
AODE váltó jóságai
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- markoati
- Úrvezető
- Hozzászólások: 319
- Csatlakozott: 2010.12.16 23:35
- Tartózkodási hely: Dunaszerdahely,SK
Re: AODE váltó jóságai
Ez is igaz
.Pálcán egész szépet mutat.A motorolaj is gyönyörű tiszta.

Re: AODE váltó jóságai
Elkiabáltam, hogy megjavult a váltóm Ma mentem az autóval és gyakorlatilag használhatatlan, mert össze vissza dobálja a sebességet. A születésnapi cruisingon egyszer sem produkálta ezt hibát, tehát csak arra tudok gondolni, hogy a meleget nem bírja és ahogy bejött a 30 fok, hiába az olajhűtő, melegszik a váltó.
Megoldási javaslatok? Tényleg, arra látott már valaki példát, hogy SN95-be bele lehet-e tenni a következő generáció 5 fokozatú aut váltóját?
Ugyanis az enyémet már egyszer, 3 éve felújították, egy újabb felújítás nem tudom, hogy segítene-e, illetve érdemes-e újabb 300 ezret költeni rá, ha lehet venni egy újabb váltót.
Megoldási javaslatok? Tényleg, arra látott már valaki példát, hogy SN95-be bele lehet-e tenni a következő generáció 5 fokozatú aut váltóját?
Ugyanis az enyémet már egyszer, 3 éve felújították, egy újabb felújítás nem tudom, hogy segítene-e, illetve érdemes-e újabb 300 ezret költeni rá, ha lehet venni egy újabb váltót.
Re: AODE váltó jóságai
Megoldották, az 5R55S-t mögé lehet tenni, de nem ócsó...
http://www.performanceautomatic.com/pro ... ssion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.performanceautomatic.com/pro ... ssion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Re: AODE váltó jóságai
KÖszi!
Bár motortuning nélkül felesleges lenne egy spécire épített váltót mögé tenni. A legolcsóbb megoldás az lenne, ha egy törött 2005-2010-ből vennék egy váltót, csak nem tudom, hogy az mögé megy-e. Ha nem+ a mostani javíthatatlan, akkor nem marad más, mint beruházni egy ilyenre.
Egyébként továbbra is azt gondolom, hogy a hűtés lesz a gond, mert hűvösebb időben hibátlan. Lehet, hogy egy másik hűtő kellene. Bár, akkor sem szabadna forrnia, ha nincs hűtő...Ja, bónuszként még elfolyt a kormányszervóm folyadéka is. Na, első körben felkeresem GL autó kollégát.
Bár motortuning nélkül felesleges lenne egy spécire épített váltót mögé tenni. A legolcsóbb megoldás az lenne, ha egy törött 2005-2010-ből vennék egy váltót, csak nem tudom, hogy az mögé megy-e. Ha nem+ a mostani javíthatatlan, akkor nem marad más, mint beruházni egy ilyenre.
Egyébként továbbra is azt gondolom, hogy a hűtés lesz a gond, mert hűvösebb időben hibátlan. Lehet, hogy egy másik hűtő kellene. Bár, akkor sem szabadna forrnia, ha nincs hűtő...Ja, bónuszként még elfolyt a kormányszervóm folyadéka is. Na, első körben felkeresem GL autó kollégát.
Re: AODE váltó jóságai
gyakorlati tudás nincs mögötte, de én nem annyira a váltó hűtésére, mint inkább a nyomás elvesztésére gondolnék. És igen, van köze a váltó hőmérsékletéhez is, mivel a hőtágulás miatt az illesztések, tömítések ekkor engedik el az adott helyen a nyomást. Ha a váltód hőmérséklete az üzemi hőmérsékleten belül van, akkor egy újabb váltó hűtő sem segít, lehetetlen jéggé hűteni a váltót 30+ fokban. A váltó túl magas hőmérsékletét szerintem jelzi az olaj színének változása.
Éppen ez volt az az időszak, amikor Fordék előszeretettel gyártottak alumíniumból váltó alkatrészeket, amik nem kimondottan váltak be. Az alumínium dugattyúkban keletkező hajszálrepedések ugyanis magasabb hőmérsékleten elengedték a nyomást. Ha jól gondolom a dolgot, akkor viszont a váltó megbontásos javításáról beszélünk..... Ami nem olcsó.
Mint azt korábban már említettem, vettem én ilyen automata váltó diagnosztizáló szerkezetet. Ha jól utánanézek, valószínűleg találok valami leírást is otthon, hogy hogyan kell végrehajtani a tesztet az AODE (4R70W, 4R75W) váltókon. Esetleg összehozhatnánk egy időpontot, amikor a kocsid üzemmeleg motorral váltóval rendelkezik, és ott tartózkodik az én cuccom is, mindenféle kábellel, meg leírással. Ja, és egy nyomásmérő óra is kell valahonnan.
Éppen ez volt az az időszak, amikor Fordék előszeretettel gyártottak alumíniumból váltó alkatrészeket, amik nem kimondottan váltak be. Az alumínium dugattyúkban keletkező hajszálrepedések ugyanis magasabb hőmérsékleten elengedték a nyomást. Ha jól gondolom a dolgot, akkor viszont a váltó megbontásos javításáról beszélünk..... Ami nem olcsó.
Mint azt korábban már említettem, vettem én ilyen automata váltó diagnosztizáló szerkezetet. Ha jól utánanézek, valószínűleg találok valami leírást is otthon, hogy hogyan kell végrehajtani a tesztet az AODE (4R70W, 4R75W) váltókon. Esetleg összehozhatnánk egy időpontot, amikor a kocsid üzemmeleg motorral váltóval rendelkezik, és ott tartózkodik az én cuccom is, mindenféle kábellel, meg leírással. Ja, és egy nyomásmérő óra is kell valahonnan.
Hazug disznó! (2011. évi XVI. Tv.)
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4
Re: AODE váltó jóságai
Szia! Nagyon köszönöm!
A belseje pont 3 éve lett teljesen szétszedve, felújítva, ettől persze még lehet rossz. Óriási segítség, hogy mielőtt szétszedetem, vagy új váltót veszek, megnézed műszerrel.
Írok privát üzit elérhetőségekkel.
A belseje pont 3 éve lett teljesen szétszedve, felújítva, ettől persze még lehet rossz. Óriási segítség, hogy mielőtt szétszedetem, vagy új váltót veszek, megnézed műszerrel.
Írok privát üzit elérhetőségekkel.
Re: AODE váltó jóságai
Itt nem a váltó a lényeg, hanem az, hogy csináltak hozzá átalakító kitet... vezérlés, harang blabla...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Re: AODE váltó jóságai
Na kérem, megnéztem. Igaz, hogy nem műszerrel, csak szemmel.
Ennek két oka van:
- ad1: Az AOD-E váltó ugyebár hosszában van. Mert klasszikus építés. (Volt valamikor az ACCH-nak egy alapszabálya, megpróbálom fejből idézni: Azért jó amerikai autóval járni, mert: ....elől a motor (Jó sok) hátul a hajtás (jó sok)....) Ennek megfelelően a dupla kipufogó, a levegő pumpa bekötő csöve, és a padlólemez között marad még egészen 3 cm hely. A fény eljut éppen az elektromos csatlakozóig, ami a váltó jobb oldalán felül található. (Lehet, hogy ha a belsejéből kivettük volna a középkonzolt, a váltókart, az alatt lévő váltó visszajelzőt, kivettük volna a két ülést, felszedtük volna a kárpitot, akkor máris láthattunk volna mindent, de ebbe inkább nem mentünk bele.)
- ad2: Ha minden igaz, a hiba diagnosztizálásához elegendő volt alaposan kifaggatni Petit, aki mindent bevallott, és aminek alapján azonnal eszembe jutott, hogy erről a hibáról már olvastam. Viszont a hiba diagnosztizálásához egy kicsike szükség sincs a Ford Rotunda 007-0085-ös automata tesztelő kézi készülékre, ellenben kell hozzá egy nyomásmérő óra.
A rossz hír, hogy a javítás helyben nem megoldható, váltó le, és megbontás szükségeltetik. Már amennyiben nekem, az elméleti hobbi szerelőnek van igaza.
Ennek két oka van:
- ad1: Az AOD-E váltó ugyebár hosszában van. Mert klasszikus építés. (Volt valamikor az ACCH-nak egy alapszabálya, megpróbálom fejből idézni: Azért jó amerikai autóval járni, mert: ....elől a motor (Jó sok) hátul a hajtás (jó sok)....) Ennek megfelelően a dupla kipufogó, a levegő pumpa bekötő csöve, és a padlólemez között marad még egészen 3 cm hely. A fény eljut éppen az elektromos csatlakozóig, ami a váltó jobb oldalán felül található. (Lehet, hogy ha a belsejéből kivettük volna a középkonzolt, a váltókart, az alatt lévő váltó visszajelzőt, kivettük volna a két ülést, felszedtük volna a kárpitot, akkor máris láthattunk volna mindent, de ebbe inkább nem mentünk bele.)
- ad2: Ha minden igaz, a hiba diagnosztizálásához elegendő volt alaposan kifaggatni Petit, aki mindent bevallott, és aminek alapján azonnal eszembe jutott, hogy erről a hibáról már olvastam. Viszont a hiba diagnosztizálásához egy kicsike szükség sincs a Ford Rotunda 007-0085-ös automata tesztelő kézi készülékre, ellenben kell hozzá egy nyomásmérő óra.
A rossz hír, hogy a javítás helyben nem megoldható, váltó le, és megbontás szükségeltetik. Már amennyiben nekem, az elméleti hobbi szerelőnek van igaza.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22171
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: AODE váltó jóságai
És mire tippelsz, hogy mi a gondja?
Re: AODE váltó jóságai
Igen, az nem derült ki 

-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Re: AODE váltó jóságai
TSB 95-5-15
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22171
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: AODE váltó jóságai
TSB 95-5-15 - TRANSMISSION - AODE/4R70W - INTERMITTENT LOSS OF TORQUE DURING OR JUST AFTER 3-4 UPSHIFT - MAY BE INTERMITTENT
Hevenyészett fordítás:
Periodikus nyomatékvesztés a 3-4 kapcsolás alatt vagy után
Hevenyészett fordítás:
Periodikus nyomatékvesztés a 3-4 kapcsolás alatt vagy után
Re: AODE váltó jóságai
Igen. pontosan. Hétvégén elutazom nyaralni, utáni hívom a váltóst. Természetesen részletesen beszámolok az eredményről.
Nagyon köszönöm Zolinak a segítséget!!!
Nagyon köszönöm Zolinak a segítséget!!!

- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: AODE váltó jóságai
Hát, ez pont úgy hangzik, hogy nesze semmi ..... a nyomatékvesztést gondolom az akármi és a bármi is okozhatja. Mechanika, hidraulika, talán még legkevésbé az elektronikaTomiTomi írta:TSB 95-5-15 - TRANSMISSION - AODE/4R70W - INTERMITTENT LOSS OF TORQUE DURING OR JUST AFTER 3-4 UPSHIFT - MAY BE INTERMITTENT
Hevenyészett fordítás:
Periodikus nyomatékvesztés a 3-4 kapcsolás alatt vagy után

- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22171
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: AODE váltó jóságai
Van a link mögött egy elég részletes leírás. Az se konkrét?somi írta:Hát, ez pont úgy hangzik, hogy nesze semmi ..... a nyomatékvesztést gondolom az akármi és a bármi is okozhatja. Mechanika, hidraulika, talán még legkevésbé az elektronikaTomiTomi írta:TSB 95-5-15 - TRANSMISSION - AODE/4R70W - INTERMITTENT LOSS OF TORQUE DURING OR JUST AFTER 3-4 UPSHIFT - MAY BE INTERMITTENT
Hevenyészett fordítás:
Periodikus nyomatékvesztés a 3-4 kapcsolás alatt vagy után