A gyár minimális olaj minőséget ad meg, nem viszkozitást.... értsd:
Minőség API SF/SJ/SL...
Az "S" utáni betű (F, J, L) minnél előbb van az ABC-ben annál gyengébb minőségi standardot teljesít az olaj... vagyis egy SF gyengébb standard, mint egy SL... ha minden igaz neked minimum SF-es kell, ezt ma minden olaj teljesíti... illetve a MOL Botond pont teljesíti, de azt autóba nem rakjuk...
Viszkozítás: pl. 10W40... 10W az olaj sűrűsége... 0W nagyon vékony, csak modern és nagyon jó állapotú motorokba, 20W nagyon vastag, csak nagyon meleg helyre, vagy olyan régi motorokba, ahol a gyár javallja
Minnél kisebb a szám, annál jobban bírja az olaj a hideget, annál később dermed meg
40... az olaj hőtűrése... minnél nagyobb a szám, annál magasabb hőmérsékleten veszti el az olaj a kenési tulajdonságát... gyakorlatban, max 6ezret forgó autónak tökéletes a 40, egy 7-8ezret forgó,autónak kell a 60
vagyis

ha a kabrióba akarod, amit télen nem használsz, akkor én tapasztalatból a Valvoline MaxLife 15W40-et javasolnám... jó az ára (1700-1800 / liter), direkt sokat futott motorokhoz javasoljak
ha a másikba kell télre, és nem eszi az olajat, akkor Valvoline MaxLife 10W40 (1800-2000 / liter) és akkor ezt egy picit eszegetni fogja...
ha nagyon eszi, akkor a 15W40, de akkor az nem szereti majd minusz 20 alatt... lehet, hogy én bevállalnám inkább, hogy eszi az olajat... télre és 10W40et tennék bele (ha az előrejelzés szerint keményebb telünk lesz)...