Mint a korábbiakban említettem, nekem elég sok off kedvencem van, ezért majd irogatok ide is, ahogy időm engedi.
Az első amit szeretnék bemutatni, az az Lotus Omega / Lotus Carlton.
1990-ben az Opel megjelent egy autóval a piacon, ami rögtön több szempontból is botrányt okozott.
Az Opel folyamatos lemaradásban volt a BMW-vel, a Mercedes-szel és az Audival szemben a felső kategóriában. Hiába volt minden próbálkozása, sem a Senator 3000 24V, sem az Omega 3000 24V nem nyújotta azt az örületet amit a konkurencia 8 hengeres motorjai és luxusa.
Még `89-ben szövetkezett a Lotus-szal, hogy megalkosság AZT. A Lotus besegített, és átdolgozott...
A 3literes 24 szelepes motor 3.6literes lett, kapott két szép Garett turbót és a 205 lóerő 377-re, a nyomaték pedig 586Nm-re emelkedett... mindez egy családi limuzinban !!!
A karosszéria brutális spoilerezést kapott, a futómű és a fékek meg lettek erősítve az extrém teljesítményhez. A 6 sebességes váltó a ZR1-es Corvette-ből érkezett. Az autó belseje gazdagon bőrözött, kényelmes és sportos lett... a bomba robbant
A BMW és a Mercedes fel vot háborodva, hogy miután 1990 elején megegyeztek a végsebesség 250 km/h-ás maximalizálásában, az Opel kijött egy autóval, ami gyakorlatilag körberöhögte a kokurenciát a 285km/h-s végsebességével. Ez bizony már az egzotikus autók területe volt!!!
Százra a különböző tesztekben 4.8-5.2 mp alatt, 225 km/h-ra 24 mp alatt gyorsult fel, és a Corvette extrahosszú váltójának köszönhetően autópályán gyors utazó tempó mellett is megelégedett 12-13 liter benzinnel is.
Az AutoCar magazin egy éves, 20e mérföldes tesztjén, mindennapi használatban is csak 13-15literes fogyasztást mértek (természetesen egy hajtós pályanap ezt a 2-3 szorosársa is növelhette).
Az autó 90%-a csak ezt láthata a Lotus Omegából
Angliában a botrány addig fajult, hogy a rekmlámokból kivették a végsebességét az autónak. Nem tudták feldolgozni, hogy minek kell egy családi limuzinba ilyen erős motor...
A siker 3 évig tartott, mert hiába volt minden úgy, ahogyan kellett lennie, a közel 48e fontos ár (egy fullos 3000 24V Senator árának kétszerese) soknak számított még ott is.
Az utolsó Lotus Omega / Lotus Carlton 1993-ban gördült le a futószalagról, és rövid gyártási ideje alatt sikerült magát beírnia az autógyártás nagykönyvébe
A Lotus Omega a Top Gear-ben... a volánnál Tiff Needel
1990-1992 Lotus Omega/ Lotus Carlton
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
1990-1992 Lotus Omega/ Lotus Carlton
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.26 23:26-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Re: 1990-1992 Lotus Omega/ Lotus Carlton
Egy video, amit napok óta őrizgetek...
Egy Lotus Omegát terelgetnek egy szűk, valószínűleg gokart pályán... Picit olyan, mint az elefánt a porcelánboltban, de... de amikor ki-kilő, akkor látni, hogy ez az autó egyszerűen brutális
Kell nekem egy...
Egy Lotus Omegát terelgetnek egy szűk, valószínűleg gokart pályán... Picit olyan, mint az elefánt a porcelánboltban, de... de amikor ki-kilő, akkor látni, hogy ez az autó egyszerűen brutális
Kell nekem egy...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Re: 1990-1992 Lotus Omega/ Lotus Carlton
Nekem is nagy kedvencem.
Iszonyat komoly vas!
Iszonyat komoly vas!
20 cylinders cca 600 HP and 900 Nm