Daily drivers

Ha épp nem amerikai Fordról akarsz beszélgetni, akkor annak itt a helye

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.07.25 12:25

TomiTomi írta:Látod pont ez a szöveg zavar, mert ebből az következik, mintha csak a német autóipar, annak is a 100 %osan német ága tudna jó és tartós autókat építeni
Pont ezért írtam, hogy amire a németek esküsznek az a '90-es évek elejéig volt igaz. Túlméretezett alkatrészekkel voltak tele azok az autók. Egy W124-es vagy 126 Merci normál használatnál tönkre tehetetlen...Egy kocka Audi elnyűhetetlen. Nem rohadnak, motorok alacsony fordulatúak és hosszú élettartalmúak. A Golf II-t berhelt egy német ismerősöm, hogy meddig bírja a kézi váltó. Indulásnál kuplung és többet soha, 2 évig jártak a géppel és nem ment tönkre, de nem érte meg utánna már használni. Unokatesómék az 5 hengeres Coupe Audival 120 körül mentek haza olaszországból, de csak 4 henger ment! Egyik gép sem rohadt és igénytelen volt. Alkatrész mai napig fillérekért kapható. Sok taxis eladta a 124-et, aztán mikor 1/2-1 éve járt az újjal akkor visszavásárolta a régit...Láttam 20 éves Mercit, hogy levették a belső burkolatát és a gyári patentokkal visszatették! Nem öregedett el a műanyag...
Sajnos a korabeléi Japán gépek karosszériája elengedte magát. Nagyon jó kis gépek voltak motorikusan, volt ismerősöm a németeknél, aki bontóból vett magának mindig Hondát és azzal járt, míg nem rohadt ki, aztán lecserélte egy másikra (Civic, Prelude). Én nem szidhatom a Japán gépeket, mert egy '92-es Mazda Capella (626-os itthon) volt az útitársunk 7500- km-en át. Egy víz csövet kellett bele venni meg benzint. Sajnos a korhadás nyomok már azon is észre vehetőke voltak, de láttam a Kores az elöző tulajdonos kezében csodákat tett.... :D

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.25 12:37

Malvin írta:Én is beteszem a nem is annyira Off hétköznapi autómat.
Kép
Kókusz jó autó! A belsejét szokni kell, de egy nagyon jó kis autó!
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.07.25 14:28

LeMans67 írta:Pont ezért írtam, hogy amire a németek esküsznek az a '90-es évek elejéig volt igaz. Túlméretezett alkatrészekkel voltak tele azok az autók. Egy W124-es vagy 126 Merci normál használatnál tönkre tehetetlen...Egy kocka Audi elnyűhetetlen. Nem rohadnak, motorok alacsony fordulatúak és hosszú élettartalmúak. A Golf II-t berhelt egy német ismerősöm, hogy meddig bírja a kézi váltó. Indulásnál kuplung és többet soha, 2 évig jártak a géppel és nem ment tönkre, de nem érte meg utánna már használni. Unokatesómék az 5 hengeres Coupe Audival 120 körül mentek haza olaszországból, de csak 4 henger ment! Egyik gép sem rohadt és igénytelen volt. Alkatrész mai napig fillérekért kapható. Sok taxis eladta a 124-et, aztán mikor 1/2-1 éve járt az újjal akkor visszavásárolta a régit...Láttam 20 éves Mercit, hogy levették a belső burkolatát és a gyári patentokkal visszatették! Nem öregedett el a műanyag...
Sajnos a korabeléi Japán gépek karosszériája elengedte magát. Nagyon jó kis gépek voltak motorikusan, volt ismerősöm a németeknél, aki bontóból vett magának mindig Hondát és azzal járt, míg nem rohadt ki, aztán lecserélte egy másikra (Civic, Prelude). Én nem szidhatom a Japán gépeket, mert egy '92-es Mazda Capella (626-os itthon) volt az útitársunk 7500- km-en át. Egy víz csövet kellett bele venni meg benzint. Sajnos a korhadás nyomok már azon is észre vehetőke voltak, de láttam a Kores az elöző tulajdonos kezében csodákat tett.... :D
Saját tapasztalatunk egy 75ös Golffal volt. Új korától 14 éven át családunk tulajdonában volt. 5 év alatt elrohadtak az ajtók aljai, a két tranzisztort tartalmazó, kiöntött Bosch feszszabályzó 4 évente bemondta az unalmast és a kocsi 10 éves korában az összes beltéri müanyagalkatrész (fütésszabályzó gombjai, légbeőmlő gombjai, ablakemelők) tönkre ment. Szal lehet, hogy abban az időban a merci még jó autókat gyártott, de ezt a fauvéről biztos nem lehetett elmondani.

Szüleim kis kényszerű kitérőkkel Civicnél, majd Yarisnál kötöttek ki. Én a Golf után még próbálkoztam egy 3as béemvével, oszt a Subarunál kötöttem ki.

@StangMan: nem egészen értem, hogy mire alapozod, hogy az első Legacy generáció nem volt ergonomikus. :nemtom: Az biztos, hogy a cápa 3asnál 100szor jobb volt az ergonómiája. A béemvében majd eltört a derekam egy ZH-Bp úttól, nem volt szervókormány a 6 hengeres motor alatt és a jobb oldalt nem volt visszapillantótükre. :istenem: Hogy a Legában olcsó, kopogos, de tartos anyagokból volt a beltér, azzal egy percig sem vitatkozom.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.26 8:03

TomiTomi írta:em egészen értem, hogy mire alapozod, hogy az első Legacy generáció nem volt ergonomikus. :nemtom:
Ergonómia nállam dizájn, minőség, kényelem...

A Japánok a kis és középkategóriában (de az LS400ig a felső kategóriában sem) imserték ezt a fogalmat... legalábbis a dizájn és minőség részét

81-től 96-ig ugyanannak az egy gyártónak látod pl. karcóráját és fűtés/klíma vezerlését az összes japán autóban... kis tulzással...

a kopogós műanyagok télleg néhány fröccsöntött bili felhasználásával készűltek... kényelem itt-ott megvolt...

ezen nem vitázni, akarok, meg nem azt mondani, hogy a Subaru szar... távol álljon tőlem, mivel mindig is szimpatikus volt a Legacy (jó az XT aztán tényleg egy rakás fos, meg ügy a 90es évek előtt a subaruk 3 éves korukra egy nagy légüres térré rohadtak, abszolút kulső behatás nélkül, önszántukból), de a "minőség-szerűség" az 99-2000 körül jelent meg...

Meg igazándiból a Svájci körülmények között nem lehet megitélni, hogy egy autó mennyire tartós, 15 év és 300e km Magyarországon viszont már sok mindent elárul :mrgreen:

Csakhogy értsd volt Carinánk, Camry-nk, Volt Corralla GTi-16-om... Szerettük/tem őket... és épp ezért mondom...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.07.26 13:04

StangMan írta:Ergonómia nállam dizájn, minőség, kényelem...
Szvsz a minőség(érzet ;)) nem ergonómia, dizájnnak az a része, hogy a szemnek teccik, sem.
StangMan írta:Meg igazándiból a Svájci körülmények között nem lehet megitélni, hogy egy autó mennyire tartós, 15 év és 300e km Magyarországon viszont már sok mindent elárul :mrgreen:
B@szod, innentől már tényleg csak Te tudhatsz mindent. De hogy azzal a sok autóval, amiről itt a fórumon írtál, már mindegyikkel 15 évet és 300e kmt mentél M.o.-n, azér nem semmi. :taps: :rofl:

Avatar
Schmidi
Úrvezető
Hozzászólások: 488
Csatlakozott: 2007.05.23 15:24

Hozzászólás Szerző: Schmidi » 2007.07.26 13:07

TomiTomi írta: B@szod, innentől már tényleg csak Te tudhatsz mindent. De hogy azzal a sok autóval, amiről itt a fórumon írtál, már mindegyikkel 15 évet és 300e kmt mentél M.o.-n, azér nem semmi. :taps: :rofl:
Neked most beszótak komám :D

Nem semmi, tudsz vmit, hogy ezt elérted, Tomi nem szokik káromkodni :D

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.26 13:51

TomiTomi írta:B@szod, innentől már tényleg csak Te tudhatsz mindent. De hogy azzal a sok autóval, amiről itt a fórumon írtál, már mindegyikkel 15 évet és 300e kmt mentél M.o.-n, azér nem semmi. :taps: :rofl:
ezzen nehogy felhúzd magad bakker, a Svájc az nem terád példa, hanem az ideális útviszonyokra... szeretném ha itthon olyan utak lennének, mert akkor a Mustangban csak ritkán szólalna meg a Plastic-vonósnégyes...

khm... ha mondok vmit, azt azért mondom mert tudom, ha olyat olvastál volna, hogy asszem, akkor nem tudom... sejtem, hallottam, beképzelem...

szegény ember vízzel főz, ezért sok idős autó volt a családban, illetve nekem a legfiatalabb a mostani Audi... és mivel sokat autózom gyorsan jönnek a kilométerek... hogy részletesen írjam a 300e feletti autóimat...
Audi V8... 266e-el vettem 314e ment el
Toyota Corolla Gti-16 ... 230e-el vettem 31...valamennyivel ment el...
S4 306e-el vettem, és most van benne ~332e...
Volt családban 300D merci... 130e-el jött 320e-el ment...

És ezek óra szerint... és a nem pontos órának fura hagyományai vannak itthon is meg a balkánon is...

Volt Trabant, Skoda, Lada, Camry, Carina II, Carine E, Corsa A, Swift és Swifth GTi, Ignis, Toledo TDi, Twingo, Fiesta, Colt a családban... sőt volt egy Audi 100 Coupe S-em is, amit örökké bánni fogok, hogy eladtam :sir:

Főiskolás életem a haverom 105S skodájában történt, majd 5-6 év az Integráléjában...

az ismerettségi köröm meg elég tehetős, így az autózás egy elég széles spektrumjáról van közvetlen információm... meg érdekel a téma így olvasok... nem keveset... így nyugodtan merek nyilatkozni a témában...

egy cimborám agyament Subarus.. Volt 93as Legacy turboja, majd Impreza GT-je és utána vett egy A-s Impreza versenyautót amit kiadott...

10évig minden rallyversenyen ott voltam... nekem az autózás nem az AutóMotor, vagy mert menő ha mindenbe beszólok... :roll:
én egy autóbuzi vagyok

és amit ismerek, ott nem lehet meggyőzni és kötekszem... ennyi... én bármiről tudok objektíven nyilatkozni, olyat nem fogtok a számból hallani hogy a Mustang és az Audi az autózás, ergonómia és a pöcsöm tudja minek a netovábbja...

Pont olyan mint a multkori vita a Taurusról a V8on... aztán írt a srác, hogy még csak képen látott olyat és reméli, hogy nem sértődtem meg... :nem:

nem vagyok sértődős, de amit tudok és ismerek, abban nyugodtan leállok vitatkozni és nehéz meggyőzni...

komolyan basszus, ebben az országban az autók extra terhelésnek vannak kitéve, mert igénytelenek az emberek, és szar az úthálózatunk.... felmérések alapján az útjaink 15%-a európai színvonalú...
miről beszélünk... nekem bármit lehet mondani az amerikai szedánok hajókás rugózásáról... egyben nem ültem ami nem nyeklett-nyaklott volna a magyar utakon...

szóval nálam az ergonómikus autó azt jelenti, hogy szép, igényes és kényelmes

a 80as-90es évek japán autóiból pont két dolog hiányzik, a szép és az igényes...

teszek be képet a Corolla GTi-16 műszerfaláról... az a maga módján kivétel... de a kivételek azért vannak, hogy erősítsék a szabályokat...

a mai autókból pl. sokkal jobban el vagyok maradva, mert annyira nem érdekelnek... régen voltak "autó egyéniségek"... ma nem nagyon vannak (kivétel erősiti a szabályt)... a tartósság nem követelmény ez a fogyasztói társadalom átka...

nyugodtan lehet kérdezni, nem vagyok autós szaktekintély, de ha látnád milyen autós információs bázis gyűlt már nálam össze, te is meglepődnél

sosem egy típus érdekelt, ezért is vallom hgoy autózni jó, és minden autóban lehet vmi jót találni (erre példa az ismerősőm ex-trabant kombija 127es fiat motorral... csúnyán meglepődőtt 1-2 ember amikor nekiálltam 4ben előzni a szépvölgyin felfelé)

komolyan... nem koptatom a számat meg a billenytűzetet sem... lehet kérdezni :ordog:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.26 14:01

ha meg az ergonómia szó szerinti jelentését: "the design of objects, systems and environment for human use"

akkor tényleg a kényelem nem direkte tartozik alá, de ha tágabban nézem, akkor részemről igen
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.07.26 14:38

StangMan írta:ezzen nehogy felhúzd magad bakker,
Ne izgulj, csak beszélgetek veled. :D és szvsz itt a legtöbben autóbolondok.
StangMan írta:a Svájc az nem terád példa, hanem az ideális útviszonyokra... szeretném ha itthon olyan utak lennének, mert akkor a Mustangban csak ritkán szólalna meg a Plastic-vonósnégyes...
Ez így va, de ez csak egy szempont. Az elektronika útminőségtől függetlenül feldobhatja a talpát, meg az autópályákon sokszorosa só van télen mint itthon. És az ember nap mint nap autópályán jár dolgozni. Szal azért egy-két próbatétel ott is akad azótónak. ;)
StangMan írta:szegény ember vízzel főz, ezért sok idős autó volt a családban, illetve nekem a legfiatalabb a mostani Audi... és mivel sokat autózom gyorsan jönnek a kilométerek... hogy részletesen írjam a 300e feletti autóimat...
Audi V8... 266e-el vettem 314e ment el
Toyota Corolla Gti-16 ... 230e-el vettem 31...valamennyivel ment el...
S4 306e-el vettem, és most van benne ~332e...
Volt családban 300D merci... 130e-el jött 320e-el ment...
Jó, neked tapasztalatod van az autókkal 200-350e-ig, nekem 0tól 150ig. :rrr:

StangMan írta:a 80as-90es évek japán autóiból pont két dolog hiányzik, a szép és az igényes...
:nana: Az igényességen vitatkoznók azért. Csak másképp igényes mint az európai. A 92es Legám technikailag volt igényes. 4 hengeres, vizhütéses boxer motor, állandó 4WD változó nyomaték elosztással, két szintű légrugó, keret nélküli ablakok (egy kombinál). A korabeli Passat igencsak langyos szellő volt technikailag. ;) Audi az Allroaddal hatalmas reklámkampányba kezdett, mikor 2000ben kijött a magasságban állítható légrugóval... Forschritt durch Technik :istenem:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.07.26 14:40

én csak ülök és :shhh: , s olvasom amiket írtok :popcorn:

Rájöttem, hogy az az 50 autó kb ami megfordult felénk semmiség...
Elolvasom majd a nagyokat...

(W124 300D elnyűhetetlen, ha nem gyilkolják, tesóm nagy szerelme, az övé 450 e felett jár és az első ülésen kívül még szinte nem ültek benne...)

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.27 0:05

TomiTomi írta:A 92es Legám technikailag volt igényes. ...
de nem erről beszéltünk :roll: én csak azt mondtam, hogy a japán autó generálisan a 80as évektől a 90es évek végéig elbaszott igénytelenek belül.. punktum faktum :mrgreen:

technikailag mindnképpem ott vannak, ez nem is volt kérdés... csak sajnos néha a körités nem megfelelő a technika körül... evvan...

mostmár azéret más a helyzet, és meg lehet nézni, melyik gyártó min. spóról... és az derül ki, hogy az alsó középkategóriában/középkategóriában sajnos azon spórólnak ismét a technika javára, ami az egyik legfontosabb... az utastér minősége...

de különben jó példa a japán belső térre a 90es években a pumukli- és szilvamintás belső...
hát a jóédesanyját annak a "baromállatnak" aki ezt kitalálta... a lakása minden szeglete azzal a szeméttel legyen bevonva... és az a dzsuva volt minden japán és dél-koreai autóban... döbbenet...

szerencsére elmúlt... :hehe:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.07.31 9:14

Akkor a régi gépünk, ami kiszolgálta a családunkat (itt pont az elvesztése kori pillanat):

Audi 80
98 cui (1,6 L) 75 LE, 5 sebességes kézi (ez ójudi Ló ami sokkal erősebb, mint más gyártók pacija.. ;) ) alap kivitel, kivéve külső tükrök (lila fényelnyelős mindkét oldalt) A vicc, hogy mai napig hiányzik és bármikor újra beülnék egy ilyenbe...(egyik legkényelmesebben vezethető autó amit vezettem). A töréskor négy napos pers gumik voltak, a két hetes régi küllős Audi kinézetű felniken. A gép teljesen eredeti, gyári állapotban volt. amit érdemes megnézni: a hölgy olyan tempóval jött, hogy az út közepétől, ahova menekültem, egészen a szemközti korlátig tolt! Az ablakok nem törtek ki!

Kép

Ez pedig a mostani napi autóm:

Opel ASTRA G 1,8 GLX
110 cui (1,8 L) 115 LE, 4 sebességes automata (sport és téli kapcsolással), bőr kivételével fulllllll
Ő a párom kedvence. Szerintem egyszer csak azt veszem észre, hogy valamelyik rokonom végleg elkobozza majd. Ha teheti az egész család ezzel jár, mert automata.

Kép
(ez telefonos kép elnézést)
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.07.31 10:00-kor.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.31 9:34

kollega, hát valami infó... megypiros asztra sötétkék színben vagy vmi.... :mrgreen:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Schmidi
Úrvezető
Hozzászólások: 488
Csatlakozott: 2007.05.23 15:24

Hozzászólás Szerző: Schmidi » 2007.07.31 9:50

Erős Audi fölényt látok... Főleg, ha.... ;) :D

Avatar
Schmidi
Úrvezető
Hozzászólások: 488
Csatlakozott: 2007.05.23 15:24

Hozzászólás Szerző: Schmidi » 2007.08.09 8:26

Az előző autóm :)

http://totalcar.hu/tesztek/fordesxr3i

Kicsit még most is fáj a szívem érte... :roll:

Válasz küldése