Technikai vita erről-arról...
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Jártam mostanában C2Vette V8 fórumtársnál. Gyönyörű a Corvette-je, OT-s rendszám, eredeti állapot. DE. Ha használni akarja az autót, ott áll mellette 4 darab normális kerék, és lecseréli, ugyanis a gyári virsli diagonálokon a négyszázvalahány ló, plusz nincs se fékszervó, se kormányszervó - na az maga a halál.
Lehet, hogy jók ezek a Michelin-jeim olyan körülmények között, amilyenekre kitalálták, de én - Mustang ide vagy oda - soha nem megyek vele versenytempót, nem autózom a képességeim, vagy az autó képességeinek határán, vagy nem tudom, mire lennének jók ezek a gumik, amire a manapság használatosak nem jók. Jó zajos viszont, mióta felfújtam az előírt nyomásra, na ezért utáltam mindig a Michelint, meg az alsóbb kategóriás Good Year-eket.
Biztos vagyok benne, hogy ha ráteszünk egy a Mondeóéhoz hasonló méretű és jellegű gumit, sokkal komfortosabb lesz az autó, bár tudom, nem ez kéne legyen a cél egy sportkocsinál. Mégis, a "mindennapi" használatban ez jön elő, nem pedig az, hogy mennyire tudok vele szerpentinen lefelé driftelni, és füstöl-e megfelelő mértékben. Ezek egy vén tyúk szempontjai persze, aki nyugodtan vehetne a Maharttól egy hajót uszikálni a Dunán ezzel az erővel, az is dohog szépen előre.
Lehet, hogy jók ezek a Michelin-jeim olyan körülmények között, amilyenekre kitalálták, de én - Mustang ide vagy oda - soha nem megyek vele versenytempót, nem autózom a képességeim, vagy az autó képességeinek határán, vagy nem tudom, mire lennének jók ezek a gumik, amire a manapság használatosak nem jók. Jó zajos viszont, mióta felfújtam az előírt nyomásra, na ezért utáltam mindig a Michelint, meg az alsóbb kategóriás Good Year-eket.
Biztos vagyok benne, hogy ha ráteszünk egy a Mondeóéhoz hasonló méretű és jellegű gumit, sokkal komfortosabb lesz az autó, bár tudom, nem ez kéne legyen a cél egy sportkocsinál. Mégis, a "mindennapi" használatban ez jön elő, nem pedig az, hogy mennyire tudok vele szerpentinen lefelé driftelni, és füstöl-e megfelelő mértékben. Ezek egy vén tyúk szempontjai persze, aki nyugodtan vehetne a Maharttól egy hajót uszikálni a Dunán ezzel az erővel, az is dohog szépen előre.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22192
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ehhez új, nagyobb átmérőjű felnire lesz szükséged. S nem vagyok abban biztos, hogy tényleg komfortos lenne egy peresebb gumi.somi írta:Biztos vagyok benne, hogy ha ráteszünk egy a Mondeóéhoz hasonló méretű és jellegű gumit, sokkal komfortosabb lesz az autó, bár tudom, nem ez kéne legyen a cél egy sportkocsinál. Mégis, a "mindennapi" használatban ez jön elő, nem pedig az, hogy mennyire tudok vele szerpentinen lefelé driftelni, és füstöl-e megfelelő mértékben. Ezek egy vén tyúk szempontjai persze, aki nyugodtan vehetne a Maharttól egy hajót uszikálni a Dunán ezzel az erővel, az is dohog szépen előre.
Az a gond veled, hogy a tapasztalataidat a 87es Mustanggal egy az egyben próbálod elsütni MrMach1 78asára. Vegyél már egyszerű tuningként jó gumit az eredeti felnire... Egy felnicsere meg már szerintem azt a döntést követeli meg a tulajtól, hogy mennyire szeretne eltávolodni az eredeti kinézettől.StangMan írta:nem azt várom el.... és nem is akarom, de ha apró modosításokkal lehet javítani rajta, akkor megteszem....
jobb gátlók, kis ültetés, jó fékek, jó gumik.... ez nem nagy cucc... és apróságokkal fényéveket JAVÍTOTTÁL az autódon... ez szerintem is tényleg marhaság
Tomi, ne távoldojon el semmikép... én nem azt mondtam, hogy neont tegyen rá és szárnyakat...TomiTomi írta:Egy felnicsere meg már szerintem azt a döntést követeli meg a tulajtól, hogy mennyire szeretne eltávolodni az eredeti kinézettől.
a 13x5.5-ös felni majdnem olyan nagy, mint a kispók 12"-osa
a 15össel annyira távoldik el, hogy arányaiban is jobban fog kinézni az autón.... de nem, szerintem se tegye...
és én nem egy 87es Mustang tapasztalait akarom elsütni (nem is értem.... mintha egy buborékban ülnél, és még egy autós könyv, újság, jegyzet, fecni, zsírkréta iromány... akármi sem lett volna a kezedben), hanem, mondjuk az elmúlt 30év autós tapasztalatait, amit nem én tapasztaltam ki, és bármilyen autóra igaz
ez nem okosság, meg nem világmegváltó ötlet....
de én itt lezártam a vitát részmeről, jöhetnek az idióta értetlenkedő kommentek, kétségbe lehet vonni, hogy az ilyen egyszerű módosításoknak köszönhetően az aujtó jobb lesz minden szempontból, biztonságosabb....
természetesen, mint minden agymosott én is azt mondom: NEM SZABAD A GYÁRI SPECIFIKÁCIÓKON VÁLTOZTATNI... sem egy gyenge nőnek (bocs somi
akkor sem ha olcsóbb és ay eredmény jobb... főleg nem ilyen öreg autóknál, mert ezeket nem arra találták ki, hogy autózzunk velük.... sajnos ezt még a veteránautókkal versenyzők nem tudják, és képesek ezeket a nagyon öreg gépezeteket a maximumon hajtani, hidegben, melegben, télben, nyárban.... de rajta vagyok a témán, egy automobilokat igen tisztelő, de embergyűlölő kommandó úton van, és az összes ilyen férget kiméletlenül kiirtja a föld felszinéről
Természetesen a köszönöm a gyakrolatias tanácsokat is... az autómon 140e km-ig vagy 10évig nem cserélek gumit, nem hajtom, szeretem, sáros lábbal sem szálok bele.... ja és csúnyán sem beszélünk benne :angyal:
jah, az ördögöt meg kiüzetem magamból
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22192
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zoli, tényleg nincs olyan autó, amit megszabad tartani eredeti specifikációban. Milyen hülyék mindazok, akik ezt teszi.
Na, Te ennyire vagy egyoldalú, csak a másik oldalra.
S nagyon nem viseled, ha nem csak egy igazság létezik. 
Még mindig azt állítom, hogy vagy az a célom, hogy egy igazi veterán autóm legyen, vagy elkezdem többé, kevésbé modernizálgatni. Az utóbbival lehet, hogy jobban tucc autózni, mint az eredetivel, de mai autóhoz sosem lesz igazán mérhető (30 év feletti autókról beszélek). Ha meghadyod eredetinek, illetve annak megfelelően javítod, akkor egy értékesebb autód lesz, ami tényleg tükrözi, hogy anno hogyan megküzdöttek minden kanyarral, megállással.
Ezt a döntést kell meghoznod, és ennek megfelelően csinálni az autót. Persze itt is vannak fokozatok. Egy kereket bármikor pillanatok alatt vissza cserélhetsz. De ha már egy modern autó kagylóüléseit teszed be síncserével vagy egy modern fütóművet építesz alá, akkor már igen drága a visszaút.
Na, Te ennyire vagy egyoldalú, csak a másik oldalra.
Még mindig azt állítom, hogy vagy az a célom, hogy egy igazi veterán autóm legyen, vagy elkezdem többé, kevésbé modernizálgatni. Az utóbbival lehet, hogy jobban tucc autózni, mint az eredetivel, de mai autóhoz sosem lesz igazán mérhető (30 év feletti autókról beszélek). Ha meghadyod eredetinek, illetve annak megfelelően javítod, akkor egy értékesebb autód lesz, ami tényleg tükrözi, hogy anno hogyan megküzdöttek minden kanyarral, megállással.
Ezt a döntést kell meghoznod, és ennek megfelelően csinálni az autót. Persze itt is vannak fokozatok. Egy kereket bármikor pillanatok alatt vissza cserélhetsz. De ha már egy modern autó kagylóüléseit teszed be síncserével vagy egy modern fütóművet építesz alá, akkor már igen drága a visszaút.
amikor a vita megkezdődött, két dolgot mondtam:
- kinek meddig ér a takarója
- kinek mi a célja vele
ezek a legfontosabbak...
és azt is mondtam, hogy ezekkel az alapszintű módositásokkal sokkal használhatóbb lesz az autó... se többet, se kevesebbet... nem mondtam, hogy Porschét akarok csinálni belőle.... ez Lömi fixaideája....
És tákolást sem mondtam... csak az eredeti helyére beépithető csere alkatrészeket...
- kinek meddig ér a takarója
- kinek mi a célja vele
ezek a legfontosabbak...
és azt is mondtam, hogy ezekkel az alapszintű módositásokkal sokkal használhatóbb lesz az autó... se többet, se kevesebbet... nem mondtam, hogy Porschét akarok csinálni belőle.... ez Lömi fixaideája....
És tákolást sem mondtam... csak az eredeti helyére beépithető csere alkatrészeket...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Teljesen egyetértek. Alapvetően híve vagyok az eredeti állapotnak, de nem fogok méregdrága gumikat vásárolni, ha van jobb, vagy legalább ugyanolyan sokkal olcsóbban, és létezik hozzávaló felni is. (Gyárilag is létezett, ugye.) Vagy miért ne legyen hátul is tárcsafék, legalább kicsit javítunk a nem túl acélos fékhatáson. Miért ne tennénk bele külön váltóolaj hűtőt, ha sokkal jobb, mint a vízhűtőbe épített? Miért ne lehetne benne elektronikus feszszabályozó? Esetleg klíma? Négytorkú karbi? Elektromos ablakemelő? Lehet sorolni a végtelenségig. Mindegyik változtat a gyári állapoton, de meggyőződésem szerint - igényektől függően persze - pozitív irányban. Nekem példul sosem lesz benne elektromos ablakemelő, imádok kurblizniStangMan írta:amikor a vita megkezdődött, két dolgot mondtam:
- kinek meddig ér a takarója
- kinek mi a célja vele
ezek a legfontosabbak...
és azt is mondtam, hogy ezekkel az alapszintű módositásokkal sokkal használhatóbb lesz az autó... se többet, se kevesebbet... nem mondtam, hogy Porschét akarok csinálni belőle.... ez Lömi fixaideája....
És tákolást sem mondtam... csak az eredeti helyére beépithető csere alkatrészeket...
- MrMach1
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1352
- Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
- Tartózkodási hely: Szolnok
Akkor én is beleszólnék kicsit, ha már példa lettem.
A gyári 13*5,5" kerekek tényleg nagyon picik. Sajnos ezt be kell látni. Viszont szerencsére van Ansen Sprint felni, ami a megszólalásig hasonlít, ráadásul lehet rá normális gumit kapni (most még) és a 205-ös vicces gumik helyett végre lehetne normális szélességűt tenni hátra.
A futómú felújítás is most fog következni és természetesen nem gumi szilentekkel lesz összeépítve. Ha már egy sport(os) autóról beszélünk, akkor a lehetőségekhez képest viselkedjen is úgy. Nem fogok semmit szétvágni rajta és független felfüggesztést beépíteni hátra, vagy korvett motort és hasonlókat, de amit lehet, azt megcsinálom.
Egy poliuretán szilentes első futómű cuccos pár dollárral (20) kerül többe, mint a sima gumi.
Hátra eleve nem lehet kapni semmit, oda valamit csináltatnom kell majd.
Bár a legnehezebben beszerezehő darabott pont most találtam az eBay-en.
Aztán ott van még a C4 -> T5 konverzióm is, ami már nem annyira kis beavatkozás, de sokat várok tőle.
Ezzel együtt készül majd egy dupla kipufogó rendszer és a hátsó híd bele is meg fog újulni. A mostani 2.79-es nyitott difi átadja a helyét egy 3 fölötti locker egységnek.
Ezzel nagyjából meg is áll a nagy átépítés.
Kivülről nem is nagyon lehet majd megmondani, hogy valami változott.
Csak minhta nagyobbak lennének a kerekek....
Persze a viselkedése ég és Föld...
Remélem.....
A gyári 13*5,5" kerekek tényleg nagyon picik. Sajnos ezt be kell látni. Viszont szerencsére van Ansen Sprint felni, ami a megszólalásig hasonlít, ráadásul lehet rá normális gumit kapni (most még) és a 205-ös vicces gumik helyett végre lehetne normális szélességűt tenni hátra.
A futómú felújítás is most fog következni és természetesen nem gumi szilentekkel lesz összeépítve. Ha már egy sport(os) autóról beszélünk, akkor a lehetőségekhez képest viselkedjen is úgy. Nem fogok semmit szétvágni rajta és független felfüggesztést beépíteni hátra, vagy korvett motort és hasonlókat, de amit lehet, azt megcsinálom.
Egy poliuretán szilentes első futómű cuccos pár dollárral (20) kerül többe, mint a sima gumi.
Hátra eleve nem lehet kapni semmit, oda valamit csináltatnom kell majd.
Bár a legnehezebben beszerezehő darabott pont most találtam az eBay-en.
Aztán ott van még a C4 -> T5 konverzióm is, ami már nem annyira kis beavatkozás, de sokat várok tőle.
Ezzel együtt készül majd egy dupla kipufogó rendszer és a hátsó híd bele is meg fog újulni. A mostani 2.79-es nyitott difi átadja a helyét egy 3 fölötti locker egységnek.
Ezzel nagyjából meg is áll a nagy átépítés.
Kivülről nem is nagyon lehet majd megmondani, hogy valami változott.
Csak minhta nagyobbak lennének a kerekek....
Persze a viselkedése ég és Föld...
Remélem.....
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]
Ezek szerint Mr a sportosság felé megy el
ÉN most mondom, hogy a hazai rossz minőségű úthálózatot nagyon fogod érezni a poly szilent és nagyobb felnihez erősen peres gumi együttessel. Legalább is én amiben ültem amerikai gépben a polys sokkal merevebb, pattogósabb lett, mint a sima szilentes. Ezért talán nem ragaszkodnék az eredeti kerékátmérőhöz, mert ha jól láttam kerékátmérőben is kicst mehetsz feljebb hátul, mert elfér. Tehát a 15"-os felnihez a /60 estleg 55-ös gumi még nem lesz rossz...
Én elnézést, de az azonos nem gyári alkatrészekre való cserét nem tartom tuningnak. Egy erősített gátlót se, főleg, hogy általában a kombikhoz lehetett anno is ilyeneket kapni.
Tuning a pozitív dölés negatívvá tétele a régi gépeken pl. Ehhez lehet kapni készletet, na ez komoly előre lépés... A fék erősítésért soha sem szólnék, mert az közlekedés biztonsági kérdés, bár egy jól méretezett dobfékkel se lesz soha gond, ha karban tartják...
Én elnézést, de az azonos nem gyári alkatrészekre való cserét nem tartom tuningnak. Egy erősített gátlót se, főleg, hogy általában a kombikhoz lehetett anno is ilyeneket kapni.
Tuning a pozitív dölés negatívvá tétele a régi gépeken pl. Ehhez lehet kapni készletet, na ez komoly előre lépés... A fék erősítésért soha sem szólnék, mert az közlekedés biztonsági kérdés, bár egy jól méretezett dobfékkel se lesz soha gond, ha karban tartják...
Nah azt még hozzáteszem, hogy nem azt akarom mondani, hogy mindenki brutál pályautót építsen, mert én sem azt teszem... de ha a kicserélendő alkatrészeket okosan választja meg, kompromisszumot nem kell kötnie és javára válik az eredmény...
Különben meg ez az én nagy bajom, ha már cserélek, akkor csak jobbra...
Különben meg ez az én nagy bajom, ha már cserélek, akkor csak jobbra...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
a peresebb gumi, nem válik a Mach1 hátrányára.... ha a Mr okosan választ kerékméretet, márpedig tapasztalatom az, hogy azért megfontolja a dolgokat...LeMans67 írta:a poly szilent és nagyobb felnihez erősen peres gumi együttessel. Legalább is én amiben ültem amerikai gépben a polys sokkal merevebb, pattogósabb lett, mint a sima szilentes.
A poly szilenttel amúgy egyetértek... kicsinek tűnik, de majdnem olyan jelentős beavatkozás, mint egy keményebb rugó...
Én a mostan tudásommal a következőket tenném a gyári futóművel Magyarországon... Nagyobb kerék, peresebb gumi és kemény gátló...
A rugó maradjon, mert akkor a kényelem is marad, de e a keményebb gátló jobban megfogja, jóval sportosabb lesz. Ha még belefér, akkor mehet bele vastagabb kanyarstabilizátor... ezt általában mindig figyelmenkívűl hagyják, pedig nagyon fontos része a futóműnek.
Nyugat-Európában szó nélkül keményebb rugó is.
Ha rugót cserélsz kisebb rugóutal, keményebbre, akkor kell lengéscsillapítót is cserélni, mert a gyári nem fogja birni és gyorsan meghal... nálam ez kb. 3000km volt...
És a dobfék szar... amint felkerült a Mustangokra a tárcsafék, 60mph-ról 30lábbal rövidebb utón állt meg... khm... ez nem kevés... egy iskolás csoport a megállóban....
Az más dolog, hogy a dobon is lehet hangolni, de a megfelelő dobok, betét és fékcsövek cseréjé a felébe kerül a tárcsás átalakításnak... de ennyit meg szvsz nem ér, akkor inkább spórolok a tárcsára...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22192
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kb 25 000 km mentem a rugócsere óta. És még mindig a gyári lengéscsillapítók vannak benne. S a gumiaim nincsenek kagylósan kikopva. Nem lehet, hogy rugócsere nélkül is kukák voltak a gátlóid?StangMan írta:Ha rugót cserélsz kisebb rugóutal, keményebbre, akkor kell lengéscsillapítót is cserélni, mert a gyári nem fogja birni és gyorsan meghal... nálam ez kb. 3000km volt...
most hogy mondod, de.... zsír újak voltak...TomiTomi írta:Nem lehet, hogy rugócsere nélkül is kukák voltak a gátlóid?
és neked, biztos jók a gátlóid????
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22192
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Semmi sem biztos. De Te is csak a gumik zaját említetted, mikor mentünk Visegrádra. Az meg tudtommal nem ennek a jele.StangMan írta:és neked, biztos jók a gátlóid????
Amúgy azt nem vitatom, hogy az az optimális, ha cseréled a gátlókat. Az úttartása a kocsinak tuti jobb lesz, ha a rugókhoz illő gátlókat teszel bele. De itt a romlott felén a világnak sokan optikai tuningjént ültetnek és nem olvastam róla, hogy tömegesen cserélnék a tönkrement gátlókat. S abban biztos lehetsz, ha egy németnél 3e km után tönkre megy, akkor nem hagyja szó nélkül...
- MrMach1
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1352
- Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
- Tartózkodási hely: Szolnok
Erősen peres gumikról szó sincs. Elől 205/55R15, hátul olyan 235/50R15 környéke a terv.LeMans67 írta:Ezek szerint Mr a sportosság felé megy elÉN most mondom, hogy a hazai rossz minőségű úthálózatot nagyon fogod érezni a poly szilent és nagyobb felnihez erősen peres gumi együttessel. Legalább is én amiben ültem amerikai gépben a polys sokkal merevebb, pattogósabb lett, mint a sima szilentes. Ezért talán nem ragaszkodnék az eredeti kerékátmérőhöz, mert ha jól láttam kerékátmérőben is kicst mehetsz feljebb hátul, mert elfér. Tehát a 15"-os felnihez a /60 estleg 55-ös gumi még nem lesz rossz...
Szerintem a poly szilentektől nem lesz pattogós. A nagyon kemény rugótól lenne az. Amit vettem, az a gyári HD-nál egy nagyon picivel keményebb csak. Ez 360ftlb, és olvastam egy MustangII futómű tuningos írást, ahol a srác a 450-est még "very soft"-nak titulálta. Ő olyan 650 környékét monta.
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]
