![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
1969 Ford Torino Talladega - Street Cup
![Kép](http://images.hotrod.com/featuredvehicles/hrdp_0712_03_z+1969_ford_torino_talladega+front_view.jpg)
Az úriember egyszer ült már egy NASCAR autóban egy helyi kereskedésben, de az az autó más volt, hisz a Ford sose épített ilyen gépet, mint amit ő tervezett. Az ötleteiből nem akart engedni, hát neki kellett állni egy egyedi gép építésének.
A kezdetek:
Lépjünk vissza pár tíz évet és érkezzünk el 1969-be. A Ford és a Dodge ekkor vívta csatáját. A Chargerek uralmát szerették volna megtörni, hisz a Dodge nagyot alkotott a HEMI motorokkal. A Ford kirukkolt az új Torino Fastback-kel. Tehát a az autó adott volt. Igaz az autó tesztelésénél a szélcsatornában fellépett némi kis gond, az orr kiképzésével. Kicsit alakítottak rajta, nem sokat alig 5" (13 cm) -t
![Nagyon boldog :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kép](http://images.hotrod.com/featuredvehicles/hrdp_0712_07_z+1969_ford_torino_talladega+grille.jpg)
Így már könnyebben tudott gyorsulni, de ha már így bemelegedtek nem hagyták abba, mivel megkellett felleni a magassági előírásnak is. Az első futómű tartó részt megemelték 1"-el, így lejebb került az autó orra. Ezekkel az átalakításokkal megszületett az alabamai Torino Talladega. Mivel életben volt az 500 db-os gyártási ráta a NASCAR részvételhez, így elkellett adni ennyit. Természetesen ezek az autók nem voltak azonosak a versenyre épített gépekkel. Motorjuk általában a 428 CJ volt és automata váltókkal szerelték nagy részt őket. Aztán a Mustangok megkapták a BOSS 429-et, míg ellenfelük a Camaro ZL1-et. Gyári BOSS motoros Talladega nem készült.
Mivel ezek az autók ebben a formában nem igazán voltak képesek, hogy megfussák és tartsák a 180+ miles/hour (288+ km/h) a versenyeken, ezért alakítottak rajtuk. Így lett Charger 500, amely szintén kisebb orrmaszkot kapott (ahogy a Plymouth testvére a Superbird is), alakítottak a lökhárítón és megkapta a hatalmas MOPAR szárnyat.
![Kép](http://images.hotrod.com/featuredvehicles/hrdp_0712_14_z+1969_ford_torino_talladega+before_rebuild.jpg)
A munka:
Térjünk vissza a közel múltba. Rick keresgélt folyamatosan, hogy valami jó gépbe tehesse a BOSS motorját. Nézegettek autókat sokat, míg végre találtak egy egészen jó állapotú alapot. A lemezek megvoltak, a váz is egyben volt, motor váltó és hátsóhíd is megvolt és a kereke is
![Nagyon boldog :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Adatok: '69 Ford Torino Talladega - Rick Stanton (Fullerton, CA)
![Kép](http://images.hotrod.com/featuredvehicles/hrdp_0712_02_z+1969_ford_torino_talladega+engine.jpg)
Motor:
- V8 ford A460 blokk 598 cui-ra strokolva C9AE fejekkel. A motor tetején egy Holley Dominator 1.250 cfm.es karburátor trónol. 742 LE 5,800 rpm és 1020 Nm 4,600 rpm.
![Kép](http://images.hotrod.com/featuredvehicles/hrdp_0712_z2+1969_ford_torino_talladega+dyno_run.jpg)
Váltó:
- 4 sebességes NASCAR-spec Talladega
Hátsóhíd:
NASCAR 9" híd, Detroit Locker 3,31:1
Első futómű a gyári megerősítéséből lett átalakítva. A hátsó erősítéseket kapott.
Fékek:
Elöl 13", hátul 12" Wilwood.
Felnik:
Aero Race 59-es sorozatú NASCAR 15 x 9.5" felnik (BS 5")
Gumik: Goodyear 28x10x15 Eagles
![Kép](http://images.hotrod.com/featuredvehicles/hrdp_0712_04_z+1969_ford_torino_talladega+interior_view.jpg)
Átalakítások:
Erősített vezetőajtó, bukócső, Talladega átalakítások, PPG Royal Maroon szín és feliratok. Belül a gyári műszerfal az eredeti Torino műszerekkel maradt csak egy 5"-es fordulatszámmérővel egészült ki. A többi kiegészítő műszer a a pult alá került (klasszikus Stewart Warner). Kapott egy ötpontos biztonsági övvel szerelt Kirkey verseny ülést. 32 gallonos benzin tankot kapott,ami talán képes etetni a holley Dominatort. A gyújtás pedig a jól ismert MSD rendszerű, amelyet a műszerfal alá építettek.
![Kép](http://images.hotrod.com/featuredvehicles/hrdp_0712_01_z+1969_ford_torino_talladega+side_view.jpg)
![Kép](http://images.hotrod.com/featuredvehicles/hrdp_0712_06_z+1969_ford_torino_talladega+rear_view.jpg)
Forrás: hotrod.com