Technikai megoldások, kérdések
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
-
Bandit
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1035
- Csatlakozott: 2007.07.03 16:22
Hozzászólás
Szerző: Bandit » 2007.11.06 10:06
Íme egy topic ahol az egyik legfontosabb dologról a gyújtásról lenne szó.
Kezdeném egy egyszerű ábrával mi elég jól szemlélteti az 5.0 HO és a sima 5.0 gyújtási sorrendje között lévő különbségeket. Bocs, de csak Paint-ben dobtam össze sebtiben. Íme:
![Kép](http://www.postimage.org/aV1kjB4A.jpg)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára
Bandit 2007.11.14 11:16-kor.
-
Chromlo
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 944
- Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
- Tartózkodási hely: Vecsés
Hozzászólás
Szerző: Chromlo » 2007.11.06 12:02
Na nemazért hogy kötekedjek, de ezek a motorok nem forditva pörögnek, vagy utángyújtottak?
![Monokli :monokli:](./images/smilies/monokli.gif)
-
Bandit
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1035
- Csatlakozott: 2007.07.03 16:22
Hozzászólás
Szerző: Bandit » 2007.11.07 13:17
A H.O.-nak más a gyújtási sorrendje. Egyik motor sem megy a másik sorrendjével.
-
Bandit
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1035
- Csatlakozott: 2007.07.03 16:22
Hozzászólás
Szerző: Bandit » 2007.11.14 11:17
Chromlo kérésére bejelöltem a képen, hogy merre forog a rotor.
-
Bandit
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1035
- Csatlakozott: 2007.07.03 16:22
Hozzászólás
Szerző: Bandit » 2007.11.14 17:40
Essen pár szó gyertyákról is! Mindenképp a Motorcraft-ot ajánlják mindenütt és az én tapasztalataim is ezt mondják.
Íme egy lista, hogy évjárat szerint mi az előírt gyertya típus:
Motorcraft ASF52C
1979-1981, 1984-85 CFI
Motorcraft AWSF44C
1986 EFI.
Motorcraft ASF42C
1982-1993 5.0
Motorcraft ASF32C
1994-1995 Mustang 5.0
Motorcraft AWSF32C
1993-1995 Cobra
Motorcraft AWSF32E
1999-2000 Cobra 4.6L
Motorcraft AWSF32P platinum gyertya
1999-2000 Mustang GT 4.6L
Motorcraft AWSF32PP platinum gyertya
1996-1998 Mustang GT 4.6L
Sajnos csak 2000-ig tudtam összeszedni a gyertyákat, de bárki kiegészíthet.
-
Fölesz
- Úrvezető
- Hozzászólások: 118
- Csatlakozott: 2007.07.05 21:15
- Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás
Szerző: Fölesz » 2007.11.14 22:53
és ez miért van h más a sorrendjük?
-
StangMan
- Admin
- Hozzászólások: 7076
- Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
- Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás
Szerző: StangMan » 2007.11.14 23:33
Fölesz írta:és ez miért van h más a sorrendjük?
papa, hogy megy be a nagy elefánt az oroszlán barlangjába...
mer csak azér nemdebár hiszen mert
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
-
Bandit
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1035
- Csatlakozott: 2007.07.03 16:22
Hozzászólás
Szerző: Bandit » 2007.11.15 9:12
Fölesz írta:és ez miért van h más a sorrendjük?
Más a vezérlés.
Miért ide raktátok a topic-ot? Broncos-sokat, T-bird-ösöket, stb. Nem érdekelhet a téma?
![Bosszús :rage:](./images/smilies/rage.gif)
-
TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22132
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
-
Kapcsolat:
Hozzászólás
Szerző: TomiTomi » 2007.11.15 10:02
Bandit írta:Miért ide raktátok a topic-ot? Broncos-sokat, T-bird-ösöket, stb. Nem érdekelhet a téma?
![Bosszús :rage:](./images/smilies/rage.gif)
A gyertyáknál sok helyen a Mustang szót láttam. Meg nem tudtam, hogy Bronco létezett HO-s motorral is?!
Figyelj, a Te logikáddal elég lenne egy Ford téma, hisz igen sok alkatrészt használtak közösen a különböző modellekben.
Most vagy autó- vagy motortípusonként tárgyaljuk. Mivel sokféle motorról van szó, így autó mellett döntöttem.
![Kacsint ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Bandit
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1035
- Csatlakozott: 2007.07.03 16:22
Hozzászólás
Szerző: Bandit » 2007.11.15 10:18
TomiTomi írta:Bandit írta:Miért ide raktátok a topic-ot? Broncos-sokat, T-bird-ösöket, stb. Nem érdekelhet a téma?
![Bosszús :rage:](./images/smilies/rage.gif)
A gyertyáknál sok helyen a Mustang szót láttam. Meg nem tudtam, hogy Bronco létezett HO-s motorral is?!
Figyelj, a Te logikáddal elég lenne egy Ford téma, hisz igen sok alkatrészt használtak közösen a különböző modellekben.
Most vagy autó- vagy motortípusonként tárgyaljuk. Mivel sokféle motorról van szó, így autó mellett döntöttem.
![Kacsint ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
HO van Bronco-ban, T-bird-ben, F-150-ben, stb. Csak kérdezni kéne, pl. telefonon.
![Kacsint ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Akkor mégis össze kéne vonni 79-04-ig Late modellé a session-öket?
Na jó hagyom ezt a technika dolgot. Majd ha lesz külön technikai tippek fül akkor berakom cikk formájában.
-
Bandit
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1035
- Csatlakozott: 2007.07.03 16:22
Hozzászólás
Szerző: Bandit » 2007.11.28 16:51
Nem hagyom.
A sima 5.0 (nem H.O.) és a
352, 360, 390, 406, 427, 428, 429-es,
460-as és
514-es blokknak megegyezik a gyújtási sorrendje. Ami
1-5-4-2-6-3-7-8 - ha nem lenne egyértelmű a kép alapján.
Gondoltam akik valamelyik ilyen motorral rendelkeznek (pl.: GranTorinosok) csak örülnek.
A H.O. sorrendje pedig egyezik a
351W (Windsor),
351C (Cleveland) sorrendjével. Ami
1-3-4-2-6-5-4-8.
-
somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás
Szerző: somi » 2008.05.09 14:59
Nem tudjátok, mi lehet a különbség az ASF52C meg a BSF42C gyertya között?
Az okos táblázatocska szerint a miénkbe az előbbi való. Utóbbi típust egy t-bird fedőnevű egyén hirdeti a v8-on.
![Mosoly :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(A mi T-Birdünk vajon?)
-
somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás
Szerző: somi » 2008.06.27 19:53
Én csak kérdezek..... A rockauto-n a 79-es évjáratnál szétszedi a gyertyákat 79 február előtti és utáni gyártmányokra. Előbbiekre 0.05-ös hézaggal, utóbbira 0,06-os hézaggal kínálnak gyertyát.
1. Ezeket a hézagokat mióta nem lehet állítani?
2. Írjátok itt fenn, hogy Motorcraft kéne bele. Azok csak 0,05-öst kínálnak. ASF52CF4 aszondja. Annak jónak kéne lenni, nem?
-
somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás
Szerző: somi » 2008.06.27 19:55
Még 1 kérdés: Autolite gagyi?
-
Bandit
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1035
- Csatlakozott: 2007.07.03 16:22
Hozzászólás
Szerző: Bandit » 2008.06.28 21:12
Nem csak lehet, de kell is hézagolni a gyertyákat. Hiába veszed ki dobozból, újonan, nem mindegyik lesz a megfelelő értéken. Érdemes lemérni mindet.
Ráadásul ezek a gyertyák már jóval gyengébb minőségűek. 8-12ezer km-enként nem árt kitekerni őket és lecsekkolni a hézagékot mert, simán elmásznak.
Az autolite nem a legjobb minőség. Néhányaknak nem vált be, néhányan pedig se rosszat, se jót nem mondanak róla.