Mercury Comet Cyclone 1965-1972
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Mercury Comet Cyclone 1965-1972
Talán itt az ideje, hogy bemutatásra kerüljön a talán egyik legjobb Ford termék a Mercury Cyclone.
MERCURY Comet Cyclone
A történet 1960-ban kezdődik, amikor megjelent a Ford egyik presztízs márkájánál a Mercurynál egy új autó a Comet. A Ford Falcon Mercury megfelelőjeként kezdtek az autó gyártásához. Pár éven át gyártották ezt az autót, míg elérkeztünk as minket érdeklő 1965-ös évhez, amikor is megjelent végre a Comet egy új változata a Comet Cyclone.
1965
Ebben az évben az autó végre teljesen megújult formailag és megkapta a sportosan elegáns formáját, a korszakra oly jellemző 2-2 álló lámpát előre, de még eléggé szögletes aaz autó vonalvezetése. A motorválaszték rögtön az elején három változatban volt elérhető:
-V8 289 cui (4,7 L) 225 bhp
-V8 289 cui (4,7 L) 271 bhp (különleges rendelésre)
-V8 427 cui (7,0 L)
Ebben az évben a kétajtós kivitelből 12.347 db-ot adtak el a boldog ügyfeleknek.
1966
Eljött az új évad és rádöbbentek, hogy lépést kell tartani a forma ivlágban ak onkurenciával, így megjelent a kissé lágyabb vonalvezetésű
modell. Ebben az évben az autó már a Ford Fairlane formáját kapta és így igazi középkategóriás méretekkel bírt. Megnüvelték a tegelytávot és az első motorteret is, hogy fogadi tudja az autó a BigBlock motorokat is.
Első év volt, hogy nyitott tetős változtban is gondolkoztak. Mindkét kivitelben alapvolt az osztott első ülés a középkonzollal. Ráadásul megrendelhető volt két típushoz a GT csomag is 452 USD-ért. Ezért az összegért kaptak a vevők egy 390 cui (6,4 L) 335 bhp-s motort, amely 4 torkú karburátorral volt szerelve. Dupla kipufogórendszert, motor csomagot, üvegszálas motorháztetőt (nem működő scooppal), első tárcsafékeket és opcionális négysebességes kéziváltót vagy háromsebességes autómatát (az alap a háromsebességes kéziváltó) és a GT csíkokat kapott a tulajdonos. Az autók indultak az indianapolisi 500-as versenyeken is (nem adtak el gyári replika kivitelt).
A motor:
-V8 390 (6,4 L) 335 bhp. Gyorsulás: 0-96 km/h 6.7 sec, 1/4 mile 13.98 @ 103.8 mph
Eladott mennyiség:
- Comet HardTop: 6,889,
- Comet Convertible: 1,305,
- Comet GT Hardtop: 13,812,
- Comet GT Convertible: 2,158.
1967
Ebben az évben egy kis gond támadt az autóval, hisz megjelent a Comet 202 a maga 22db 427-es motorjával és a Cougar modell is. Egy érdekes dolgot vettek észre az 1966-os statisztikákat nézegetve, hogy annak ellenére, hogy a '66-os Fairlane megnyerte az Indianapolis 500-at, még is csak 37.343 GT-t adtak el és a Cyclone GT sem érte el a 16.000 db-ot, szemben a Pontiac GTO 96.946 darabjával. Az 1967-es évben ráadásul még visszaestek az eladási számok, ráadásul a motor erejét is lecsökkentették, ami szintén nem volt jó hatással az eladásokra.
A motorok:
-V8 289 cui (4,7 L) 200 bhp,
-V8 390 cui (6,4 L) 320 bhp.
Eladott mennyiség:
- Comet Hardtop: 2,682,
- Comet Convertible: 431,
- Comet GT Hardtop: 3,419,
- Comet GT Convertible: 378.
1968
A cégnél azonnal kapcsoltak és az új modell évre egy új formával jelentek meg a piacon, ami szerintem erősen hasonlít a konkurens Mopar 1966-os Chargerjére . Bár állítólag ezt az autót messze egy másik kontinensen az Auszik tervezték és Falcon néven futott volna (erről lehet olvasni a Falcon XA alatt ! ), de mivel a Ford és a Mercury márkanév alatt megjelent a forma, ők új bundát találtak ki a saját kis vadjuknak
A tengelytávot ismét 116 inch-re vették és ekkor is a Ford Fairlane lett az autó alapja. A nyújtott formát még a FastBack külsővel is igyekeztek hangsúlyozni. Ekkor már a nyitott tetős kivitel nem volt gyártásban.
A FastBack forma népszerüségét mutatta az eladási számok alakulása. Talán ebben a Mustang népszerüsége is segített. Új alapmotort kapott az autó és ez egy V8-as 302 cui (5,0 L) két torkú karburátorral és 210 bhp-t produkált. A GT csomag ekor már csak 168 USD-val emelte meg 2.768 USD-s alapárat. Az is igaz, hogy ez a csomag már nem volt egy igazi "erő" csomag. Azért tartalmazta az osztott üléseket és a külső jelöléseket.
A motorválaszték:
-V8 302 (5,0 L) 4 torkú kaburátorral 210 bhp (alap modell),
-V8 302 (5,0 L) 4 torkú kaburátorral 230 bhp,
-V8 390 (6,4 L) 265 bhp,
-V8 390 (6,4 L) 325 bhp,
-V8 427 (7,0 L) 390 bhp. Ez a motor csak néhány hónapig volt, mert aztán megjelent az újabb motor)
- V8-as 428 Cobra Jet 335 bhp. Gyorsulás: 0-96 km/h 6.2 sec.
Eladott mennyiség:
- Fastback GT: 6,105,
- Notchback: 334.
1969
Ebben az évben az eladási adatokat figyleembe véve már csak a FastBack formát vitték tovább. A GT csomag leapadt egy sima egyszerű kis opcionális csomagra.
Valójában az új erős Cyclone a CJ lett, amelynek az ára az alap Plymouth Road Runneréhez közeledett. A CJ kivitel alapban a 428 Cobra Jet motort kapta a 335 bhp-vel és négysebességes kéziváltóval.
Létezett ekkor már padüléses kivitel is a többi modellnél. Az alapmodell még mindig a 302 cui (5,0 L) motorral volt szerelve.
Az igazi izomgép a Cyclone Spoiler II volt, amelyet aerodinamikai elvek alapján alakítottak ki és használtak a NASCAR versenyeken. Összesen 519 db-ot (volt egy olyan szabály, hogy a NASCAR versenyen olyan autó indulhatot, amiből legalább 500 db-ot eladtak már) készítettek és mindegyik 351 cui (5,8 L) négytorkú karburátorral szerelt volt. Az autó két különböző külső kialakítással készült.
Az egyik volt a NASCAR-os Dan Gurney nevével jelzett sötétkék tetővel és csíkokkal és az alsó fehér részen az aláírásával. A másik Cale Yarborough kiadás pedig vörös csíkokat és egy aláírást kapott.
A motorok:
-V8 302 cui (5,0 L),
-V8 351 cui (5,8 L) 290 bhp,
-V8 428 cui (7,0 L) Cobra Jet 335 bhp.
Eladott mennyiség:
- Cyclone CJ: ?
- Cyclone Spoiler: 519
1970
1970-ben ismét újra tervezték az autót, bár nem biztos, hogy jobb lett . Ismét a tengelytávot növelték 1 inch-el 117-re, de maga az autó teljes hosszát 6,7 inch-el növelték. Teljes új orr kialakítást és első lemezeket, a hűtőrács közepe pedig a jól ismert célkereszt formát kapta. Az új Cyclone HardTop a NotchBack és a FastBack forma között vvolt félúton. Ekkor már három változata volt az autónak:
- a Base,
- Cyclone GT,
- Spoiler.
Akkor térjünk egyből az alap Spoiler kivitelre. Természetesen megkapta az új:
-V8 429 cui (7,0 L) 360 bhp
motort, hozzá a négysebességes váltót Hurst karral és a 3.25:1 végáttételt és egy padülést. Opcionális volt még:
-V8 429 cui (7,0 L) 370 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) Super CJ 375 bhp,
-V8 BOSS 429
A GT modellek csak a:
-V8 351 cui (5,8 L) 250 bhp- t kapták,
-V8 351 cui Cleveland (5,8 L) 285 bhp (opcionális volt).
Eladott mennyiség: 13,496
1971
Kicsit alakítottak az autón, den em volt nagy változás, kivéve a motorteret. Ekkor már "csak" a V8-as 351 Cleveland volt az alapmotor a Cyclone és Spoiler gépekben ás a V8-as 351 Windsor a GT-kben.
A 429-es motorok pedig megmaradtak mint opcionális lehetőség.
A motorok:
-V8 351 cui (5,8 L) Windsor 240 bhp,
-V8 351 cui (5,8 L) Cleveland 285 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) 360 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) Cobra Jet 370 bhp,
-V8 429 Super Cobra Jet 375 bhp.
Eladott mennyiség: 3,584
1972
Ebben az évben a Cyclone már csak egy opciós csomag volt. Ez volt a gyártás utolsó éve. A Comet név még futott tovább, de a Cyclone befejezte pályafutását, mint oly sok más MuscleCar.
A motorok:
-V8 351 (5,8 L) 250 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) 360 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) Cobra Jet 370 bhp,
-V8 429cui (7,0 L) Super Cobra Jet 375 bhp,
-V8 429 Boss.
MERCURY Comet Cyclone
A történet 1960-ban kezdődik, amikor megjelent a Ford egyik presztízs márkájánál a Mercurynál egy új autó a Comet. A Ford Falcon Mercury megfelelőjeként kezdtek az autó gyártásához. Pár éven át gyártották ezt az autót, míg elérkeztünk as minket érdeklő 1965-ös évhez, amikor is megjelent végre a Comet egy új változata a Comet Cyclone.
1965
Ebben az évben az autó végre teljesen megújult formailag és megkapta a sportosan elegáns formáját, a korszakra oly jellemző 2-2 álló lámpát előre, de még eléggé szögletes aaz autó vonalvezetése. A motorválaszték rögtön az elején három változatban volt elérhető:
-V8 289 cui (4,7 L) 225 bhp
-V8 289 cui (4,7 L) 271 bhp (különleges rendelésre)
-V8 427 cui (7,0 L)
Ebben az évben a kétajtós kivitelből 12.347 db-ot adtak el a boldog ügyfeleknek.
1966
Eljött az új évad és rádöbbentek, hogy lépést kell tartani a forma ivlágban ak onkurenciával, így megjelent a kissé lágyabb vonalvezetésű
modell. Ebben az évben az autó már a Ford Fairlane formáját kapta és így igazi középkategóriás méretekkel bírt. Megnüvelték a tegelytávot és az első motorteret is, hogy fogadi tudja az autó a BigBlock motorokat is.
Első év volt, hogy nyitott tetős változtban is gondolkoztak. Mindkét kivitelben alapvolt az osztott első ülés a középkonzollal. Ráadásul megrendelhető volt két típushoz a GT csomag is 452 USD-ért. Ezért az összegért kaptak a vevők egy 390 cui (6,4 L) 335 bhp-s motort, amely 4 torkú karburátorral volt szerelve. Dupla kipufogórendszert, motor csomagot, üvegszálas motorháztetőt (nem működő scooppal), első tárcsafékeket és opcionális négysebességes kéziváltót vagy háromsebességes autómatát (az alap a háromsebességes kéziváltó) és a GT csíkokat kapott a tulajdonos. Az autók indultak az indianapolisi 500-as versenyeken is (nem adtak el gyári replika kivitelt).
A motor:
-V8 390 (6,4 L) 335 bhp. Gyorsulás: 0-96 km/h 6.7 sec, 1/4 mile 13.98 @ 103.8 mph
Eladott mennyiség:
- Comet HardTop: 6,889,
- Comet Convertible: 1,305,
- Comet GT Hardtop: 13,812,
- Comet GT Convertible: 2,158.
1967
Ebben az évben egy kis gond támadt az autóval, hisz megjelent a Comet 202 a maga 22db 427-es motorjával és a Cougar modell is. Egy érdekes dolgot vettek észre az 1966-os statisztikákat nézegetve, hogy annak ellenére, hogy a '66-os Fairlane megnyerte az Indianapolis 500-at, még is csak 37.343 GT-t adtak el és a Cyclone GT sem érte el a 16.000 db-ot, szemben a Pontiac GTO 96.946 darabjával. Az 1967-es évben ráadásul még visszaestek az eladási számok, ráadásul a motor erejét is lecsökkentették, ami szintén nem volt jó hatással az eladásokra.
A motorok:
-V8 289 cui (4,7 L) 200 bhp,
-V8 390 cui (6,4 L) 320 bhp.
Eladott mennyiség:
- Comet Hardtop: 2,682,
- Comet Convertible: 431,
- Comet GT Hardtop: 3,419,
- Comet GT Convertible: 378.
1968
A cégnél azonnal kapcsoltak és az új modell évre egy új formával jelentek meg a piacon, ami szerintem erősen hasonlít a konkurens Mopar 1966-os Chargerjére . Bár állítólag ezt az autót messze egy másik kontinensen az Auszik tervezték és Falcon néven futott volna (erről lehet olvasni a Falcon XA alatt ! ), de mivel a Ford és a Mercury márkanév alatt megjelent a forma, ők új bundát találtak ki a saját kis vadjuknak
A tengelytávot ismét 116 inch-re vették és ekkor is a Ford Fairlane lett az autó alapja. A nyújtott formát még a FastBack külsővel is igyekeztek hangsúlyozni. Ekkor már a nyitott tetős kivitel nem volt gyártásban.
A FastBack forma népszerüségét mutatta az eladási számok alakulása. Talán ebben a Mustang népszerüsége is segített. Új alapmotort kapott az autó és ez egy V8-as 302 cui (5,0 L) két torkú karburátorral és 210 bhp-t produkált. A GT csomag ekor már csak 168 USD-val emelte meg 2.768 USD-s alapárat. Az is igaz, hogy ez a csomag már nem volt egy igazi "erő" csomag. Azért tartalmazta az osztott üléseket és a külső jelöléseket.
A motorválaszték:
-V8 302 (5,0 L) 4 torkú kaburátorral 210 bhp (alap modell),
-V8 302 (5,0 L) 4 torkú kaburátorral 230 bhp,
-V8 390 (6,4 L) 265 bhp,
-V8 390 (6,4 L) 325 bhp,
-V8 427 (7,0 L) 390 bhp. Ez a motor csak néhány hónapig volt, mert aztán megjelent az újabb motor)
- V8-as 428 Cobra Jet 335 bhp. Gyorsulás: 0-96 km/h 6.2 sec.
Eladott mennyiség:
- Fastback GT: 6,105,
- Notchback: 334.
1969
Ebben az évben az eladási adatokat figyleembe véve már csak a FastBack formát vitték tovább. A GT csomag leapadt egy sima egyszerű kis opcionális csomagra.
Valójában az új erős Cyclone a CJ lett, amelynek az ára az alap Plymouth Road Runneréhez közeledett. A CJ kivitel alapban a 428 Cobra Jet motort kapta a 335 bhp-vel és négysebességes kéziváltóval.
Létezett ekkor már padüléses kivitel is a többi modellnél. Az alapmodell még mindig a 302 cui (5,0 L) motorral volt szerelve.
Az igazi izomgép a Cyclone Spoiler II volt, amelyet aerodinamikai elvek alapján alakítottak ki és használtak a NASCAR versenyeken. Összesen 519 db-ot (volt egy olyan szabály, hogy a NASCAR versenyen olyan autó indulhatot, amiből legalább 500 db-ot eladtak már) készítettek és mindegyik 351 cui (5,8 L) négytorkú karburátorral szerelt volt. Az autó két különböző külső kialakítással készült.
Az egyik volt a NASCAR-os Dan Gurney nevével jelzett sötétkék tetővel és csíkokkal és az alsó fehér részen az aláírásával. A másik Cale Yarborough kiadás pedig vörös csíkokat és egy aláírást kapott.
A motorok:
-V8 302 cui (5,0 L),
-V8 351 cui (5,8 L) 290 bhp,
-V8 428 cui (7,0 L) Cobra Jet 335 bhp.
Eladott mennyiség:
- Cyclone CJ: ?
- Cyclone Spoiler: 519
1970
1970-ben ismét újra tervezték az autót, bár nem biztos, hogy jobb lett . Ismét a tengelytávot növelték 1 inch-el 117-re, de maga az autó teljes hosszát 6,7 inch-el növelték. Teljes új orr kialakítást és első lemezeket, a hűtőrács közepe pedig a jól ismert célkereszt formát kapta. Az új Cyclone HardTop a NotchBack és a FastBack forma között vvolt félúton. Ekkor már három változata volt az autónak:
- a Base,
- Cyclone GT,
- Spoiler.
Akkor térjünk egyből az alap Spoiler kivitelre. Természetesen megkapta az új:
-V8 429 cui (7,0 L) 360 bhp
motort, hozzá a négysebességes váltót Hurst karral és a 3.25:1 végáttételt és egy padülést. Opcionális volt még:
-V8 429 cui (7,0 L) 370 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) Super CJ 375 bhp,
-V8 BOSS 429
A GT modellek csak a:
-V8 351 cui (5,8 L) 250 bhp- t kapták,
-V8 351 cui Cleveland (5,8 L) 285 bhp (opcionális volt).
Eladott mennyiség: 13,496
1971
Kicsit alakítottak az autón, den em volt nagy változás, kivéve a motorteret. Ekkor már "csak" a V8-as 351 Cleveland volt az alapmotor a Cyclone és Spoiler gépekben ás a V8-as 351 Windsor a GT-kben.
A 429-es motorok pedig megmaradtak mint opcionális lehetőség.
A motorok:
-V8 351 cui (5,8 L) Windsor 240 bhp,
-V8 351 cui (5,8 L) Cleveland 285 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) 360 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) Cobra Jet 370 bhp,
-V8 429 Super Cobra Jet 375 bhp.
Eladott mennyiség: 3,584
1972
Ebben az évben a Cyclone már csak egy opciós csomag volt. Ez volt a gyártás utolsó éve. A Comet név még futott tovább, de a Cyclone befejezte pályafutását, mint oly sok más MuscleCar.
A motorok:
-V8 351 (5,8 L) 250 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) 360 bhp,
-V8 429 cui (7,0 L) Cobra Jet 370 bhp,
-V8 429cui (7,0 L) Super Cobra Jet 375 bhp,
-V8 429 Boss.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.10.05 10:44-kor.
Akkor pár kép is az autóról:
1965 Comet Cyclone
1965 Comet Cyclone
1966
1967 Cyclone GT
1968 Cyclone
1969 Cyclone Spoiler II Cale Yarborough Special
1969 Cyclone Spoiler II Dan Gurney Special
1969 Mercury Spoiler II Cale Yarborough (Wood Brothers)
1969 Cyclone Cobra Jet
1969 Cyclone Cobra Jet
1970 Cyclone GT katalógus
1970 Cyclone GT katalógus
1970 Cyclone GT Spoiler
1970 Cyclone 429CJ Burnout
1970 Cyclone 429 Cobrajet Ram-Air munka közben
1970 Cyclone Cj 429 műszerfala
1971 Cyclone GT
1971 Cyclone David Pearson (Wood Brothers)
1971 Cyclone rajza David Pearson (Wood Brothers)
1971 Mercury Cyclone Parnelli Jones (Wood Brothers)
1972 Comet Drag
1972 Comet GT
1965 Comet Cyclone
1965 Comet Cyclone
1966
1967 Cyclone GT
1968 Cyclone
1969 Cyclone Spoiler II Cale Yarborough Special
1969 Cyclone Spoiler II Dan Gurney Special
1969 Mercury Spoiler II Cale Yarborough (Wood Brothers)
1969 Cyclone Cobra Jet
1969 Cyclone Cobra Jet
1970 Cyclone GT katalógus
1970 Cyclone GT katalógus
1970 Cyclone GT Spoiler
1970 Cyclone 429CJ Burnout
1970 Cyclone 429 Cobrajet Ram-Air munka közben
1970 Cyclone Cj 429 műszerfala
1971 Cyclone GT
1971 Cyclone David Pearson (Wood Brothers)
1971 Cyclone rajza David Pearson (Wood Brothers)
1971 Mercury Cyclone Parnelli Jones (Wood Brothers)
1972 Comet Drag
1972 Comet GT
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.10.05 8:12-kor.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Úgy látom, LeMans67 picit elhanyagolta a 70-es évekbeli modellt. Nekem talán az teszik jobban, sőt egy picit beleszerettem.
1970-es Mercury Cyclone Spoiler
Műszaki adatok
- motor: 429 ci (7 030 ccm) ohv V8
- teljesítmény: 370 LE (276 kW) @ 5 400 ford/min
- nyomaték: 450 lb ft (610 Nm) @ 3 400 ford/perc
- váltó: 4 sebességes, kézi
- önsúly: 3 773 lb (1 715 kg)
- végsebesség: 126 mph (202 km/h)
- 0-60 mph (0-96 km/h): 6.2 sec
- 1/4 mérföld: 14,1 s @ 100 mph (160 km/h)
- fogyasztás: 9 mpg (26l/100km)
Mondjuk ennek a példánynak furán áll a motorházteteje.
A belsejében különleges a mitfárerhez átnyúló müszerek hada.
A középső műszer a fordulatszámmérő.
1970-es Mercury Cyclone Spoiler
Műszaki adatok
- motor: 429 ci (7 030 ccm) ohv V8
- teljesítmény: 370 LE (276 kW) @ 5 400 ford/min
- nyomaték: 450 lb ft (610 Nm) @ 3 400 ford/perc
- váltó: 4 sebességes, kézi
- önsúly: 3 773 lb (1 715 kg)
- végsebesség: 126 mph (202 km/h)
- 0-60 mph (0-96 km/h): 6.2 sec
- 1/4 mérföld: 14,1 s @ 100 mph (160 km/h)
- fogyasztás: 9 mpg (26l/100km)
Mondjuk ennek a példánynak furán áll a motorházteteje.
A belsejében különleges a mitfárerhez átnyúló müszerek hada.
A középső műszer a fordulatszámmérő.
Szerintem annak a gépnek törve volt az eleje...
Nem hanyagoltam el, csak gondoltam lesz olyan ember, aki beleír és akkor élni és pezsegni fog a topic..
Nem hanyagoltam el, csak gondoltam lesz olyan ember, aki beleír és akkor élni és pezsegni fog a topic..
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.10.09 13:10-kor.
Látom neked nagyon bejön ez az 1970-es év, pedig a 1969 a NASCAR nyertes, igaz nem annyira egyíedi a formája, mint ennek az ifjoncnak
Az tetszik, hogy az évek múlásával a Mercury kis "játékos" típusánál nem várakoztak, hanem azonnal betették a 427-et, aztán a 428-at és a 429-et is, amint elkészült a motor fejlesztése!
Az tetszik, hogy az évek múlásával a Mercury kis "játékos" típusánál nem várakoztak, hanem azonnal betették a 427-et, aztán a 428-at és a 429-et is, amint elkészült a motor fejlesztése!
Ez a 70es Cyclone Spoiler brutál!!!! Műszerfal mega.... és nagyon bejön, hogy pl. a hátsó lámpák kerete olyan formájú, mint a műszerfalon a műszereké...
A fogyasztási adatot "európizáltam"
A fogyasztási adatot "európizáltam"
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1970 Mercury Cyclone Spoiler II
A Plymouth Superbird és a Dodge Daytona sikere a Nascarban ösztönözte Fordot is, hogy kísérletezzen jobb aerodinamikával. Ehhez legjobb alapot a 70-es Mercury Cyclone Spoiler adta. Ahhoz, hogy a versenyen részt vehessenek a gépek, kellett 519 utcai változatot is építeni. Ezeket mindegyik motorral készítették 290 LE-s Windsor 351-estől az igen potens 429-es Super Cobra Jet-ig. Sajnos úgy néz ki, hogy mára csak ez az egy darab maradt meg.
Forrás: SuperCars.net
Mondjuk lehet, hogy Nascar-ra jobb volt ez így, de mai szemmel az eredeti Cyclone orra nekem jobban tetszik, sokkal morcosabb.
A Plymouth Superbird és a Dodge Daytona sikere a Nascarban ösztönözte Fordot is, hogy kísérletezzen jobb aerodinamikával. Ehhez legjobb alapot a 70-es Mercury Cyclone Spoiler adta. Ahhoz, hogy a versenyen részt vehessenek a gépek, kellett 519 utcai változatot is építeni. Ezeket mindegyik motorral készítették 290 LE-s Windsor 351-estől az igen potens 429-es Super Cobra Jet-ig. Sajnos úgy néz ki, hogy mára csak ez az egy darab maradt meg.
Forrás: SuperCars.net
Mondjuk lehet, hogy Nascar-ra jobb volt ez így, de mai szemmel az eredeti Cyclone orra nekem jobban tetszik, sokkal morcosabb.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1970 Mercury Cyclone Spoiler Drag Racing Video
<object width="425" height="353"><param name="movie" value="http://www.dragtimes.com/movies/10988-1 ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.dragtimes.com/movies/10988-1 ... -video.swf" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="353"></embed></object>
1/4 mérföld: 11.180 s @ 119.400 mph (192 km/h)
Forrás: DragTimes.com
Sajna nem írják, hogy mit módosítottak a gépen, de nem semmi idő.
<object width="425" height="353"><param name="movie" value="http://www.dragtimes.com/movies/10988-1 ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.dragtimes.com/movies/10988-1 ... -video.swf" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="353"></embed></object>
1/4 mérföld: 11.180 s @ 119.400 mph (192 km/h)
Forrás: DragTimes.com
Sajna nem írják, hogy mit módosítottak a gépen, de nem semmi idő.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szvsz 70-ben nagyon menő lehtett az az orr. De most éppen abba fáradtunk bele, hogy minden autónak a formáját a szélcsatorna és a gyalogos ütközésteszt alakítja és így felüdítő egy szép hetvenes orr.LeMans67 írta:Láttam én is ezt az átalakított orrot, de annyira nem jött be, hogy inkább nem is szóltam róla. Más részt szerintem aki ilyet megvett, az utánna lecserélte a másik kivitelre az orr részt
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Mercury Comet Cyclone 1965-1972
1969 Mercury Cyclone SPOILER II
635 LE, 901 Nm
635 LE, 901 Nm
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Mercury Comet Cyclone 1965-1972
1970 Mercury Cyclone Spoiler Edition börnöl