2008-ban a Shelby GT500 40dik évfordulójára, újra megjelenik a sokak által áhított KR a Shelby autókon...

King of the Road... Carroll Shelby ezzel fricskázta meg keményen a GM-et '68-ban ( itt lehet elolvasni ), és ha a szándék nem is azonos, de 2008-ban ismét a betont tiporja
A 40éves évfordulóra a Shelby GT500 kezelésbe vett, limitált darabszámú változata fogja a KR rövidítést viselni.

Igaz nem ide terveztem ezt a leírást (hanem részletesebben, a készülő magazin részbe), de TomiTomi mefenyegetett, ha nem írok legalább vmit, akkor a szokásos módján "összecsap" róla ezt-azt...
1000 db gördül majd ki ebből a csodából Shelby-ék Las Vegas-i üzeméből.

Mindent megdolgoznak rajta amit lehet. A sokak által kritizált, nem túl sportos (ez mondjuk faszság, de tény, hogy a Z06-tal vagy a Viperrel szemben alulmarad a versenypályán) futómű, a motor és a belső tér is.
A futóművel az ismert tuningmegoldásokat ejtik meg: ültetés, keményebb rugók és gátlók, vastagabb kanyarstabilizátorok, toronymerevítés.
A fékek változatlanok maradnak, de a menetszelet a fékekhez vezetik, így fokozva azok hűtését, ami a fékerő javulását eredményezi.
A sajtófotókon megjelent 20"-os kerekek helyett, 18"-akkal kerül majd forgalomba bestia.

A motor csupán egy direktszűrőt kap, de ez is elég a meghírdetett 540 lóerő eléréséhez (a 692Nm nyomatékról ne is beszéljünk).
A diffi átételét 3.31:1-ről 3.73:1-ra csökkentik, ami várhatóan a 0-60mph-s sprintet is 4.0mp-re csökkenti, és jelentősen növeli az autó rugalmasságát is...
Az egyedi motorháztetőn található beomlő funkcionális, de nem a legszűrő teljesítményére hat, hanem a motortérben uralkodó hőséget fogja csökkenteni, mintegy kiszippantva a meleg levegőt onnan.
A belső tér is változik, Shelby emblémás kiegészítők, szönyegek, bőr bevonatú kormány teszi egyedibbé a szériát.

A hivatalos árat meg nem jelentették be, de várhatóan az alacsony $50e dolláros kategóriában kerül majd piacra a gépezet.
A hivatalos premieren

Nah ennyit egyenlőre, majd részletesebben a magazinban!












