Motorolajok
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re:
Oszi műhelyében jött az ötlet, hogy a veteránmotorjainkba Motul 300V Le Mans SAE 20W-60-as, duplaészter technológiájú olajat kellene tenni. Így elkezdtem beleásni magam a témába. Először is végig olvastam-e témát, amelynek a legérdekesebb cikkei, amiket MrMach1 linkelt be:
A svájci mustangos fórumba most beírt valaki, aki amellett kardoskodik, hogy a legolcsóbb áruházi olajat kell venni, mert azok SF minőségűek és olyan kell a régi motornak. Ezekben sok a ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate - ki tudja, hogy ez mi magyarul?) és az kell a régi motorok kenéséhez, az újaknál viszont nem tesz jót a katalizátornak.
Pl a Mobil 1 megadja, hogy mely olajukban mennyi ZDDP van: https://www.mobiloil.com/USA-English/Mo ... _Guide.pdf
még érdekes lehet ez a rész: https://www.mobiloil.com/USA-English/Mo ... epage.aspx, főleg a Classic Cars és a ZDDPre adott válaszok
Mondjuk ezek alapján odajutottam, hogy Mobil 1 High Mileage 10W-40-el próbálkoznék, amely szintetikus olaj, de egyben sok ZDDPt tartalmaz.
Szerintetek?
Amit a cikkszerzője ír, az igen ellent mond a fenti olajnak. A sűrű olajra azt írják, hogy nem biztos, hogy mindenhová elér, lassabban áramlik a csatornákon, nehezebben oszlik el hideg motornál. Azt ajánlja, hogy az első szám minél kisebb legyen, és a másodikkal is csak akkr menjünk feljebb, ha gondunk van az olajnyomással. (~0W-20/30-tól indulva) Viszont szemrebbenés nélkül állítja, hogy öreg motorokba is bele lehet önteni a legmodernebb olajakat.
A svájci mustangos fórumba most beírt valaki, aki amellett kardoskodik, hogy a legolcsóbb áruházi olajat kell venni, mert azok SF minőségűek és olyan kell a régi motornak. Ezekben sok a ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate - ki tudja, hogy ez mi magyarul?) és az kell a régi motorok kenéséhez, az újaknál viszont nem tesz jót a katalizátornak.
Pl a Mobil 1 megadja, hogy mely olajukban mennyi ZDDP van: https://www.mobiloil.com/USA-English/Mo ... _Guide.pdf
még érdekes lehet ez a rész: https://www.mobiloil.com/USA-English/Mo ... epage.aspx, főleg a Classic Cars és a ZDDPre adott válaszok
Mondjuk ezek alapján odajutottam, hogy Mobil 1 High Mileage 10W-40-el próbálkoznék, amely szintetikus olaj, de egyben sok ZDDPt tartalmaz.
Szerintetek?
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorolajok
Persze nem könnyíti a helyzetet, hogy ez egy amerikai piacra készült olaj...
Láttatok más cégnél olyat, hogy megadja a ZDDP tartalmát az olajainak?
Láttatok más cégnél olyat, hogy megadja a ZDDP tartalmát az olajainak?
Re: Motorolajok
Én nem értek hozzá, csak idézem amit a V8-on és az amerikai Pontiac (tudom ez GM) fórumon ír mindenki:
Nyárra 20W-50, télre (ha használni akarod csak akkor) 10W-40. Én 20W-50-et tettem eddig bele és nincs gondja az autónak (használják ezt annak elelnére, hogy :
itt is más olajat írnak. Valahogy még is mindneki a 20W-50-et mondja, kivéve ha újra építed és gyakorlatilag új, akkor tesznek bele 10W-40-et). Nekem azonnal beáll rendesen az olajnyomás, mondjuk ha régóta áll akkor úgy indítok, hogy 2-3x csak megforgatom, hogy felverje és csak aztán indítom be. A kinti fórumokon is ezt mondják a régi autókba, van aki 30 éve ezzel megy, akarom mondani tapossa . ÖREG, használt motorba nem tennék nyárra 10..-et.
Ami fontosabb szerintem, hogy mivel nem jársz vele sokat, minden tavasszal vagy 3.000 mérföldenként lecserélném új olajra...
10W-40-el menő 10 éves autóba mondták, hogy tegyünk 5W-40-et, mert az milyen jó olaj. Városban nem volt semmi érezhető eltérés, de pályán úgy elkezdte enni, hogy gyorsan visszakerült bele 10W-40. Amúgy a mostani autóknál nem cél a hosszú élettartam....
Nyárra 20W-50, télre (ha használni akarod csak akkor) 10W-40. Én 20W-50-et tettem eddig bele és nincs gondja az autónak (használják ezt annak elelnére, hogy :
itt is más olajat írnak. Valahogy még is mindneki a 20W-50-et mondja, kivéve ha újra építed és gyakorlatilag új, akkor tesznek bele 10W-40-et). Nekem azonnal beáll rendesen az olajnyomás, mondjuk ha régóta áll akkor úgy indítok, hogy 2-3x csak megforgatom, hogy felverje és csak aztán indítom be. A kinti fórumokon is ezt mondják a régi autókba, van aki 30 éve ezzel megy, akarom mondani tapossa . ÖREG, használt motorba nem tennék nyárra 10..-et.
Ami fontosabb szerintem, hogy mivel nem jársz vele sokat, minden tavasszal vagy 3.000 mérföldenként lecserélném új olajra...
10W-40-el menő 10 éves autóba mondták, hogy tegyünk 5W-40-et, mert az milyen jó olaj. Városban nem volt semmi érezhető eltérés, de pályán úgy elkezdte enni, hogy gyorsan visszakerült bele 10W-40. Amúgy a mostani autóknál nem cél a hosszú élettartam....
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorolajok
Ebben az a meglepő, hogy melegen a 2. szám számít. Szal ha sűrűbb olaj kellett volna, akkor 5W50est kellett volna beletenni.LeMans67 írta:10W-40-el menő 10 éves autóba mondták, hogy tegyünk 5W-40-et, mert az milyen jó olaj. Városban nem volt semmi érezhető eltérés, de pályán úgy elkezdte enni, hogy gyorsan visszakerült bele 10W-40. Amúgy a mostani autóknál nem cél a hosszú élettartam....
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Motorolajok
A póniban tavaly óta 10W40 van. A 20W50 - et sokkal jobban szerette. Stabilabb az olajnyomása melegen és terhelésen.
A Mondeóban 5W30 van. Ez az utolsó, hogy az van benne. Eszi már eléggé, majdnem 200 ezer km van a motorban. A legutóbbi 10000 km-en ráborítottunk másfél litert. (Asszem öt és fél megy bele.)
A Hondának meg mindegy, mi van benne, az egyes henger akkor is sztrájkol hidegen
A Mondeóban 5W30 van. Ez az utolsó, hogy az van benne. Eszi már eléggé, majdnem 200 ezer km van a motorban. A legutóbbi 10000 km-en ráborítottunk másfél litert. (Asszem öt és fél megy bele.)
A Hondának meg mindegy, mi van benne, az egyes henger akkor is sztrájkol hidegen
Re: Motorolajok
khm, inkább cserélni kellene, saját autómban az olaj nem éli meg a 10e km-t, még akkor sem, ha sokkal többet írnak a gyárban, mint csere km.somi írta:A Mondeóban 5W30 van. Ez az utolsó, hogy az van benne. Eszi már eléggé, majdnem 200 ezer km van a motorban. A legutóbbi 10000 km-en ráborítottunk másfél litert. (Asszem öt és fél megy bele.)
Re: Motorolajok
khm, a német pályán mentünk hosszan 170 körül, ott inkább hideg a motor a menetszéltől (alig éri el a közép állást), tehát nem a meleggel van a gond...Aztán belement a 10W-40 és a következő úton az előző olaj evés helyett már csak Opelesen csipegette...TomiTomi írta:Ebben az a meglepő, hogy melegen a 2. szám számít. Szal ha sűrűbb olaj kellett volna, akkor 5W50est kellett volna beletenni.LeMans67 írta:10W-40-el menő 10 éves autóba mondták, hogy tegyünk 5W-40-et, mert az milyen jó olaj. Városban nem volt semmi érezhető eltérés, de pályán úgy elkezdte enni, hogy gyorsan visszakerült bele 10W-40. Amúgy a mostani autóknál nem cél a hosszú élettartam....
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorolajok
Normál üzemmeleg, vízhűtéses motor hőfoka viszonylag állandó és az olaj 2. száma érvényes rá. Az első a hidegindításnál fontos, annyira meg azért csak nem hűlt vissza.LeMans67 írta:khm, a német pályán mentünk hosszan 170 körül, ott inkább hideg a motor a menetszéltől (alig éri el a közép állást), tehát nem a meleggel van a gond...Aztán belement a 10W-40 és a következő úton az előző olaj evés helyett már csak Opelesen csipegette...
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Motorolajok
A csere mit sem változtat azon a tényen, hogy eszi Egyébként át fogunk állni a tízezres cserére, annál is inkább, mert idén nem is mentünk többet egy év alattLeMans67 írta:khm, inkább cserélni kellene, saját autómban az olaj nem éli meg a 10e km-t, még akkor sem, ha sokkal többet írnak a gyárban, mint csere km.somi írta:A Mondeóban 5W30 van. Ez az utolsó, hogy az van benne. Eszi már eléggé, majdnem 200 ezer km van a motorban. A legutóbbi 10000 km-en ráborítottunk másfél litert. (Asszem öt és fél megy bele.)
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorolajok
Totalcar: Motort cseréljünk vagy olajat?
Kimondjuk a motor halálos ítéletét, ha 30 ezer kilométerenként cserélünk olajat? Vagy a korszerű autóknak ez meg sem kottyan? Esetleg az olajok fejlődtek ennyit?
Re: Motorolajok
Sziasztok! Segítségre / véleményre lenne szükségem. A 2000-es Mustang GT-mbe akarok olajat választani. 4.6-os V8-as, a Ford azt írja a kézikönyvben, hogy 4,7L olaj kell bele, egész pontosan ilyen:
Motorcraft SAE 5W-30 Super Premium Motor Oil, XO-5W30-QSP, WSS-M2C153-G with API Certification Mark
A gond az, hogy ilyet nem találok itthon sehol. Motorcraftból XR Synth 5W-30-ast találtam, de nem tudom, az jó-e bele, és milyen minőség. A szerelőm Castrolt javasolt, viszont amerikai fórumokon több helyen azt olvastam, a Motorcrafttal jobbak voltak a tapasztalatok. Ki mit javasol? Előre is köszönöm!
Gábor
Motorcraft SAE 5W-30 Super Premium Motor Oil, XO-5W30-QSP, WSS-M2C153-G with API Certification Mark
A gond az, hogy ilyet nem találok itthon sehol. Motorcraftból XR Synth 5W-30-ast találtam, de nem tudom, az jó-e bele, és milyen minőség. A szerelőm Castrolt javasolt, viszont amerikai fórumokon több helyen azt olvastam, a Motorcrafttal jobbak voltak a tapasztalatok. Ki mit javasol? Előre is köszönöm!
Gábor
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22145
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorolajok
Olvasgattam megint a motorolajokról:
http://www.motorolajbolt.hu/olajismerte ... lajokrol-3
http://www.olajinfo.hu/index.php/motoro ... tek-1-resz
http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/
és azt gondolom, hogy hígabbal kellene próbálkoznom a Torinoban.
Főleg ez üt szöget az ember fejében:
http://www.motorolajbolt.hu/olajismerte ... lajokrol-3
http://www.olajinfo.hu/index.php/motoro ... tek-1-resz
http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/
és azt gondolom, hogy hígabbal kellene próbálkoznom a Torinoban.
Főleg ez üt szöget az ember fejében:
Ugye ami annyit jelent, hogy a kopás 90%a indításkor következik be és arra érdemes koncentrálni. Ez szvsz eléggé a 20Wxx-es olajok ellen szól...Bob, az olajos fiú írta:It is said that 90 percent of engine wear occurs at startup. If we are interested in engine longevity then we should concentrate our attention at reducing engine wear at startup.