1972-73 Ford Falcon XA
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
1972-73 Ford Falcon XA
Ford XA Falcon
Az első igazán Ausztrál Ford volt ez az amerikai változatból kinőtt Falcon. 1968-ban kezdték el a tengerentúli ősből tervezni a helyi autó változatát. Az ausztrál Dearborn-i részleg májusi felállása után neki látott a munkának és kidolgozta az autó formáját. Ők dolgoztak ezen a modell megjelenéséig. Mivel a helyi részleg nem volt elég nagy és nem kapott teljesen szabad kezet ezért felhasználták a Torino/Fairlaine típust. Rövidebb tengelytávolságot, és első hátsó túlnyúlást terveztek, amitől sokkal látványosabb lett a modell. Amiikor megjelent Amerikában a Torino modell úgy döntöttek, hogy így már nem elég eredeti az autó és átdolgozták. Októberben 3 tervező 90 órai megfeszített munkával megalkotta az új modellt.
1972-ben az XA Hardtop három kivitelben jelent meg a piacon.
- Falcon 500 HardTop
- Fairmont HardTop
- GT HardTop
Az első két típust lehetett opcionálisan GS csomaggal rendelni. Ezek az autók mind kifejezetten ausztráliában tervezett és épített modellek voltak. A motor választék a sor6-so 200 cui (3,3 L), 250 cui (4,1 L) és 250 cui (4,1 L) 2V-től a V8-as 302 (5,0 L) Cleveland és 351 cui (5,8 L) Cleveland-ig. A váltó az automata C4 vagy FMX lehetett esetleg 4 sebességes kézi váltó lehetett. Az erőt normál 8 vagy 9" differenciálon keresztűl tették a földre.
Az egyedijellege az XA Falcon Hardtop
Négy alapvető eltérése volt az őt követő XB és XC modellekhez képest:
- a hűtőmaszk vízszintes vonala találkozott középen,
- a motorháztető is belefutott ebbe a közép pontba,
- az első oldal lemezekbe vágták az oldalsó helyzetjelzőket,
- a hátsó lámpáknak konkáv formája volt.
Az elmúlt 35 évben sok autóban általános alap elvként használták sok autóban ezeket a dolgokat.
Az XA család
1972 márciusa és 1973 szeptembere között 129.473 XA készült. Ebből a minket érdeklő XA Falcon 500S 4.525, a XA Fairmount 3.273 és a GT 891 volt.
A többi 120.784 modellen osztozott a szedán, a kombi (wagon), Utility (Rancher vagy ahogy felénk mondanák: pick up) és a dobozos (panel Van vagy sedan delivery).
Árak alakulása:
Az árakat természetesen befolyásolja a gyári extrák mennyisége vagy egyedi rendelések. A megadott árak nem tartalmazzák a szállítási költségeket az USÁ-ba.
XA GT Hardtop U$20,000 - U$60,000
XA GT Sedan U$12,000 - U$40,000
XA Falcon 500/Fairmont Hardtop U$10,000 - U$25,000
XA Falcon 500/Fairmont Sedan U$4,000 - U$17,000
XA Utility U$6,000 - U$15,000
XA Panel Van U$5,500 - U$14,000
XA Wagon U$4,000 - U$12,000
Az első igazán Ausztrál Ford volt ez az amerikai változatból kinőtt Falcon. 1968-ban kezdték el a tengerentúli ősből tervezni a helyi autó változatát. Az ausztrál Dearborn-i részleg májusi felállása után neki látott a munkának és kidolgozta az autó formáját. Ők dolgoztak ezen a modell megjelenéséig. Mivel a helyi részleg nem volt elég nagy és nem kapott teljesen szabad kezet ezért felhasználták a Torino/Fairlaine típust. Rövidebb tengelytávolságot, és első hátsó túlnyúlást terveztek, amitől sokkal látványosabb lett a modell. Amiikor megjelent Amerikában a Torino modell úgy döntöttek, hogy így már nem elég eredeti az autó és átdolgozták. Októberben 3 tervező 90 órai megfeszített munkával megalkotta az új modellt.
1972-ben az XA Hardtop három kivitelben jelent meg a piacon.
- Falcon 500 HardTop
- Fairmont HardTop
- GT HardTop
Az első két típust lehetett opcionálisan GS csomaggal rendelni. Ezek az autók mind kifejezetten ausztráliában tervezett és épített modellek voltak. A motor választék a sor6-so 200 cui (3,3 L), 250 cui (4,1 L) és 250 cui (4,1 L) 2V-től a V8-as 302 (5,0 L) Cleveland és 351 cui (5,8 L) Cleveland-ig. A váltó az automata C4 vagy FMX lehetett esetleg 4 sebességes kézi váltó lehetett. Az erőt normál 8 vagy 9" differenciálon keresztűl tették a földre.
Az egyedijellege az XA Falcon Hardtop
Négy alapvető eltérése volt az őt követő XB és XC modellekhez képest:
- a hűtőmaszk vízszintes vonala találkozott középen,
- a motorháztető is belefutott ebbe a közép pontba,
- az első oldal lemezekbe vágták az oldalsó helyzetjelzőket,
- a hátsó lámpáknak konkáv formája volt.
Az elmúlt 35 évben sok autóban általános alap elvként használták sok autóban ezeket a dolgokat.
Az XA család
1972 márciusa és 1973 szeptembere között 129.473 XA készült. Ebből a minket érdeklő XA Falcon 500S 4.525, a XA Fairmount 3.273 és a GT 891 volt.
A többi 120.784 modellen osztozott a szedán, a kombi (wagon), Utility (Rancher vagy ahogy felénk mondanák: pick up) és a dobozos (panel Van vagy sedan delivery).
Árak alakulása:
Az árakat természetesen befolyásolja a gyári extrák mennyisége vagy egyedi rendelések. A megadott árak nem tartalmazzák a szállítási költségeket az USÁ-ba.
XA GT Hardtop U$20,000 - U$60,000
XA GT Sedan U$12,000 - U$40,000
XA Falcon 500/Fairmont Hardtop U$10,000 - U$25,000
XA Falcon 500/Fairmont Sedan U$4,000 - U$17,000
XA Utility U$6,000 - U$15,000
XA Panel Van U$5,500 - U$14,000
XA Wagon U$4,000 - U$12,000
Érdekes, a szimpla kerek lámpával nem jó, de a dupla kerekkel már igen jól néz ki...
A hátulja teljesen 1st gen. Camaro... de jól néz ki!
De generálisan elmondható szerintem az egész ausztrál autógyártásról, hogy keveri az európai és amerikai dolgokat... és szerintem végletek kerülnek ki a kezük alól...
Vagy fertelmes randa, vagy nagyon szép... Végül is Ausztrália is a világ végén van... az is egy véglet
A hátulja teljesen 1st gen. Camaro... de jól néz ki!
De generálisan elmondható szerintem az egész ausztrál autógyártásról, hogy keveri az európai és amerikai dolgokat... és szerintem végletek kerülnek ki a kezük alól...
Vagy fertelmes randa, vagy nagyon szép... Végül is Ausztrália is a világ végén van... az is egy véglet
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Kis hangulat:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nS67N6gFAGw&re ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nS67N6gFAGw&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nS67N6gFAGw&re ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nS67N6gFAGw&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Egy érdekesség:
egy XA Falconról szól a cikk, amit a boldog tulajdonos ausztráliában vett és elvitette magához angliába. Erről ITT lehet olvasni.
Pár sorban az autóról:
1972 XAGS Fairmount Falcon Coupe
motor: V8 351 Cleveland (5,8 L), 800-as duplapumpás karburátorral
(plusz egy Nitro rendszer).
Differenciál: 9"-es Ford 4,11:1 végáttétellel
egy XA Falconról szól a cikk, amit a boldog tulajdonos ausztráliában vett és elvitette magához angliába. Erről ITT lehet olvasni.
Pár sorban az autóról:
1972 XAGS Fairmount Falcon Coupe
motor: V8 351 Cleveland (5,8 L), 800-as duplapumpás karburátorral
(plusz egy Nitro rendszer).
Differenciál: 9"-es Ford 4,11:1 végáttétellel
Szép... de azoktól a scoopoktól hányok... elég rusnya...
Nézted, toploader van alatta... lassú váltó, meg csak 4es, de tényleg sokat bír
Nézted, toploader van alatta... lassú váltó, meg csak 4es, de tényleg sokat bír
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Én azon vigyorogtam, hogy ak is angolok szép csendben vásárolgatják a gépeket. Van az oldalon olyan is aki egy amerikába került gépet vitt haza...StangMan írta:Szép... de azoktól a scoopoktól hányok... elég rusnya...
Nézted, toploader van alatta... lassú váltó, meg csak 4es, de tényleg sokat bír
A Scoop az annyira ronda, hogy arra már kifejezés sincs..
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22159
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Régi Aussie gépek, Ford Falcon XA, a kezdet
Falcon XA GT az East Coast Targa versenyen
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22159
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Régi Aussie gépek, Ford Falcon XA, a kezdet
1972 Ford Falcon XA - Reklám