SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
John Deere
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1156
Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
Tartózkodási hely: Debrecen

SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...

Hozzászólás Szerző: John Deere » 2010.03.03 21:48

Nekem 2 problémám lenne, amit valahogy orvosolni kellene:
1. (és ez a light-osabb) Automata váltó: P-ben, N-ben a rendszer nem enged 4000 RPM felé->igen tudom, hogy hülye gyerekvédelem, de mééér és nem lehet valahogy eltüntetni? :twisted:
2. Tempomat...a gond:nem működik, a fékpedálban lévő 3 kábelből 1 el van vágva és ketté vezetve egyrészt a váltóhoz, másrészt hátra megy el, nem is értem miért csinálták, valamint a levágott rész 100% zárlatos (tehát azért vezették el onnan, mert zárlatos lett vagy ilyesmi)
mivel én az elektronikához rohadtul nem konyítok az lenne a kérdésem/kérésem, hogy hogyan lehetne megoldani eme problémát, valamint nem tudna valaki valami kapcsolási rajzot szerezni a 2005-ös Mustangról? :oops:

Előre is köszönöm!

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.03.04 8:17

1. E miatt már Streli is panaszkodott. Én még sosem próbáltam N-ben vagy P-ben 4000 fölé. Egyetlen ötletem a problémátokhoz: vannak ezek a Performance Tunerek (pl.: DiabloSport Predator, SCT), és azokkal az automataváltó váltási pontjai és váltási sebessége befolyásolható. Hátha ezekkel ezt a limitet is feljebb lehet tolni.

2. A németeknél sokszor a rossz EUsítás miatt ment tönkre a tempomat. Sajna sokszor a buszvezérlőt teszi tönkre a helytelen átépítés... Utána kérdezek, hogy van-e valakinek kapcsolási rajza, remélem nálad tényleg csaka kábel rossz.

Avatar
John Deere
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1156
Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: John Deere » 2010.03.04 11:53

TomiTomi írta:1. E miatt már Streli is panaszkodott. Én még sosem próbáltam N-ben vagy P-ben 4000 fölé. Egyetlen ötletem a problémátokhoz: vannak ezek a Performance Tunerek (pl.: DiabloSport Predator, SCT), és azokkal az automataváltó váltási pontjai és váltási sebessége befolyásolható. Hátha ezekkel ezt a limitet is feljebb lehet tolni.

2. A németeknél sokszor a rossz EUsítás miatt ment tönkre a tempomat. Sajna sokszor a buszvezérlőt teszi tönkre a helytelen átépítés... Utána kérdezek, hogy van-e valakinek kapcsolási rajza, remélem nálad tényleg csaka kábel rossz.
Rendben, köszönöm, ezer hálám! ;)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.03.05 20:05

A tempomat gondodhoz néhány kulcsszóval és kapcsolási rajzzal segítelek. De neked kellene tovább kutatnod. Értesz angolul vagy németül?

1.SJB (Smart Junction Box): ez szokott kiakadni a szakszerütlen átépítéstől. Csere igen drága, német fórumban még javítási leírást is láttam. :shock:

2. Azt írták a németek, hogy a tempomatnak egy jelre van szüksége a fékpedáltól. Ezért betették ezeket a kapcsolási rajzokat:

Kép Kép

Érdekes módon többen arról számolnak be, hogy ha elindulás után hamar (< 10 min) használják, akkor működik, ha nem, akkor nem. :hmm:

Amúgy a németeknél rengeteg topik foglalkozik a kérdéssel...

Avatar
John Deere
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1156
Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: John Deere » 2010.03.07 10:48

TomiTomi írta:A tempomat gondodhoz néhány kulcsszóval és kapcsolási rajzzal segítelek. De neked kellene tovább kutatnod. Értesz angolul vagy németül?

1.SJB (Smart Junction Box): ez szokott kiakadni a szakszerütlen átépítéstől. Csere igen drága, német fórumban még javítási leírást is láttam. :shock:

2. Azt írták a németek, hogy a tempomatnak egy jelre van szüksége a fékpedáltól. Ezért betették ezeket a kapcsolási rajzokat:

Kép Kép

Érdekes módon többen arról számolnak be, hogy ha elindulás után hamar (< 10 min) használják, akkor működik, ha nem, akkor nem. :hmm:

Amúgy a németeknél rengeteg topik foglalkozik a kérdéssel...
Köszönöm szépen, már így is rengetet segítettél, ezer hálám! 8)

Avatar
John Deere
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1156
Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: John Deere » 2010.03.08 6:33

TomiTomi írta:A tempomat gondodhoz néhány kulcsszóval és kapcsolási rajzzal segítelek. De neked kellene tovább kutatnod. Értesz angolul vagy németül?

1.SJB (Smart Junction Box): ez szokott kiakadni a szakszerütlen átépítéstől. Csere igen drága, német fórumban még javítási leírást is láttam. :shock:

2. Azt írták a németek, hogy a tempomatnak egy jelre van szüksége a fékpedáltól. Ezért betették ezeket a kapcsolási rajzokat:

Kép Kép

Érdekes módon többen arról számolnak be, hogy ha elindulás után hamar (< 10 min) használják, akkor működik, ha nem, akkor nem. :hmm:

Amúgy a németeknél rengeteg topik foglalkozik a kérdéssel...
Hát pont angolul értek perfekt, de itt Debrecenben, van egy régi elektromo szserelő ismerős, aki még USA-ban is kint járt néhány évig, ezzel a kapcsolási rajzzal, ha minden igaz, tovább tudunk haladni, ezért is vagyok hálás érte! :roll:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.03.08 6:56

Szorítok nektek. (Ehhez a problémához elöbb találsz az EUban infót, hisz az USÁban nem nyúlnak a lámpákhoz/SJBhez.)

Avatar
John Deere
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1156
Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: John Deere » 2010.08.16 13:33

Hát időközben egyébként firtattuk a témát rendesen az elektromos ismerőssel, folyt. köv. télen majd...nyáron kellett a kocsi, túl sokat nem foglalkoztunk vele, de nagy a gyanú, hogy a SJB-vel lesz gond, mivel semmi látható nyoma nincs "sérülésnek" ill. problémának, egyelőre tempomatként jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;)

Avatar
szireta68
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1229
Csatlakozott: 2008.09.07 21:06
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: szireta68 » 2010.08.16 14:05

Mustang JD írta:... tempomatként jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon ;)
:taps:

Avatar
John Deere
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1156
Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...

Hozzászólás Szerző: John Deere » 2010.11.16 12:30

Kép
Sajna senki se tudta megoldani a tempomatproblémát, 2 helyre vittem,akikben megbízok és még elhiszem, hogy nem barmolják szét az autót, egyik azt állítja, egyszerűen sakkmatt, a másik, kikben eddig sosem csalódtam, egyszerűen kétségbeestek a probléma láttán. Önerőből(meg műszerrel) kiderítették hogy EU-síthatták az autót, mert maszekolások vannak itt-ott, azokat hiába javították ki, mégsem működik a tempomat, hibakódot 1-et írt, a fékpedálnál, az is meglett csinálva, más hibát nem érez a műszer :nemtom:
Ezt egyelőre csak leírom, keresem a probléma megoldását.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.11.16 14:06

De nem emiatt szállítod, vagy? A rendszám hiány miatt, nem?

Avatar
John Deere
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1156
Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...

Hozzászólás Szerző: John Deere » 2010.11.16 17:25

TomiTomi írta:De nem emiatt szállítod, vagy? A rendszám hiány miatt, nem?
A rendszámhiány miatt. Bár nem szeressük ezt a módot, mert az autó a hátsó kerekekkel éppenhogy felfér a trélerre, a jobb hátsó felni picit kapott is. Elvittük tegnap az autót a szervizbe (Nem ez, de zavarás helyett legyen a nevük Bosch), ott dekkol szegény, lehet nem sokáig.

Téma:Egyébként egyelőre azt várom, hogy némi segítséggel kiderült, van a városban egy cég, mely USA-autókkal foglalkozik, de fő profilja az automata váltók, egy ott lévő úriember telószámát kaptam meg, nekik van olyan műszerjük mely kifejezetten USA-autókra vall, holnapra rákérdez Bosch szervizesekre, hogy mi a szitu, jobb esetben autóhoz megy műszerrel (igaz, a Bosch-nak is van műszere, de csak hibakódot tud kiolvasni, ennyire ismeri fel csak), és ha Isten is úgy akarja, végre haladunk valahova.

Kérdés:Valamennyire tudok angolul, de pár dolgot nem vágok, valaki ezt elmagyarázná nekem lécci:
"I received an answer from a very nice Mustang colleague:
yes, it can happen, that after the EU modification of the lights you get problems with the tempomat, if the one, who modified them did not think about the american system...

The tempomat only work, if you pretend to the blackbox, that all the lights of the US-system are working, how ever the modification was done: by resistor or hidden lamps.

But it can also be a lamp. Christian, who wrote me this, writes, that he had this problem with a 98er Mustang. There they had used a turn signal lamp, which the tempomat hadn´t liked; they exchanged the lamp and the problem was solved.

He doesn´t know, if this problem can also appear on younger cars.
It could also be a very illogical fuse allocation. The 94-98 Muastnags have the horn connected with the tempomat...

I hope this helps!"

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.11.16 19:46

Christian azt írja, hogy a tempomat csak akkor működik, ha minden amerikai lámpa megvan. Ezt vagy rejtett lámpákkal vagy ellenállással oldják meg. Ő ezzel egy 98as Stangnél találkozott. Annál az izzó nem tetszett az elektronikának. Miután cserélték, ismét működött.

Nem tudja, hogy a fiatalabb kocsiknál is így van-e. A 94-98as Mustangnál a duda és a tempomat ugyanazon a biztosítékon van.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.11.16 19:46

A 98as Mustangnál is CAN busz van?

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...

Hozzászólás Szerző: somi » 2010.11.16 20:53

TomiTomi írta:A 98as Mustangnál is CAN busz van?
Azon meglepődnék azért.

Válasz küldése