somi írta:Hát, én alapvetően úgy veszek autót, hogy abból indulok ki, futómű-fék-kipufogó kompletten szar

Innentől kezdve már csak kellemes meglepetések érhetnek. Motor-váltó-kaszni-elektronika legyen jó.
Egyébként soha nem volt terepjáróm, de előbb-utóbb MUSZÁJ hogy legyen. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen velük közlekedni. A sebesség nem különösebben érdekel, nem megyek sehová, gyorsan meg végképp nem, mert fosok a trafitól.
Még az alkatrészárakkal sem vagyok tisztában, gyanítom, hogy ezekhez kicsit többe kerül minden, mint a személyautóhoz, vagy nem? Oké, a gumi nyilván

Nos, ez egy Explorer, olyan USA-s, de csak terepjáró, szal ha nagyon nem tudnál mire költeni, általában többféle gummát vehetsz, a sima nyári-téli szetteken túl (sose értettem, minek téli gumi, mikor egy bekapcsolt összkerékhajtással nyári gumival sokkal biztosságosabban tudsz közlekedni, mint egy téli gumival mondjuk RWD-ben) van terep, félterep és utcai gumi is, válogatni lehet boeven.
Karosszériája (ha nem rohad, azt meg csak nem tán) biztos jó, elektronikája nem fog meglepni. Mivel nekem nem USA tj-m van, és a cégünknél látható másik 6-7 sem az, az én tudásom ennyiben kimerül.
Ha az összkerék kapcsolható és alapból hátsón megy az erő az útra, akkor mivel neked max. télen lenne rá szükséged, csak akkor zárd az első kerekeket, és hajtsd, mert itt sokakat meglepett a széthullott első hajtás.
Az alkatrészárakkal meg lásd: USA autók. Nem hinném, hogy többe kerülne egy kardántengely ebbe, mint egy mustangba
