Nemzetközi márkát faragnának a Lincolnból
A Ford első embere, Alan Mulally szerint amerikai luxusmárkájuk sikeres lehet más piacokon, így Európa egyes országaiban, Ázsiában és a Közel-Keleten is.
Az ötlet persze nem teljesen új, a General Motor évek óta próbálja lenyomni az európai, közel-keleti és más, nem amerikai vásárlók torkán a Cadillac modelljeit, de épp innen lehet tudni, hogy ez mennyire reménytelen vállalkozás. Ráadásul a Cadillac sokkal inkább szem előtt van, mint a Lincoln: míg az előbbi márkával filmek tucatjaiban találkozhat a közönség, a Lincoln utoljára talán a Kennedy gyilkosság idején kapott nemzetközi figyelmet. Ráadásul a Ford luxusmárkája még Amerikában sem igazán népszerű, és a mostanság bemutatott, fronthajtású Volvo platformra épülő MKS és MKT modellek sem tűnnek igazán alkalmasnak az elnöki autó legendájának újjáélesztésére.
Egyetlen halvány reménysugár látszik: ha az MKR tanulmányt sikerülne anélkül gyártásba küldeni, hogy kiherélnék a látványos formát, akkor talán volna esély, hogy a különlegességet kedvelő luxusautó-vásárlók felfigyeljenek a Lincolnra. Az Audi-BMW-Mercedes trió megszorongatása persze így is távoli álomkép marad csupán, de legalább Amerikában életben lehetne tartani a márkát. Egy ilyen típus bemutatásához azonban egy kis fantázia és bátorság kéne, ami az amerikai Ford döntéseire manapság nemigen jellemző.
Forrás: Totalcar