1973 az I.-es Mustang utolsó éve
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
1973 az I.-es Mustang utolsó éve
Itt lehet olvasni pár sort a Mustang sorozat egy korszakát lezáró változatáról:
1973 Ford Mustang
Az olajválság már éreztette hatását és a gyártók sorra adták fel a Muscle éra autóinak hagyományos alapelveit. Lássuk mi történt Fordéknál.
Az autó erre az évre három karosszéria kivitelben került a piacra:
- HardTop
- SportsRoof
- Convertible
HardTop
Az autók választékában nézelödő vásárló elindult a HardTop sor6-os 250 cui-s (4,1 L) motorjával és eljuthatott a MACH-1-ig. Az 1971-es formavilág valamiért megmaradt és szemben a korábbi évekkel amikor szintem inden évben megújult ak az autók, itt kitartottak néhány apróságot leszámítva. Ekkor már érezhető volt, hogy vége lesz a MUSTANG korszaknak és 1974-től már valami más fajta Mustang kerül az utakra. Az eladások visszaestek, minden idők legalacsonyabb érétkére 134.867 db, míg a Pinto 484.000 db-ban került a vásárlók tulajdonába. A következő évben az új keveset fogyasztó Mustang II ismét megugrasztotta számokat 385.000 db-ra, de ez más történet.
SportsRoof Mach 1
Most nem térnék rá, hogy miket írtak erről az autóról, hogy nem igazán karakteres, olyan semmilyen, mert ez az autó egy átalakuló piac terméke és biztosan szerethető így is. A '73-as gép nagyon visszafogott, egyszerű és sokkal méretesebb, mint az korai legendát építő első változata. Aránylag sportos külsővel bírt. A kisebb pénztárcával rendelkezők választották a HardTop modellt, de a Medium Bright Yellow színre még is költöttek, legalább is erre utal a sok ilyen színben látható változat. Természetesen megrendelhető volt a "SelectAir" légkondicionáló, a szinezett üveg, a "cruise-O-Matic" automataváltó, szervo kormány, szervo fék első tárcsafékes megoldással. Csomagban volt rendelhető a Deluxe kormánykerák és az állítható kormány, ezt már nem sokan választották. Aki nem szeretett volna sor6-os motort, az akár rendelhetett V8-as 351 cui (5,8 L) 4 torkú karburátorral szerelt agregátot is. Akinek ez sem lett volna elég az beixelhette a sper hidat, fehércsíkos gumit és még sok mindent, ami a korszakra jellemző volt.
Convertible Mach 1
Az alap HardTopot 2.847 dollárért mérték, de hogy egy jól felszerelt kényelmes autó legyen belőle, közel az ár felét még rá kellett költeni! Ez nem kevés pénz volt akkoriban. A Hardtop Változatból 51.480 db-ot adtak el.
1973 Ford Mustang
Az olajválság már éreztette hatását és a gyártók sorra adták fel a Muscle éra autóinak hagyományos alapelveit. Lássuk mi történt Fordéknál.
Az autó erre az évre három karosszéria kivitelben került a piacra:
- HardTop
- SportsRoof
- Convertible
HardTop
Az autók választékában nézelödő vásárló elindult a HardTop sor6-os 250 cui-s (4,1 L) motorjával és eljuthatott a MACH-1-ig. Az 1971-es formavilág valamiért megmaradt és szemben a korábbi évekkel amikor szintem inden évben megújult ak az autók, itt kitartottak néhány apróságot leszámítva. Ekkor már érezhető volt, hogy vége lesz a MUSTANG korszaknak és 1974-től már valami más fajta Mustang kerül az utakra. Az eladások visszaestek, minden idők legalacsonyabb érétkére 134.867 db, míg a Pinto 484.000 db-ban került a vásárlók tulajdonába. A következő évben az új keveset fogyasztó Mustang II ismét megugrasztotta számokat 385.000 db-ra, de ez más történet.
SportsRoof Mach 1
Most nem térnék rá, hogy miket írtak erről az autóról, hogy nem igazán karakteres, olyan semmilyen, mert ez az autó egy átalakuló piac terméke és biztosan szerethető így is. A '73-as gép nagyon visszafogott, egyszerű és sokkal méretesebb, mint az korai legendát építő első változata. Aránylag sportos külsővel bírt. A kisebb pénztárcával rendelkezők választották a HardTop modellt, de a Medium Bright Yellow színre még is költöttek, legalább is erre utal a sok ilyen színben látható változat. Természetesen megrendelhető volt a "SelectAir" légkondicionáló, a szinezett üveg, a "cruise-O-Matic" automataváltó, szervo kormány, szervo fék első tárcsafékes megoldással. Csomagban volt rendelhető a Deluxe kormánykerák és az állítható kormány, ezt már nem sokan választották. Aki nem szeretett volna sor6-os motort, az akár rendelhetett V8-as 351 cui (5,8 L) 4 torkú karburátorral szerelt agregátot is. Akinek ez sem lett volna elég az beixelhette a sper hidat, fehércsíkos gumit és még sok mindent, ami a korszakra jellemző volt.
Convertible Mach 1
Az alap HardTopot 2.847 dollárért mérték, de hogy egy jól felszerelt kényelmes autó legyen belőle, közel az ár felét még rá kellett költeni! Ez nem kevés pénz volt akkoriban. A Hardtop Változatból 51.480 db-ot adtak el.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Izlések és pofonok. Nekem sokkal jobban tetszik mint sok későbbi évjárat, s talán az eredeti 64,5-66-osnál is.
@Lömi: Amúgy a 3 éves építési idő annyira nem log ki, hisz az elsőt 2,5 évig, a másodikat két évig közel változatlanul készítették.
A gazdasági válság kihúzta a lába alól a talajt, ez nem kérdés.
@Lömi: Amúgy a 3 éves építési idő annyira nem log ki, hisz az elsőt 2,5 évig, a másodikat két évig közel változatlanul készítették.
A gazdasági válság kihúzta a lába alól a talajt, ez nem kérdés.
Jó, akkor az + 1/2 nem olyan sok...bocsTomiTomi írta:Izlések és pofonok. Nekem sokkal jobban tetszik mint sok későbbi évjárat, s talán az eredeti 64,5-66-osnál is.
@Lömi: Amúgy a 3 éves építési idő annyira nem log ki, hisz az elsőt 2,5 évig, a másodikat két évig közel változatlanul készítették.
A gazdasági válság kihúzta a lába alól a talajt, ez nem kérdés.
Nekem tetszik a SportRoof a hókotrós megoldásban HardTopért nem adnék pénzt, valahogy idétlen sajnos a hátsó rész kialakítása. Érdekes, de egyre jobban kezd bejönni a '67-69 után a '70, majd a '71-73 közötti MUSTANG korszak...A korai picit játék autó, a késöbbiek meg már nem hozzák a hagyományos hangulatot. Valahogy eltértek a régi recepttől, persze a körülméynek mindent megváltoztattak...
Re: 1973 az I.-es Mustang utolsó éve
MINDENKI A SAJÁT LOVÁT DICSÉRI ... A közel 1 négyzetméteres hátsó szélvédőjén , csak 1 lőrésnyi csíkon lehet hátranézni , és az üveg ilyen szögbe döntve bíz torzít már . De aki férfi nézzen előre ! Viszont úgy torzít , hogy a mögötted jövőt lapítja , amitől egyből gonosz üldözőnek tűnik bárki , hát van okunk menekülni előle ... ( + még egy negatívum : igaz hogy az egybenyitható csomi-lefektetett hátsóülés páros miatt a családos férfiak mondhatták otthon hogy bevásárló kocsi , de az én fiam hátul ülve nemhogy előre de oldalra sem lát ki . Azért nem cserélem el buszlimuzinra . Ideológiát lehet kreálni mindenhez . De van még 1 apróság : a közel 2 méteres testmagasságommal is elférek benne ( igaz csak elöl + a csomiban ) de ezt az elődeire ( 64-70 ) nem mondhatnám el . ( na jó a malomkerék helyett kapott 13" -os kormánykarikát . lábtér+poczak ) illetlen lenne tovább fényeznem ...
OSZI
Re: 1973 az I.-es Mustang utolsó éve
Tomi , Te se alszol valami sokat , vagy neked is kikapcsolták a TV-d , mint nekem ?
OSZI
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 1973 az I.-es Mustang utolsó éve
Háttérben szól és a család egyes tagjai nézik. Engem nem köt le túlzottan...