1988/1992 Saleen Ford Ranger
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
1988/1992 Saleen Ford Ranger
Steve Saleen nevét asszem nem kell magyarázni... sikeres versenyzőből lett tuningoló, "autógyártó".
Az alábbi sorokban egy nagyon sokak számára teljesen ismeretlen, Saleen-történeti ritkasággal ismertetlek meg benneteket.
Steve Saleen a 80as években mindennel versenyzett a Kis Mukk repülő papucsától kezdve a fagolyóig, amit egy célvonalon át lehetett hajtani. Így eshetett meg az is, hogy 1987ben beszállt a SCCA Coors Racetruck Challenge Series-be, egy General Tire szponzorálta sport teherautóval, ami egy Ford Rangerre épült.
1987-ben két futamot nyert, majd 1991-ben a 6 versenyből 5-öt, így ő állhatott a dobodó felső fokára, a Ford pedig elnyerte a konstruktőrök bajnoki címét.
Természetes hát, hogy nem habozott, gyártott az utcára is egy sport teherautót, a Saleen Sporttruck-ot.
1988-ban 27 darab készült belőle. 3 versenyváltozat volt, 24 pedig utcai kivitel.
1989-ben szintén 3 db versenyváltozat készült.
1990-ben 2, majd 1991-ben 1db szintén a versenypályára.
1992-ben egy darab készült Michael Saleen részére, utcai kivitelben.
Hát, nekem picit olyan mint a magyar narancs... csúnya is, gyenge is, de mégiscsak egy Saleen .
A külső olyan, amilyen hiszen egy célszerszám a versenypályára, a vásárlók valószinűleg a "kraftot" hiányolták belőle.
Saleen-ék a kasztnit a versenyautó mintájára készítették e. Átdolgozták a belső teret, megdolgozták a futóművet, de a motor változatlan maradt.
A 2.9literes a specifikációk alapján szerintem az európai Sierra motor lehet. A V6-os 140 lóerőt és 230Nm nyomatékot tudot "realizálni" , és a rövid diffi áttétel (3.73:1), illetve az 5sebességes váltó ellenére sem hozhatta azt, amit a nagy motorokhoz és a V8-as motorok gurgulázásához szokott amerikaiak kívántak, pedig ez a nagymotoros "dögökkel" szemben összeségében haladós volt... kiemelném azt, hogy a haladás az esetében nem csak az egyenes útakra vonatkozott... sőt
Többször megnézve a képeket, azt kell mondanom, hogy nem szép, de kimondottan érdekes
Mint a fentiekben említettem, Saleenék azért rendesen megdolgozták a Rangert.
Kapott egy teljes Saleen body-kitet, a Saleen Mustangokról jól ismert 15"-os Saleen felnikkel és 225/60-as gumikal.
A futóművet a versenypályás tapasztalatok alapján építették át.
A belsőteret is a minőség jegyében változtatták.
Saleen FloFit sportűlések, új kárpitozás, 3 küllős MOMO kormánykerék (érdekes, hogy ebben nem az van, hanem a tempomatos gyári), Pioneer Truck Riders Sound System ekvalizátorral...
A sportos műszerezettségről 140mph-s sebességmérő és Saleen fordulatszámmérő gondoskodik.
Mindent tekintve Saleen-ék megtettek mindent, a Sporttruck bizonyított a versenypályán is... és ez is kevés volt a "kraft-ra" éhező amerikai vásárlóknak.
Ennek folyománya, hogy egy nagyon ritka, kisszériás különlegesség került ki Saleen keze alól, aminek ott a helye egy igazi muscle car fan garázsában!
A ritkaságát jól jellemzi, hogy hosszú idő után tűnt fel a bemutatott darab, a 27es sorszámú a 27ből... és most eladó.
Információ szinte semmi... szinte csak legendaként terjengett a hír, hogy Saleen-ék valaha gyártottak egy sport Rangert...
Kiváncsi lennék azért arra, hogy mit tudott számokban... mégha olyan frenetikus gyorsulást vagy 1/4 mérföldes időt nem is várnék tőle... és vajon mit tudhat pályán? Egyértelműen oda lett tervezve, ott bizonyított is....
Asszem ez addig titok marad, amíg valaki fogja ezt a "csodát" és le nem teszteli.
Addig is itt van ez a kis összeszedett iromány, hogy hintse az autóról az igét, hogy már pedig sportos Rangerek léteznek
Néhány további kép az autóról
Jó a szolíd Saleen csíkozás
Tetszik a logó a műszereken
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy ez hogyan fáradhatott meg ennyire a belső térben
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2008.10.15 7:10-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Szerintem ennyire torz csúnya átalakításért külön pályázatot írtak ki. Az eredti autó 100x szebb volt (Chromlo most tuti bólogat, láttuk együtt a Szabadság-hegyen a pick up-ot, tehát a szebb orrú van itthon is...).
Akármilyen jó gép lehet, ritka ronda és erre nincs mentség...
(a szöveg amúgy jó, gratulálok, de következőkor lehetne valami szép gépről, mert rémálmaim lesznek... )
Akármilyen jó gép lehet, ritka ronda és erre nincs mentség...
(a szöveg amúgy jó, gratulálok, de következőkor lehetne valami szép gépről, mert rémálmaim lesznek... )
Ennek így meg kellett születnie, mert szinte senki nem hallott róla... és véletlenül leltem rá az eBayen, aztán rákerestem és kiderült semmi infó róla...
szóval ez egy csúnya muscle car történeti ritkaság és itt a helye
szóval ez egy csúnya muscle car történeti ritkaság és itt a helye
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- Chromlo
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 944
- Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
- Tartózkodási hely: Vecsés
Hát én nemtudom. Nekem ez egy kicsit gyanus. Lényegében azért, mert nem látok sok munkát mögötte.
Vont 2x4-es Ranger, elég jó volt a fuóműve. az első.
A bronco II gyári difije 3,73-as és önzáró.
A gyári M5R1 kicsit gyenge váltó volt, viszont az M5R2 már jobb volt, és volt O.D.
Mindamellet miért a régebbi technikába építették be, nem 87-ben volt a váltás, ennek a külseje, a belseje minden a régebbi autót tükrözi.
Ja meg a müszerek, hát nem tudom, lehet az én műszereimet valaki megpiszkálta, de full igy néznek ki csak más számlappal.
Azért irigylem Saleen bácsit feldiszitett egy "szart", és volt hülye aki megvette jópénzért.
Ha nem igy van akkor tévedek.
Vont 2x4-es Ranger, elég jó volt a fuóműve. az első.
A bronco II gyári difije 3,73-as és önzáró.
A gyári M5R1 kicsit gyenge váltó volt, viszont az M5R2 már jobb volt, és volt O.D.
Mindamellet miért a régebbi technikába építették be, nem 87-ben volt a váltás, ennek a külseje, a belseje minden a régebbi autót tükrözi.
Ja meg a müszerek, hát nem tudom, lehet az én műszereimet valaki megpiszkálta, de full igy néznek ki csak más számlappal.
Azért irigylem Saleen bácsit feldiszitett egy "szart", és volt hülye aki megvette jópénzért.
Ha nem igy van akkor tévedek.
Nah, megnéztem az alap Ranger dolgait...
alapból nyitott diffi és 7.5-ös híd...
a sperr, 3.73 és a 8.8-as diffi mind opcionális extra volt...
Chromló Broncojából kiindulva egyértelmű, hogy csak a felirat került a műszerekre, illetve a sebességmérő lett újra kalibrálva, mert gondolom ha a Mustangban nem, akkor a Rangerben sem volt 140mph-s sebességmérő...
A futóművet biztos módosították, mert hiába volt "jó" a Ranger futóműve, biztos annó nem pályára tevezték
Az meg, hogy zsíros volt az ára tuti... hisz Saleen
alapból nyitott diffi és 7.5-ös híd...
a sperr, 3.73 és a 8.8-as diffi mind opcionális extra volt...
Chromló Broncojából kiindulva egyértelmű, hogy csak a felirat került a műszerekre, illetve a sebességmérő lett újra kalibrálva, mert gondolom ha a Mustangban nem, akkor a Rangerben sem volt 140mph-s sebességmérő...
A futóművet biztos módosították, mert hiába volt "jó" a Ranger futóműve, biztos annó nem pályára tevezték
Az meg, hogy zsíros volt az ára tuti... hisz Saleen
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Hát sajnos evvan... a nevet megfizettetik...
De mivel összesen keszult 34db belőle, azert nem volt sok madar...
Akik az utcaikat vették, biztos gyűjtők voltak... ennek is egy gyűjtőnél a helye... szzvsz
De mivel összesen keszult 34db belőle, azert nem volt sok madar...
Akik az utcaikat vették, biztos gyűjtők voltak... ennek is egy gyűjtőnél a helye... szzvsz
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici: