Láma vagyok , kérdezek...
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék Tőletek, hogy a 302 motor és C4 váltó összeépítésének van-e valami különleges fogása, technikája?
Nekem a bordástengelyekbe ugyan becsúszik a konverter, de nem koppanásig, a motor és a váltó között van egy kb. 10mm-es hézag, ami a csavarokkal ugyan összehúzható minden erőlködés nélkül, de ekkor a főtengely már nem forgatható.
Köszönöm.
Érdeklődni szeretnék Tőletek, hogy a 302 motor és C4 váltó összeépítésének van-e valami különleges fogása, technikája?
Nekem a bordástengelyekbe ugyan becsúszik a konverter, de nem koppanásig, a motor és a váltó között van egy kb. 10mm-es hézag, ami a csavarokkal ugyan összehúzható minden erőlködés nélkül, de ekkor a főtengely már nem forgatható.
Köszönöm.
Megnéztem a könyveimet, de nem írnak semmi extrát... se C3-nál, se C4-nél, se AOD-nál...
Amúgy ezek már vótak együtt és működtek is? Szóval összevalók, vagy lett egy motorod és egy váltód, aztán össze kéne tenni őket... ?
Azért kérdem, hogy elméletileg összevalók-e egyáltalán?
Amúgy ezek már vótak együtt és működtek is? Szóval összevalók, vagy lett egy motorod és egy váltód, aztán össze kéne tenni őket... ?
Azért kérdem, hogy elméletileg összevalók-e egyáltalán?
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Nincs előttem a c4 váltó csak úgy kérdem hogy jól értem a dolgot?Felcsavaroztad a konvertert a főtengelyre és arra akartad ráhúzni a váltót?Mert ez nem hangzik jól.
Én a konvertert kinn beleteszem a váltóharangba,óvatosan beforgatva hogy ne sérüljön szimmering vagy ricni és rögzítem a váltóhoz.Ez lehet egy felcsavarozott csillagkulcs vagy egy furatba tett csavar.Aztán felteszem a motorra és babra munkával egy kis nyíláson keresztül berakom a csavarokat amik rögzítik a konvertert a főtengely végén lévő fogaskoszorúhoz.Persze egyszerre egy csavasr megy be,forgatni kell a főtengelyt.
Ha összerakáskor megszorul a főtengely akkor nagy erővel nekifeszül a támcsapágynak,az rossz hír.szvsz
Én a konvertert kinn beleteszem a váltóharangba,óvatosan beforgatva hogy ne sérüljön szimmering vagy ricni és rögzítem a váltóhoz.Ez lehet egy felcsavarozott csillagkulcs vagy egy furatba tett csavar.Aztán felteszem a motorra és babra munkával egy kis nyíláson keresztül berakom a csavarokat amik rögzítik a konvertert a főtengely végén lévő fogaskoszorúhoz.Persze egyszerre egy csavasr megy be,forgatni kell a főtengelyt.
Ha összerakáskor megszorul a főtengely akkor nagy erővel nekifeszül a támcsapágynak,az rossz hír.szvsz
Az autó olyan mint somi mustangja. A váltó eredetileg az autóé, de a saját motorja felújítás alatt áll, ezért beszereztem egy másik 302 motort. A motor eredetileg egy '74 körüli valamilyen mercury-ból való. Az eredeti motorral már többször sikerült összeszerelni kisebb tili-tolitól eltekintve nagyjából zökkenőmentesen. A váltót a hétvégén hirtelen felindulásból leszereltem az autóról, de így sem látszik sok minden, esetleg annyi hogy a motor és váltó közötti alumínium lemezhez talán közelebb vannak a konverter csavarjai. Létezik itt valami hézagolás? Én nem tudok róla. A főtengely oldalirányú holtjátéka megfelelő, összeszereléskor sem mozdul el.
Egyébként köszi a válaszokat, jó hogy megtaláltam ezt a fórumot márka társak!
Egyébként köszi a válaszokat, jó hogy megtaláltam ezt a fórumot márka társak!
Egy váltófelújításban komolyan jártas szakember mondotta a következőket:
"A konverternek három dologhoz kell illeszkednie : két bordás tengely, és a köröm, vagy lelapolás a szivattyúban. A te esetedben a köröm nem került a helyére, és úgy húzattátok össze a motorral. Ez a leggyakoribb hiba az összerakásnál. Sajnos azt kell hogy mondjam, szinte biztos, hogy tönkretettétek a pumpát és a konvertert is."
Ha ez így van, akkor sajnos további tanulópénzeket dobsz ki az ablakon...
"A konverternek három dologhoz kell illeszkednie : két bordás tengely, és a köröm, vagy lelapolás a szivattyúban. A te esetedben a köröm nem került a helyére, és úgy húzattátok össze a motorral. Ez a leggyakoribb hiba az összerakásnál. Sajnos azt kell hogy mondjam, szinte biztos, hogy tönkretettétek a pumpát és a konvertert is."
Ha ez így van, akkor sajnos további tanulópénzeket dobsz ki az ablakon...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Nos, kezd letisztulni a dolog. A most vásárolt motor ugyan mercury-ból való, de utána /,mint kiderült/ egy hajóban dolgozott tovább, én innen kaptam már meg. A másik motor fogaskoszorúját most kaptam vissza, és így már látható a különbség. A hajós fogaskoszorú lemeze csak egy kissé van süllyesztve a konverter területe alatt, és a hajtogatás is más, míg az eredeti ehhez képest mélyebb, egyébként mind a kettőn passzolnak a furatok, így a differencia nem tűnt fel. Nagyon remélem, hogy a váltóban nem rontottam el semmit.
Amint újból összeállt az autó, akkor innentől kezdve úszhatok vele.
A váltó levételének annyi értelme volt, hogy kicserélhetem a váltót és a hűtőt összekötő csöveket, mert az egyik teljesen lapos volt a hajlatban, a másik meg eltörött, de ez is megoldódik legalább.
Amint újból összeállt az autó, akkor innentől kezdve úszhatok vele.
A váltó levételének annyi értelme volt, hogy kicserélhetem a váltót és a hűtőt összekötő csöveket, mert az egyik teljesen lapos volt a hajlatban, a másik meg eltörött, de ez is megoldódik legalább.
-
- Úrvezető
- Hozzászólások: 70
- Csatlakozott: 2008.11.04 7:14
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Heló
most vettem egy '92 AOD váltót, először valszeg egy '80-as 302 re rakom, aztán berakom már a mocit amit csináltam, és ekkor már egy '68-as 302re akarom fölrakni. A váltók közt jó ez a konstrukció, vagy rossz üzletet csináltam? Egyebek; mit kell tudni róla?
Más:
'80 Fox body; lyukas a fűtő radiátorom. Hogy kell szét szedni; javítható e a rossz radiátor?
Kösz előre is
most vettem egy '92 AOD váltót, először valszeg egy '80-as 302 re rakom, aztán berakom már a mocit amit csináltam, és ekkor már egy '68-as 302re akarom fölrakni. A váltók közt jó ez a konstrukció, vagy rossz üzletet csináltam? Egyebek; mit kell tudni róla?
Más:
'80 Fox body; lyukas a fűtő radiátorom. Hogy kell szét szedni; javítható e a rossz radiátor?
Kösz előre is