Nos akkor közkívánatra egy apró kis cikk:
Hol volt, hol nem volt, talán az óperencián is túl, annak is az északi területén gondolt pár ember egyet és úgy döntöttewk, hogy felháborító, hogy a Ford 2002-ben még mindig egy lerágott csontot gyárt és erre terveztek egy autót.
Ford Interceptor rendőrautó
http://www.canadiandriver.com/articles/ ... ceptor.htm
Nos akkor kezdjük el a történetet, mondhatni csapjunk a levesbe. Adottak voltak az Észak amerikai területen a nagy hátsókerekes rendőrautók jó sok éve már. A Chevrolet Caprice és az ezzel "majd nem" megegyező Ford Crown Victoria. A Chevy az idő haladtával váltott a palettán és megjelentette az elsőkerekes Impalát, ami igazi kényelmi autózást nyújt rossz időjárási körülmények között és a Tahoe-t (ami itthon inkább kisteherautó méret), amley minden igényt kitud elégíteni,hatalmas méreteivel, de pont ez a hátránya is, hisz drága a fenntartása ebből adódóan.
A Ford nem változtatot, így megmaradt egyedülinek a Fullsize kategoriában. Erről az autóról még mindig elmondható, hogy tekintélyt parancsoló a tükörben meglátva.
Egy különlegesen átdolgozott "Interceptor"-t mutattak be 2003-ban a New Yorki International Auto Show-n. Ez az autó a 2003-ban megújult Crown Victoria kicsit átalakított célirányos használatra áttervezett verziója volt.
Az autót kifejezetten rendőrsági célokra tervezték. Erre utal a lökhárító kialakítás, hisz eleve acél tolórudakkal, halogén lámpákkal, éjjel látó technológával és a 4,6 L V8-as 300 Le motorral szerelték. A motort kifejezetten állóhelyzetből gyors elindulásra tervezték!
Tolórács
Eleve összeépítették a lökhárítóval a tolórácsot. Nem utólagos ráépítés, ez az autó már a gyárban rendőrautónak készült. Így nem annyira feltünő, de még is jól használható. Ez egy erős rozsdamentes acél kivitel, ami megfelelő a rendőrségi használatra. A lökhárító többi része is nem színre fújt, így nem látszanak rajta a használatból eredő sérülések. Ezzel a megoldással csökkentik az autó karosszéria törésének lehetőségét és a javítási időt, hisz ez megszünik a lökhárító rugalmas anyaga miatt normál használat esetén. A hátsó lökhárító egy rétegelt polymer borítást kapott szintén fekete kivitelben autó védelmében.
Különleges lámpák
Az éjszakai munka megkönnyítésésre halogén keresőfényt kapott az autó, a fényhídban lévő lámpák is halogének lettek. Ezzel a megoldással sokkal jobban látszik a megkülönböztető jelzés, napsütésben, hóban, ködben és minden más nehéz időjárás esetén is.
A hátsó lámpák egy megállás esetén szintén azonnal viillogva bekapcsolnak, ha használatban vna a megkkülönböztetett jelzés. Ezáltal is jobban észrevehetővé téve az autót.
Az autó elejére halogén kereső fényt szereltek, Közvetlen a tükör mögé,így nincs felesleges légellenállás. Ennek a használatánál az autó automatikusan lekapcsolja a belső világítást a jobb látás érdekében.
Éjjellátó technológia
Az autó az éjszakai munkát segítendő éjjel látó NightEye éjjellátó technológiával szerelt. Egy éjszakai CCD kamera már rendkívül kevés fénynél is lát, erről felvételt tud készíteni és azonnal megtudja jeleníteni a rendőrségi autókba már régóta beszerelt laptopokon az eseményeket.
Balaeseti adat gyújtő
Ez a készülék egy "fekete dobozként" van az autóban. Egy esetleges baleset vagy üldözés esetén automatikusan rögzíti az autó pillanatnyi sebességét, irányát, a kormány helyzetét, ezzel is segítve, a késöbbi értékelést. Ezzel segíthető a még bizotnságosabb vezetés elérése, a hibák elemzéséból és még biztonságosabb autó előállítása a késöbbiekben.
Jobb kommunikációs rendszer
Ezzel a modernebb rendszerrel, sokkal jobb és gyorsabb beszélgetés és adatforgalom érhető el. Ezzel a rendszerrel 500-3000 m-en belül az autón kívülről is tud a rendőr kommunikálni a központtal. Vezetés közben sem kell levennie a kezét a kormányról. A rendszer ezenkívül megtudja adni az autó helyzetét, sebességét. Hangparanccsal irányítható utasításokat lehet kiadni.
A központban a készülék segítségével mindig tudják, melyik autó hol van, melyik van a legközelebb, ha segítség kell.
A motortérben
Elérkeztünk az autó motorterébe. Itt egy V8-as 4,6 L-es 300 Le-s és 407 Nm-t teljesítő motor lapul. Ezt az alapmotort használják a Mustang GT-ben és a mai Crown Victoriákban is. A motort kissé alakították a Interceptor igényeihez, hogy képes legyen a száguldó mögé kerülni és a lökhárítóval ártalmatlanná tenni.
A vezetőülést a rendőrre tervezték
Egy külön erre a célra tervezett osztott első ülést építettek az autóba. A biztonsági öv vékony és könnyen kezelhető, hogy ha használja akkor is gyorsan ki tudjon szállni. A támla erősített, hogy az őrizetes ne tudjon hátulról kárttenni a vezetőben. Egy hosszabb formájú fejtámla van, egy különleges zárral, hogy nehogy a fejtámlát kivéve fegyverként lehessen használni.
Kanadai építés
Ezt a koncepcio modellt egy 2003 Ford Crown Victoriaból készítették a Ford kanadai gyárában, ahol már eddig is rengeteg rendőrautót készítettek a Ford Crown Victoria és testvér modelljéből a Mercury Marquisból.
Kérdés már csak, az hogy lesz ebből tömeggyártott autó vagy megmarad Interceptor koncepciónak?