1969 Ford Torino Talladega - utcai versenyautó
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
1969 Ford Torino Talladega - utcai versenyautó
Adott a kert végében egy szép formájú klasszikus autó, de miért újítaná fel az ember azért, hogy legyen neki is egy a többszáz hasonló jó állapotú régi autóból? Gondolt egyet Rick Stanton és azt mondta: mi lenne ha építenénk egy NASCAR stílusú autót, de olyat, ami az utcai használatra is alkalmas. Meg kell felelni a helyi előírásoknak (ami azt hiszem sokkal engedékenyebb és rugalmasabb lehet, mint felénk ). Mivel nem volt nagyon sok pénz az építésre, így ennek a szempontnak is megkellett felelni, tehát be kellett férni a keretbe. Akkor lássuk mit és hogy csináltak:
1969 Ford Torino Talladega - Street Cup
Az úriember egyszer ült már egy NASCAR autóban egy helyi kereskedésben, de az az autó más volt, hisz a Ford sose épített ilyen gépet, mint amit ő tervezett. Az ötleteiből nem akart engedni, hát neki kellett állni egy egyedi gép építésének.
A kezdetek:
Lépjünk vissza pár tíz évet és érkezzünk el 1969-be. A Ford és a Dodge ekkor vívta csatáját. A Chargerek uralmát szerették volna megtörni, hisz a Dodge nagyot alkotott a HEMI motorokkal. A Ford kirukkolt az új Torino Fastback-kel. Tehát a az autó adott volt. Igaz az autó tesztelésénél a szélcsatornában fellépett némi kis gond, az orr kiképzésével. Kicsit alakítottak rajta, nem sokat alig 5" (13 cm) -t .
Így már könnyebben tudott gyorsulni, de ha már így bemelegedtek nem hagyták abba, mivel megkellett felleni a magassági előírásnak is. Az első futómű tartó részt megemelték 1"-el, így lejebb került az autó orra. Ezekkel az átalakításokkal megszületett az alabamai Torino Talladega. Mivel életben volt az 500 db-os gyártási ráta a NASCAR részvételhez, így elkellett adni ennyit. Természetesen ezek az autók nem voltak azonosak a versenyre épített gépekkel. Motorjuk általában a 428 CJ volt és automata váltókkal szerelték nagy részt őket. Aztán a Mustangok megkapták a BOSS 429-et, míg ellenfelük a Camaro ZL1-et. Gyári BOSS motoros Talladega nem készült.
Mivel ezek az autók ebben a formában nem igazán voltak képesek, hogy megfussák és tartsák a 180+ miles/hour (288+ km/h) a versenyeken, ezért alakítottak rajtuk. Így lett Charger 500, amely szintén kisebb orrmaszkot kapott (ahogy a Plymouth testvére a Superbird is), alakítottak a lökhárítón és megkapta a hatalmas MOPAR szárnyat.
A munka:
Térjünk vissza a közel múltba. Rick keresgélt folyamatosan, hogy valami jó gépbe tehesse a BOSS motorját. Nézegettek autókat sokat, míg végre találtak egy egészen jó állapotú alapot. A lemezek megvoltak, a váz is egyben volt, motor váltó és hátsóhíd is megvolt és a kereke is Igaz azért volt mit csinálni rajta, ez már azonnal látszott. Aztán megindult a nehezebb rész, összekellett vásárolni minden olyan alkatrészt, ami hiányzott az autóból vagy szükségessé vált az alakításhoz. A sima Talladega megépítése nem okozott volna ennyi gondot, de mivel egy egyedi gépet szeretett volna, így felmerültek azért problémák. Ezzel a BOSS motorral szinte egy mai NASCAR autó lehet egy régi vázban. Az igazi lökést az építéshez 2004 januárjában Aero Warrior Car reunion adta. Ez egy négy napos buli, aminek a végén a Club egy versenyt is rendez. Természetesen Rick szinte elérhetelten fázisban állt a gépével ehhez a versenyhez, de azért az elhatározás megszületett, haladni kell a munkával. Adottvolt hét hónap így feleségével átalakították a programjaikat erre az időre. Öt nappal elötte indították csak be a masszívra épített BOSS erőművet. Itt sem ment minden simán és ekkor beszálltak segíteni a barátaik is. Mivel olaj jött át keményen am otoron, így kivették újra, kijavították és újra visszatették, de ez már a 2. napon sikerült csak. Nem baj godolták lesz Augusztusban egy másik négynapos rendezvény addig azért lesz még idő, aztán pedig jöhet Milwaukee ARCA Race. Az autóra került 72-es szám a '69-es Benny Parsons Talladegája miatt került az autóra.
Adatok: '69 Ford Torino Talladega - Rick Stanton (Fullerton, CA)
Motor:
- V8 ford A460 blokk 598 cui-ra strokolva C9AE fejekkel. A motor tetején egy Holley Dominator 1.250 cfm.es karburátor trónol. 742 LE 5,800 rpm és 1020 Nm 4,600 rpm.
Váltó:
- 4 sebességes NASCAR-spec Talladega
Hátsóhíd:
NASCAR 9" híd, Detroit Locker 3,31:1
Első futómű a gyári megerősítéséből lett átalakítva. A hátsó erősítéseket kapott.
Fékek:
Elöl 13", hátul 12" Wilwood.
Felnik:
Aero Race 59-es sorozatú NASCAR 15 x 9.5" felnik (BS 5")
Gumik: Goodyear 28x10x15 Eagles
Átalakítások:
Erősített vezetőajtó, bukócső, Talladega átalakítások, PPG Royal Maroon szín és feliratok. Belül a gyári műszerfal az eredeti Torino műszerekkel maradt csak egy 5"-es fordulatszámmérővel egészült ki. A többi kiegészítő műszer a a pult alá került (klasszikus Stewart Warner). Kapott egy ötpontos biztonsági övvel szerelt Kirkey verseny ülést. 32 gallonos benzin tankot kapott,ami talán képes etetni a holley Dominatort. A gyújtás pedig a jól ismert MSD rendszerű, amelyet a műszerfal alá építettek.
Forrás: hotrod.com
1969 Ford Torino Talladega - Street Cup
Az úriember egyszer ült már egy NASCAR autóban egy helyi kereskedésben, de az az autó más volt, hisz a Ford sose épített ilyen gépet, mint amit ő tervezett. Az ötleteiből nem akart engedni, hát neki kellett állni egy egyedi gép építésének.
A kezdetek:
Lépjünk vissza pár tíz évet és érkezzünk el 1969-be. A Ford és a Dodge ekkor vívta csatáját. A Chargerek uralmát szerették volna megtörni, hisz a Dodge nagyot alkotott a HEMI motorokkal. A Ford kirukkolt az új Torino Fastback-kel. Tehát a az autó adott volt. Igaz az autó tesztelésénél a szélcsatornában fellépett némi kis gond, az orr kiképzésével. Kicsit alakítottak rajta, nem sokat alig 5" (13 cm) -t .
Így már könnyebben tudott gyorsulni, de ha már így bemelegedtek nem hagyták abba, mivel megkellett felleni a magassági előírásnak is. Az első futómű tartó részt megemelték 1"-el, így lejebb került az autó orra. Ezekkel az átalakításokkal megszületett az alabamai Torino Talladega. Mivel életben volt az 500 db-os gyártási ráta a NASCAR részvételhez, így elkellett adni ennyit. Természetesen ezek az autók nem voltak azonosak a versenyre épített gépekkel. Motorjuk általában a 428 CJ volt és automata váltókkal szerelték nagy részt őket. Aztán a Mustangok megkapták a BOSS 429-et, míg ellenfelük a Camaro ZL1-et. Gyári BOSS motoros Talladega nem készült.
Mivel ezek az autók ebben a formában nem igazán voltak képesek, hogy megfussák és tartsák a 180+ miles/hour (288+ km/h) a versenyeken, ezért alakítottak rajtuk. Így lett Charger 500, amely szintén kisebb orrmaszkot kapott (ahogy a Plymouth testvére a Superbird is), alakítottak a lökhárítón és megkapta a hatalmas MOPAR szárnyat.
A munka:
Térjünk vissza a közel múltba. Rick keresgélt folyamatosan, hogy valami jó gépbe tehesse a BOSS motorját. Nézegettek autókat sokat, míg végre találtak egy egészen jó állapotú alapot. A lemezek megvoltak, a váz is egyben volt, motor váltó és hátsóhíd is megvolt és a kereke is Igaz azért volt mit csinálni rajta, ez már azonnal látszott. Aztán megindult a nehezebb rész, összekellett vásárolni minden olyan alkatrészt, ami hiányzott az autóból vagy szükségessé vált az alakításhoz. A sima Talladega megépítése nem okozott volna ennyi gondot, de mivel egy egyedi gépet szeretett volna, így felmerültek azért problémák. Ezzel a BOSS motorral szinte egy mai NASCAR autó lehet egy régi vázban. Az igazi lökést az építéshez 2004 januárjában Aero Warrior Car reunion adta. Ez egy négy napos buli, aminek a végén a Club egy versenyt is rendez. Természetesen Rick szinte elérhetelten fázisban állt a gépével ehhez a versenyhez, de azért az elhatározás megszületett, haladni kell a munkával. Adottvolt hét hónap így feleségével átalakították a programjaikat erre az időre. Öt nappal elötte indították csak be a masszívra épített BOSS erőművet. Itt sem ment minden simán és ekkor beszálltak segíteni a barátaik is. Mivel olaj jött át keményen am otoron, így kivették újra, kijavították és újra visszatették, de ez már a 2. napon sikerült csak. Nem baj godolták lesz Augusztusban egy másik négynapos rendezvény addig azért lesz még idő, aztán pedig jöhet Milwaukee ARCA Race. Az autóra került 72-es szám a '69-es Benny Parsons Talladegája miatt került az autóra.
Adatok: '69 Ford Torino Talladega - Rick Stanton (Fullerton, CA)
Motor:
- V8 ford A460 blokk 598 cui-ra strokolva C9AE fejekkel. A motor tetején egy Holley Dominator 1.250 cfm.es karburátor trónol. 742 LE 5,800 rpm és 1020 Nm 4,600 rpm.
Váltó:
- 4 sebességes NASCAR-spec Talladega
Hátsóhíd:
NASCAR 9" híd, Detroit Locker 3,31:1
Első futómű a gyári megerősítéséből lett átalakítva. A hátsó erősítéseket kapott.
Fékek:
Elöl 13", hátul 12" Wilwood.
Felnik:
Aero Race 59-es sorozatú NASCAR 15 x 9.5" felnik (BS 5")
Gumik: Goodyear 28x10x15 Eagles
Átalakítások:
Erősített vezetőajtó, bukócső, Talladega átalakítások, PPG Royal Maroon szín és feliratok. Belül a gyári műszerfal az eredeti Torino műszerekkel maradt csak egy 5"-es fordulatszámmérővel egészült ki. A többi kiegészítő műszer a a pult alá került (klasszikus Stewart Warner). Kapott egy ötpontos biztonsági övvel szerelt Kirkey verseny ülést. 32 gallonos benzin tankot kapott,ami talán képes etetni a holley Dominatort. A gyújtás pedig a jól ismert MSD rendszerű, amelyet a műszerfal alá építettek.
Forrás: hotrod.com
A hozzászólást 6 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.12.10 10:21-kor.
Én azért szeretnék két ülést egy autóba... Ettől eltekintve nagyon szép és jó a gép, bár én simán meghagytam volna a belső burkolatokat és a hátsó ülést is, csak a két elsőt cseréltem volna versenyre, 5 pontos biztonsági övekkel, mivel ez a motor nem érezné meg azt a 15 kg pluszt, de amikor utcán mész még is csak kényelmesebb és komfortosabb...trafo2000 írta:Ez hibátlan.Pont így kellene ahogy van
Pár kép még:
Ez az amerikai felújítás...:
A hátsó meghajtás:
Váltó és híd hűtés:
Ez az amerikai felújítás...:
A hátsó meghajtás:
Váltó és híd hűtés:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.12.10 8:18-kor.
Látd nekem ezen ak épen is csak az tünt fel, hogy belátsz a zártszelvénybe, amit kívülről lefestettek feketére és belül tiszta rozsda...Chromlo írta:Zsír kis verdát összeeszkábáltak.
Azért érdekes a hársó híd bekötése. Laprugó + lengőkar?
Nem értem, ha ennyit beleöltek, szétvolt szedve, akkor miért nem kezelték le? Tudom Californiában van a gép, de akkor is....
Különben meg kúúúúva jól néz ki, de a felnik...a felnik... azok a felnik űber-giga-mega brutálok.... fekete gumi sárga felirat ultra kemény...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
@LeMans: Ez egy "utcai versenyautó" amit Te építenél az inkább a "Pro Touring" kategória. Ösze se hasonlítsd, mert ez a Talladega a versenyről és nem kényelemről szól.
Egyébként a kárpitok, burkolatok és a hátsó ülés több mint 40kg egy Fiesta-ban!
Rozsdás a zártszelvény belül? Na bumm. Annyira nem számít, hogy csak na. Elvégre ez nem Showcar.
Ki ne találd, hogy elrohad! Láttál már UAZ-t közelről? Na az már a gyárban is rozsdás volt, aztán mégis egyben vannak a mai napig. Pedig már némelyik 45-50 is elmúlt.
Mennyit is fordított rá!? Mert elvileg nem volt a csávó túl vastag. Persze nem magyar viszonylatokban beszélünk, de elvileg nem is olyan sokba fájt ez a gép.
Egyébként a kárpitok, burkolatok és a hátsó ülés több mint 40kg egy Fiesta-ban!
Rozsdás a zártszelvény belül? Na bumm. Annyira nem számít, hogy csak na. Elvégre ez nem Showcar.
Ki ne találd, hogy elrohad! Láttál már UAZ-t közelről? Na az már a gyárban is rozsdás volt, aztán mégis egyben vannak a mai napig. Pedig már némelyik 45-50 is elmúlt.
Mennyit is fordított rá!? Mert elvileg nem volt a csávó túl vastag. Persze nem magyar viszonylatokban beszélünk, de elvileg nem is olyan sokba fájt ez a gép.
Tudom: én imádom azt amikor jól néz ki, jól megy és kényelmes. Elfuserált öreg ember kezdek lenni..Bandit írta:@LeMans: Ez egy "utcai versenyautó" amit Te építenél az inkább a "Pro Touring" kategória. .
ha már szét szedem, nehogy ne legyen már 15,5 dodom (kb egy flakon rozsdagátló meg valami festék), hogy levédjem azt a vasat. ez igényesség inkább, de mindegy......Bandit írta: Rozsdás a zártszelvény belül? Na bumm. Annyira nem számít, hogy csak na. Elvégre ez nem Showcar. .
Vagy fölösleges dolog. Persze ezt mindenki a maga megítélése szerint kategorizálja. Nekem nem annyira számít. Nem mondom, hogy tök nem érdekel, de mindig akad ezer más egy autón ami fontosabb.LeMans67 írta: ha már szét szedem, nehogy ne legyen már 15,5 dodom (kb egy flakon rozsdagátló meg valami festék), hogy levédjem azt a vasat. ez igényesség inkább, de mindegy......