SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- John Deere
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1156
- Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
- Tartózkodási hely: Debrecen
SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...
Nekem 2 problémám lenne, amit valahogy orvosolni kellene:
1. (és ez a light-osabb) Automata váltó: P-ben, N-ben a rendszer nem enged 4000 RPM felé->igen tudom, hogy hülye gyerekvédelem, de mééér és nem lehet valahogy eltüntetni?
2. Tempomat...a gond:nem működik, a fékpedálban lévő 3 kábelből 1 el van vágva és ketté vezetve egyrészt a váltóhoz, másrészt hátra megy el, nem is értem miért csinálták, valamint a levágott rész 100% zárlatos (tehát azért vezették el onnan, mert zárlatos lett vagy ilyesmi)
mivel én az elektronikához rohadtul nem konyítok az lenne a kérdésem/kérésem, hogy hogyan lehetne megoldani eme problémát, valamint nem tudna valaki valami kapcsolási rajzot szerezni a 2005-ös Mustangról?
Előre is köszönöm!
1. (és ez a light-osabb) Automata váltó: P-ben, N-ben a rendszer nem enged 4000 RPM felé->igen tudom, hogy hülye gyerekvédelem, de mééér és nem lehet valahogy eltüntetni?
2. Tempomat...a gond:nem működik, a fékpedálban lévő 3 kábelből 1 el van vágva és ketté vezetve egyrészt a váltóhoz, másrészt hátra megy el, nem is értem miért csinálták, valamint a levágott rész 100% zárlatos (tehát azért vezették el onnan, mert zárlatos lett vagy ilyesmi)
mivel én az elektronikához rohadtul nem konyítok az lenne a kérdésem/kérésem, hogy hogyan lehetne megoldani eme problémát, valamint nem tudna valaki valami kapcsolási rajzot szerezni a 2005-ös Mustangról?
Előre is köszönöm!
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1. E miatt már Streli is panaszkodott. Én még sosem próbáltam N-ben vagy P-ben 4000 fölé. Egyetlen ötletem a problémátokhoz: vannak ezek a Performance Tunerek (pl.: DiabloSport Predator, SCT), és azokkal az automataváltó váltási pontjai és váltási sebessége befolyásolható. Hátha ezekkel ezt a limitet is feljebb lehet tolni.
2. A németeknél sokszor a rossz EUsítás miatt ment tönkre a tempomat. Sajna sokszor a buszvezérlőt teszi tönkre a helytelen átépítés... Utána kérdezek, hogy van-e valakinek kapcsolási rajza, remélem nálad tényleg csaka kábel rossz.
2. A németeknél sokszor a rossz EUsítás miatt ment tönkre a tempomat. Sajna sokszor a buszvezérlőt teszi tönkre a helytelen átépítés... Utána kérdezek, hogy van-e valakinek kapcsolási rajza, remélem nálad tényleg csaka kábel rossz.
- John Deere
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1156
- Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
- Tartózkodási hely: Debrecen
Rendben, köszönöm, ezer hálám!TomiTomi írta:1. E miatt már Streli is panaszkodott. Én még sosem próbáltam N-ben vagy P-ben 4000 fölé. Egyetlen ötletem a problémátokhoz: vannak ezek a Performance Tunerek (pl.: DiabloSport Predator, SCT), és azokkal az automataváltó váltási pontjai és váltási sebessége befolyásolható. Hátha ezekkel ezt a limitet is feljebb lehet tolni.
2. A németeknél sokszor a rossz EUsítás miatt ment tönkre a tempomat. Sajna sokszor a buszvezérlőt teszi tönkre a helytelen átépítés... Utána kérdezek, hogy van-e valakinek kapcsolási rajza, remélem nálad tényleg csaka kábel rossz.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A tempomat gondodhoz néhány kulcsszóval és kapcsolási rajzzal segítelek. De neked kellene tovább kutatnod. Értesz angolul vagy németül?
1.SJB (Smart Junction Box): ez szokott kiakadni a szakszerütlen átépítéstől. Csere igen drága, német fórumban még javítási leírást is láttam.
2. Azt írták a németek, hogy a tempomatnak egy jelre van szüksége a fékpedáltól. Ezért betették ezeket a kapcsolási rajzokat:
Érdekes módon többen arról számolnak be, hogy ha elindulás után hamar (< 10 min) használják, akkor működik, ha nem, akkor nem.
Amúgy a németeknél rengeteg topik foglalkozik a kérdéssel...
1.SJB (Smart Junction Box): ez szokott kiakadni a szakszerütlen átépítéstől. Csere igen drága, német fórumban még javítási leírást is láttam.
2. Azt írták a németek, hogy a tempomatnak egy jelre van szüksége a fékpedáltól. Ezért betették ezeket a kapcsolási rajzokat:
Érdekes módon többen arról számolnak be, hogy ha elindulás után hamar (< 10 min) használják, akkor működik, ha nem, akkor nem.
Amúgy a németeknél rengeteg topik foglalkozik a kérdéssel...
- John Deere
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1156
- Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
- Tartózkodási hely: Debrecen
Köszönöm szépen, már így is rengetet segítettél, ezer hálám!TomiTomi írta:A tempomat gondodhoz néhány kulcsszóval és kapcsolási rajzzal segítelek. De neked kellene tovább kutatnod. Értesz angolul vagy németül?
1.SJB (Smart Junction Box): ez szokott kiakadni a szakszerütlen átépítéstől. Csere igen drága, német fórumban még javítási leírást is láttam.
2. Azt írták a németek, hogy a tempomatnak egy jelre van szüksége a fékpedáltól. Ezért betették ezeket a kapcsolási rajzokat:
Érdekes módon többen arról számolnak be, hogy ha elindulás után hamar (< 10 min) használják, akkor működik, ha nem, akkor nem.
Amúgy a németeknél rengeteg topik foglalkozik a kérdéssel...
- John Deere
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1156
- Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
- Tartózkodási hely: Debrecen
Hát pont angolul értek perfekt, de itt Debrecenben, van egy régi elektromo szserelő ismerős, aki még USA-ban is kint járt néhány évig, ezzel a kapcsolási rajzzal, ha minden igaz, tovább tudunk haladni, ezért is vagyok hálás érte!TomiTomi írta:A tempomat gondodhoz néhány kulcsszóval és kapcsolási rajzzal segítelek. De neked kellene tovább kutatnod. Értesz angolul vagy németül?
1.SJB (Smart Junction Box): ez szokott kiakadni a szakszerütlen átépítéstől. Csere igen drága, német fórumban még javítási leírást is láttam.
2. Azt írták a németek, hogy a tempomatnak egy jelre van szüksége a fékpedáltól. Ezért betették ezeket a kapcsolási rajzokat:
Érdekes módon többen arról számolnak be, hogy ha elindulás után hamar (< 10 min) használják, akkor működik, ha nem, akkor nem.
Amúgy a németeknél rengeteg topik foglalkozik a kérdéssel...
- John Deere
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1156
- Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
- Tartózkodási hely: Debrecen
Hát időközben egyébként firtattuk a témát rendesen az elektromos ismerőssel, folyt. köv. télen majd...nyáron kellett a kocsi, túl sokat nem foglalkoztunk vele, de nagy a gyanú, hogy a SJB-vel lesz gond, mivel semmi látható nyoma nincs "sérülésnek" ill. problémának, egyelőre tempomatként jobb láb a gázon, bal láb a jobb lábon
- John Deere
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1156
- Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...
Sajna senki se tudta megoldani a tempomatproblémát, 2 helyre vittem,akikben megbízok és még elhiszem, hogy nem barmolják szét az autót, egyik azt állítja, egyszerűen sakkmatt, a másik, kikben eddig sosem csalódtam, egyszerűen kétségbeestek a probléma láttán. Önerőből(meg műszerrel) kiderítették hogy EU-síthatták az autót, mert maszekolások vannak itt-ott, azokat hiába javították ki, mégsem működik a tempomat, hibakódot 1-et írt, a fékpedálnál, az is meglett csinálva, más hibát nem érez a műszer
Ezt egyelőre csak leírom, keresem a probléma megoldását.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...
De nem emiatt szállítod, vagy? A rendszám hiány miatt, nem?
- John Deere
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1156
- Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...
A rendszámhiány miatt. Bár nem szeressük ezt a módot, mert az autó a hátsó kerekekkel éppenhogy felfér a trélerre, a jobb hátsó felni picit kapott is. Elvittük tegnap az autót a szervizbe (Nem ez, de zavarás helyett legyen a nevük Bosch), ott dekkol szegény, lehet nem sokáig.TomiTomi írta:De nem emiatt szállítod, vagy? A rendszám hiány miatt, nem?
Téma:Egyébként egyelőre azt várom, hogy némi segítséggel kiderült, van a városban egy cég, mely USA-autókkal foglalkozik, de fő profilja az automata váltók, egy ott lévő úriember telószámát kaptam meg, nekik van olyan műszerjük mely kifejezetten USA-autókra vall, holnapra rákérdez Bosch szervizesekre, hogy mi a szitu, jobb esetben autóhoz megy műszerrel (igaz, a Bosch-nak is van műszere, de csak hibakódot tud kiolvasni, ennyire ismeri fel csak), és ha Isten is úgy akarja, végre haladunk valahova.
Kérdés:Valamennyire tudok angolul, de pár dolgot nem vágok, valaki ezt elmagyarázná nekem lécci:
"I received an answer from a very nice Mustang colleague:
yes, it can happen, that after the EU modification of the lights you get problems with the tempomat, if the one, who modified them did not think about the american system...
The tempomat only work, if you pretend to the blackbox, that all the lights of the US-system are working, how ever the modification was done: by resistor or hidden lamps.
But it can also be a lamp. Christian, who wrote me this, writes, that he had this problem with a 98er Mustang. There they had used a turn signal lamp, which the tempomat hadn´t liked; they exchanged the lamp and the problem was solved.
He doesn´t know, if this problem can also appear on younger cars.
It could also be a very illogical fuse allocation. The 94-98 Muastnags have the horn connected with the tempomat...
I hope this helps!"
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...
Christian azt írja, hogy a tempomat csak akkor működik, ha minden amerikai lámpa megvan. Ezt vagy rejtett lámpákkal vagy ellenállással oldják meg. Ő ezzel egy 98as Stangnél találkozott. Annál az izzó nem tetszett az elektronikának. Miután cserélték, ismét működött.
Nem tudja, hogy a fiatalabb kocsiknál is így van-e. A 94-98as Mustangnál a duda és a tempomat ugyanazon a biztosítékon van.
Nem tudja, hogy a fiatalabb kocsiknál is így van-e. A 94-98as Mustangnál a duda és a tempomat ugyanazon a biztosítékon van.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...
A 98as Mustangnál is CAN busz van?
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: SOS elektronika, avagy a mai technológia átka...
Azon meglepődnék azért.TomiTomi írta:A 98as Mustangnál is CAN busz van?