USA autó napi használatban
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Re: USA autó napi használatban
... és sajnos igaz...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Re:
Igazad van! Azzal is el lehet tartani náhány mesterember családjátszireta68 írta:vagy vegyél V. Golfot.
- John Deere
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1156
- Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: USA autó napi használatban
Az újonnan vételezett Lada Oroszországból nem is jön képbe opcióként esetleg?doGmAI írta:Igazad van! Azzal is el lehet tartani náhány mesterember családjátszireta68 írta:vagy vegyél V. Golfot.
-
- Kabóca
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2013.03.03 7:54
Sziasztok!
Lenne pár kérdésem az 1969 es mustangokról de sajnos ezt nem tudtam feltenni senkinek szóval amikor rátaláltam a forumra reménykedtem hogy pár aggasztó kérdésre végre választ kapok. Nos jelenleg 19 vagyok, koromhoz képest sokat vezettem már autót és arra az elhatározásra jutottam hogy én egy olyat szeretnék amivel az a lényeg hogy azzal megyek és nem az hogy hova. Gyerekkorom óta a 69 est volt az álomautó, és sport sikereimnek hála lassacskán meglenne az összeg arra hogy legalább elkezdhessek gondolkodni autón. A kérdésem az lenne hogy jelenleg magyarországon mennyire nehéz fenntartani egy mustangot. Természetesen a fogyasztásával tisztába vagyok, de ahogy olvasgattam illetve netes kalkulátorokat használva rengeteg kedvezmény van veterán autókra. Viszont azzal nem vagyok tisztába hogy átlagosan mien gyakran megy tönkre valami benne, elképzeléseim szerint sok elektronika hiányában viszonylag ritkábban, akkor viszont a netről kell rendelni hozzá alkatrészt. Természetesen teljesen laikusként állok a dolgohoz szóval bármilyen tapasztalat megoszásáért vagy tanácsért nagyon hálás lennék.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv Szabó Lóránt
( Az ekezetekert bocsi, tableten irtam )
Lenne pár kérdésem az 1969 es mustangokról de sajnos ezt nem tudtam feltenni senkinek szóval amikor rátaláltam a forumra reménykedtem hogy pár aggasztó kérdésre végre választ kapok. Nos jelenleg 19 vagyok, koromhoz képest sokat vezettem már autót és arra az elhatározásra jutottam hogy én egy olyat szeretnék amivel az a lényeg hogy azzal megyek és nem az hogy hova. Gyerekkorom óta a 69 est volt az álomautó, és sport sikereimnek hála lassacskán meglenne az összeg arra hogy legalább elkezdhessek gondolkodni autón. A kérdésem az lenne hogy jelenleg magyarországon mennyire nehéz fenntartani egy mustangot. Természetesen a fogyasztásával tisztába vagyok, de ahogy olvasgattam illetve netes kalkulátorokat használva rengeteg kedvezmény van veterán autókra. Viszont azzal nem vagyok tisztába hogy átlagosan mien gyakran megy tönkre valami benne, elképzeléseim szerint sok elektronika hiányában viszonylag ritkábban, akkor viszont a netről kell rendelni hozzá alkatrészt. Természetesen teljesen laikusként állok a dolgohoz szóval bármilyen tapasztalat megoszásáért vagy tanácsért nagyon hálás lennék.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv Szabó Lóránt
( Az ekezetekert bocsi, tableten irtam )
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: USA autó napi használatban
Szia!
Szerintem olvasd végig ezt a topikot, hasonló kérdésből indult.
De röviden: egy 69es autó (se Mustang, se más) nem hasonlítható egy mai autóhoz. Napi használatra korlátozottan alkalmas és leginkább azoknak, akik kisebb nyűgöket gond nélkül javítanak akár útközben is. Minél messzebb vagy ettől a hozzáállástól, annál kevésbé ajánlatos napira ilyen öreg autót használni, sőt, lehet, hogy egyáltalán a megvételét is érdemes meggondolni. (Van egy hölgy ismerősöm, aki 30 ezer CHFért megvásárolta álmai 65ös Mustang kabrióját, majd egy hónap után ismét eladta, mert rájött, hogy mibe ugrott bele. Pedig tulajdonképpen piti hibái voltak a Stangnek, de neki egyszer-kétszer autómentőre volt szüksége.)
Amúgy ha gond nélkül ki tudsz fizetni 15 l / 100 km-es fogyasztás mellett évi 10-15 ezer kmre benzint, akkor szervizzel sem lesz gondod. Bár ehhez feltételezem, hogy elég jó állapotú a kocsit veszel.
Szerintem olvasd végig ezt a topikot, hasonló kérdésből indult.
De röviden: egy 69es autó (se Mustang, se más) nem hasonlítható egy mai autóhoz. Napi használatra korlátozottan alkalmas és leginkább azoknak, akik kisebb nyűgöket gond nélkül javítanak akár útközben is. Minél messzebb vagy ettől a hozzáállástól, annál kevésbé ajánlatos napira ilyen öreg autót használni, sőt, lehet, hogy egyáltalán a megvételét is érdemes meggondolni. (Van egy hölgy ismerősöm, aki 30 ezer CHFért megvásárolta álmai 65ös Mustang kabrióját, majd egy hónap után ismét eladta, mert rájött, hogy mibe ugrott bele. Pedig tulajdonképpen piti hibái voltak a Stangnek, de neki egyszer-kétszer autómentőre volt szüksége.)
Amúgy ha gond nélkül ki tudsz fizetni 15 l / 100 km-es fogyasztás mellett évi 10-15 ezer kmre benzint, akkor szervizzel sem lesz gondod. Bár ehhez feltételezem, hogy elég jó állapotú a kocsit veszel.
-
- Kabóca
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2013.03.03 7:54
Re: USA autó napi használatban
Elolvastam a hozzászólásokat. Ezek utan valoszinuleg csak majd hobbi autokent fogok venni ha majd megengedhetem magamnak. Itt jon a kovi kerdesem hogy van e valakinek tapasztalata a cabrio "uj" mustangokkal. Itt legjobban arra lennek kivancsi hogy telen az a vaszon teto mennyire nem er semmit?
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: USA autó napi használatban
A mai Mustangok alkalmasak napiként, még a 4. generáció (1994-2004) is, a 3. (79-93) szerintem már erősen a hobbi autó határán van.
A mai Mustangok hazai viszonyok közé egy kicsit nagyok (nehéz parkolni velük), esőben, hóban nagyon óvatosan kell velük menni, de szvsz a napi élvezet simán kárpótol ezért.
Érdemes olvasgatnod a Fórumozók és autóik részben. Itt ajánlom John Deere topikját, 2005ös kabriója van és sokat használja, bár emlékeim szerint télen nem. Vagy nézheted az én 2005ösömet is, bár az tetős és kicsit más körülmények között él.
A mai Mustangok hazai viszonyok közé egy kicsit nagyok (nehéz parkolni velük), esőben, hóban nagyon óvatosan kell velük menni, de szvsz a napi élvezet simán kárpótol ezért.
Érdemes olvasgatnod a Fórumozók és autóik részben. Itt ajánlom John Deere topikját, 2005ös kabriója van és sokat használja, bár emlékeim szerint télen nem. Vagy nézheted az én 2005ösömet is, bár az tetős és kicsit más körülmények között él.
- John Deere
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1156
- Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: USA autó napi használatban
Jópár éve megvan már és bizony eszembe is jutott már, hogy ha rávenném magam hogy eladnám (és a piacon találnék valakit, aki meg is venné) és vennék helyette egy hétköznapibb OFF dízelt, lehet gazdaságosabb lenne.
De persze ilyenkor adok egy pofont magamnak és rájövök, hogy autó nincs, miben még ennyire jól éreztem magam. És ezért cserébe télen tényleg pihentetem.
Oké, hogy nem ezért vettem, de azért jól esik, hogy bámulgatják, pedig akad itt vidéken is 3-4.
Lényeg a lényeg, míg nem törik, nem drágább, mint a többi Mustang. Cserébe a V8-sok állítólag már egész erős gyári kategóriát alkotnak. És ezek még fiatalok, hogy (kop-kop-kop) az autóút szélén egy laza error felirattal lehaljanak.
Viszont hétköznapira én sem használom, mivel egyrészt nekem is rosszul esnek az egyre emelkedő benzinárak, másrészt általában munkámat az OFF terepjáróval intézem. De szerintem így jobb is, így jobban hiányzik, hogy beleülhessek és...
A 2005-ös kabriók igazából egyetlen hátránya a vászontető és annak nem tudom mennyire profi szigetelése. Általában autómosás után 1-2 csepp beszabadul az nem cink. Esőben egyszer engedte be jobban a vizet, az első ablakoknál, akkor az M3-as pályán mentünk 130-al és a csapadék is erős volt, na akkor kissé kényelmetlen volt, de szvsz városban vagy 100 km/h alatt semmi gond és még menetzajt se nagyon hallani, ami azért nagy szó. Az is lehet, hogy csak nálam foszlott el a szigetelés és azért. A komplett tető cseréje, ha egyszer kell, viszont horribilis lehet, nekem is lehet gondolkoznom kéne rajta. Szerintem az 1 milliót ütheti.
Első télen használtam, kb. ugyanúgy felmelegszik a fülke, mint más autóé, tehát nincsenek különbségek más autóval szemben. Talán hamarabb hűl ki kicsivel. Nyáron délben 40 fokban viszont halálos, csak este vagy kora délelőtt ajánlott tökfödő nélkül.
De persze ilyenkor adok egy pofont magamnak és rájövök, hogy autó nincs, miben még ennyire jól éreztem magam. És ezért cserébe télen tényleg pihentetem.
Oké, hogy nem ezért vettem, de azért jól esik, hogy bámulgatják, pedig akad itt vidéken is 3-4.
Lényeg a lényeg, míg nem törik, nem drágább, mint a többi Mustang. Cserébe a V8-sok állítólag már egész erős gyári kategóriát alkotnak. És ezek még fiatalok, hogy (kop-kop-kop) az autóút szélén egy laza error felirattal lehaljanak.
Viszont hétköznapira én sem használom, mivel egyrészt nekem is rosszul esnek az egyre emelkedő benzinárak, másrészt általában munkámat az OFF terepjáróval intézem. De szerintem így jobb is, így jobban hiányzik, hogy beleülhessek és...
A 2005-ös kabriók igazából egyetlen hátránya a vászontető és annak nem tudom mennyire profi szigetelése. Általában autómosás után 1-2 csepp beszabadul az nem cink. Esőben egyszer engedte be jobban a vizet, az első ablakoknál, akkor az M3-as pályán mentünk 130-al és a csapadék is erős volt, na akkor kissé kényelmetlen volt, de szvsz városban vagy 100 km/h alatt semmi gond és még menetzajt se nagyon hallani, ami azért nagy szó. Az is lehet, hogy csak nálam foszlott el a szigetelés és azért. A komplett tető cseréje, ha egyszer kell, viszont horribilis lehet, nekem is lehet gondolkoznom kéne rajta. Szerintem az 1 milliót ütheti.
Első télen használtam, kb. ugyanúgy felmelegszik a fülke, mint más autóé, tehát nincsenek különbségek más autóval szemben. Talán hamarabb hűl ki kicsivel. Nyáron délben 40 fokban viszont halálos, csak este vagy kora délelőtt ajánlott tökfödő nélkül.
Re: USA autó napi használatban
A tető cseréje nem annyira vészes, mert a szerkezetet nem kell cserélned, csak az eléggé silány vászontetőt és a szigetelést. Max. 200-220 ezerből megáll. (én jövő héten viszem az enyémet tető cserére).John Deere írta:Jópár éve megvan már és bizony eszembe is jutott már, hogy ha rávenném magam hogy eladnám (és a piacon találnék valakit, aki meg is venné) és vennék helyette egy hétköznapibb OFF dízelt, lehet gazdaságosabb lenne.
De persze ilyenkor adok egy pofont magamnak és rájövök, hogy autó nincs, miben még ennyire jól éreztem magam. És ezért cserébe télen tényleg pihentetem.
Oké, hogy nem ezért vettem, de azért jól esik, hogy bámulgatják, pedig akad itt vidéken is 3-4.
Lényeg a lényeg, míg nem törik, nem drágább, mint a többi Mustang. Cserébe a V8-sok állítólag már egész erős gyári kategóriát alkotnak. És ezek még fiatalok, hogy (kop-kop-kop) az autóút szélén egy laza error felirattal lehaljanak.
Viszont hétköznapira én sem használom, mivel egyrészt nekem is rosszul esnek az egyre emelkedő benzinárak, másrészt általában munkámat az OFF terepjáróval intézem. De szerintem így jobb is, így jobban hiányzik, hogy beleülhessek és...
A 2005-ös kabriók igazából egyetlen hátránya a vászontető és annak nem tudom mennyire profi szigetelése. Általában autómosás után 1-2 csepp beszabadul az nem cink. Esőben egyszer engedte be jobban a vizet, az első ablakoknál, akkor az M3-as pályán mentünk 130-al és a csapadék is erős volt, na akkor kissé kényelmetlen volt, de szvsz városban vagy 100 km/h alatt semmi gond és még menetzajt se nagyon hallani, ami azért nagy szó. Az is lehet, hogy csak nálam foszlott el a szigetelés és azért. A komplett tető cseréje, ha egyszer kell, viszont horribilis lehet, nekem is lehet gondolkoznom kéne rajta. Szerintem az 1 milliót ütheti.
Első télen használtam, kb. ugyanúgy felmelegszik a fülke, mint más autóé, tehát nincsenek különbségek más autóval szemben. Talán hamarabb hűl ki kicsivel. Nyáron délben 40 fokban viszont halálos, csak este vagy kora délelőtt ajánlott tökfödő nélkül.
Re: USA autó napi használatban
Szegény. Borzasztó érzés lehet megvenni álmaid autóját, aztán rádöbbenni, hogy mégsem olyan, mint az álmaidban. Viszont, erre egy régi autónál tényleg fel kellett volna készülni, fórumokat, szaklapokat olvasgatni előtte.TomiTomi írta:Szia!
Szerintem olvasd végig ezt a topikot, hasonló kérdésből indult.
De röviden: egy 69es autó (se Mustang, se más) nem hasonlítható egy mai autóhoz. Napi használatra korlátozottan alkalmas és leginkább azoknak, akik kisebb nyűgöket gond nélkül javítanak akár útközben is. Minél messzebb vagy ettől a hozzáállástól, annál kevésbé ajánlatos napira ilyen öreg autót használni, sőt, lehet, hogy egyáltalán a megvételét is érdemes meggondolni. (Van egy hölgy ismerősöm, aki 30 ezer CHFért megvásárolta álmai 65ös Mustang kabrióját, majd egy hónap után ismét eladta, mert rájött, hogy mibe ugrott bele. Pedig tulajdonképpen piti hibái voltak a Stangnek, de neki egyszer-kétszer autómentőre volt szüksége.)
Amúgy ha gond nélkül ki tudsz fizetni 15 l / 100 km-es fogyasztás mellett évi 10-15 ezer kmre benzint, akkor szervizzel sem lesz gondod. Bár ehhez feltételezem, hogy elég jó állapotú a kocsit veszel.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: USA autó napi használatban
Egy csaj volt és alapító tagja volt a svájci Mustang fórumnak. Ennél közelebb nehéz kerülni a témához interneten keresztül. De azért az élet mégis más és ha másodszor visz el az autómentő valami apróságért, akkor könnyen elbizonytalanodik az ember.
- John Deere
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1156
- Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: USA autó napi használatban
Akkor egész baráti úgy még.GTPeti írta: A tető cseréje nem annyira vészes, mert a szerkezetet nem kell cserélned, csak az eléggé silány vászontetőt és a szigetelést. Max. 200-220 ezerből megáll. (én jövő héten viszem az enyémet tető cserére).
-
- Kabóca
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2013.03.03 7:54
Re: USA autó napi használatban
Hát "sajnos" akkor lehet hogy új mustangnál maradok. Arról mit tudtok hogy európában lehet hivatalosan kapni pacit? Én olvasgattam az indterneten és olyan 2012 szeptemberi cikkek teli vannak azzal hogy euba jön a mustang de annak nyomát nem találtam hogy mikortól lehet venni őket.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: USA autó napi használatban
A következő generáció lesz hivatalosan. 2014ben fog megjelenni mint 2015ös modellév, de... de nem tudjuk mikorra ér ide Európába.
Re: USA autó napi használatban
Azért ez a régi autó mindig gond nem biztos ám, természetesen egy komoloy ráköltés kell, de aztán kevesebb gond is lesz, mivel nincs benne elektornika, mindene egyszerübb, tehát kevesebb a hiba lehetőség, azt már csak megjegyzem, hogy a régi gépek nem annyira érzékenyek a rossz utakra, mivel akkoriban máshol is az volt
Más kérdés, hogy egy ilyen felújítás mennyibe kerül
Komolyan nehezen tudom elképzelni, ha vki Svájcban vett egy jó állapotú gépet (értem ez alatt karosszéria, motor, váltó, hátsóhíd) és nem ért hozzá, akkor kb ennyit, ha kicserél, mivel nem ért hozzá és nem akar késöbb szerelgetni, állítgatni:
- tesz rá egy új Holley karbit, gyújtás elosztót, kopó cuccokat (folyadékok, gyertyák, kábelek, szilentek, fék, gátlók, én cserélnék rugókat, mert 40 évesen már nem az igaziak, esetleg kéderek...), hogy ezek után mi lehet még a gond?
Természetesen, ha ezeket kiszámolja valaki nem 2 Ft sajnos, de a hobbi autózás már csak ilyen. Cserébe nem igazán kell többet hozzányúlni sok sok évig a kopó alkatrészek kivételével.
Tehát ez igazából annak éri meg aki ért hozzá és hobbiként megcsinálja magának. Sajnos amit más csinál az mindig kompromisszum lesz vagy ha nem akkor sok idő és nagyon SOK pénz.
Más kérdés, hogy egy ilyen felújítás mennyibe kerül
Komolyan nehezen tudom elképzelni, ha vki Svájcban vett egy jó állapotú gépet (értem ez alatt karosszéria, motor, váltó, hátsóhíd) és nem ért hozzá, akkor kb ennyit, ha kicserél, mivel nem ért hozzá és nem akar késöbb szerelgetni, állítgatni:
- tesz rá egy új Holley karbit, gyújtás elosztót, kopó cuccokat (folyadékok, gyertyák, kábelek, szilentek, fék, gátlók, én cserélnék rugókat, mert 40 évesen már nem az igaziak, esetleg kéderek...), hogy ezek után mi lehet még a gond?
Természetesen, ha ezeket kiszámolja valaki nem 2 Ft sajnos, de a hobbi autózás már csak ilyen. Cserébe nem igazán kell többet hozzányúlni sok sok évig a kopó alkatrészek kivételével.
Tehát ez igazából annak éri meg aki ért hozzá és hobbiként megcsinálja magának. Sajnos amit más csinál az mindig kompromisszum lesz vagy ha nem akkor sok idő és nagyon SOK pénz.