Nem kellett sokiág várni, hogy kezelésbe vegyék a Ford legsikeresebb modelljét, az F-150-es pickupot. 1993 és 1995 között gyártották az első szériát, majd erről is írok, de itt inkább az igazi méregzsák, a kompresszoros 5.4es Tritonnal szerelt, 1999től 2004ig gyártott második generációról irogatnék.
1999-2000
A Ford megint olyat alkotott, amivel beírta magát a nagykönyvbe, hasonlóan extrém ötlet a GMC fejében fordult meg korábban (a 91-92 GMC Typhoon és Syclone személyében). Fogjunk egy sikeres pickupot, és csináljunk belőle izomautót. Ahhoz mi kell? Egy brutális motor... ennyi. Meg is tették.
![Kép](http://www.ford-cruising.hu/images/StangMan_pics/lightning/l1_1.jpg)
1999-ben megjelent a Ford F-150 SVT Lightning, egy kompresszorral dühített V8assal szerelt pickup. 360 lóerő... Ez ma is tiszteletet parancsol.
Az SVT rendesen megdolgozta a pickupot. Megerősítették és leültették a futóművet. Hátul 5 laprugó került mindkét oldalra, vastagabb stabilizátorokat kapott, gázos lengéscsillapitókat, 295/45 18as úthengereket... Természetesen a fékek is "megerősödtek".
![Kép](http://www.ford-cruising.hu/images/StangMan_pics/lightning/l1_2.jpg)
Egyetlen hiányossága van talán, a váltó. Nem volt elég erős váltója a Fordnak ahhoz, hogy a 360lovas, 597Nm nyomatékot leadó szörny 4kerékmeghajtású lehessen... Egy jól bevált és bombabiztos 4sebességes automata került bele, ami csak a hátsó kerekeket hajtja... nem is gyengén. A különböző tesztekben 5.6-5.7 mp-t mértek vele 96km/h-ra, ami 6mp-s gyorsulás 100ra
![Wow! :wow:](./images/smilies/wow.gif)
Elektronikus szabályozás nem engedi 140mph sebesség főlé (224km/h).
Igazándiból szerintem az nagyon kemény, hogy a tesztelők egyöntetűen azt nyilatkozták, hogy az F-150 Lightning a végsebességen hajtva is teljesen stabil marad. Azért ez nem rossz!
A kellőképppen morcos külsőt szolid spojlerezés, gyönyörű 18as alufelnik, méhsejt mintás hűtőmaszk biztosítja.
![Kép](http://www.ford-cruising.hu/images/StangMan_pics/lightning/l1_3.jpg)
Ez az autó tényleg szigorú!!!! Annyira jól sikerült, hogy pl. még az angol EVO magazin is (akik az USA autókat csak ritkán hozzák párhuzamba pozitív jelzőkkel) hasra volt attól esve, hogy milyen "fun-to-drive"... Értelme nincs, mert korlátozottabb a teherbírása, csak hátsókerekes, dől bele az üzemanyag, de ha ezektől az apró és lényegtelen nézőpontoktól eltekintünk, akkor csak a tőmény élvezet, és az iszonyatos burn-outok maradnak
![Ördögi :ordog:](./images/smilies/evil.gif)
![Kép](http://www.ford-cruising.hu/images/StangMan_pics/lightning/l1_4.jpg)
A belseje teherautó maradt, de azért azon is finomítottak, hogy ne legyen elrontva az összkép. Velúr/bőr kombinációjú huzat SVT logóval, sportosabb úlések, fehérszámlapos műszerek.
![Kép](http://www.ford-cruising.hu/images/StangMan_pics/lightning/l1_5.jpg)
Teljesen kultúrált lett belül!
2001-2004
2001ben finomított az autón a Ford, a Lightning az F-150hez hasonlóan kapott egy lájtos ráéncfelvarrást.
Új formájú fényszórók, új hűtőrács, új kerekek... és a lényeg a lényeg: további 20 lóerő és 13NM nyomaték!!!!
![Kép](http://www.ford-cruising.hu/images/StangMan_pics/lightning/l2_1.jpg)
A lóerő így már 380 lett, a nyomaték pedig 610Nm, az előbbit 4750en, az utóbbit 3250en adja le!!! Hát, nem kell a halálba forgatni
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ez a plusz a módosított szívósornak és intercoolernek köszönhető.
Ez további 1 tizedet faragott le az amúgy sem gyenge 0-60mph-s sprintjéből!
![Kép](http://www.ford-cruising.hu/images/StangMan_pics/lightning/l2_2.jpg)
Talán a hűtőrácsot nem kellett volna lecserélni, nekem a méhsejt minta nagyon bejön.
Az autó belseje változatlan maradt. 2003tól ismét modosították az alufelniket (az ezüst képeken láthatóra).
![Kép](http://www.ford-cruising.hu/images/StangMan_pics/lightning/l2_3.jpg)
Nem kérdés, nekem nagyon bejön!!!
![Ördögi :ordog:](./images/smilies/evil.gif)
Amit teherben bír, az meg nekem maximálisan elég is lenne!!! IDE VELE!
![Brrr :rrr:](./images/smilies/rrr.gif)
![Kép](http://www.ford-cruising.hu/images/StangMan_pics/lightning/l2_4.jpg)