Mercury Comet Cyclone 1965-1972

Minden, ami Mercury

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Mercury Comet Cyclone 1965-1972

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.10.04 11:23

Talán itt az ideje, hogy bemutatásra kerüljön a talán egyik legjobb Ford termék a Mercury Cyclone.

MERCURY Comet Cyclone

A történet 1960-ban kezdődik, amikor megjelent a Ford egyik presztízs márkájánál a Mercurynál egy új autó a Comet. A Ford Falcon Mercury megfelelőjeként kezdtek az autó gyártásához. Pár éven át gyártották ezt az autót, míg elérkeztünk as minket érdeklő 1965-ös évhez, amikor is megjelent végre a Comet egy új változata a Comet Cyclone.

1965

Ebben az évben az autó végre teljesen megújult formailag és megkapta a sportosan elegáns formáját, a korszakra oly jellemző 2-2 álló lámpát előre, de még eléggé szögletes aaz autó vonalvezetése. A motorválaszték rögtön az elején három változatban volt elérhető:
-V8 289 cui (4,7 L) 225 bhp
-V8 289 cui (4,7 L) 271 bhp (különleges rendelésre)
-V8 427 cui (7,0 L)

Ebben az évben a kétajtós kivitelből 12.347 db-ot adtak el a boldog ügyfeleknek.

1966


Kép

Eljött az új évad és rádöbbentek, hogy lépést kell tartani a forma ivlágban ak onkurenciával, így megjelent a kissé lágyabb vonalvezetésű
modell. Ebben az évben az autó már a Ford Fairlane formáját kapta és így igazi középkategóriás méretekkel bírt. Megnüvelték a tegelytávot és az első motorteret is, hogy fogadi tudja az autó a BigBlock motorokat is.
Első év volt, hogy nyitott tetős változtban is gondolkoztak. Mindkét kivitelben alapvolt az osztott első ülés a középkonzollal. Ráadásul megrendelhető volt két típushoz a GT csomag is 452 USD-ért. Ezért az összegért kaptak a vevők egy 390 cui (6,4 L) 335 bhp-s motort, amely 4 torkú karburátorral volt szerelve. Dupla kipufogórendszert, motor csomagot, üvegszálas motorháztetőt (nem működő scooppal), első tárcsafékeket és opcionális négysebességes kéziváltót vagy háromsebességes autómatát (az alap a háromsebességes kéziváltó) és a GT csíkokat kapott a tulajdonos. Az autók indultak az indianapolisi 500-as versenyeken is (nem adtak el gyári replika kivitelt).

A motor:
-V8 390 (6,4 L) 335 bhp. Gyorsulás: 0-96 km/h 6.7 sec, 1/4 mile 13.98 @ 103.8 mph

Eladott mennyiség:
- Comet HardTop: 6,889,
- Comet Convertible: 1,305,
- Comet GT Hardtop: 13,812,
- Comet GT Convertible: 2,158.

1967

Ebben az évben egy kis gond támadt az autóval, hisz megjelent a Comet 202 a maga 22db 427-es motorjával és a Cougar modell is. Egy érdekes dolgot vettek észre az 1966-os statisztikákat nézegetve, hogy annak ellenére, hogy a '66-os Fairlane megnyerte az Indianapolis 500-at, még is csak 37.343 GT-t adtak el és a Cyclone GT sem érte el a 16.000 db-ot, szemben a Pontiac GTO 96.946 darabjával. Az 1967-es évben ráadásul még visszaestek az eladási számok, ráadásul a motor erejét is lecsökkentették, ami szintén nem volt jó hatással az eladásokra.

A motorok:
-V8 289 cui (4,7 L) 200 bhp,
-V8 390 cui (6,4 L) 320 bhp.

Eladott mennyiség:
- Comet Hardtop: 2,682,
- Comet Convertible: 431,
- Comet GT Hardtop: 3,419,
- Comet GT Convertible: 378.

1968

A cégnél azonnal kapcsoltak és az új modell évre egy új formával jelentek meg a piacon, ami szerintem erősen hasonlít a konkurens Mopar 1966-os Chargerjére :twisted: . Bár állítólag ezt az autót messze egy másik kontinensen az Auszik tervezték és Falcon néven futott volna (erről lehet olvasni a Falcon XA alatt ! ), de mivel a Ford és a Mercury márkanév alatt megjelent a forma, ők új bundát találtak ki a saját kis vadjuknak :D
A tengelytávot ismét 116 inch-re vették és ekkor is a Ford Fairlane lett az autó alapja. A nyújtott formát még a FastBack külsővel is igyekeztek hangsúlyozni. Ekkor már a nyitott tetős kivitel nem volt gyártásban.
A FastBack forma népszerüségét mutatta az eladási számok alakulása. Talán ebben a Mustang népszerüsége is segített. Új alapmotort kapott az autó és ez egy V8-as 302 cui (5,0 L) két torkú karburátorral és 210 bhp-t produkált. A GT csomag ekor már csak 168 USD-val emelte meg 2.768 USD-s alapárat. Az is igaz, hogy ez a csomag már nem volt egy igazi "erő" csomag. Azért tartalmazta az osztott üléseket és a külső jelöléseket.

A motorválaszték:
-V8 302 (5,0 L) 4 torkú kaburátorral 210 bhp (alap modell),
-V8 302 (5,0 L) 4 torkú kaburátorral 230 bhp,
-V8 390 (6,4 L) 265 bhp,
-V8 390 (6,4 L) 325 bhp,
-V8 427 (7,0 L) 390 bhp. Ez a motor csak néhány hónapig volt, mert aztán megjelent az újabb motor)
- V8-as 428 Cobra Jet 335 bhp. Gyorsulás: 0-96 km/h 6.2 sec.

Eladott mennyiség:
- Fastback GT: 6,105,
- Notchback: 334.

1969

Ebben az évben az eladási adatokat figyleembe véve már csak a FastBack formát vitték tovább. A GT csomag leapadt egy sima egyszerű kis opcionális csomagra.
Valójában az új erős Cyclone a CJ lett, amelynek az ára az alap Plymouth Road Runneréhez közeledett. A CJ kivitel alapban a 428 Cobra Jet motort kapta a 335 bhp-vel és négysebességes kéziváltóval.
Létezett ekkor már padüléses kivitel is a többi modellnél. Az alapmodell még mindig a 302 cui (5,0 L) motorral volt szerelve.

Kép

Az igazi izomgép a Cyclone Spoiler II volt, amelyet aerodinamikai elvek alapján alakítottak ki és használtak a NASCAR versenyeken. Összesen 519 db-ot (volt egy olyan szabály, hogy a NASCAR versenyen olyan autó indulhatot, amiből legalább 500 db-ot eladtak már) készítettek és mindegyik 351 cui (5,8 L) négytorkú karburátorral szerelt volt. Az autó két különböző külső kialakítással készült.

Kép

Az egyik volt a NASCAR-os Dan Gurney nevével jelzett sötétkék tetővel és csíkokkal és az alsó fehér részen az aláírásával. A másik Cale Yarborough kiadás pedig vörös csíkokat és egy aláírást kapott.

Kép

A motorok:
-V8 302 cui (5,0 L),
-V8 351 cui (5,8 L) 290 bhp,
-V8 428 cui (7,0 L) Cobra Jet 335 bhp.

Eladott mennyiség:
- Cyclone CJ: ?
- Cyclone Spoiler: 519

1970

Kép

1970-ben ismét újra tervezték az autót, bár nem biztos, hogy jobb lett :twisted: . Ismét a tengelytávot növelték 1 inch-el 117-re, de maga az autó teljes hosszát 6,7 inch-el növelték. Teljes új orr kialakítást és első lemezeket, a hűtőrács közepe pedig a jól ismert célkereszt formát kapta. Az új Cyclone HardTop a NotchBack és a FastBack forma között vvolt félúton. Ekkor már három változata volt az autónak:
- a Base,
- Cyclone GT,
- Spoiler.

Kép

Akkor térjünk egyből az alap Spoiler kivitelre. Természetesen megkapta az új:
-V8 429 cui (7,0 L) 360 bhp

Kép

motort, hozzá a négysebességes váltót Hurst karral és a 3.25:1 végáttételt és egy padülést. Opcionális volt még:
-V8 429 cui (7,0 L) 370 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) Super CJ 375 bhp,
-V8 BOSS 429

Kép

A GT modellek csak a:
-V8 351 cui (5,8 L) 250 bhp- t kapták,
-V8 351 cui Cleveland (5,8 L) 285 bhp (opcionális volt).

Eladott mennyiség: 13,496

1971

Kicsit alakítottak az autón, den em volt nagy változás, kivéve a motorteret. Ekkor már "csak" a V8-as 351 Cleveland volt az alapmotor a Cyclone és Spoiler gépekben ás a V8-as 351 Windsor a GT-kben.
A 429-es motorok pedig megmaradtak mint opcionális lehetőség.

A motorok:
-V8 351 cui (5,8 L) Windsor 240 bhp,
-V8 351 cui (5,8 L) Cleveland 285 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) 360 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) Cobra Jet 370 bhp,
-V8 429 Super Cobra Jet 375 bhp.

Eladott mennyiség: 3,584

1972

Ebben az évben a Cyclone már csak egy opciós csomag volt. Ez volt a gyártás utolsó éve. A Comet név még futott tovább, de a Cyclone befejezte pályafutását, mint oly sok más MuscleCar.

A motorok:
-V8 351 (5,8 L) 250 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) 360 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) Cobra Jet 370 bhp,
-V8 429cui (7,0 L) Super Cobra Jet 375 bhp,
-V8 429 Boss.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.10.05 10:44-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.10.04 16:40

Akkor pár kép is az autóról:

1965 Comet Cyclone
Kép

1965 Comet Cyclone
Kép

1966
Kép

1967 Cyclone GT
Kép

1968 Cyclone
Kép

1969 Cyclone Spoiler II Cale Yarborough Special
Kép

1969 Cyclone Spoiler II Dan Gurney Special
Kép

1969 Mercury Spoiler II Cale Yarborough (Wood Brothers)
Kép

1969 Cyclone Cobra Jet


1969 Cyclone Cobra Jet


1970 Cyclone GT katalógus
Kép

1970 Cyclone GT katalógus
Kép

1970 Cyclone GT Spoiler
Kép

1970 Cyclone 429CJ Burnout


1970 Cyclone 429 Cobrajet Ram-Air munka közben


1970 Cyclone Cj 429 műszerfala


1971 Cyclone GT
Kép

1971 Cyclone David Pearson (Wood Brothers)
Kép

1971 Cyclone rajza David Pearson (Wood Brothers)
Kép

1971 Mercury Cyclone Parnelli Jones (Wood Brothers)
Kép

1972 Comet Drag
Kép

1972 Comet GT
Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.10.05 8:12-kor.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.04 17:09

Ez a 69-es Cobra Jet nagyon király.. :klassz: :mrgreen:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.09 11:37

Úgy látom, LeMans67 picit elhanyagolta a 70-es évekbeli modellt. Nekem talán az teszik jobban, sőt egy picit beleszerettem. :mrgreen:



1970-es Mercury Cyclone Spoiler

Kép

Műszaki adatok
- motor: 429 ci (7 030 ccm) ohv V8
- teljesítmény: 370 LE (276 kW) @ 5 400 ford/min
- nyomaték: 450 lb ft (610 Nm) @ 3 400 ford/perc
- váltó: 4 sebességes, kézi
- önsúly: 3 773 lb (1 715 kg)
- végsebesség: 126 mph (202 km/h)
- 0-60 mph (0-96 km/h): 6.2 sec
- 1/4 mérföld: 14,1 s @ 100 mph (160 km/h)
- fogyasztás: 9 mpg (26l/100km)

Kép
Mondjuk ennek a példánynak furán áll a motorházteteje. :roll:

Kép

A belsejében különleges a mitfárerhez átnyúló müszerek hada.

Kép

A középső műszer a fordulatszámmérő. :mrgreen:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.10.09 12:53

Szerintem annak a gépnek törve volt az eleje...

Nem hanyagoltam el, csak gondoltam lesz olyan ember, aki beleír és akkor élni és pezsegni fog a topic.. :P
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.10.09 13:10-kor.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.09 13:08

Hát pezsegjünk :mrgreen:


1970-es Mercury Cyclone 429 CobraJet bemutatása


Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.10.09 13:12

Látom neked nagyon bejön ez az 1970-es év, pedig a 1969 a NASCAR nyertes, igaz nem annyira egyíedi a formája, mint ennek az ifjoncnak :D

Az tetszik, hogy az évek múlásával a Mercury kis "játékos" típusánál nem várakoztak, hanem azonnal betették a 427-et, aztán a 428-at és a 429-et is, amint elkészült a motor fejlesztése!

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.10.10 5:05

Ez a 70es Cyclone Spoiler brutál!!!! Műszerfal mega.... és nagyon bejön, hogy pl. a hátsó lámpák kerete olyan formájú, mint a műszerfalon a műszereké...

A fogyasztási adatot "európizáltam" ;)
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.10 7:02

StangMan írta:A fogyasztási adatot "európizáltam" ;)
Köszi.

Nekem most nagyon gyere be ez az autó. :shake:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.11 14:08

1970 Mercury Cyclone Spoiler II

A Plymouth Superbird és a Dodge Daytona sikere a Nascarban ösztönözte Fordot is, hogy kísérletezzen jobb aerodinamikával. Ehhez legjobb alapot a 70-es Mercury Cyclone Spoiler adta. Ahhoz, hogy a versenyen részt vehessenek a gépek, kellett 519 utcai változatot is építeni. Ezeket mindegyik motorral készítették 290 LE-s Windsor 351-estől az igen potens 429-es Super Cobra Jet-ig. Sajnos úgy néz ki, hogy mára csak ez az egy darab maradt meg.

Kép

Kép
Forrás: SuperCars.net

Mondjuk lehet, hogy Nascar-ra jobb volt ez így, de mai szemmel az eredeti Cyclone orra nekem jobban tetszik, sokkal morcosabb. :rrr:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.11 14:24

1970 Mercury Cyclone Spoiler Drag Racing Video

<object width="425" height="353"><param name="movie" value="http://www.dragtimes.com/movies/10988-1 ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.dragtimes.com/movies/10988-1 ... -video.swf" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="353"></embed></object>

1/4 mérföld: 11.180 s @ 119.400 mph (192 km/h)
Forrás: DragTimes.com

Sajna nem írják, hogy mit módosítottak a gépen, de nem semmi idő. :burnrubber:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.10.11 14:50

Láttam én is ezt az átalakított orrot, de annyira nem jött be, hogy inkább nem is szóltam róla. Más részt szerintem aki ilyet megvett, az utánna lecserélte a másik kivitelre az orr részt :twisted:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.11 14:58

LeMans67 írta:Láttam én is ezt az átalakított orrot, de annyira nem jött be, hogy inkább nem is szóltam róla. Más részt szerintem aki ilyet megvett, az utánna lecserélte a másik kivitelre az orr részt :twisted:
Szvsz 70-ben nagyon menő lehtett az az orr. De most éppen abba fáradtunk bele, hogy minden autónak a formáját a szélcsatorna és a gyalogos ütközésteszt alakítja és így felüdítő egy szép hetvenes orr. 8)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Mercury Comet Cyclone 1965-1972

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2013.02.04 7:49

1969 Mercury Cyclone SPOILER II

635 LE, 901 Nm

Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Mercury Comet Cyclone 1965-1972

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2013.03.10 16:29

1970 Mercury Cyclone Spoiler Edition börnöl


Válasz küldése