylag állandó és az olaj 2. száma érvényes rá. Az első a hidegindításnál fontos, annyira meg azért csak nem hűlt vissza.LeMans67 írta:khm, a német pályán mentünk hosszan 170 körül, ott inkább hideg a motor a menetszéltől (alig éri el a közép állást), tehát nem a meleggel van a gond...Aztán belement a 10W-40 és a következő úton az előző olaj evés helyett már csak Opelesen csipegette...
A csere mit sem változtat azon a tényen, hogy esziLeMans67 írta:khm, inkább cserélni kellene, saját autómban az olaj nem éli meg a 10e km-t, még akkor sem, ha sokkal többet írnak a gyárban, mint csere km.somi írta:A Mondeóban 5W30 van. Ez az utolsó, hogy az van benne. Eszi már eléggé, majdnem 200 ezer km van a motorban. A legutóbbi 10000 km-en ráborítottunk másfél litert. (Asszem öt és fél megy bele.)
Kimondjuk a motor halálos ítéletét, ha 30 ezer kilométerenként cserélünk olajat? Vagy a korszerű autóknak ez meg sem kottyan? Esetleg az olajok fejlődtek ennyit?
Ugye ami annyit jelent, hogy a kopás 90%a indításkor következik be és arra érdemes koncentrálni. Ez szvsz eléggé a 20Wxx-es olajok ellen szól...Bob, az olajos fiú írta:It is said that 90 percent of engine wear occurs at startup. If we are interested in engine longevity then we should concentrate our attention at reducing engine wear at startup.